Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Opprinnelig skrevet av reka
    Hav skal vi da med Haglund?
    Minner deg bare på hva du selv skrev:
    Du kan ikke legge skylda på spillerne. De er ikke vant til å spille med høyt tempo. Man kan ikke gå fra juniortreninger og rett ut i eliteseriekamp.
    Du vil sparke Haglund pga bla lavt tempo på treningene, men Wiggen kjører mye av treningene. Og du vil la Wiggen styre hele skuta på bekostning av Haglund forstår jeg deg rett? Som representerer mye av det lave tempoet?

Hvor vil du hen her, reka? Jeg kan ikke helt se noen rød tråd her. Sparke bare for å sparke og satse på at de som har vært med hele veien i år gjør en forskjell? De som har vært med på "fyllekjøring" i hele år, skal alene gjøre en forskjell?

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

VG har en artikkel om den røde tråden i dag.

Kommentar

• *46*

VG har en artikkel om den røde tråden i dag.
        På papir eller nett?

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Haglund forsvarer bruken av toppscoreren som back

** Han mener Helstad har fortjent plassen
          ** Knudtzon: - Å spille høyreback er uvant

Haglund er selvfølgelig ansvarlig for innhold og form på treningene. Tror du det er Wiggen som bestemmer hvordan de skal trene?

Kommentar

• Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

Opprinnelig skrevet av *46*
            Minner deg bare på hva du selv skrev:
            Du vil sparke Haglund pga bla lavt tempo på treningene, men Wiggen kjører mye av treningene. Og du vil la Wiggen styre hele skuta på bekostning av Haglund forstår jeg deg rett? Som representerer mye av det lave tempoet?
            Det er Haglund som hovedtrener som har ansvaret for hva som blir gjort på treningene. Det er hans instrukser til Wiggen som er gjeldene i utgangspunktet.

Kommentar

• *46*

Haglund er selvfølgelig ansvarlig for innhold og form på treningene. Tror du det er Wiggen som bestemmer hvordan de skal trene?

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Det er Haglund som hovedtrener som har ansvaret for hva som blir gjort på treningene. Det er hans instrukser til Wiggen som er gjeldene i utgangspunktet.
              Jeg tror ikke Haglund er alene om å kjøre løpet for hvordan det skal trenes. Er ganske så sikker på at det er et samarbeid. Haglund er ansvarlig, men assistenter har helt klart muligheter til å påvirke treningshverdagen.

Poenget er at assistentene ikke duger noe mer enn dagens hovedtrener til å lede laget. Personlig tror jeg dem er enda mindre egnet. Heldigvis er jeg 99 % sikker på at vi slipper å se det. LSK sparker ikke Haglund i sesongen, derimot tror jeg oddsen for at han ryker etter sesongen er ganske så lave.

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Poenget er at assistentene ikke duger noe mer enn dagens hovedtrener til å lede laget. Personlig tror jeg dem er enda mindre egnet.
                Powell leder andrelaget. Han har forsåvidt gjort en grei jobb. Og hva er vitsen med å motsette seg endring når resultatet er tap og nedrykk med Haglund?

Kommentar

• ynnor
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 857

Er det noen som mener det er mulig å gjøre det dårligere med dette mannskapet enn det Haglund har fått til?

Kommentar

• norveggio
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • May 2008
                    • 65

Kan noen forklare hvorfor RB holder sin hånd over Haglund? Jeg har registrert flere uttalelser om at de "var med og ansatte ham", hvilket jeg tolker som at de i utgangspunktet var positive til hans kandidatur. Men derfra til det totale fravær av kritisk (journalistisk) blikk som Haglund nå slipper unna med, det sliter jeg seriøst med å forstå. Det er jo historisk elendelig det som leveres, spesielt når man tar forutsetningene i betraktning, det finnes ikke spor av fremgang, og han uttaler seg og disponerer laget på en måte som vitner om total mangel på forståelse. Og er det virkelig slik at en samlet spillergruppe står bak ham?

Anyone?

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6104

Opprinnelig skrevet av norveggio
                      Anyone?
                      Tror de er mer opptatt av at treneren er en hyggelig fyr enn at han er faglig dyktig. Det var først når folk fant ut at Berg ikke var noe kul at han fikk hard medfart i rb. Spørs om ikke RB har relativt tette bånd med folk i lsk-systemet og er mer opptatt av at disse skal ha trivelige kolleger enn at LSK skal vinne fotballkamper.

Kommentar

• Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

Henter fram dette innlegget fra 4. juli:

Opprinnelig skrevet av Lars
                        Nå må Haglund være ferdig i Lillestrøm. Har argumentert for dette på Twitter, men kan kopiere punktene inn her:

1. Ubrukelig som motivator. LSK har to gode kamper i år, mot RBK og VIF, der fulle tribuner sørget for gratis motivasjon.

