Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    Det blir mye "jeg har hørt at...", men jeg har en bekjent som kjenner Henning Berg ganske godt, som har fortalt meg at konflikten mellom Henning og klubben virkelig startet da han forsøkte å gjøre noe med de interne problemene i klubben. Dette er selvsagt Hennings egen versjon, og som Henning-fan er jeg ikke spesielt objektiv, men det passer veldig godt både med inntrykket man får av klubben sett fra utsiden, og med et par av innleggene over.

    Det er faktisk påfallende hvor ofte jeg tar meg selv i å tenke at jeg kunne gjort en ganske solid jobb selv i denne klubben, på tross av nokså åpenbare mangler i fotballkunnskapen. I motsetning til dagens styre kunne jeg vel gjort opp for det ved at jeg kan noe ​annet...
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Tror neppe en nyansatt i LSK kan endre noe av det lengesittende gubbeveldet der, uansett hva slags fullmakter han har gjennom sin stilling. Må ryddes på toppen, men det skjer neppe før leselsen har mistet all tillit i alle ledd. Tror de fint overlever både nedrykk og konkurs, tross alt er det jo de som i egne øyne vet hva som er best for klubben.

      Kommentar

      • Roll75
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2007
        • 834

        Haglund, det er ingen skam å snu! Vær så snill, gjør som Skarsfjord!

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Bare å håpe Adecco kommer kjappest mulig. Eneste muligheten for at kreften forsvinner. Så langt må det gå før de setter klubben foran seg sjæl, de som ikke var fornøyd med fjerdeplasser.

          Kommentar

          • hthaug
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 433

            Det er trist å se at man tilsynelatende med viten og vilje bygger ned en potensiell topp-klubb. Jeg er virkelig redd for framtiden til denne klubben. Kampen i dag var bare trist og et veldig godt bilde på hvordan ståa i klubben egentlig er.

            Haglund nærmer seg Pellerud status.

            Kommentar

            • Petter Ø
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3008

              Håper det virkelig finnes krefter rundt klubben som er villig til å gjøre en jobb for å endre retningen klubben vår har
              Petter Ø - Kreativ Kanaris
              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

              Kommentar

              • hthaug
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 433

                Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                Håper det virkelig finnes krefter rundt klubben som er villig til å gjøre en jobb for å endre retningen klubben vår har
                Det er egentlig vår oppgave som supportere som elsker klubben at vi står fram og forteller hvor skapet skal stå. De få av oss som er igjen her inne rømmer inn i forumet og slakter alt og alle, men når vi står der - star-struck, så er alt bare fryd og gammen.

                En del av årsaken til at vi er der vi er, er at vi supportere også har sviktet klubben - Meg inkludert.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                  Håper det virkelig finnes krefter rundt klubben som er villig til å gjøre en jobb for å endre retningen klubben vår har
                  Ellers er vi ferdig som toppklubb. Ferdig snakka.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4112

                    Opprinnelig skrevet av hthaug
                    Det er egentlig vår oppgave som supportere som elsker klubben at vi står fram og forteller hvor skapet skal stå. De få av oss som er igjen her inne rømmer inn i forumet og slakter alt og alle, men når vi står der - star-struck, så er alt bare fryd og gammen.

                    En del av årsaken til at vi er der vi er, er at vi supportere også har sviktet klubben - Meg inkludert.
                    Det er jeg ikke enig i! Hvor lett er det å stå opp som en enkeltperson og få noe gehør for konstruktive forslag til endringer når de klarer å manipulere hele forsamlingen til å gi trampeklapp til Haglund og ledelsen for "fremgangen" sesongen 2013! Det er ikke mulig det.

                    Det er ledelsen i Lillestrøm Sportsklubb, personifisert ved styreleder Per Mathisen, som har ansvaret for miseren.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • hthaug
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 433

                      Som enkeltpersoner er jeg enig, det er vel derfor vi må begynne å røske opp ting med rota - Sammen! KFL er jo faen meg totalt usynlige!

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        At Henning Berg tråkket på noen tær og måtte fjernes asap viser jo faktisk innkjøpene som ble gjort med tanke på ham og ikke Haglund. Og som faktisk var en faktor til at stallen etterhvert ble såpass tynn som den ble. Hadde visse folk i ledelsen hatt like mye greie på fotball som de har på maktspillet så hadde LSK fortsatt vært en faktor i norsk toppfotball.

