Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Ikke skyt meg, det er ikke min blogg. Jeg bare påpekte at den var interessant (ikke hvorfor den er det en gang), og når jeg ser responsen tyder det vel på at flere er enig i det.
    Du la den ut. Litt vanskelig å unngå å sitere nettadressen uten at du blir innlandet
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4112

      Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
      Men tilbake til virkeligheten.

      Går du inn på BG-LSK kamp tråden, er klubben på riktig spor igjen i følge mange forumdeltakere.
      Fy f**n også.... en seier over et bedritten middelslag på bortebane og alt er bare bra
      i LSK
      Jeg tror ikke det er så svart/hvitt som du fremstiller det. Men faktum er at vi er sulteforet på positive opplevelser og når det kommer noen, suger vi på karamellen så godt og så lenge vi kan, forstørrer det positive og håper i det lengste at trenden er i ferd med å snu.

      Alt er selvsagt ikke bare bra, men av alle floskler som kastes ut i diskusjoner om dette fascinerende spillet, er den om at det er poengene som betyr noe, en av de sanneste. Klubben sliter, som vi alle vet, tungt på flere områder og da må vi prøve å fremheve og forsterke det som er positivt.

      Jeg er, som du sikkert har notert deg, ikke av dem som freder Magnus Haglund. Han sa at han trengte tid da han kom for tre sesonger siden, men personlig synes jeg det grenser til det latterlige hvor lang tid det har tatt. Hvis han nå likevel til slutt klarer å få i gang LSK som det "lokomotivet" eller den "supertankeren" han snakket om da han kom, er jeg likevel villig til å glemme mye av det tøyset som har vært frem til nå.

      Til kampen mot B/G skiftet han "sjokkerende" mye på laget, og følgende uttalelser til rb.no gir et håp om at det som mange har betegnet som "klippekortsmentaliteten" går mot sin slutt! Bra, Hæggis!

      Fornøyd med rokkeringene
      Magnus Haglund gjorde fire endringer på startelleveren fra Aalesund-kampen. Blant annet tok Magnar Ødegaard Frode Kippes plass i midtforsvaret. Den svenske Lillestrøm-treneren er klar på at dte blir en del rullering i den tøffe kampperioden de er inne i.

      – Jeg er veldig fornøyd med alle fire som kom inn med friske ben. Jeg kommer til å fortsette å rullere i hver kamp framover.

      At kaptein Kippe ble hvilt forklarer han slik.

      – Bodø/Glimt har kjappe spillere som liker å spille langs bakken. Da passer det best at han sto over nå og spiller mot Sogndal til helga, som har flere storvokste spillere og en annen spillestil. Når det er sagt, er jeg veldig fornøyd med jobben Magnar (Ødegaard) gjorde, sier Haglund.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
        Går du inn på BG-LSK kamp tråden, er klubben på riktig spor igjen i følge mange forumdeltakere.
        Fy f**n også.... en seier over et bedritten middelslag på bortebane og alt er bare bra
        i LSK
        De færreste har vel varsla "i år så tar vi alt" etter borteseieren i går, men det må vel ok å glede seg over tre poeng og en bredde i stallen som fungerer? Vi er det første laget på 20 matcher som henter tre poeng fra Aspmyra.
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          Opprinnelig skrevet av andee
          De færreste har vel varsla "i år så tar vi alt" etter borteseieren i går, men det må vel ok å glede seg over tre poeng og en bredde i stallen som fungerer? Vi er det første laget på 20 matcher som henter tre poeng fra Aspmyra.
          RBK ble kjørt hardt på slutten og fikk ikke reise hjem med alle poengene.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av stovnerfugl

            Går du inn på BG-LSK kamp tråden, er klubben på riktig spor igjen i følge mange forumdeltakere.
            Fy f**n også.... en seier over et bedritten middelslag på bortebane og alt er bare bra
            i LSK
            Jeg må bare få takke deg, pessimisten og negative Bengt fremstår som en gladlaks på lykkepiller mot det du skriver :-)

            Alt er ikke bra, men akkurat som de fortjener tyn når det er ræva så fortjener dem skryt når det er bra. Andre omgang i går er slik fotball vi vil se. Perfekt gjennomført omgang, både på banen og på benken.

            Kommentar

            • stovnerfugl
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Nov 2013
              • 163

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Jeg må bare få takke deg, pessimisten og negative Bengt fremstår som en gladlaks på lykkepiller mot det du skriver :-)

              Alt er ikke bra, men akkurat som de fortjener tyn når det er ræva så fortjener dem skryt når det er bra. Andre omgang i går er slik fotball vi vil se. Perfekt gjennomført omgang, både på banen og på benken.
              Syns du det? Mener at BG hadde et lite overtak på "oss" gjennom hele kampen. Vi var heldige å komme vekk med tre poeng.