2. Elendig taktiker. Plan B er å sende Kippe opp 15 min før slutt. Håpløst forsøk på 3 bak i dag. Vingler med formasjon og roller.

3. Gammeldagse treningsmetoder. "Trene mer" er ikke svaret på noe. Det må trenes BEDRE, ikke mer.

4. Utrolig kjip personlighet som ikke klarer å engasjere spillere eller fans. Arrogant i intervjuer, blottet for humør og humor.

5. Inkompetent på overgangsmarkedet. Jesper Westerberg en av Allsvenskans beste høyrebacker???

6. Ingen resultater å vise til. Høyt oppe på tabellen med Elfsborg, men hadde den beste stallen. Alle mener han burde gjort det bedre.
                        1. Dette punktet blir bare klarere for hver dag som går. Laget kommer nesten aldri på banen med noe som ligner entusiasme, begeistring, spilleglede, innsats osv. Dette er det "enkleste" å gjøre noe med, i den forstand at det ikke er noe man må trene på, men knapper som må trykkes på i garderoben og på spillermøtet før kampen. Antagelig er det dette punktet som er hovedgrunnen til at Haglund ikke lykkes.

2. Her er det så uendelig mye å ta tak i. Vi husker alle 4-3-3-forsøket i sommer, fra en trener som "alltid spiller med to dype på midten". Ironisk nok har vi en 4-3-3-stall nå i høst, men formasjonen er ikke prøvd ut på ny. Det største problemet er uansett at vi konsekvent spiller uten et oppspillspunkt. Alle vet at det vanskeligste i fotball er å angripe mot etablert forsvar, og at den vanskeligste måten å gjøre dette på er å spille seg ut bakfra. Trikset alle utenom Barcelona og noen få andre lag bruker, er å variere mellom kort og langt. Dette gjør for så vidt vi også, men vi har overhodet ikke spillertyper på banen for å slå den lange med suksess. Jeg mener at vi kun har én spiller (tragisk nok) som kan fungere som et oppspillspunkt, og det er Ohi. Han har dessuten relevant erfaring fra rollen, både på landslag og for LSK i fjor høst. Han MÅ være på banen, enten alene på topp i 4-3-3 eller sammen med Helstad/Erling/Fredrik/Fofana i 4-4-2. I dag vet motstanderen at det bare er å legge seg lavt mot LSK, for vi klarer ikke å spille oss gjennom midten, og hvis den lange kommer, så er den enkel å plukke opp. Ohi er en moderne Sundgot, men får ikke lov til å vise det. Han var blant annet briljant som hengende spiss mot vif i fjor høst, da Björn ble skadet dagen før kamp. Og tro meg, jeg har høye krav til en Björn-erstatter...

3. Ikke noe mer å si her. Kvaliteten på treningene er åpenbart for lav.

4. Ditto.

5. Fortsatt mye rør. 2 mill for SPISSEN Fofana, som kun har spilt kant etter at han kom til klubben?

6. Her har det bare blitt verre.

Kommentar

• tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

Det jeg har sett av Fofana så pisser han på de andre spissene våres.... Haglund sitter på svaret hvorfor han ikke får spille..

Kommentar

• *46*

Powell leder andrelaget. Han har forsåvidt gjort en grei jobb. Og hva er vitsen med å motsette seg endring når resultatet er tap og nedrykk med Haglund?
                            Spør du meg, så er det en stor vits at andrelaget ikke rykka opp. 25 spillere i a-lags troppen og amatører rykker opp. Jeg synes ikke det er overvbevisende.

Jeg skal ikke ta noen avgjørelse om hvem som skal gå eller ikke gå - heldigvis. Poenget mitt er at hva oppnår man med å sparke Haglund? Ass. Wiggen og Powell kan ta over, men dem har vært med på samme reisa. I min verden har dem oppnåd like lite som det Haglund har gjort - ikke en dritt. Hvis dem ikke er sterke nok til å prege hverdagen under Haglund og tilføre noe, hva skal dem da klare å vise frem i to-spann eller med Wiggen som hovedtrener? Hvem skal hentes inn?

