Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av Folke
    Uansett om Haglund blir eller ikke så skal hans stil videreføres, med andre ord er det ganske mange trenere her til lands som er avskrevet!
    Dette er den beste nyheten jeg har fått på lang tid. Det viktigste vi gjør nå er å bygge kontinuitet, men det bør på lang sikt ikke være personavhengig, og da er det i alle fall bra at vi er klare på at man skal bygge videre på Haglund uansett om det er han eller noen andre som trener laget neste år og de neste 5 årene.
    Ikke minst tror jeg det er en slik stil som vil gi oss de største talentene i årene som kommer også, så selv om resultatene uteblir nå, så må jo målet være at vi får opp fotballspillere med bedre ferdigheter fremover.
    Ronny Deila sa i ett intervju at det er ingenting som hindrer oss i Norge fra å få frem en verdensstjerne som Zlatan, men at man da er nødt til å fokusere mer på å ha ballen i laget fremfor å fokusere på tempo og fysikk som vi har gjort i langt tid i Norge. Han mente også at årsaken til at Svenskene har så vanvittig mange flere utenlandsproffer enn oss var man i Allsvenskan har hatt langt mer fokus på ferdigheter med ball, og at det er ett lavere tempo som også bidrar til at tekniske spillere får utfolde seg.

    Normalt sett ler vi av vif, men faktum er at arven etter Martin Andresen er skremmende god, og at de har hatt rekordmange spillere som har vært innom juniorlandslagene de siste årene. Dette får Martin Andresen masse skryt for av folk som kjenner til de endringene han gjorde. Heldigvis ansatte de Kjetil Rekdal som overhodet ikke er riktig mann til å forvalte disse, slik at de sakte men sikkert forsvinner rundt om til andre klubber eller stagnerer i vif.

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
      Enig. På Åråsen var LSK klart bedre.
      Resultatet ble 1-1, så objektivt sett var lagene like gode...
      Knurr...

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3178

        Der jeg har slitt til tider med Haglund er på laguttak og hvem som spiller hvor. Ser nå at Stoor er skadefri og aktuell mot Odd. Hvis det betyr at Piermayer (som har vært blant våre 2-3 beste to kamper på rad) blir satt ut av laget, blir jeg mildt sagt rasende. Sett gjerne Stoor inn på backen, men da SKAL vår nye østerriker inn på midten (og ja, det innebærer at Haglund må ofre en av klippekort-spillerne sine, men det er også jaggu på tide)!

        Kommentar

        • nebbjævel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2009
          • 511

          Palmi kan hvile, så får vi se hva Piermayr virkelig står for. Nettet kommer til å stå som et kremmerhus nede i Skien, selv om skuddet er avfyrt fra Åråsen.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av G-Man
            Der jeg har slitt til tider med Haglund er på laguttak og hvem som spiller hvor. Ser nå at Stoor er skadefri og aktuell mot Odd. Hvis det betyr at Piermayer (som har vært blant våre 2-3 beste to kamper på rad) blir satt ut av laget, blir jeg mildt sagt rasende. Sett gjerne Stoor inn på backen, men da SKAL vår nye østerriker inn på midten (og ja, det innebærer at Haglund må ofre en av klippekort-spillerne sine, men det er også jaggu på tide)!
            Jeg er enig i at Piermayr har vært veldig god for oss, og håper i likhet med deg at han får fortsette på banen. Men, for de her inne som er mer opptatt av tabell og tallenes klare tale fremfor spillemessige prestasjoner så burde Stoor spille back så lenge han er frisk i likhet med Kippe, Østli og Ringstad i deres posisjoner.

            Med vår beste forsvarsfirer på banen samtidig har vi kun sluppet inn 12 mål på de 12 kampene det har skjedd, samtidig som at vi også har tatt 1.75 poeng i i snitt i de samme kampene.
            Om vi hadde prestert dette hele sesongen ville vi ligget på en 4.plass, kun 1 poeng bak Aalesund.

            Ikke overraskende er vår desidert dårligste periode i år når vi manglet Frode Kippe fra runde 7-11, men i samme periode var både Stoor og Ringstad ute i flere kamper, som forsterket savnet av kapteinen vår.
            I denne perioden tok vi kun 0,4 poeng i snitt og slapp inn hele 14 mål på disse 5 kampene. Selv om kollapsen i Aafk kampen tar halvparten av disse målene, så er 2 baklengs mot lag som Sogndal og Sandnes Ulf hjemme svakt.

            Selv om vi har møtt sterk motstand i perioden som Stoor har vært ute som eneste i denne forsvarsfireren, og har prestert bra i et par av disse kampene, så er fasiten kun 0,5 poeng i snitt de fire kampene han ikke har spilt, mens Frode Kippe har vært på plass.

