Magnus Haglund
Collapse
X
-
Nå som Haglund er klar for 2014 stiller jeg meg bak han og gir han sjansen til å bygge videre,håper alle dere andre kritikerne gjør det samme ....Vi en en liten klubb som er avhengig at alle drar i samme retning...Kommentar
-
Jepp. Kritikerne har jo også mye rett i det de sier om Haglunds prosjekt og spillemåten til LSK. LSK må jobbe med tempovekslinger og drille inn Fofana og Friday så fort som råd er, for å få tempo i frontleddene. Vi spiller av og til direkte, men det er for mye trilling av ball som er lett å forsvare seg mot.
Likevel har LSK endret måten å spille på, i retning mot det som er vanlig internasjonalt. Haglund har bevisst innført dette og han bør få ett år til på å vise at LSK og stallen vår er god nok til å klare å beherske stilen hans bedre enn i dag. Kunne likevel tenkt meg en spiss og Ødegård på treårskontakt.Last edited by Frode D. Homb; 28.10.2013, 21:35.Kommentar
-
Er uansett utrolig gledelig at absolutt alle spillerne ønsket Magnus Haglund videre iflg både Per Mathisen og Bjørn Helge Riise. Det har vel omtrent aldri skjedd i noen Norsk klubb tidligere at støtten til egen trener er så stor, og i alle fall ikke når resultatene ikke har vært bedre.
Da tyder det i alle fall på at han lykkes med å overbevise de i garderoben, og at spillerne selv føler ett ansvar for manglende resultater. Det er kanskje det beste utgangspunktet vi kan ha for videre utvikling.Kommentar
-
Jeg innrømmer lett at jeg ikke er en av Haglunds frontkjempere, men spillerene ønsket dette og fikk viljen sin. Det syns jeg er bra. Så får vi endelig håpe at Haglund har presset klubben litt så han får noe midler til å hente noen han kunne tenkt seg.Kommentar
-
Det er klart vi har penger å bruke. Klubben kommer sikkert med et tilsvarende budsjett som i år og der var det jo midler. Inntektene fra sponsorer o.l er vel ikke mindre inn mot 2014 enn i 2013. Det er jo ikke sånn at vi har brukt opp alle pengene til klubben, for da hadde vi vel vært konkurs. Er inntekter neste år å vøtt***Større baller enn vett***Kommentar
-
Det er klart vi har penger å bruke. Klubben kommer sikkert med et tilsvarende budsjett som i år og der var det jo midler. Inntektene fra sponsorer o.l er vel ikke mindre inn mot 2014 enn i 2013. Det er jo ikke sånn at vi har brukt opp alle pengene til klubben, for da hadde vi vel vært konkurs. Er inntekter neste år å vøttKommentar
-
Uansett, så forstår jeg bare ikke grunnen til å gi en trener 1 årskontrakt hvis dem har en langsiktig plan. Denne avtalen vitner til att LSK ikke har noen plan for mer enn 1 år i gangen. Så jeg gir opp og gleder meg overhodet ikke til sesongen 2014. Innholdet på Åråsen og LSK er på vei til å råtne opp på samme måte som smartklubben lyn gjorde under ledelse fra bjarmann. Så beklager, LSK har ikke noe troverdighet i mine øyne.Kommentar
-
Investorene bidrar nok med mer enn folk tror. Tror LSKs kortsiktighet også er et resultat av at man har gjort seg avhengig av investorhjelp for å hente etablerte spillere. Spillerommet klubben har med sin egen kapital er nok meget begrenset, og det burde bekymre noen og enhver.
Jeg er kritisk til å bruke altfor mye på John Arne Riise, som kommer til å kreve minimum et par millioner i lønn. Vi har en meget god venstreback og trenger forsterkninger på helt andre posisjoner.
Som en annen har skrevet, ser jeg også mørkt på 2015-sesongen med det laget vi ligger an til å få neste år. Det er mye gammelt der som må skiftes ut. Vi har muligheten til å bruke lønna til Helstad og Stoor på yngre og sultne spillere, men Haglund vil jo forlenge med dem. De vil ta opp lønnsressurser og plasser i stallen som burde vært disponert på en helt annen måte.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Ren 4-4-2? Den formasjonen brukte vi flere ganger i fjor og i sesongåpningen i år; uten særlig hell.Kommentar
-
Premisset for diskusjonen er uansett feil. Spillertypene i de ulike posisjonene var annerledes, men vi spilte fortsatt 4-4-1-1. Erling tok over for PVM, mens Friday gjorde Helstads jobb. De som er uenige må se sluttminuttene på nytt. Se hvordan Erling tar ut de dype pasningsalternativene på midtbanen til TIL (mens Friday ligger igjen på topp), samtidig som han også jobber mye i mellomrom når vi har ballen, for eksempel på 3-2-scoringen.