              Vi skaper gjennomsnittlige 4-5 målsjanser hver kamp. Andre sammenlignbare lag, som Odd skaper dobbelt så mange. Hvorfor det? Fordi andre lag stiller med flere på toppen. Og de fleste noen som de kan lempe ballen i feltet til (selv om Odd har en som er 40år).

              Er litt lei av alle de Haglund-apologistene på dette forum, faktisk. En stor andel av folk som klapper han på ryggen når vi vinner, men samtidig er like kritisk når vi taper.... og ser kampen fra stuen sin.

              Vi kommer til å slite i dag mot et pissedårlig mannskap som er ikke noe bedre enn et middels Adeccolag. Tipper at vi vinner 1-0 i dag....

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9463

                - Bodø Glimt var ikke bedre enn oss gjennom hele kampen. De var skandaløst rævva, mye grunnet at de ikke klarte å løpe forbi Ringstad Grei seier til Sportsklubben.

                - Vi skaper som du sier ikke nok målsjanser. Hvor er bla langskudda, ja på mål altså, ikke 1 meter over? Kippe og Høiland på topp hadde kanskje vært no

                -Vi som er kritiske til Haglund, er fortsatt kritiske. Men vi kan ikke bare være like negative, tom sellecktive og subjektive når 3p er i boks. Da gagner det alle å holde en positiv vibe

                - Viktig å alltid tro på seier før kampstart ja

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                  Syns du det? Mener at BG hadde et lite overtak på "oss" gjennom hele kampen. Vi var heldige å komme vekk med tre poeng.
                  Heldig og heldig. Styrte faktisk kampen greit på bortebane. B/G skapte knapt noe som helst etter 1-2, noe som er nærmest motsatt av for eksempel RBK borte mort B/G som tapte 2 poeng på slutten.

                  Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                  Er litt lei av alle de Haglund-apologistene på dette forum, faktisk. En stor andel av folk som klapper han på ryggen når vi vinner, men samtidig er like kritisk når vi taper.... og ser kampen fra stuen sin
                  Så hyggelig du omtaler dine meddebattanter Du bygger deg nok opp en rett og slett sterk respekt med slik omtale av andre. Kan banne på at du har hår på brystet og steppegras på ballene!

                  Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                  Vi kommer til å slite i dag mot et pissedårlig mannskap som er ikke noe bedre enn et middels Adeccolag. Tipper at vi vinner 1-0 i dag....
                  Dette "pissedårlig mannskap" har overlevd i Tippeligaen siden 2011. Og det på godt defensivt arbeide, noe som er helt og holdent lovlig.

                  Koz og klemz - ha en fortreffelig søndag i det flotte været
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                    Er litt lei av alle de Haglund-apologistene på dette forum, faktisk. En stor andel av folk som klapper han på ryggen når vi vinner, men samtidig er like kritisk når vi taper.... og ser kampen fra stuen sin.
                    Det er meg, deal with it. Hva er problemet? Jeg er også til tider tider kritisk når vi har vunnet, så der fikk du den også.
                    Jeg har gått på Åråsen siden 1990, vært på over 40 forskjellige baner å sett LSK, men ikke vært fast på Åråsen de to siste årene. Grunnene har du ikke en dritt med, men jeg er fortsatt like glad i LSK!

                    Greia er skjønner du, at det går å se fremgang og positive tendenser selv om man i utgangspunktet er uenig i det som skjer på Åråsen og med laget. Dessuten klapper jeg også laget på ryggen ved tap, siste gang mot viking.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Er det ikke bare for klubben å bruke den opsjonen å forlenge med ett nytt år med Haglund? Det virker jo som om det er i år han får kustus på det han skulle ta tak i fra dag en, da er det vel bare å forvente at vi neste år ser en større utvikling og økt fokus på det offensive? Skal LSK bryte dette samarbeidet når det endelig er på rett vei? Haglund vil vel ikke gå fra dette nå?

                      Er det ikke greit for alle involverte å få det unna og ut av verden?

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        Jøss. Er du omvendt?

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Er det ikke bare for klubben å bruke den opsjonen å forlenge med ett nytt år med Haglund? Det virker jo som om det er i år han får kustus på det han skulle ta tak i fra dag en, da er det vel bare å forvente at vi neste år ser en større utvikling og økt fokus på det offensive? Skal LSK bryte dette samarbeidet når det endelig er på rett vei? Haglund vil vel ikke gå fra dette nå?

