Tror ikke det handler så mye om anonymitet, mer om at man ikke har erfaring med å konfrontere offentlig kjente personligheter. Jeg ble star struck når jeg var på VIPen på Ullevål tidligere i år og Gunnar Halle presenterte laget og kampen privat for de fire av oss som var der. Og jeg ser ikke på meg selv som en person som lett blir satt ut.
Magnus Haglund
Collapse
X
-
-
Og hva er kjipere enn å være en partycrasher og å banne i kjerka? Kan godt være leder for en milliardbedrift og stå ansvarlig for tusenvis av ansatte og likevel kvie deg for å være en slik.Kommentar
-
Haglund svarte bra for seg, etter min mening. Innrømmet feil i uttak i laget mot Sandnes Ulf og mente selv i etterkant at flere friske bein burde starta kampen. Han tok også selvkritikk for at enkelte bytter har kommet for sent. For å nevne noe.
Og når det gjelder Bjarmann, Kippe mfl av de som ønsker Haglund med seg videre - dem sitter nok med et bredere grunnlag for å bedømme Haglund enn den jevne forumbrukeren. De sitter på andre siden av gjerdet i forhold til oss, jobber med han 5-6 dager i uka og ser hvordan han jobber. Har helt andre kriterier å bedømme jobben på enn oss. Som stort sett ser på resultatene og innsats i kamp + noen som også følger treninger jevnt og trutt.
Forlenger LSK med Haglund, så er vel det første treneren siden Arne Erlandsen som kontrakten forlengs med?Sint og tverr på felt NKommentar
-
Var det overhode noe snakk om grepene man ønsker å ta for å bli bedre mot etablert forsvar? Mener man seriøst at spillermaterialet man har nå kan ta flere steg når utviklingen i spillet på flere områder i beste fall virker å stå i status quo?Kommentar
-
Han an nevnte i hvertfall at alle ledd bør forsterkes. Fotball er en kontinuerlig utviklingsprosess og man bør derfor hente inn nye spillere med jevne mellomrom. Hvilke ord han direkte brukte, husker jeg ikke - tror jeg tok essensen i det der. Var også snakk om at man kommer til bra med sjanser og man er for lite effektive, noe man vel kan være enig i.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Problemet til LSK er enkelt. LSK klarer ikke tempovekslinger og akselerasjon i lengderetning når de har ballen i spill mot etablert forsvar, hverken ofte eller i særlig stor grad. Derfor har vi mye ball, men klarer ikke å tre igjennom til folk i bevegelse som kommer til klare målsjanser. Vi må få til det siste raske gjennombruddet på små flater foran motstanderens mål, eller den siste tredjedelen, som alle eksperter, kaller det. Vi avslutter angrepene fra ugunstige posisjoner, og når våre frontspillere får store sjanser, sliter vi ofte med at vi ikke har naturlige målscorere i laget i form. Dette kan endre seg de siste kampene dersom Torstein og Petter finner hverandre og formen.Kommentar
-
At over 100 personer viser med klapping(flashmob?)at de har lyst til oppleve 2013 en gang til, er bare fryktelig skremmende.Kommentar
-
Husker dessverre ikke alt som ble sagt, men kanskje noen andre som har bedre husk enn meg kan utfylle med? Så bla Gilbert var der.
Han an nevnte i hvertfall at alle ledd bør forsterkes. Fotball er en kontinuerlig utviklingsprosess og man bør derfor hente inn nye spillere med jevne mellomrom. Hvilke ord han direkte brukte, husker jeg ikke - tror jeg tok essensen i det der. Var også snakk om at man kommer til bra med sjanser og man er for lite effektive, noe man vel kan være enig i.
Her må noen egoer tråkkes på tærne og vises døra.Kommentar
-
Det er helt sikkert en avtale om dette, når man han kommet frem til en enighet i forbindelse med en eventuell forlenging - som skal være ferdigforhandlet.Last edited by Børge; 23.10.2013, 23:42.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Problemet til LSK er enkelt. LSK klarer ikke tempovekslinger og akselerasjon i lengderetning når de har ballen i spill mot etablert forsvar, hverken ofte eller i særlig stor grad. Derfor har vi mye ball, men klarer ikke å tre igjennom til folk i bevegelse som kommer til klare målsjanser.Kommentar
-
Vil tro følgende er status :
Haglund er i realiteten klar for Malmø. Av hensyn til serieinnspurten i Sverige, legges det lokk på denne av avtalen til gullet er sikret.