Hvis man ser seriøst på hvilke alternativer som kan passe inn og er ledige pr d.d., så finner jeg følgende navn:
                            - Steinar Nilsen. En type jeg tror kunne passet inn, men det er gambling på høyt nivå. Han har nok en signatur i sin fotball som jeg tror passer LSK. Usikker på gjennomslagskraften hans.
                            - Tom Nordli er jeg ganske sikker på KIL hadde sluppet for noen kroner - dem er i deep shit økonomisk. Men hvordan ville en retur bli tatt i mot? Kippe, BHR og Søgård er de jeg kjapt kommer på spilte under han sist. BHR og Tom Nordli er neppe noen god match den dag i dag, men for en drøy måneds tid? Ville ledelsen klart å gå til han?
                            - Nils Arne Eggen. Sesongen til hans lag er vel over. Kunne skapt gode prestasjoner på kort tid. Ville elsket å vise dem på brakka at han fortsatt duger. Viste fin selvironi når han bøyde seg ned og satte baken til KFL når TIFO'N "det er lov å la seg fiste" kom opp for to år siden (?).
                            - Henning Berg. Jobber som ekspert i TV2. Alle mann alle kjenner han. Ingen lykkelig skilsmisse høsten 2011. Ingen god kjemi med spillergruppen og administrasjon. Ønsker neppe en kontrakt over fire kamper. Styret ønsker han neppe. Administrasjon ville neppe strålte av glede.
                            - Thomas Berntsen. Samme jobb som Berg, men handler mer om Adecco. En frisk kritiker av LSK på Twitter. Har fått til opprykk og en ok sesonge med 2010 i to-spann med Petter Myhre. Neppe faglig sterk nok, etter min personlige mening.
                            - Petter Myhre. Les det tilnærma samme som Berntsen bortsett fra at han jobber mer med Tippeligaen i sin jobb i tv2.
                            - Brødrene Hoff, men der har nok dessverre tiden gått forbi dem...
                            - Harald Aabrekk vet jeg ikke hva driver med nå om dagen.

I tillegg finnes det to-tre dugende svensker som er ledige. Conny Karlsson går ledig om dagen - en typisk 4-4-2 mann som har gått den gode skolen i IFK som spiller og erfaring fra en rekke lag. Tony Gustavsson, som trente KIL i 2010, er ledig. En trener jeg har sansen for, men er redd det er mer pga personligheten enn ferdighetene. Hans Backe er snart ledig, men ikke ledig pr d.d.

Lista kan sikkert bli enda lengre, men spørsmålet er hvem vil gå inn å gjøre en jobb for fire kamper uten noen form for garanti om jobb ut over det? Vil det være en effekt?

Jeg sier nei, men deg er ikke noe fasit - kun min subjektive mening. Er overbevist om at Haglund og laget vil klare å berge plassen hvis dem erkjenner situasjonen og jobber på hardt som bare det. Haglund, og laget, har skuffa med enormt i høst. Jeg vil uansett ikke sette pila på Haglund og si at han er ene og alene rota til alt vondt. Problemene stikker dypere enn som så.

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3262

Du har gjennomgående mange gode innlegg, 46 - men (med et (svært lite) unntak for redningsmannen Tom Nordlie), er det ikke ett navn på den lista som makter å gi meg hvilepuls en gang. Hvorfor er så mange så utrolig oppsatt på å resirkulere halvgode (i beste fall) nordmenn og svensker??? Jeg ønsker meg en rabiat engelskmann, en tysker med preussiske aner eller til nød en danske som vet litt om hvordan man spiller ballbesittende fotball. I Norge eller Sverige er den eneste som kunne friste meg en litt halvgal type som Lennartson - ikke nok en gørr kjedelig teoretiker som passer best tilå lese dikt i barnetimen.

Kommentar

• Fjeller'n
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 905

Du kan ikke legge skylda på spillerne.......
                                Så hvis jeg har forstått deg riktig skyldes suksessen i Elfsborg ene og alene gode spillere.
                                Resultatene kom mer på tross av treneren enn pga treneren.
                                (Og det var sportsdirektøren, ikke treneren, som skal ha æren for å ha skaffet de gode spillerne.)

Når den samme treneren kommer til Lillestrøm blir situasjonen snudd på hodet.
                                Det skaffes fortsatt gode spillere. (Her virker synet litt delt på hvem som skal ha æren for gode anskaffelser, men Haglund er i hvertfall ansvarlig for de dårlige).
                                Men disse gode spillerne lykkes altså ikke på grunn av treneren? Den samme treneren som var helt ute av stand til å påvirke spillerne i positiv retning i Elfborg?
                                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Du har gjennomgående mange gode innlegg, 46 - men (med et (svært lite) unntak for redningsmannen Tom Nordlie), er det ikke ett navn på den lista som makter å gi meg hvilepuls en gang. Hvorfor er så mange så utrolig oppsatt på å resirkulere halvgode (i beste fall) nordmenn og svensker??? Jeg ønsker meg en rabiat engelskmann, en tysker med preussiske aner eller til nød en danske som vet litt om hvordan man spiller ballbesittende fotball. I Norge eller Sverige er den eneste som kunne friste meg en litt halvgal type som Lennartson - ikke nok en gørr kjedelig teoretiker som passer best tilå lese dikt i barnetimen.
                                  Enkelt og greit - jeg lista opp de jeg anser er ledige og kan være klare på relativt kort sikt. Gi meg gjerne en fra England eller Tyskland, men man finner ikke den personen uten en grundige søk og analyser av hvem som er tilgjengelige. Mens du tenker langsiktig, tenkte jeg kortsiktig i løpet "Haglund må gå allerede i dag". Vi er sikkert ikke så uenige, men lista jeg satte opp er som sagt de kortsiktig løsningene jeg ser ligger foran nesetippen vår og kan være en redningsmann.

