Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Fakta: Piermayr ble hentet inn som en forsterkning. Klubbledelsen var klinkende klare på dette, det eneste som var aktuelt å hente i sommervinduet var forsterkninger. Godordene om østerikeren satt løst, man bygde forventninger.

Fakta: Piermayr er best som defensiv midtbane, men er en ålreit back up i flere forsvarsposisjoner. Hva var hovedplanen med ham?

Fakta: Piermayr har spilt i tredjedivisjon, med kun en hel kamp på førstelaget, som back up for Stoor. Ryktene går nå om et dritdårlig kontraktstilbud pr. sms!

Tilfellet Piermayr er mye av det som forklarer LSKs problemer, hva man får ut av investeringene man gjør, og ikke minst kommunikasjonen ut. Nå blir Mathisen sitert på at han er glad for at mange av spillerne man nå har blir med videre. En rein selvfølgelighet bør være å kvitte seg med en såpass stor lønnspost som PVM. Helstad må også vurderes. I trange tider må man effektivisere og snu på krona. Udugelighetskulturen må strupes.

Hadde håpet Haglund skulle riste litt løs i LSK, få inn nye impulser på innkjøps- og utviklingssida, men har blitt skuffa der.

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Opprinnelig skrevet av Totti21
      I så fall er det jo katastrofalt svak ledelse. De har en trener på utgående kontrakt, og det ville jo derfor ikke vært noe å tape på å si at man ikke ønsker å forlenge denne. Jeg mener i motsetning til deg at alt tyder på at Magnus Haglund er sterkt ønsket videre av både spillere og ledelsen.
      Evaluering bør være gjennomført allerede tidlig i sommer, og konklusjonen av denne var jo at man ga Magnus Haglund ett nytt kontrakttilbud.
      Tidlig i sommer? Om de har vurdert jobben som god nok til ny kontrakt er en ting, men å droppe å sjekke ut andre alternativer ser jeg på som helt utenkelig. Solbakken var vel på ett tidspunkt med minst 1 bein innenfor. Tror man har fått tidlig signaler fra Haglund om at førstevalget hans var å reise hjem og at man i det "skjulte" har startet på jobben men å finne erstatter og at man benytter arbeidsroen det medfører å legge alt over på Haglund til å få jobbe i fred med trenerjakten. Bjarman på Island i sommer for å se på forsterkninger til en klubb uten penger til spillerkjøp? Høres ikke riktig ut!

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3492

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Fakta: Piermayr har spilt i tredjedivisjon, med kun en hel kamp på førstelaget, som back up for Stoor. Ryktene går nå om et dritdårlig kontraktstilbud pr. sms!

Tilfellet Piermayr er mye av det som forklarer LSKs problemer, hva man får ut av investeringene man gjør, og ikke minst kommunikasjonen ut. Nå blir Mathisen sitert på at han er glad for at mange av spillerne man nå har blir med videre. En rein selvfølgelighet bør være å kvitte seg med en såpass stor lønnspost som PVM. Helstad må også vurderes. I trange tider må man effektivisere og snu på krona. Udugelighetskulturen må strupes.

Hadde håpet Haglund skulle riste litt løs i LSK, få inn nye impulser på innkjøps- og utviklingssida, men har blitt skuffa der.
        Hadde vært greit å få bekreftet/avkreftet kontraktstilbudet til Piermayr. Hvis det stemmer bør de ansvarlige kastes. Det er så uproffesjonelt at arbeidstilsynet burde kobles inn.

PVM bør finne tilbake til fjorårsformen, ellers er han nok ferdig etter neste sesong. Vil ikke vrake han riktig ennå, selv om denne sesongen har vært spolert. Helstad og Stoor bør kun bli om kontraktene deres er fornuftige.

Frykten for at talentutviklingen som Berg hadde lagt til rette for er forsvunnet. Ikke at det er noen bombe utifra uttalelser/erfaringer, men likevel skuffende at de unge ikke har fått flere muligheter.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3262

Opprinnelig skrevet av MortenA
          Hadde vært greit å få bekreftet/avkreftet kontraktstilbudet til Piermayr. Hvis det stemmer bør de ansvarlige kastes. Det er så uproffesjonelt at arbeidstilsynet burde kobles inn.
          Helt enig. Har noen kontakter inn mot klubben og / eller RB slik at denne historien kan bli bekreftet eller avkreftet?
          Finnes det spor av sannhet i dette driver vi som søpla, og det kan vi ikke leve med.

Kommentar

• 307
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 358

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Fakta: Piermayr ble hentet inn som en forsterkning. Klubbledelsen var klinkende klare på dette, det eneste som var aktuelt å hente i sommervinduet var forsterkninger. Godordene om østerikeren satt løst, man bygde forventninger.