Men er overrasket om Bjarmann og co. ikke vet mer enn de vil komme med i media..Kommentar
-
Er vell en grunn da at Bjarmann i forrige uke var på en liten svipptur utenlansk.Kommentar
-
her har du hele essensen av problemet meget presist beskrevet. jeg hadde gleden (nok en gang) av å se Dortmund her om dagen. Himmel og hav! De forsvarer seg med konstant press på ballfører over hele banen. Et godt lag som Arsenal fikk stort sett aldri tid til å gjøre noe konstruktivt. Hver gang en Arsenalspiller fikk ballen hadde han en Dortmundspiller på leggspillet umiddelbart. Når Dortmund fikk ballen gikk det lynhurtig fremover, gjerne med 5-6 mann, som med smarte kryssløp gjorde det nesten umulig for Arsenal å ta dem ut. Fantastisk fotball, helt etter mitt hjerte, og omtrent så langt fra Haglunds LSK anno 2013 det er mulig å komme.
Hvis man tror at Dortmund sitt konstante press defensivt og helhjertede løp offensivt ikke krever minst like mye som det vi ønsker å oppnå nå, så tror jeg man tar veldig feil. De har innarbeidede løpsmønstre, er samkjørte ift hvilke kontringer de skal ta og ikke minst en fysikk og ork som ingen lag i Champions League var i nærheten av i fjor. (De løp iflg Opta mer enn noen andre, og orket mer enn noen andre.)
Det er kanskje enda mer krevende å få til enn den noe mer balanserte stilen vi forsøker å innarbeide nå. Bayern Munchen har jo tilpasset sitt eget spill etter Dortmund de siste årene, og i fjor var de så nærme som mulig, men det krevde to år med verdensklassespillere i samtlige posisjoner og en trener som har vunnet Champions League to ganger.
Så at dette skal ta noe mindre tid enn det vi holder på med nå tror jeg ikke på.Kommentar
-
her har du hele essensen av problemet meget presist beskrevet. jeg hadde gleden (nok en gang) av å se Dortmund her om dagen. Himmel og hav! De forsvarer seg med konstant press på ballfører over hele banen. Et godt lag som Arsenal fikk stort sett aldri tid til å gjøre noe konstruktivt. Hver gang en Arsenalspiller fikk ballen hadde han en Dortmundspiller på leggspillet umiddelbart. Når Dortmund fikk ballen gikk det lynhurtig fremover, gjerne med 5-6 mann, som med smarte kryssløp gjorde det nesten umulig for Arsenal å ta dem ut. Fantastisk fotball, helt etter mitt hjerte, og omtrent så langt fra Haglunds LSK anno 2013 det er mulig å komme.
Når vi gule spiller skal du være fornøyd med at en forskremt fugl er å finne i sektenmeteren når ballfører nærmer seg området.Kommentar
-
Kommentar
-
her har du hele essensen av problemet meget presist beskrevet. jeg hadde gleden (nok en gang) av å se Dortmund her om dagen. Himmel og hav! De forsvarer seg med konstant press på ballfører over hele banen. Et godt lag som Arsenal fikk stort sett aldri tid til å gjøre noe konstruktivt. Hver gang en Arsenalspiller fikk ballen hadde han en Dortmundspiller på leggspillet umiddelbart. Når Dortmund fikk ballen gikk det lynhurtig fremover, gjerne med 5-6 mann, som med smarte kryssløp gjorde det nesten umulig for Arsenal å ta dem ut. Fantastisk fotball, helt etter mitt hjerte, og omtrent så langt fra Haglunds LSK anno 2013 det er mulig å komme.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Svensk avis: - LSK-Haglund nærmer seg storklubb
Haglund til VG: - Jeg er ikke klar for Malmø
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10127535Årets supporter 2010!!
– Gode sjanser for at jeg blir i LSK
Kommentar
Kommentar