            Derfor mener jeg at de her inne som kun lener seg på tabellen i sin diskusjon her inne bør være de som snakker varmest om at Ringstad, Østli, Kippe og Stoor er selvskrevne i laget når de er friske. Det er pr.dd forskjellen på LSK som ett topplag og LSK som ett nedrykkslag. At man derfor drar frem Østli og Stoor når man snakker om klippekort blir helt feil synes jeg.

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Derfor mener jeg at de her inne som kun lener seg på tabellen i sin diskusjon her inne bør være de som snakker varmest om at Ringstad, Østli, Kippe og Stoor er selvskrevne i laget når de er friske. Det er pr.dd forskjellen på LSK som ett topplag og LSK som ett nedrykkslag. At man derfor drar frem Østli og Stoor når man snakker om klippekort blir helt feil synes jeg.
              Det der er ikke vits å diskutere en gang. Det er en sannhet som vanskelig kan motbevises. Forsvaret vårt har blitt bra og til tider glimrende, det er ikke de plassene jeg er misfornøyd med.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Det der er ikke vits å diskutere en gang. Det er en sannhet som vanskelig kan motbevises. Forsvaret vårt har blitt bra og til tider glimrende, det er ikke de plassene jeg er misfornøyd med.
                Det var også hans første løfte når han kom. Å fikse forsvaret. Så skulle det terpes offensivt.

                Har tatt lenger tid en forventet/håpet men vi er inne på noe nå.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Kippe og Østli er ikke noe optimalt stopperpar, og det kommer jeg aldri til å slutte å hevde. Fordi de to har bortimot identiske styrker og svakheter og hemmer oss kraftig i det oppbyggende spillet. Vi så alle ekstra godt mot bydelslaget hvor dype og stasjonære vi kan bli med Andersson i den rollen han har nå, og vi mister den potensielle målscoreren Andersson når han skal styre spillet fra nærmest bak midtsirkelen.

                  Jeg vil også se Piermayr i rollen han selv trives best, men det er momenter i spillet hans som ville gjort ham spennende å se som Kippes makker. Han er langt bedre til å føre ball og slå crossere enn Østli, og har allerede vist at duellspillet er en av hans fremste egenskaper. Vi har bare ting å tjene på at Andersson i større grad slipper gå så dypt etter ball, og avstanden mellom ham og PVM tror jeg er noe som har bidratt til sistnevntes skrale prestasjoner. For de er begge målscorere, men når var sist gang PVM løsna et farlig skudd og at Johan hadde fått lusket seg inn i sekstenmeteren?

                  Vi må rett og slett få flere spillere inn i og rundt boksen før ballen for å vinne kampene. Få gode offensive alternativ gir få mål.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3178

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    At man derfor drar frem Østli og Stoor når man snakker om klippekort blir helt feil synes jeg.
                    Mine synsinger er kun basert på det sportslige, og er ikke egentlig innlegg i debatten for eller mot Haglund.

                    Jeg refererte heller ikke til Østli og Stoor når jeg nevnte klippekortspillere. Tenkte først og fremst på Palmi og PVM som synes å være selvskrevne - uansett form. Har sett om igjen flere av kampene våre fra denne sesongen, og det er påfallende hvor ofte vi spiller fullstendig uten offensiv høyreside, samtidig som Palmi, PVM og BHR nesten snubler i bena til hverandre på midten.

                    Mitt viktigste poeng er at gode spillere i form alltid bør spille, og at den som kommer inn skal spille seg ut, og ikke bli dumpet fordi "store" navn kommer tilbake.

                    Hvilket bringer meg tilbake til Piermayr. Han MÅ etter min mening spille, og det kan sportslig forsvares å foretrekke han fremfor flere av de etablerte spillerne, inkludert Stoor, Østli, Palmi og PVM. Personlig skulle jeg gjerne sett han, som GIF-Kanari også sier, i en servitørrolle for Johan / PVM.

                    En av våre største svakheter i år er at det har gått altfor tregt når Kippe og Østli skal servere fremover (for ikke å snakke om pasningskvaliteten)...

                    Med Piermayr som servitør til en mer offensiv Johan, som igjen serverer PVM / Helstad, tror jeg vi har nøkkelen til et raskere og mer presist overgangsspill (og flere scoringer).

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Opprinnelig skrevet av Folke
                      Uansett om Haglund blir eller ikke så skal hans stil videreføres, med andre ord er det ganske mange trenere her til lands som er avskrevet!
                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Dette er den beste nyheten jeg har fått på lang tid. ...
                      Jeg er ikke enig. Jeg tror stilen krever såpass med ballkontroll/samhandling at klubben bare glimtvis vil hevde seg i årene fremover. Dette når de rette spillertypene er på laget. Slike typer er populære i større klubber og jeg antar de forsvinner fort.