Folk ser det de vil se. At kampen snudde på søndag var på grunn av at det gikk en faen i laget, der spesielt Riise og Fofana førte an i stormløpet. At TIL gikk tom for energi etter kamp torsdag kveld var også en sterkt medvirkende faktor. Den eneste forandringen mot slutten av kampen jeg kan tenke meg å kjøre fra start i neste kamp er Riise på høyrekant. Erling i mellomrom er bare tull selv om det fungerte på søndag og PVM på sentral midtbane har sjelden vært en suksess så langt. Friday fra start kunne vært spennende, men jeg tror det beste er et langt innhopp. Fofana på venstrekant var et bra innbytte, men kan knapt kalles noe nytt.Kommentar
-
Regner med at selv Haglund nå ser at Riise på høyreback er riktig løsning. Vi har spilt stort sett hele sesongen med høyre ving som et stort sort hull. Haglund ønsker at Stoor skal komme fossende der, og det har han tidvis gjort. Men siden Haglund er krystallklar på defensiv trygghet først, så er det sjelden Stoor tør å gå hele veien. Han blir derfor hengende litt i ingenmannsland iblant. Med Riise som er ren høyrekant kan kombinasjonen Stoor / Riise bli like giftig som Ringstad / Fofana. Vi vil i tillegg tvinge motstanderne til å spille bredere, slik at det vil bli mer plass og rom i midten. For meg er denne endringen åpenbar. Er jeg på vidda eller er Haglund treg?Kommentar
-
Det siste kvarteret mot TIL er vel omtrent den eneste gangen i år (to år?) vi har spilt med to rene kantspillere? Tror Riise kan blomstre mer der, og at vi får brukt kvalitetene hans mer. Palmason gjør stort sett en grei jobb, men han er ikke optimal å ha på kanten synes jeg. Synes det hemmer angrepsspillet vårt. Vi skaper jo ganske sjeldent noe på den siden, isåfall er det tilfeldigheter. Å ha to kanter (Riise/Fofana) som tør å utfordre tror jeg vil gi laget en ny dimensjon, og vanskeligere for motstanderen å forsvare seg mot. Vi trenger å komme oss rundt på kanten og slå inn. De gangene det klumper seg inn i midten står vi bare å stanger mot etablert forsvar. Skal ikke se bort fra at Stoor også kan blomstre mer offensivt når han har en ordentlig god kantspiller foran seg. Etter det lille jeg har sett av Friday kan jeg ikke skjønne hvorfor det er "farlig" å kjøre han inn fra start, men det kan godt hende at det lureste er å gi han noen lengre innhopp først.
Edit: Så først nå at innlegget var farlig likt G-Man sitt. Men da er hvertfall vi enig..................Kommentar
-
Kommentar
-
Det siste kvarteret mot TIL er vel omtrent den eneste gangen i år (to år?) vi har spilt med to rene kantspillere? Tror Riise kan blomstre mer der, og at vi får brukt kvalitetene hans mer. Palmason gjør stort sett en grei jobb, men han er ikke optimal å ha på kanten synes jeg. Synes det hemmer angrepsspillet vårt. Vi skaper jo ganske sjeldent noe på den siden, isåfall er det tilfeldigheter. Å ha to kanter (Riise/Fofana) som tør å utfordre tror jeg vil gi laget en ny dimensjon, og vanskeligere for motstanderen å forsvare seg mot. Vi trenger å komme oss rundt på kanten og slå inn.
1-0 målet på søndag er vel ett kroneksempel på hvor effektivt dette kan være når det sitter.
Erik Mjelde blir spilt opp på kanten, drar den med seg innover i banen som også drar backen ut av posisjon, slipper den til Johan Andersson sentralt som slår glimrende på førstetouch i det åpne rommet til Ringstad. Det målet er like mye Erik Mjelde sitt pga den gode bevegelsen som Stian Ringstad i mine øyne.
Dette har vi også fått til en del på venstresiden tidligere i sesongen, men ikke i samme grad på høyre der Fredrik Stoor ikke har det samme drivet som Stian Ringstad offensivt, og ofte kommer for sent til å utnytte rommet.
Dette er jo det Magnus Haglund ønsker å oppnå offensivt, og den viktigste grunnen til at hans første kjøp var Westerberg, selv om han viste seg å ikke være god nok i defensiv posisjonering.Kommentar
-
1-0 målet på søndag er vel ett kroneksempel på hvor effektivt dette kan være når det sitter.
Erik Mjelde blir spilt opp på kanten, drar den med seg innover i banen som også drar backen ut av posisjon, slipper den til Johan Andersson sentralt som slår glimrende på førstetouch i det åpne rommet til Ringstad. Det målet er like mye Erik Mjelde sitt pga den gode bevegelsen som Stian Ringstad i mine øyne.TS05 - Felt CKommentar
Kommentar