Fakta: Piermayr er best som defensiv midtbane, men er en ålreit back up i flere forsvarsposisjoner. Hva var hovedplanen med ham?

Han ble vel hentet forde vi hadde en litt tynn stall. Om noen henter han som en forsterkning er det ikke gitt at han skal spille. Ikke lett å danke ut Riise og Anderson. Dette er faen ikke Bjarman sin skyld. Og det å antyde at han har mottat et skambud som et rykte og dermed sette sportslig ansvarlig og skal da sparke de ut dersom dette stemmer er bare idioti.

Kommentar

• BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

Håper gubbjævelen forsvinner fort som f. Ingen liker han, ingen vil savne han. Samme som med Egil "Bøllo" Olsen.

Resultatene, eller mangel på dette, taler for seg. Det underliggende "spillet" er kanskje enda verre.

Folk er folk.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• OptimistFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 462

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Håper gubbjævelen forsvinner fort som f. Ingen liker han, ingen vil savne han. Samme som med Egil "Bøllo" Olsen.
                Folk er folk.
                Ikke kødd med Drillo! Han er en legende. Alle som liker norsk fotball bør like og savne Drillo. Han utførte mirakler på 90-tallet. Jeg savner 2. plass på fifa-rankingen og vm-plass.
                Det gikk ikke like bra nå sist, men det reduserer ikke Drillo som helt.

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2564

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Jeg savna Drillo allerede på fredag. En av tidenes beste norske trenere. Den eneste i moderne tid som har tatt Norge til VM. Jeg husker Norges seier over Brasil. En av de beste bursdagsgavene jeg har fått. Takk for alt Drillo!

Og Haglund er det nok en del av oss som vil savne. Som vanlig, så merker jeg meg at Benny ikke er i takt med folket, men liker å skrive nedlatende og "tøft". Både jeg, flere med meg, og ledelsen ønsker han med videre. Og tilbud har han fått. Dessverre er det flere som vil ha han...
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Opprinnelig skrevet av Børge
                    Som vanlig, så merker jeg meg at Benny ikke er i takt med folket, men liker å skrive nedlatende og "tøft". Både jeg, flere med meg, og ledelsen ønsker han med videre. Og tilbud har han fått. Dessverre er det flere som vil ha han...
                    Benny har rett. Nå ønsker majoriteten seg Karadass for å lempe kula opp på han i beste drillostil. Den utrolig avanserte fotballen ser ut til å ha gått alle andre hus forbi, inkludert landets sportsjournalister. At Haglund er "ettertraktet" er bare spekulasjoner. Ingen bryr seg og ingen er imponert.
                    Last edited by reka; 13.10.2013, 08:45.

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Opprinnelig skrevet av reka
                      Benny har rett. Nå ønsker majoriteten seg Karadass for å lempe kula opp på han i beste drillostil. Den utrolig avanserte fotballen ser ut til å ha gått alle andre hus forbi, inkludert landets sportsjournalister. At Haglund er "ettertraktet" er bare spekulasjoner. Ingen bryr seg og ingen er imponert.
                      Da tror jeg du misforstår ganske mye. At man ønsker Karadas er jo for å omsette noen flere av de utallige innleggene vi kommer til i løpet av kamp. Det betyr faktisk ikke at Karadas selv trenger å score så mange mål, men det at man har en så stor trussel på hodet i feltet gjør at man ofte må gå to mann i han for å ta han ut, som da gjør at det blir mer rom for de andre.
                      Vår hjemmekamp mot godset er jo ett veldig godt eksempel på akkurat dette, da stopperne våre må gå i Kovacs, som åpner rom for Kamara på bakerste.

Hadde Østli gått på Kamara istedenfor å støtte en Kippe på etterskudd, så hadde Kovacs med sin hodestyrke kommet til avslutning istedenfor.

Jeg driter i om den nye spissen vår ikke scorer ett eneste mål i 2014, så lenge det kan bidra til at andre gjør det. Karadas har vært en viktig bidragsyter til Sogndal sin gode sesong, og ikke minst at Malick Mane plutselig ser ut som gull.

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4397

At mange ønsker seg en targetspiss betyr ikke at vi skal slutte å spille langs bakken og kun lempe opp på den spilleren. Skjønner du virkelig ikke det? Det her har folk prøvd å forklare deg før, men kan ta et (av mange) eksempeler. Lewandowski er en sinnsyk targetspiss. Dortmund lemper alikevel ikke lange baller opp på han. Det gir laget en ny dimensjon.
                        ..................

