Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stovnerfugl
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2013
    • 163

Opprinnelig skrevet av knut
    Minst én plass høyere på tabellen, for enga hadde vært i sumpa.

Ukjent ellers, for Kjartansson hadde sikkert sliti benk
    Er Knudzon blitt Haglund sin versjon av Henning Berg og Klippekort-Karim Essidiri??

Umulig å benke uansett hva som leveres på banen?

Kommentar

• LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3410

Litt tragikomisk at treneren vår ikke har baller nok til å vrake spillere som ikke presterer.

Hvorfor fikk ikke Høiland flere sjanser fra start? Banker jo inn kasser på bestilling i Molde. Men visstnok ikke god nok til å danke ut Erling. Hva har Palmí bevist denne sesongen som tilsier at han bør starte kamp etter kamp? Duoen Erling og Palmí der fremme skremmer ikke akkurat vettet av motstander. Erling kommer jo til store sjanser i kampene, mye pga farta, noe vi også så i går. Men avslutningsteknikken er jo forferdelig å se på og ingen spissplass verdig. Og Mjelde, som faktisk scorer mål både innenfor og utenfor 16-meteren får kanskje nøye seg med 10 minutter i hver kamp. Av en eller annen grunn prioriteres Ohi foran Mjelde. Jeg sliter med å se helt hvorfor.

En trener må tørre å sette spillere ut av laget når de ikke presterer. Dessverre er Haglund TLs snilleste trener, noen ganger gir det sikkert en fordel, andre ganger er det en ulempe. Hva med Osvold? Rett til Finland og putter i debuten for bunnlaget. Spillere som stagnerer i LSK flytter på seg og blomstrer. Hva med å gi de en fair mulighet fremfor våre klippekort? Er Osvold så svak at han ikke kunne erstattet Erling ett par kamper? Spilte jo i oppkjøringa og gjorde en god figur der. Hva hadde vi tapt på det, Erling putter jo ikke uansett. Friday har skapt mer på de få innhoppa enn det Erling har gjort i hele år. Nå kommer det to tette kamper på rad, og jeg forventer utskiftninger.

Dette er et av grepene som taler Haglund i mot fra mitt ståsted ifht. ny kontrakt. Det andre er mentaliteten til kamper mot antatt svakere lag, men det trenger jeg ikke å begi meg utpå nå. Er bare mektig oppgitt og frustrert at Haggis ikke makter å gjøre endringer når vi har to reine spisser på benken, og spiller med en potet på topp. Sågar, ikke Erling og Palmì sin skyld at de spiller. De gjør bare jobben sin, men det er bare ikke godt nok.

Kommentar

• _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4397

Med tanke på at vi nå har to andre spisser som bør være gode nok, så lurer jeg på om Haglund bør kjøre ned Erling som høyrekant igjen. Vi har veldig behov for han der nå som Riise er flytta ned på backen.

Origi

Riise - Amundsen/Kippe - Ødegaard - Ringstad

Knudtzon - Andersson - Lundemo - Fofana

PVM - Friday/Pellegrino

Dette kan da ikke være så ille? Ekstrem fart på begge kantene og uansett om vi bruker Fred eller Pellegrino så er det to spillere med bra tempo og som i tillegg er brukbare på hodet. Ville vært en mye mer fornuftig disponering av spillerstallen vi nå har i mine øyne!
        ..................

Kommentar

• Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

Vi ser spillerene bare på kamp, Haglund ser de på trening hver dag. Trur han har noe bedre grunnlag å ta ut laget en oss forumronkere.
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• krogen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2009
            • 228

Opprinnelig skrevet av Xavi
            Vi ser spillerene bare på kamp, Haglund ser de på trening hver dag. Trur han har noe bedre grunnlag å ta ut laget en oss forumronkere.
            Joda, det er greit nok at det som leveres på trening er viktig. Men det som leveres i kamp er tross alt viktigere.

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Ut i fra den logikken gjør alle trenere uangripelige valg.
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3262

Enig i det, men samtidig er det ganske mange av oss forumrunkere som har sett åpenbare løsninger LENGE før Haglund. F.eks hvor BHR skal spille på banen, eller at Palmi LENGE har hatt en dalende formkurve. Sist gang han hadde det ble han etter alt for lenge benket, og svarte med å løfte seg kraftig i neste kamp. Samme med PVM. Klippekort er noe dritt - formspillere bør alltid få sjansen, men det gjør de sjelden under Haglund. En mann som Mjelde må jo gå på veggen snart.