                          Er det ikke greit for alle involverte å få det unna og ut av verden?
                          Tenkte det samme i går. Men jeg vil gjerne se de 6 neste frem til sommerpausen først. Var her det gikk åt skogen i fjor.
                          Men om dette fortsetter er jeg den aller første til å innrømme at jeg tok feil.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Se på tabellen.. LSK har spilt 7 kamper, 6 av de 7 er mot de 6 dårligste lagene. I lys av det er det jo ikke mer enn forventet at man har tatt 11 poeng (av 18 mulige mot disse 6). Kampen mot Viking var kanskje den beste i banespillet, så sier ikke at man ikke er god nok til å ta poeng fra de beste, men at det kanskje er lurt å vente noen uker til før man tar avgjørelser for 2015. Klarer man å kontrollere kamper og ta poeng mot de antatt beste lagene (spesielt hjemme) så skal ikke jeg stikke kjepper i hjulene... Men gledelig å se at klubben tar poeng i kampene mot de lagene man har hatt rundt seg på tabellen, dette har vel kanskje vært det som har skuffet mest tidligere år.

                            Kommentar

                            • krogen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2009
                              • 228

                              Jeg har ikke vært den største Haglund-fanen, men han skal ha for noe. Det ser ut som han evner å jobbe metodisk mot mål. Etter 2012-sesongen skulle vi forbedre hjemmestatistikken. Det resulterte i 23 poeng på Åråsen i 2013 mot 17 året før. 23 poeng er fortsatt altfor lite til å hevde seg høyt på tabellen, men forbedringen er signifikant, cirka 30 prosent. I år har det etter det jeg har fått med meg vært et uttalt mål å styrke defensiven. Det er selvfølgelig altfor tidlig å si at han har lykkes, men så langt ser det bra ut. Vi har sluppet inn 6 mål på 7 kamper mot 9 i samme periode i fjor. Totaltallene for sesongene 2012 og 2013 er henholdsvis 47 og 44. Vi har altså gått fra å slippe inn omtrent 1,5 mål i snitt til cirka 1. Og dette har ikke gått på bekostning av målet om å forbedre hjemmestatistikken. Vi har så langt 7 poeng på fire kamper. Det nærmer seg 2 poeng i snitt. Nærmere 30 hjemmepoeng i 2014 er således innen rekkevidde.
                              Last edited by krogen; 06.05.2014, 08:34. Begrunnelse: typo

                              Kommentar

                              • krogen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2009
                                • 228

                                Faen! Har vi noe på gang? Min tro på prosjekt Haglund er på all time high. Kanskje jeg bare er treig i oppfattelsen, men uansett, dette begynner å se bra ut. Vi har jo snart en tropp på 20 spillere som leverer. I går imponerte Kind Mikaelsen meg.

                                Kommentar

                                • 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

                                  Vi som sa at bare vent og gi Haglund tid ble anklaget på å gå på lykkepiller. Haglund sa at han trengte tid og det skulle han få fra meg. Ikke et og ikke to, men tre-fire år. Meg var det faktisk noe galt med.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4112

                                    Opprinnelig skrevet av 307
                                    Vi som sa at bare vent og gi Haglund tid ble anklaget på å gå på lykkepiller. Haglund sa at han trengte tid og det skulle han få fra meg. Ikke et og ikke to, men tre-fire år. Meg var det faktisk noe galt med.
                                    Hvis - og jeg sier hvis - han lykkes nå, er ikke det et sekund for tidlig. Alle er glade hvis dette fortsetter, men vær litt seriøs da: Dette har tatt for lang tid. Altfor lang tid!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      Opprinnelig skrevet av 307
                                      Vi som sa at bare vent og gi Haglund tid ble anklaget på å gå på lykkepiller. Haglund sa at han trengte tid og det skulle han få fra meg. Ikke et og ikke to, men tre-fire år. Meg var det faktisk noe galt med.
                                      Jeg synes det er vel tidlig å friskmelde Haglund-prosjektet etter seier mot B/G, Sogndal og Moss....
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Bibaboy
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 712

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Hvis - og jeg sier hvis - han lykkes nå, er ikke det et sekund for tidlig. Alle er glade hvis dette fortsetter, men vær litt seriøs da: Dette har tatt for lang tid. Altfor lang tid!
                                        Hvis vi sammenligner med Godset så tok det også tid før Deila fikk ordentlig skikk på laget. Jeg sier ikke at vi nå er på nivå med Godset, men Deila brukte mer enn 3 år på å bringe Godset til toppen. Det tar tid å få et lag til å fungere sammen, og kommer det mange nye spillere så vil det ta lengere tid. Føler selv at vi nå har noe på gang, og at bunnivået vårt er vesentlig høyere enn tidligere år. Jeg vil allikevel se 5-6 kamper til før jeg friskmelder oss.
                                        Fugla Forever

                                        Kommentar

                                        • 307
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2007
                                          • 358

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Hvis - og jeg sier hvis - han lykkes nå, er ikke det et sekund for tidlig. Alle er glade hvis dette fortsetter, men vær litt seriøs da: Dette har tatt for lang tid. Altfor lang tid!
                                          Ikke når man tenker på at han sa han trengte tid. En ting er hva supportere mener og såkalte eksperter. Men som sagt så sa han at han trengte 3-4 år og da er det han skal få. Men vi bør ikke havne på nedre halvdel i år.

                                          Kommentar

                                          Working...