Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1586

    Når jeg ser intervju med Magnus Powell i pausen, håper jeg virkelig ikke det er han som fungerer som motivator for spillerne før kampen og i pausen. Han virker omtrent like halvsløv og uinspirert som spillerne.

    Kommentar

    • ynnor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 857

      Hvordan kan vi som fans få Tommy på banen igjen ?

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Slapp av folkens. Vi er dritgode på trening...
        Og på nett ikke minst... Egentlig er vi gode i det meste bortsett fra det som er viktigst, vinne fotballkamper!

        Kommentar

        • Tony_Montana
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Mar 2006
          • 14

          Opprinnelig skrevet av reka
          Haglund er nok ikke typen til å stille krav. Passer best som lærer på barnetrinnet.

          En trener må kunne sette seg i respekt.
          En god barnetrinnslærer stiller krav og setter seg i respekt i langt større grad enn den jevne tippeligatreneren.

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            Opprinnelig skrevet av Robiwan
            ©BennyLem
            Blitt litt stille fra trådstarter i det siste?
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Blitt litt stille fra trådstarter i det siste?
              Tråden driver vel seg selv etterhvert?

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Jeg hadde tro på Haglund. Med vekt på hadde. Nå er det bare Uwe Rösler eller Tom Lund som kan redde oss fra nedrykk. Tror jeg. Frykter jeg.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • dennis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 872

                  Følg med på LIVE resultater for dine favorittlag og ligaer i hele verden og Eliteserien, Toppserien, Obos-ligaen og resten av norsk toppfotball.

                  - MÅ SNU DET SAMMEN: Styreleder Per Mathisen har fortsatt tillit til Magnus Haglund som LSK-trener. Foto: Holm, Morten/NTB scanpix
                  Lillestrøms poengkrise: – Haglunds posisjon har ikke vært tema

                  LSK-styreleder Per Mathisen freder prosjekt Haglund etter to seirer på 13 kamper.

                  Etter 13 serierunder befinner Lillestrøm seg nest sist på tabellen. Søndag ble det nok et tap for Magnus Haglunds lag, men LSK-ledelsen har ikke vurdert å gjøre endringer på trenersiden.
                  – Vi har ikke diskutert Haglunds posisjon. Vi er fryktelig skuffet, men dette må vi snu sammen, sier Mathisen til TV 2 like etter 1-3-tapet mot Sandnes Ulf på Åråsen.
                  En svært oppgitt Haglund innser likevel alvoret.
                  LES OGSÅ: «Lillestrøm er et drittlag»

                  – Jeg og klubben er under et stort press. Jeg er ikke den rette til å vurdere min stilling, men jeg kommer til å stille motivert på jobben i dagene framover. Men jeg innrømmer at det er veldig tungt nå, sier Haglund.
                  Kaptein Frode Kippe tegner et enkelt og brutalt bilde av situasjonen.
                  – Nå må vi mobilisere for unngå at Lillestrøm blir et 1.divisjonslag. Det er det alt handler om, sier Kippe.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7092

                    Kan bare gjenta det jeg har ment lenge: Haglund kan ikke spille kampene. Med forbehold om at jeg ikke så kampen i går (men har lest rapportene, og alt tyder på en opplevelse som var prikklik det verste av alt det andre vi har blitt servert i vårsesongen). Hvorfor skal spillerne fredes? Ta grep og spark de som ikke gidder, ned på juniorlaget. Uansett frykter jeg at Haglund er ferdig hvis vi taper i Fredrikstad, noe jeg er helt sikker på at vi gjør. Spørsmålet er hvem som skal ta over. Arne er ikke svaret. Uwe har det meget bekvemt i Brentford. Den som krever trenerens avgang, får iallfall komme med troverdige alternativer. Selv ville jeg tatt imot Kjetil Rekdal med åpne armer, dersom det kommer til trenerskifte. Da kommer vi iallfall ikke til å rykke ned...
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Kan bare gjenta det jeg har ment lenge: Haglund kan ikke spille kampene. Med forbehold om at jeg ikke så kampen i går (men har lest rapportene, og alt tyder på en opplevelse som var prikklik det verste av alt det andre vi har blitt servert i vårsesongen). Hvorfor skal spillerne fredes? Ta grep og spark de som ikke gidder, ned på juniorlaget. Uansett frykter jeg at Haglund er ferdig hvis vi taper i Fredrikstad, noe jeg er helt sikker på at vi gjør. S
                      Til syvende og sist er spillernes motivasjon og innsats Haglunds ansvar. Han har ikke klart å bygge et lag. En trener med baller ville selvfølgelig tatt med spillergruppa ut på en liten løpetur eller sparket et par profiler. Dessverre er det for sent, fyren har tydelig mistet all respekt og tiltro i spillergruppa. Det er det umulig å gjenopprette. Dermed kan man sparke spillerne eller treneren, men noe må uansett gjøres. Søpla er en av få klubber i motgang som har valgt å beholde treneren og kvitte seg med spillerne. Tror de fleste mener det er feil.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Ser ingen fryktelig gode alternativer på trenerfronten om dagen.