Snakker vi langsiktig, ville lista sett helt annerledes ut. Jeg anser ikke Wiggen og Powell som noen løsning ut året.

Kommentar

• DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4263

Opprinnelig skrevet av norveggio
                                    Kan noen forklare hvorfor RB holder sin hånd over Haglund? Jeg har registrert flere uttalelser om at de "var med og ansatte ham", hvilket jeg tolker som at de i utgangspunktet var positive til hans kandidatur. Men derfra til det totale fravær av kritisk (journalistisk) blikk som Haglund nå slipper unna med, det sliter jeg seriøst med å forstå. Det er jo historisk elendelig det som leveres, spesielt når man tar forutsetningene i betraktning, det finnes ikke spor av fremgang, og han uttaler seg og disponerer laget på en måte som vitner om total mangel på forståelse. Og er det virkelig slik at en samlet spillergruppe står bak ham?

Anyone?
                                    Jeg synes også dette er totalt uforståelig og litt menighetsbladsjournalistikk fra Morten Svesengen & Co.

I db.no's omtale av boka om Ståle Solbakken står det at Morten Svesengen er barndomskamerat av Ståle. Dette var faktisk en nyhet for meg. Vi har lest og hørt at Ståle og Haglund har vært venner/bekjente i noen år nå, og jeg antar at Ståle ble spurt om hva han mente før LSK ansatte Haglund. Kan det være en slags misforstått lojalitet mot Ståle som gjør at Svesengen ikke gjør en god jobb her? For ordens skyld: Dette er selvfølgelig ikke noen som helst slags kritikk av Ståle, han har ikke ansatt Haglund. Jeg var også positiv til Haglund da han ble ansatt, i likhet med mange andre, men det var før virkeligheten innhentet oss.

Jeg tror ikke en samlet spillergruppe står bak Haglund. Men jeg tror de er lojale og profesjonelle og unnlater å gå ut med sin frustrasjon. Og takk faen for det, tross alt. Les artikkelen på rb.no om hvordan både Ruben og Bolly tar ansvaret for at vi tapte. Det er profft og det er gutter å ha med seg i krigen! Jeg tipper vi får vite mye mer om spillernes frustrasjoner når (ikke hvis) Haglund får sparken.
                                    Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4263

Gi meg gjerne en fra England eller Tyskland,
                                      Der Fjørtoft?
                                      Elska þetta félag

Kommentar

• Wanker
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 637

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        -Deretter forsvarer vi oss bra gjennom hele andre omgang.

...

Når Magnus Haglund er fornøyd med at sjansestatistikken mot et annet bunnlag er jevn på vår hjemmebane, at vi blir presset bakover i store deler av kampen og at tilfeldigheter skal avgjøre poengfangsten (og et eventuelt nedrykk), da mangler mannen totalt ambisjoner. Etter min mening.
                                        Og mange deler din mening.

En annen ting fra i går:

Da Odd hadde cornere i 2.omgang trakk ALLE spillerne ned.
                                        Hvorfor kunne ikke Erling eller Bolly, som uansett ikke er spesielt hodesterke, ligget igjen på topp? EN av dem ville bundet opp TO Odd-spillere, valget virker ganske enkelt.

Hva slags trenere eller spillere er det som ikke forstår, eller ikke bryr seg om sånt?
                                        Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Pep Segura som får mye av æren for Liverpool sin enorme forbedring av akademiet de siste årene er jo ledig på markedet nå. Han har bakgrunn som lærer, og har i flere år jobbet med unge spillere på La Masia. Han har også erfaring med å ha hovedansvaret selv, da han ledet Olympiakos til serie og cupgull.
                                          Det kan jo hende at han ville latt seg lokke til en hovedtrener jobb igjen.

Men, den neste treneren som lykkes med LSK kommer til å forsvinne etter kort tid, da det i så fall er en helt utrolig sterk prestasjon, og vil bli lagt merke til i større klubber.

Kommentar

Working...