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          83,37 % - @LillestromSK hadde 83,37 % vellykkede pasninger under kveldens kamp, det er årsbeste denne sesongen #LSK #Cmore #2FX

                          For meg forteller dette at balltrilletøvet som vi holder på med ikke er riktig vei å gå. Hvor mange sjanser hadde vi idag? En og en halv? (Helstad i 1. omgang). Greia med at motstander ikke kan score når du har ballen fører til en passivtet og lite sjanseskapende fotball. Det viktigste er ikke hvor mye du har ballen, men hva du gjør med den når du har den.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av KFL41
                            83,37 % - @LillestromSK hadde 83,37 % vellykkede pasninger under kveldens kamp, det er årsbeste denne sesongen #LSK #Cmore #2FX.
                            Salt i såret, men bør virkelig sette skapet på plass for både spillere og trenere som hevder LSK har spilt fantastisk fotball i år. Det blir som når Haglund presterer å si at vi er bra frem til siste tredjedel, når RBK faktisk har fått det de prøvde på helt fra start og etter det kan legge seg tilbake for å utnytte flere LSK-feil nettopp på denne siste tredjedelen. Denne statistikken er balsalm for lag som rir på en ledelse, ikke for de som jakter utligning, slik LSK oftest gjør.

                            Vi har en trener som aktivt ønsker å gi inntrykk av at han ikke lærer noe som helst, det er helt vanvittig!

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7092

                              Måten vi startet kampen i dag på sier jo alt: Laget la seg kollektivt på magen og spredde skinkene. Han dusten som scoret først burde ha satt corneren allerede etter tre minutter. Hva slags peptalk vitner det om? Laget var ikke mentalt på plass i det hele tatt da fløyta gikk.

                              Må innrømme at jeg har vært litt distansert til dette årets LSK-utgave, men kampen i kveld provoserte fram et sinne jeg trodde jeg hadde vokst fra når det gjelder fotball. Det var faen meg flaut å se LSK i kveld.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 634

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Hadde visse folk i ledelsen hatt like mye greie på fotball som de har på maktspillet så hadde LSK fortsatt vært en faktor i norsk toppfotball.
                                Noen konkrete du har i tankene?
                                Jeg og flere med meg har lenge følt at "something is rotten in..." klubben vi er glade i. Men jeg klarer ikke å sette finger'n på noe konkret, er ikke tett nok på klubben til å klare det. Jeg ser bare at trenerens navn egentlig ikke ser ut til å bety spesielt mye, personlige feil florerer og spillerne ser ut til å mislike seg på banen. Når de løper utpå er det ikke et smil å se, enkelte ser ut som de er på vei inn til sin egen omskjæring eller en begravelse. Jeg ser antatt gode spillere som faller helt igjennom og finner et bunnivå på høyde med dårlige bedriftsspillere. WTF?

                                Østlis feil på 0-2 er noe jeg ville blitt tilgitt for å gjøre på den årlige bedriftscupen, den ene dagen i året jeg spiller fotball. Men på det nivået her? Og Stoors perfekte innlegg i neste trekk?
                                Og de gjentatte patetiske muroppstillingene på frispark, hvor hele gjengen presenterer skinkene sine som nigerianske gledespiker?

                                Natt'a!

                                Men hvem stiller opp på 12 hjemmekamper neste år til full pris? Joda - Wanker prøver ett år til...
                                Last edited by Wanker; 11.11.2013, 03:06. Begrunnelse: Jameson
                                Hunter S. Thompson:

                                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                Kommentar

                                • Wanker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 634

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Enig. Ingen plan i spillet. Masse utdaterte gamlinger har klippekort. Feil bytter.
                                  Skrevet november 2011. Scary hvor godt du traff - har du noen tips til Lotto-trekninga på onsdag?

                                  Nah, det var kanskje ironisk ment den gang...