Kommentar

• KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

Hvor mange mål scorer vi basert på Erlings fart? Han skaper sjanser som ingen andre av våre ville fått, men hjelper lite når han ikke setter dem. Han har scoret 4 mål. En tap-in (godset), to alene med keeper (Sogndal og glimt) og en hvor han setter ballen i hjørnet (Stabæk) med spillere foran seg. Mot glimt gjør midtstopperen en grov feilvurdering som Erling utnytter. Melodien hittil i år også ifølge ham selv er at han burde hatt flere mål. Han har kun en assist (godset) hvor farten hans ikke nødvendigvis var det viktigste. Syntes at han er for dårlig ellers i banespillet og gjør mange gale valg. Ønsker ikke å se han som kantspiller igjen. Jeg ønsker å se enten Friday eller Pelle som spiss fremover. Vi klarer ikke å utnytte Erlings fart i stor nok grad til at han forsvarer plass som spiss. Man må vel forvente at Sarp gjør det samme som de gjorde i seriekampen der de la seg bakpå. Her må trenerne gjøre noen grep for hvordan vi skal løse det dersom Sarp gjør det samme som sist.

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Opprinnelig skrevet av LS89
                    Litt tragikomisk at treneren vår ikke har baller nok til å vrake spillere som ikke presterer.

Hvorfor fikk ikke Høiland flere sjanser fra start?
                    Hva får deg til å tro at det er ett "tøffere" valg å vrake EK fremfor Tommy Høiland? Uten at jeg har noe mer kjennskap til disse spillerne enn det de sier igjennom mediene, så tror jeg EK har lettere for å akseptere en tur på benken enn Tommy Høiland, noe hans tidlige retur til Molde også var ett resultat av.
                    Mulig Haglund har en spesiell forkjærlighet for et par spillere han mener er viktig ift hvordan han vil spille, slik trenere som oftest har, men at det er fordi han ikke er tøff nok kjøper jeg ikke.

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Enig i det, men samtidig er det ganske mange av oss forumrunkere som har sett åpenbare løsninger LENGE før Haglund. F.eks hvor BHR skal spille på banen, eller at Palmi LENGE har hatt en dalende formkurve. Sist gang han hadde det ble han etter alt for lenge benket, og svarte med å løfte seg kraftig i neste kamp. Samme med PVM. Klippekort er noe dritt - formspillere bør alltid få sjansen, men det gjør de sjelden under Haglund. En mann som Mjelde må jo gå på veggen snart.
                      Nok av eksempler på det motsatte også... Faktisk langt flere hvis du graver rundt i kamptråder. Erling var vel den spilleren som man var mest misfornøyd med at ikke ble dyrket som spiss tidligere, men nå er han den flere har ønsket ut av laget over lang tid.
                      Kan ramse opp noen andre åpenbare løsninger presentert her inne, som også er prøvd i kamp uten særlig hell.

- Vraking av Kippe i Tromsø etter lang tids mas om at han var på full tur ned, jeg selv bidro med den ekspertisen.
                      - Forsøk på 4-3-3 i et par treningskamper og en omgang mot ett Stabæk som ble tabelljumbo og knapt vant en kamp utenom slakten av oss.
                      - PVM som venstrekant har det blitt snakket om hele tiden, men de gangene han har spilt der har det vært med lite hell utenom på slutten av kamper hvor vi har pumpet flere baller inn fra lavt i banen
                      - Palmason som sentral midtbane har blitt nevnt. Ikke spesielt vellykket de gangen vi har gjort det heller.
                      - Mjelde MÅ starte etter flere gode kamper i 3.divisjon. Fikk starte mot Start borte, som også er vårt siste tap i serien og en kamp nettopp midtbanen sleit veldig med å dekke rom.
                      - Ohi er vel ønsket i omtrent samtlige posisjoner av folket her inne, men hver gang han får prøve seg i en ny en snakker man o den neste. Nå er det vel tanksenter han skal spille iflg folk her inne, selv om de samme personene mente han var skapt for den sentrale midtbane helt til han fikk noen kamper der. Jeg mener forøvrig fremdeles det siste.
                      - Moryke Fofana bør spille spiss har vi hørt. Han har vel også fått periode i kamper helt fremme i sommer, men da ble han ikke overraskende langt mindre involvert..

