Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4397

Satser på at denne tråden er borte om ikke altfor lenge
    ..................

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Opprinnelig skrevet av Herman
      Ok, da kan vel Molde like gjerne bare sparke Ole Gunnar Solskjær og ansette Mark Dempsey og Richard Hartis som hovedtrenere?
      Nå er vel Solskjær kanskje den treneren i Tippeligaen som i størst grad overlater arbeidet på feltet til sine trenere på samme måte som de fleste manageren i PL også gjør. Tror du virkelig Mark Dempsey og Richard Hartis hadde gått fra gode trenerjobber i Man Utd for å flytte kjegler for Ole Gunnar Solskjær?
      At Magnus Haglund benytter seg av en kapasitet som Bård Wiggen, som også er kjent med en sånn rolle under Ståle Solbakken er virkelig ikke negativt i mine øyne.

Kommentar

• sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1826

Opprinnelig skrevet av Totti21
        Nå er vel Solskjær kanskje den treneren i Tippeligaen som i størst grad overlater arbeidet på feltet til sine trenere på samme måte som de fleste manageren i PL også gjør. Tror du virkelig Mark Dempsey og Richard Hartis hadde gått fra gode trenerjobber i Man Utd for å flytte kjegler for Ole Gunnar Solskjær?
        At Magnus Haglund benytter seg av en kapasitet som Bård Wiggen, som også er kjent med en sånn rolle under Ståle Solbakken er virkelig ikke negativt i mine øyne.
        Tror du og herminator egentlig er helt enige, sarkastiske og enige

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4263

Men av denne samlingen rutinerte spillere, har ikke trener Magnus Haglund skapt noe som helst. Ikke utad heller. På TV er han enda mindre inspirerende enn Henning Berg var. (Men han har jo ikke hatt mange grunner til å sprudle heller).

Haglund skal være glad for at Lillestrøm ikke er tema for den mest aggressive rikspressen og at lokalpressen holder sin hånd over ham. Han skal være glad for at klubbledelsen har dårlig samvittighet for alle trenerne de har sparket de siste årene. Han bør være ekstra glad for at det fins klubber som roter enda mer.

Takk til Ola Bernhus i Aftenposten for å kalle en spade for en spade! Meget god og treffende artikkel!
          Elska þetta félag

Kommentar

• Mikki Mifsud
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2005
            • 244

Greia er jo enkelt og greit at hvilken som helst annen trener hadde fått mer ut av laget enn det Haglund gjør. En kan gjerne snakke om feilsigneringer, det er noe alle klubber gjør. Vi kan heller ikke forvente 18 spillere skal prestere fra dag èn de går inn portene på Åråsen.

Det er flust av problemer å ta tak i som Haglund må ta tak i:

- Mentalitet inn til kampene; fraværende. Hva blir sagt? Hvem tar ansvaret?

- Aggresjon, vilje til å vinne; fraværende. Puslete treninger. Er vi redd for skader? Kippe har påpekt uenigheter på treningsfeltet. Det er ikke bra.

- Posisjonering av spillere; feilsatt. Spillere blir satt i posisjoner de ikke er bekvem med. Knudtzon går fra spiss - benk - back - kant. Forstå det den som kan. Fofana går inn som ving, samme som Ujah skulle spilt ving. Feil. Heltstad aleine på topp, feil. Han trenger en makker. Bare se på Moa på landslaget. Det fungerer ikke, kontra fjorårssesongen i Hannover. Bøttet inn mål, men da hadde han en makker.

- Spillerplan; fraværende. Hva er taktikken når vi går på banen? Hvordan ønsker vi å stå frem, hva er LSKs identitet? Lange baller opp mot Gulbrandsen, Knudtzon etc, vi ser hvordan det ender. Vi taper duellene, og dermed andreballene. Motstander tar over. Motstander gjennomskuer oss for lett, ref: Ulf hjemme.

- Fort Åråsen = Åpen Gate. Latterlig hjemmestatistikk. Helt jævlig.

- Stolthet; fraværende. Når en ikler seg LSK-drakta, så bør du føle deg stolt. En verdi du skal kunne ta vare på. Det virker som spillerne kun tar på drakta, spiller kampen, deretter ender i vaskemaskin på 60 grader.

- Spillersigneringer; bom. Totalt sett uheldig på spillerfronten. Spillere spiller langt under pari. Andersson gikk fra en fantastisk spiller i Stabæk til å se ut som en kylling på banen. Østli ble fredet etter 1 kamp her inne, jeg kan ikke se at denne spilleren har styrket laget vårt nevneverdig.

Jeg ser et lag som sliter, virkelig sliter. Målet om 5.plass og kvartfinale i køppen var en vits. En fiaskosesong uten like. En spillerstall som er god nok for topp 4 på papiret. Et lag med tapermentalitet. En trener som er A4.