                        Nils Arne Eggen hadde kanskje vært noe . Ellers er det mulig at Ola By Rise kunne gjort en god jobb om han prøvde seg i klubbfotballen igjen. Disse to foretrekker i hvertfall 433, som jeg mener passer stallen vår best, men trøndere inn er ikke helt optimalt...

                        Alternativet når Haglund ble ansatt var vel Runar Kristinson, vet ikke helt hva han er god for.

                        Kommentar

                        • Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Ser ingen fryktelig gode alternativer på trenerfronten om dagen.

                          Nils Arne Eggen hadde kanskje vært noe . Ellers er det mulig at Ola By Rise kunne gjort en god jobb om han prøvde seg i klubbfotballen igjen. Disse to foretrekker i hvertfall 433, som jeg mener passer stallen vår best, men trøndere inn er ikke helt optimalt...

                          Alternativet når Haglund ble ansatt var vel Runar Kristinson, vet ikke helt hva han er god for.
                          Eller så kan vi kanskje innse at fotballverdenen er større enn fotballstormaktene Norge, Sverige og Island??

                          Det viktigste er ihvertfall å snart få tak i en trener som a) Har en klar plan b) Har klart definerte roller for hver posisjon for få få fulgt planen c) evner å hente og bruke spillere med de ferdighetene som skal til for å gjennomføre planen, noe som samtidig betyr at han evner å gjøre en grundig research på hva som finnes og hva som trengs og hvem som innehar det som trengs.

                          Sånn det er nå er vi jo et stort sammensurium av alt mulig rart. I så måte er det en fryd å se på de beste lagene i EM - hvor definerte roller spillerne har, hvor klar taktikken er og hvor lojale spillerne er for å oppnå suksess. Jeg skjønner jo at em er et milevis annet nivå, men de enkle prinsippene er utrolig lette å lese og utroilg lette å se hvor enormt fraværende de er i Lillestrøm. Haugesund og Tromsø er vel norske lag som jeg synes fremstår tydelige og får frem dette veldig bra etter norsk standard.
                          Last edited by Bukkenbruse; 01.07.2012, 11:50.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3447

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Til syvende og sist er spillernes motivasjon og innsats Haglunds ansvar. Han har ikke klart å bygge et lag. En trener med baller ville selvfølgelig tatt med spillergruppa ut på en liten løpetur eller sparket et par profiler. Dessverre er det for sent, fyren har tydelig mistet all respekt og tiltro i spillergruppa. Det er det umulig å gjenopprette. Dermed kan man sparke spillerne eller treneren, men noe må uansett gjøres. Søpla er en av få klubber i motgang som har valgt å beholde treneren og kvitte seg med spillerne. Tror de fleste mener det er feil.
                            Spillernes motivasjon og innsats er deres eget ansvar! Dette er profesjonelle spillere vi snakker om og de skal ikke måtte lytte til trenerens formaninger for å kunne yte. De burde ha en indre motivasjon som driver dem til å bli bedre, hver eneste dag.

                            Ser man til England, så er Ferguson den som har hatt regelmessig suksess over lang tid, og han er sjefen. De som har kommet på kant forsvinner før de vet ordet av det, uansett navn. Garderoben til Wenger kjenner jeg for dårlig, men det er ingen tvil om at han regjerer der. Det samme i Chelsea når Mourinho var der. Når det gjelder søpla, så sammenligner jeg dem med Liverpool under Benitez.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Det jeg synes er mest forunderlig med Haglund er hvordan LSK har gått fra å være Tippeligaens desidert dårligste lag høsten 2011, til å bli et brukbart fotballag med utur i seriestarten 2012, for så å gå tilbake til å bli Tippeligaens dårligste lag igjen uten at noen spillere har forsvunnet. Det er noe alvorlig galt, formkurven som skulle peke oppover peker nedover. Samspillet og relasjonene mellom spillerne som skulle bli tettere har blitt dårligere. I treningskampene i vinter kunne man se hælflikker og en-touchfotball til stadighet, mens man per nå ser komplett mangel på samhandling både defensivt og offensivt.

                              Defensivt presser vi med en treer utrolig høyt oppe i banen, mens resten av laget ikke står etter. Vi er ikke så gærne i etablert forsvar, men på dødballer og i kontra er vi elendige. Offensivt henter vi ballen dypt med midtbanen og sliter med å spille opp på feilvendt spiss. Ender som regel med farlig kontring i mot. Det har rett og slett vært en negativ utvikling i lagets prestasjoner, noe som ærlig talt ikke burde være mulig.