Supportere er vel egentlig bare som en klarsynt person, nemlig flink til å reklamere for alle gangen vi har rett, men også flinke til å glemme alle gangene vi tok feil.
                      Dette er noe av de jeg kommer på nå, men det er nok liten tvil om at vi alle skal være glade for at vi har en sjef som har siste ordet, selv om vi andre kan like å ha meninger

Kommentar

• Rune
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 1229

Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Nok av eksempler på det motsatte også... Faktisk langt flere hvis du graver rundt i kamptråder. Erling var vel den spilleren som man var mest misfornøyd med at ikke ble dyrket som spiss tidligere, men nå er han den flere har ønsket ut av laget over lang tid.
                        Kan ramse opp noen andre åpenbare løsninger presentert her inne, som også er prøvd i kamp uten særlig hell.

- Vraking av Kippe i Tromsø etter lang tids mas om at han var på full tur ned, jeg selv bidro med den ekspertisen.
                        - Forsøk på 4-3-3 i et par treningskamper og en omgang mot ett Stabæk som ble tabelljumbo og knapt vant en kamp utenom slakten av oss.
                        - PVM som venstrekant har det blitt snakket om hele tiden, men de gangene han har spilt der har det vært med lite hell utenom på slutten av kamper hvor vi har pumpet flere baller inn fra lavt i banen
                        - Palmason som sentral midtbane har blitt nevnt. Ikke spesielt vellykket de gangen vi har gjort det heller.
                        - Mjelde MÅ starte etter flere gode kamper i 3.divisjon. Fikk starte mot Start borte, som også er vårt siste tap i serien og en kamp nettopp midtbanen sleit veldig med å dekke rom.
                        - Ohi er vel ønsket i omtrent samtlige posisjoner av folket her inne, men hver gang han får prøve seg i en ny en snakker man o den neste. Nå er det vel tanksenter han skal spille iflg folk her inne, selv om de samme personene mente han var skapt for den sentrale midtbane helt til han fikk noen kamper der. Jeg mener forøvrig fremdeles det siste.
                        - Moryke Fofana bør spille spiss har vi hørt. Han har vel også fått periode i kamper helt fremme i sommer, men da ble han ikke overraskende langt mindre involvert..

Supportere er vel egentlig bare som en klarsynt person, nemlig flink til å reklamere for alle gangen vi har rett, men også flinke til å glemme alle gangene vi tok feil.
                        Dette er noe av de jeg kommer på nå, men det er nok liten tvil om at vi alle skal være glade for at vi har en sjef som har siste ordet, selv om vi andre kan like å ha meninger
                        Du kan jo legge til at Bjørn Helge heller ikke har vært en åpenbaring som høyre kant denne sesongen, og at Tommy Høiland stort sett var medioker de gangene han fikk sjansen på topp.
                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9539

Opprinnelig skrevet av Rune
                          Du kan jo legge til at [...] Tommy Høiland stort sett var medioker de gangene han fikk sjansen på topp.
                          Kommer ann på øyet som ser!

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3262

Opprinnelig skrevet av Totti21

Mange gode poenger her, men jeg er enig med Knut - det meste kommer an på øyet som ser. Det er jo definitivt ikke slik at alle vi her på forumet er enige om alt, heller. Men noen kommentarer har jeg:

- Jeg mener ikke at Palmi bør spille sentral midtbane. Med den formen han har vist bør han knapt spille i det hele tatt, spør du meg.
                            - Hvor Ohi bør spille er jeg heller ikke veldig opptatt av. Han er utvilsomt et talent, men har like utvilsomt langt igjen. Forsvarer pr i dag ikke en plass på laget - uansett posisjon, spør du meg.
                            - Urimlig å bruke tapet mot Start som et argument for at Mjelde ikke holder. MEN… Mjelde er utvilsomt bedre offensivt enn defensivt. I kamper hvor vi styrer er han meget god. Hvis vi presses blir han (i likhet med bl.a Ohi, PVM og Palmi) for treg. Hvis gameplanen til Haglund er at vi skal legge oss bakpå på bortebane - uansett motstander - da er det kanskje ikke optimalt å starte med Mjelde. Men det argumentet kan også brukes mot alternativene.
                            - Fofana som spiss? Nope.
                            - Kippe? Meget god og stabil denne sesongen. Det er gledelig. At vi ikke savner Ruben er minst like gledelig. At vi nå fungerer bak der uten både Kippe og Ruben er jo bare til det gode.
                            - Erling? Elsker fyren, men han burde vært dyrket som høyre ving.
                            - Spissplassen er pr i dag vår største utfordring. Håper Pelle tar steget og det fort. Jeg deler ikke troen mange har her inne på Friday som Messias, og mener pr i dag det er bedre å starte med Erling enn Fred. (Men håper som sagt at Pelle vil blomstre. Er han skarp til å forvalte innleggene Erling og Fofana vil servere fra hver sim kant kan det bli moro).