Det er helt og holdet Haglund sitt totale ansvar.

Jeg er drittlei.

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Han bør være ekstra glad for at det fins klubber som roter enda mer.
              Men hvem roter egentlig mer? Sett utifra forutsetningene er det ihvertfall ingen av lagene bak oss.

Kommentar

• Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Men hvem roter egentlig mer? Sett utifra forutsetningene er det ihvertfall ingen av lagene bak oss.
                Han må vel tenke på Martin Andresen her.

Kommentar

• Herman
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2010
                  • 1101

Da han i November bare signerte en toårskontrakt var jeg litt redd for at han skulle forlate oss tidlig. Nå virker det som at det kanskje var riktig valg av klubben. Ikke at jeg vil at vi skal sparke han nå, men hvis vi ikke er i toppen av Tippeligaen om 12 måneder så er det bare å ikke gi ny kontrakt.
                  Twitter

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7135

Seks seire på 25 kamper sier faktisk alt. Fem kamper på å redde jobben, tipper jeg.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3262

Opprinnelig skrevet av trigz
                      Seks seire på 25 kamper sier faktisk alt. Fem kamper på å redde jobben, tipper jeg.
                      Jeg har så lite tro på svensken at jeg hadde blitt lykkelig over å høre at Tom Nordlie var hentet inn som redningsmann i disse 6 kampene. Det sier alt om hvor desperat jeg begynner å bli!

Kommentar

• maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1289

Haglund bør sitte ut sesongen også får vi rett og slett gjøre opp status etter sesongen. Uansett om vi spiller i tippeligaen eller addeco neste år så forventer jeg en knallhard evaluering ved sesongslutt. Jeg mener at LSK som klubb har mye å svare for til alle i nærmiljøet og til alle andre som fulger klubben tett. Her må det komme initiativ fra Lillestrøm sportsklubb som må innvitere på bred front for at de igjen kan framstå som troverdige. Personlig er jeg for særdeles populistiske tiltak for å trekke folk tilbake til Åråsen selv om det vil innebære kamelsvelging og hoderulling.

Kommentar

• superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

Skjønner fortsatt ikke at noen kan mene at Hagund bør bli sittende ut sesongen, ut uken eller ut dagen for den del. Han har ettertrykkelig bevist at han ikke er rett mann for LSK.

Han er som, Bernhus i Aftenposten korrekt påpekter, fredet som følge av hyppige trenerskifter. At tidligere trenersparkinger har vært feil gjør det ikke noe mindre riktig å sparke Haglund nå. Dette handler om å redde plassen, redde stoltheten og å redde LSKs fremtid.

Farvel Haglund!
                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4397

Hvordan man kan forsvare Haglund skjønner jeg ikke. Henning Berg hadde bedre resultater med halvt juniorlag, og Paul Obiefule som den beste midtbanespilleren!! Laget vi har nå er på papiret fullt på høyde med 05-06 laget. Da vi kjempet om gull/medaljer helt til siste slutt. Vi har latterlige 6 seire på 25 kamper. Og halvparten av de seirene skaffet Björn på egenhånd. Det er patetisk! Andre klubber ler når de skal til Åråsen, for alle plukker poeng. Laget har ikke antydning til en offensiv plan eller utvikling. Vi har færrest avslutninger på mål, sammen med storlaget Stabæk. Det defensive har bedret seg, ironisk nok etter at Wiggen kom inn. Sammenheng? Som jeg har sagt før; At det går ann å få så lite ut av det mannskapet vi har, er ubegripelig!

Farvel Haglund!
                            ..................

Kommentar

• KimFL
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 1410

Opprinnelig skrevet av trigz
                              9 seiere på tilsvarende i fjor. 31 poeng med en langt svakere spillerstall...3 mer enn i dag. Berg fikk fyken, mens Haglund fortsatt er her. Ikke et eneste ord om det i RB...merkelig.

Kommentar

• Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2192

Det sportslige er absolutt det viktigste.Men skulle vi ikke få inn en trener med karisma og mediatekke,siden missnøyen med HB på dette område var ganske stor.Istedet har vi fått en med så lite karisma,at selv å se på klesvasken tørke,er mer spennende.

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Har sagt det før, og jeg gjentar gjerne meg selv: Henning Berg hadde gjort det bra med denne stallen. Henning leverte når han hadde bra spillere. Fjorårssesongen var bra, frem til vi mista ALLE våre nøkkelspillere på en gang. Henning var dog en surpomp uten sjarm. Nå sitter vi i stedet igjen med en apatisk fyr uten sjarm, som får en flott stall til å underprestere grovt. At Henning ble syndebukken i fjor høst er ganske spesiellt, med tanke på disponible spillere og det faktum at vi spilte utmerket fotball bare måneder tidligere.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

Hvordan er det mulig å være uenig i dette Løskatta?
                                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Martin83
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 794

Skuffelsen etter Sogndal-kampen og de 7 timene i bussen hjem har lagt seg.