                              Har Haglund mistet garderoben? Jeg synes ikke det burde være noen grunn til det hvert fall, han tar grep og forsøker å gjøre endringer for å bedre spillet, men svært lite lykkes. Vi klarer ikke etablere noen godfølelse i spillergruppa til tross for 2 seiere på rad, vi har ingen som tør å stå fram og kreve innsats og tæl. Jeg driter i om Haglund sitter eller står under kamp, den viktigste jobben er som regel lagt ned i forkant og taktiske vurderinger gjør han like godt sittende som stående. Det som overrasker meg er at han tilsynelatende virker som en veldig god trener, ærlig og direkte med spillerne, pedagogiske evner, dyktig med media, men får ingen ting ut av spillergruppa. Det virker som det ligger et system til grunn, men det er liksom ikke i nærheten av å fungere.

                              Jeg mener dagens LSK-lag burde være godt nok til å kunne kjempe på midten av tabellen og sånn sett burde alarmklokkene begynne å ringe på kontorene på Åråsen. Likevel er det kostbart å finne en ny trener allerede og vi har lenge mast om kontinuitet. Det eneste som er sikkert er at dersom Haglund nå forsvinner, er det nødt til å rulle flere hoder i administrasjonen. LSK har ikke råd til å ha et sportslig apparat som ikke klarer å ansette trenere som fungerer og deretter sparke dem. Det ble klokt sagt av en annen forumdebattant at det tross alt ikke er Haglunds feil at LSK ansatte han. Siden Uwe fikk fyken har LSK hatt 1 år med suksess og 4 år med alvorlig lidelse med en haug av trenerskifter. Dersom prosjekt Magnus Haglund går galt MÅ dette få konsekvenser for flere.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                Vi må få bukt med de hersens drittmåla. Det er det som knekker oss og tar fra spillerne selvtillit. Andre målet er et eksempel på det. Spillerne skjønner ikke hva som foregår. Spillerne må bli flinkere til å oppfatte risikoene i enhver situasjon og redusere dem så fort som mulig. De største truslene må elimineres først. Offensivt leverte vi bra mot enga og rbk men dårlige resultater medfører at selvtilliten forsvinner og spillet blir tafatt. Det offensive begynner med en god defensiv. Det har vi ikke. Det er 17 kamper igjen så det r tidlig å konkludere med adecco. Svartsinnet må ikke ta overhånd.

                                Kommentar

                                • A.Bilet
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2005
                                  • 808

                                  Vi trenger en mer karismatisk trener enn Haglund i mine øyne. Snakket med en i går, som spiller på lag med en som har hatt Haglund som trener tidligere, og han mente Haglund rett og slett var en "kjedelig" trener. En fotballfaglig sterk trener, men en trener som ikke ropte høyt og tok tak. Spillerne vi har hentet i fjor og i år er etablerte spillere som bør tåle å bli dratt i øra. Dessverre virker det ikke som at Haglund er denne typen.

                                  Hadde vi hatt Uwe Rösler (herregud som jeg savner han) eller Tom Nordlie som trener, hadde ting sett annerledes ut. Spillere på 28-30 år bør man kunne si ifra til uten å knekke dem.
                                  A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                  Twitter-bruker

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Sorry bro, men er lei av å høre om en som kjenner en som spilte under... Haglund kan ha forandret og utviklet seg siden den tid. Hva hadde de sagt om han hadde suksess.

                                    Kommentar

                                    • A.Bilet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2005
                                      • 808

                                      Opprinnelig skrevet av Paddis
                                      Sorry bro, men er lei av å høre om en som kjenner en som spilte under... Haglund kan ha forandret og utviklet seg siden den tid. Hva hadde de sagt om han hadde suksess.
                                      Selvfølgelig, hva én tidligere Haglundspiller mener skal man ta med en klype salt. Skriver bare det jeg har blitt fortalt jeg.
                                      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                      Twitter-bruker

                                      Kommentar

                                      • alvar
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Dec 2005
                                        • 100

                                        om haglund skal gå eller ikke vet jeg ærlig talt ikke ennå, men en ting er sikkert å det er den kvaliteten spillerne våre viser under kamp er helt ræva.
                                        hva er galt når spillere som tjener masse penger ikke engang klarer å slå en enkel passning til hverandre?
                                        forventer ikke at vi skal vinne alle kampene, men jeg forventer(forlanger) full innsats i hver kamp det har jeg ikke sett mye til i år.
                                        Gud som jeg savner espen søgård.
                                        en siste ting, håper noen snart river kapteins bindet av armen til kippe, han er så langt ifra en god kaptein det er mulig å komme.

                                        Kommentar

                                        • Martin83
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 794

                                          I den grad vi tidligere har hatt en «vinnerkultur» plassert i veggene på Åråsen, så tror jeg vi nå har en «taperkultur» der. Den kom en stund før Magnus og det er ikke lett å knipse for å snu dette. Hele klubben må bidra. Synes nesten litt synd å Magnus for jeg tror oppgaven hans fra starten var større enn han visste (og trodde).

                                          Kommentar

                                          Working...