                      En fordel med stilen (iallefall teoretisk) er defensiv balanse, laget vil bli vanskelige å lage mål på. Samtidig vil det å alltid spille mot etablert forsvar gi liten uttelling. Ser for meg mange år midt på tabellen.

                      Har alltid sett det som en fordel å lage noe man har råvarer til, men det er visst blitt umoderne. Altså at spillerstallen (i større grad) styrer stilen og at man ansetter spillere/talenter uansett hvilke ekstremferdigheter de har. Med et "posession style"-påbud må de jakte samme type spillere/talenter som klubber med langt større ressurser.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av mooph
                        En fordel med stilen (iallefall teoretisk) er defensiv balanse, laget vil bli vanskelige å lage mål på. Samtidig vil det å alltid spille mot etablert forsvar gi liten uttelling. Ser for meg mange år midt på tabellen.
                        Vil gjerne se det intervjuet der Magnus Haglund sier at man ønsker å alltid spille mot etablert forsvar. Jeg tror du på langt nær så det ideelle spillet mot RBK der vi var gode til å ta de riktig kontringene istedenfor å slå direkte i bakrom hver gang, eller holde på ballen hver gang.

                        I intervjuet med Ståle Solbakken som jeg har linket til i "hvor er de nå?" tråden sier han også følgende ift det å ta overgangene:

                        I internasjonal fotball i dag blir det ofte kontringer på dine kontringer hvis de ikke gjennomføres skikkelig som kollektiv, og det blir bedre odds for å lykkes hvis man bare velger de riktige. Det må være en kollektiv oppfattelse av når en kontring er fornuftig eller ikke.

                        Men, nå er jo Ståle Solbakken og Magnus Haglund stort sett enige i det mest ift fotballfilosofi, men Haglund har blitt litt mer soneorientert i det defensive enn det Solbakken er, som også har vært veldig vellykket for oss.

                        Kommentar

                        • Geirfugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 561

                          Dette mener Johan Andersson:
                          – Både klubben og Magnus Haglund har lagt lokk på diskusjonen om han skal fortsette neste år. Hva mener du?

                          – Han har skapt en god gruppe nå. Jeg mener vi har begynt å spille en moderne fotball som LSK har hatt godt av. Vi har foreløpig ikke fått de resultatene vi ønsker, men vi tar hele tida steg i riktig retning. Jeg håper Magnus fortsetter. Med mange spillere som har kontrakt neste år, blir det som å begynne på nytt med en annen.

                          – Hva med Jan Jönsson som du kjenner fra Stabæk?

                          – Han står for det samme som Magnus Haglund. Men etter hva jeg skjønner, er det enten forlengelse med Aalesund eller hjem til Sverige som er alternativene for ham, sier Johan Andersson.
                          Kilde:

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Førtidspensjonistene våre har ære, men ikke vinnervilje. Etter 1-0 i går begynte ruslefotballen, da hadde de gjort sitt for lønna. Entusiasme og energi er sjelden vare.
                            Må være THelstad og Palmi du sikter til her. Den første har vel ikke mer kraft om dagen, ble sliten (hvorfor så mye offside?) Den andre er det vanskelig å finne unnskyldning for. Sett gjennom kampen, og det er fælt PP ikke blir byttet ut. Ser på at Petter strever ute på venstre ist.for å starte. Orker ikke prøve på noesomhelst.

                            Hvis pvm skal kritiseres, er jeg uenig. Han gir det han har. Men alt dette er coachen sitt ansvar.

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                              Enig. På Åråsen var LSK klart bedre.
                              Vi får se om vi er like gode mot rbk hjemme som det 'godset var. Gonna hold you to it. Og så har vi cupfinalen i det fjerne...

                              Greit å være positive, men vi sleit med å få mål mot sif. Det er faktisk det som teller.

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                Ja, 6 på rad uten tap.


                                Altså var det 4-3-8 før de seks siste som har gitt 2-4-0. Det har skjedd noe, de har sluttet å tape.


                                Hvorfor skriver du det sånn?
                                Latterlig dårlig måte å gjøre statistikk til fakta. Sånt er diskutert før. -Hvis vi tar alle kampene fra 9. serierunde og ut... bla bla bla, 5. beste laget osv. Som Ivar Hoff gjør. Men skjønner jo hvor du vil. Allikevel; framgangen skulle manifestert seg i seier mot svake enga. Eller en av de foregående. Såklart deilig at vi speller noe bedre nå. Men noen ikke veldig imponerende perioder i hver kamp. Tåler ikke lede blant annet. Bekymringsfullt, er det ikke?