Bernhus’ kommentar i Aftenposten har en del gode poenger og han har rett i mye, men tidpunktet for kommentaren hans er som å skyte seg selv i foten:
                                      • Ikke forstår han hvor LSK ville vært om vi kun hadde hentet 5 spillere.
                                      • Ikke forstår han at hjemventde spillere trenger tid.
                                      • Ikke forstår han å sette de siste kampene i sammenheng.

Jeg har fortsatt tro på Magnus og ble styrket i min tro etter Sogndal-kampen. Grunnen at jeg etter FFK-kampen ville se progresjon i hver kamp for å være fornøyd - og det har jeg sett. Vi vant fortjent mot Aalesund, holdt formlaget Viking unna mål og det var bare uflaks at vi ikke vant mot Sogndal.

Det vi har slitt med i år har vært å styre kamper mot antatt dårligere lag enn oss selv. Dette kommer i stor grad til syne på hjemmebane der andre lag legger seg bakpå. Mot Viking synes jeg vi, spesielt i 2. omgang, gjør en bra kamp defensivt. Vi slipper Viking veldig lite til og hadde vi bare vært litt dyktigere fremover i banen så hadde vi hatt gode muligheter til å vinne kampen. Mot Sogndal forventet man at de ville legge seg lavt og kompakt, noe de også gjorde. Vi ble avghengige av å styre mer eller mindre kampen mens Sogndal ventet tålmodig på sine sjanser. Vi spiller bredt med Erling og Mathis, vender spillet ofte og slår få lange baller i forhold til tidligere kamper vi skal styre. Husk at vi spilte uten to av våre antatt beste spillere i Petter og Bjørn Helge. At Sogndal får inn mål på slutten av kampen er kanskje det største «ranet» i årets eliteserie.

Solskjær har poengtert det hele tiden i hans karriere i Molde at progresjon er viktigere enn resultat med den begrunnelse at at heves prestasjonene så kommer resultatene av seg selv. At vi skulle bruke så lang tid på å få nye spillere til å fungere sammen har overrasket meg også, men jeg velger å tro at det har sin naturlige årsak i at det er for mange spillere som skal spilles inn samtidig. De siste tre kampene har vi spilt med samme stamme og formasjon, hvilket har begynt å fungere. Det håper jeg han fortsetter med.

Når man er skuffa og ting ikke går den veien man ønsker så er vi mennesker bygget opp slik at vi må ha en krystallklar forklaring og en syndebukk. Det er også slik at når vi har bestemt oss for et standpunkt så leter vi etter og bruker argumenter som passer det standpunktet vi har bestemt oss for og setter skylapper til for alle andre synspunkter. F.eks. kan man både gi kritikk og skryte av at Magnus har frosset ut Jesper. Det negative er at han har bomma på et kjøp, men det positive er at han ser at det ikke duger og gjør noe med det. Det er alltid viktig å ha to tanker i hodet samtidig for verden er ikke svart/hvitt.

Alle supportere - meg inkludert - er skuffa over sesongen 2012 og det samme er klubben. Men jeg tror Magnus og ikke minst spillerne er de som er mest skuffa. Det var nesten deilig å se frustrasjonen til Østli da Sogndal scora; han kicksparka stanga så hardt at det er rart den ikke brakk.

På ferga hjem fra Sogndal kom Magnus, Frode og flere spillere ut for å snakke med fansen og det skal de ha skryt for.

Kommentar

• superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

Poenget er jo at progresjonen ikke gir poeng! Det er lett for et lag med 50 poeng å snakke om progresjon, men det er totalt verdiløst og betydelig for et lag i nedrykkssumpa.

Vi fortsetter å kose oss og frede treneren mens vi styrer mot Adecco, men det gjør jo ingenting, for vi viser spillemessig progresjon!

Herregud...
                                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4263

Opprinnelig skrevet av Martin83
                                          Det er også slik at når vi har bestemt oss for et standpunkt så leter vi etter og bruker argumenter som passer det standpunktet vi har bestemt oss for og setter skylapper til for alle andre synspunkter.
                                          Denne kommentaren synes jeg treffer godt. Jeg foreslår at du leser innlegget ditt på nytt i lys av dette. (No offence!)

Opprinnelig skrevet av Martin83
                                          På ferga hjem fra Sogndal kom Magnus, Frode og flere spillere ut for å snakke med fansen og det skal de ha skryt for.
                                          Ja, da så...
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...