                                  Et halvt år etter, etter 3 poeng på 6 kamper:
                                  "Jeg vet hvordan jeg håndterer dette. Jeg vet hvor viktig det er at vi nå holder sammen, beholder roen. Og at jeg - som lederen i gruppa - viser fram mitt ekte ansikt utad
                                  "
                                  Last edited by Wanker; 11.11.2013, 03:54.
                                  Hunter S. Thompson:

                                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                  Kommentar

                                  • Kay
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 763

                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Det blir som når Haglund presterer å si at vi er bra frem til siste tredjedel, når RBK faktisk har fått det de prøvde på helt fra start og etter det kan legge seg tilbake for å utnytte flere LSK-feil nettopp på denne siste tredjedelen.
                                    Det er smått utrolig hvis man ikke ser dette selv. Når vi vinner ballen spiller vi støttepassninger og på tvers mens RBK spillerne spurter tilbake i forsvar (siste tredjedel). Når RBK er 100% organisert begynner vi så smått å trille ballen litt fremover og lete etter pasningsalternativer på markerte spillere. Også slår vi på oss brudd gang på gang, hvorpå RBK stormer fremover.

                                    Kommentar

                                    • AG-3
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 1081

                                      Ser faktisk frem til noen måneders pause fra "Haglunds underbara resa mot guld och gröna skogar"....
                                      Gårsdagens forestilling kunne vært en skrekkomedie: "Haglund og 11 æreløse menn rir igjen". En planløs og karakterløs forestilling fullstendig uten regi.
                                      Er fortsatt sjokkert over at klubben har valgt å fortsette i samme spor neste år.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Opprinnelig skrevet av Wanker
                                        Skrevet november 2011. Scary hvor godt du traff - har du noen tips til Lotto-trekninga på onsdag?
                                        Lotto-trekninga er random. Det å spå hvilke argumenter som brukes mot LSK-trenere når de mislykkes er plankekjøring. Samme hver gang. Hvilket tyder på at det er en episk systemfeil i hele organisasjonen. Det her sitter dypere enn hvem som er hovedtrener for LSK. Av de trenerene som har hatt ansvaret for LSK de siste årene, er det kun Nordli jeg anser som hovedansvarlig for sportslig fadese. Selvfølgelig kan man ta både Henning og Haglund på en hel del saker, men muggen har satt seg i vegga på Åråsen. Spiller ingen rolle om man vaske og bytter ut møblene, det kommer til å begynne å stinke igjen etter kort tid. Det er behov for en skikkelig renovering. Man får gjerne slå ned noen vegger og tenke om hele planløsningen mens man er i gang. Noe drastisk må skje. I motsatt fall kommer Haglund til å gå i løpet av/etter 2014, og så ansetter vi Runar. 6-12 måneder etter at Runar er ansatt kommer folk til å klage over en fraværende plan for spillet, masse utdaterte gamlinger med klippekort og feil bytter.

                                        Jeg vet at dette ikke er særlig konstruktivt, men hvor hadde vi vært om Henning Berg fikk faktiske forsterkninger sommeren 2011? Eller fikk fortsette å jobbe med de ressursene som ble sprøytet inn i klubben da Haglund tok over? Uten den hasardiøse spillerlogistikken sommeren 2011, der vi dro inn titalls millioner på spillersalg og hentet inn erstattere som kostet en kasse pils, så hadde vi nok fort landet i topp 6, som akkurat nå føles litt uoppnåelig. En slik plassering hadde nok fyrt opp entusiasmen rundt klubben og kanskje litt mer investeringsvilje. I stedet så valgte Per Berg å snurpe igjen pengesekken på sommeren, noe som resulterte i et stup på tabellen. Han åpnet dog velvillig igjen noen måneder senere, men da skulle man bygge fra scratch, og det er en langt dyrere prosess enn å vedlikeholde/forbedre noe som allerede funker. Hadde disse tilskuddene kommet når man behøvde dem hadde vi fullført 2011 i stil, og hatt et bra grunnlag for å fortsette å bygge i 2012. Det er helt hårreisende å se hvordan LSKs eksterne investering i blandt virker helt mot sin hensikt, forutsatt at hensikten er sportslig suksess og ikke personlig prestisje. Samtidig virker det som om klubbens ledere danser etter bedritsmarkedet og investorers pipe, som forøvrig er ganske i utakt med publikums.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Wanker
                                          Noen konkrete du har i tankene?
                                          Man får feste lit til den nye daglige lederen, hun sier ihvertfall mye riktig. Ræv virker jo å ha en særdeles dyktig kvinnelig daglig leder. Å ha folk i ledelsen som kan fokusere 100% på LSK er fremgang bare det. Og ingenting kan vare evig. Nå håper jeg man tar grep i forhold til den folkerike regionen man er midt i smørøyet av.

                                          Kommentar

                                          Working...