                                Greit, vi mangler topp angripere. Virker som vg fikk rett med terningkast 3 før sesongen. Tøff jobb for Vaagan der. Ikke akkurat Pall/Nannskog vi har på topp. Lite energi. Men aner ikke hvor mye svensken har skylda, det får andre se på. Den "treige" svensken, som bytter inn våre treige spillere på slutten ut på kant. Fy faan.

                                MH, du skylder oss en glatt tremålsseier mot Skeens ball. Og gi Fofana sjansen i andre omgang også. Herregud.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3404

                                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                  Hvis pvm skal kritiseres, er jeg uenig. Han gir det han har. Men alt dette er coachen sitt ansvar.
                                  Min kritikk (den eneste jeg kan svare på) av PVM går ikke på innsatsen, men kvaliteten. Det han leverer om dagen er ikke godt nok, og derfor burde han vært benket.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2129

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Min kritikk (den eneste jeg kan svare på) av PVM går ikke på innsatsen, men kvaliteten. Det han leverer om dagen er ikke godt nok, og derfor burde han vært benket.
                                    Helt enig , i allefall latt han starte på benken 1 kamp. Sikker på at det kan være en vekker
                                    for PVM og signaler ut til hele troppen om at nå er det slutt med klippekort.
                                    Samt at nå hjelper det ikke å hjemme seg bak gammel laubær , om mann kanskje skal få mulighet til å spille en cupfinale litt senere i år ?

                                    Kommentar

                                    • Xavi
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 1275

                                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                      Helt enig , i allefall latt han starte på benken 1 kamp. Sikker på at det kan være en vekker
                                      for PVM og signaler ut til hele troppen om at nå er det slutt med klippekort.
                                      Samt at nå hjelper det ikke å hjemme seg bak gammel laubær , om mann kanskje skal få mulighet til å spille en cupfinale litt senere i år ?
                                      PVM gir som sagt det han har hver eneste kamp, skjønner ikke helt hvordan en kamp på benken skal automatisk gjøre han bedre. Benking er god motivation når spillern daffer og ikke gir alt. La PVM fortsette, han finner tilbake til formen etter hvert, er jeg sikker på.
                                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                                        PVM gir som sagt det han har hver eneste kamp, skjønner ikke helt hvordan en kamp på benken skal automatisk gjøre han bedre. Benking er god motivation når spillern daffer og ikke gir alt. La PVM fortsette, han finner tilbake til formen etter hvert, er jeg sikker på.
                                        Er ikke nødvendigvis enig i benking jeg heller men det kan ha en effekt å la spilleren sitte å trippe litt før kamp. Han har ikke den touchen som vi så i starten av sesongen og er ikke giftig nok foran mål. Det positive er at det fort kan endre seg etter en god opplevelse og gi en ketchupeffekt som kan bety enormt for laget. PVM i form er en som ikke står tilbake for de som bekler midtbanen på landslaget i hvert fall.

                                        Virker litt som at det er noe som går igjen i hele laget. Vi har kvaliteten men klarer ikke å vinne kampene på kvalitet i siste ledd samtidig som det virker som at vi har hatt noen kamper der motstanderkeeperen har avgjort kampene. Ørlund med spenst i hæla, søplafaen med en matchvinnerredning, PVM hadde et herlig frispark som ble redda av en våken keeper, masse alene mot keepersituasjoner som hadde vært enda fler etter tvilsomme eller hårfine offsideavgjørelser mot søpla (har ikke sett på tv) og generelt har det virka vanskelig å score.

                                        Udyktighet spiller så klart inn også og det er på tide med en goalgetter!
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3404

                                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                                          PVM gir som sagt det han har hver eneste kamp, skjønner ikke helt hvordan en kamp på benken skal automatisk gjøre han bedre. Benking er god motivation når spillern daffer og ikke gir alt. La PVM fortsette, han finner tilbake til formen etter hvert, er jeg sikker på.
                                          Jeg mener de spillerne som utgjør det beste laget skal spille. Det betyr ikke at de elleve beste spillerne skal spille, men de elleve som skaper det beste laget. Gode spillere som er ute av form skal vike plassen for spillere som ikke er like gode DERSOM formen til de nest beste gjør at de styrker laget mer.
                                          Vi er ikke så ribbet for alternativer at PVM bare MÅ spille.

                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          PVM i form er en som ikke står tilbake for de som bekler midtbanen på landslaget i hvert fall.
                                          I utgangspunktet enig, men det hjelper ingenting når han er så ute av form som han er om dagen. Det må jo også være demotiverende for andre spillere å sitte og se på uten å få muligheten.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...