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          At mange ønsker seg en targetspiss betyr ikke at vi skal slutte å spille langs bakken og kun lempe opp på den spilleren. Skjønner du virkelig ikke det? Det her har folk prøvd å forklare deg før, men kan ta et (av mange) eksempeler. Lewandowski er en sinnsyk targetspiss. Dortmund lemper alikevel ikke lange baller opp på han. Det gir laget en ny dimensjon.
                          Lewandowski (72 KG 184 CM) og fyrtårnet Azar Karadas er altså to alen av samme stykke spillemessig? Jeg ser ikke helt det, gitt.
                          Går ut fra at sammenligningen mellom direkte Dortmund og ruslefotball-støttepasnings Haglund er ironisk?

En ting kan vi være enige i: LSK trenger en ny dimensjon. Tror heldigvis ikke at klubben henter Karadass, det ville vært en falitterklæring på alle måter.

Kommentar

• Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

Nå er Karadas bare 189 cm, så noe fyrtårn vil jeg ikke kalle han akkurat.

Kommentar

• _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4397

Lewandowski (72 KG 184 CM) og fyrtårnet Azar Karadas er altså to alen av samme stykke spillemessig? Jeg ser ikke helt det, gitt.
                              Går ut fra at sammenligningen mellom direkte Dortmund og ruslefotball-støttepasnings Haglund er ironisk?

En ting kan vi være enige i: LSK trenger en ny dimensjon. Tror heldigvis ikke at klubben henter Karadass, det ville vært en falitterklæring på alle måter.
                              Har ikke sammenlignet LSK og Dortmund. Poenget var at du er imot at vi skal hente en targetspiss, for da skal vi ifølge deg konstant pumpe langt.
                              Er det noe vi virkelig trenger så er det nettopp det. Tror nok ikke spillertypen Karadas er det dummeste, men han er gammel og mest sannsynlig hatt sine beste år allerede.
                              ..................

Kommentar

• Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3501

Karadas er jo bare ett forslag som har kommet opp. Jeg vil også helst se en spiller med både evne til å vinne dueller i feltet, men også evner å ta i mot en ball med kroppen. Arild Sundgot hadde vært en drømmesignering i dagens situasjon, men han er jo ikke akkurat så realistisk i dag.
                                Arild i rollen til PVM og Ujah på topp ville utfylt dagens mannskap på en perfekt måte.

Kommentar

• Dinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 884

Helt enig med Jonern, vi trenger en ny dimensjon der oppe. Strømsgodset har en Kovac som de slår langt på så fort det ikke går å spille seg igjennom. Det samme prøver RBK på med flere av deres spisser. Steffen Iversen i gamle dager er et godt eksempel på hvordan en slik spiss gir et lag en helt ny dimensjon. spesielt på dette nivået. Derfor ønsket jeg meg Hoås tidligere i sommer. Han gikk til Hønefoss(merkelig overgang). Hvordan hans situasjon blir nå som de rykker ned vet jeg ikke(trolig).

Vi mangler en Arlid eller Powell som i gamle dager. for den sags skyld, en Clayton Zane. Gode eksempler på spillere som ga oss den ekstra dimensjonen i spillet som plutselig kan(!) bety 5-10 poeng mer hver sesong. spesielt i en TL som er så tett som den er. Det er ikke store forskjellene på lagene.
                                  twitter @amundsakis
                                  ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2564

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Karadas er jo bare ett forslag som har kommet opp.
                                    Klubben har vel forhørt seg med han tidligere i år og derfor han dukker opp som potensiell spiller.

En plan B og en spiller som tar opp to mann i boksen til motstanderen er noe "alle" lag trenger her hjemme.
                                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• jeykey
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2012
                                      • 452

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Nå er Karadas bare 189 cm, så noe fyrtårn vil jeg ikke kalle han akkurat.
                                      Sterk som en okse!! Men klart, hvis noen har bedre alternativer til en rimligere penge så lytter jeg øre. At Brann byr 1,5 mill på han må vel bevise at flere enn LSK syntes han er dyktig.
                                      "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                      - Sitat Grusom B

Kommentar

• superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

Opprinnelig skrevet av jeykey
                                        Sterk som en okse!! Men klart, hvis noen har bedre alternativer til en rimligere penge så lytter jeg øre. At Brann byr 1,5 mill på han må vel bevise at flere enn LSK syntes han er dyktig.
                                        Sånn som da vi kidnappet Kiko på Kringsjå? Tror fler enn jeg håper vi heller gjør våre egne vurderinger i fremtiden.
                                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3492

I jakten på en targetspiller oppleves Karadas som en tabbe. Det burde finnes bedre og yngre spillere med den fremtid foran seg. Sett i lys av Haglunds forkjærlighet for erfarne spillere ville Azar passet fint inn, men jeg håper vi finner noen andre som ikke er på hell. Stallen vår er gammel nok om vi ikke skal hente inn ytterligere en spiller på 30+.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...