Kommentar

• Tittil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2009
                              • 341

Deler mange av dine synspunkter. Ohi og Palmi er rett og slett for dårlige nå. Man kan elske Erling og det han står for gjennom jobbing og utfordre på fart. Men ferdighetene foran mål er altfor dårlige, og LSK har ikke råd til å kaste bort 2-3 100% sjanser hver eneste kamp. Vi har heller ikke råd til å bruke masse penger på spisser som ikke blir brukt. Hvorfor man leide inn Høyland er
                              ikke lett å forstå. Hvis Pellegrino også skal bli fast benkesliter, inntil han har mistet all selvtillit, må jeg virkelig lure på hva Haggis tenker.

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4263

Opprinnelig skrevet av Tittil
                                ...må jeg virkelig lure på hva Haggis tenker.
                                Det får vi nok aldri vite. Men at det ikke går spesielt raskt unna oppi der, det synes klart.
                                Elska þetta félag

Kommentar

• Fuglamannen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2011
                                  • 543

La oss ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.

At ikke Erling blir igjen og terper 1v1 etter trening er for meg helt absurd. Han kommer alene ofte, men er ikke kall nok. Eneste gangen jeg virkelig har sett han kald var når han chippet ballen over keeper. Man trenger trening i press. La fyren få trene for seg selv.

En som løper i ryggen hans og skaper uro/stress og keeper i mål.

Er det så forbanna vanskelig? Skal han være spiss MÅ han øve på dette

Kommentar

• stovnerfugl
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Nov 2013
                                    • 163

Opprinnelig skrevet av Tittil
                                    Deler mange av dine synspunkter. Ohi og Palmi er rett og slett for dårlige nå. Man kan elske Erling og det han står for gjennom jobbing og utfordre på fart. Men ferdighetene foran mål er altfor dårlige, og LSK har ikke råd til å kaste bort 2-3 100% sjanser hver eneste kamp. Vi har heller ikke råd til å bruke masse penger på spisser som ikke blir brukt. Hvorfor man leide inn Høyland er
                                    ikke lett å forstå. Hvis Pellegrino også skal bli fast benkesliter, inntil han har mistet all selvtillit, må jeg virkelig lure på hva Haggis tenker.
                                    Hadde gjerne spurt om hvorfor Haglund setter PVM (eller de få gangene han får spilletid Mjelde) som er venstrebeinte når han har Palmi disponibelt.

Hva med å bruke en høyrekant på høyrekanten og en ren nr.10 som hengendes spiss?
                                    Last edited by stovnerfugl; 12.08.2014, 12:48.

Kommentar

• HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6104

Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                                      Hadde gjerne spurt om hvorfor Haglund setter PVM (eller de få gangene han får spilletid Mjelde) som er venstrebeinte når han har Palmi disponibelt.

Hva med å bruke en høyrekant på høyrekanten og en ren nr.10 som hengendes spiss?
                                      Palmi er elendig som høyrekant. At vi har venstrebente høyrekanter er ikke så rart, om vi ønsker at de skal gå innover og heller komme til skudd enn å komme til innlegg. Vi har vel uansett ikke så mye folk som kan motta innleggene i boks. PVM som skjærer innover og Riise som får plass til å gi bredde offensivt er en mye bedre løsning enn å sette Palmi ut dit igjen.

Kanter som bruker motsatt bein er ganske normalt ute i resten av verden.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

Kan jo minne om at vi har backer med "riktig" bein som kan doble og komme rundt på siden. Viktig med vinger som trekker innover.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Ja, det er backene som skal holde bredden, men det skjer jo ikke. Du ser det derimot på rekruttlaget, der er det til og med spillere i boks som kan ta vare på innleggene som kommer. Jeg mistenker det er langt mer genuin Haglund-fotball å se der enn det du får servert på a-laget. Ringstad har over flere uker vært en skygge av seg selv, dansen hans forbi motspillere har forsvunnet. Og Riise er langt mer opptatt av å dælje ball opp i et mer eller mindre oppskonstruert bakrom fra egen halvdel enn å komme seg opp på siste tredjedel.

Kommentar

Working...