Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    hehe, fotballsupportere er en merkelig rase. Når laget taper men spiller god fotball klager de fordi de ikke blir poeng. Når laget spiller dårlig men vinner, klages det over manglende spillekvalitet. Med slike vaner er det ikke rart at å være fotballsupporter er 99% smerte.

    Etter uttallige dårlige år på rad klarer jeg faktisk å være fornøyd med en 5.plass på tabellen.

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5916

      Opprinnelig skrevet av TomLundby
      hehe, fotballsupportere er en merkelig rase. Når laget taper men spiller god fotball klager de fordi de ikke blir poeng. Når laget spiller dårlig men vinner, klages det over manglende spillekvalitet. Med slike vaner er det ikke rart at å være fotballsupporter er 99% smerte.

      Etter uttallige dårlige år på rad klarer jeg faktisk å være fornøyd med en 5.plass på tabellen.
      Jeg er veldig fornøyd med femteplass, men det gnager meg at femteplassen er der til en viss grad på grunn av flaks og ikke på grunn av overbevisende spill. Ikke for å underkjenne innsatsen til målscorerne våre, men hadde Brann fått det målet de ble
      snytt for rett før pause, kunne kampen sett helt annerledes ut og vi hadde ligget faretruende nært et lag vi helst ikke snakker om, på tabellen.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3210

        Haglund besto på sett og vis eksamen med det resultatet vi så i går, men i langt mindre grad hvis vi ser bak resultatet. Jeg prøver så godt jeg kan, men klarer desverre ikke tro på prosjekt Haglund. Jeg mener vi har mannskap til å ende på 4-6 plass i går, men tror desverre ikke vi har trener / motivator til det.

        Kommentar

        • hthaug
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 433

          For meg så virker det mer som om spillerene selv tar grep og vil vinne kampen, på tross av det Haglund ønsker at man skal gjøre. Er et par spillere som tar ansvar og går foran i krigen, mens andre mer ser ut som sjakkbrikker.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7097

            Veldig glad for seieren i går, men vi hadde flaks, det gjelder å ikke se seg blinde på de første 25 minuttene i andreomgang. Med normal uttelling og linjedommer uten skjeve hornhinner ville Brann ledet minst 2-0 til pause.

            Det nytter ikke å se seg blinde på én kamp, enten vi vinner eller taper. Jeg gir det fremdeles til sommeren, og tipper det kommer til å koke på dette forumet allerede på søndag. Strømsgodset borte kan bli brutalt.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Rune
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 1229

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Veldig glad for seieren i går, men vi hadde flaks, det gjelder å ikke se seg blinde på de første 25 minuttene i andreomgang. Med normal uttelling og linjedommer uten skjeve hornhinner ville Brann ledet minst 2-0 til pause.

              Det nytter ikke å se seg blinde på én kamp, enten vi vinner eller taper. Jeg gir det fremdeles til sommeren, og tipper det kommer til å koke på dette forumet allerede på søndag. Strømsgodset borte kan bli brutalt.
              Nei, vi må for all del ikke fokusere på at vi spilte en god 2.omgang i går, at vi spilte en god 2.omgang mot Sarpsborg, en god kamp mot Molde og en god 1.omgang mot Viking.

              Vi må i hvertfall ikke fokusere på at vi ligger på femteplass på tabellen med luke til Søpla, eller at vi er ganske gode på bortebane.

              Ja, Brann kunne ledet til pause, men det gjorde de ikke. Det var vi som stod igjen med 3 poeng og null baklengs i dag etter en god 2.omgang. Er vi riktig heldige kan spillerne faktisk sitte igjen med en liten porsjon selvtillit også.

              Ettersom at vi har åpnet denne sesongen ganske bra, og er et brukbart bortelag, har jeg faktisk litt tro på at vi kan gjøre det bra borte mot Godset. Til og med på tross av Haglund.
              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7097

                Opprinnelig skrevet av Rune
                Nei, vi må for all del ikke fokusere på at vi spilte en god 2.omgang i går, at vi spilte en god 2.omgang mot Sarpsborg, en god kamp mot Molde og en god 1.omgang mot Viking.Ettersom at vi har åpnet denne sesongen ganske bra, og er et brukbart bortelag, har jeg faktisk litt tro på at vi kan gjøre det bra borte mot Godset. Til og med på tross av Haglund.
                Det spørs jo om du klarer å se bak resultatene eller ikke. Vi hadde tildels kjempeflaks som ikke lå under til pause i går, men var gode de første 20 minuttene av andre omgang. Mot Viking var vi gode i en halvtime, men den kampen tapte vi.

                80 % av forumbrukerne er bipolare etter hver eneste kamp vi spiller og skal enten geniforklare eller sparke Haglund. Det riktige resultatet i begge våre siste to hjemmekamper ville vært uavgjort. Førsteomgang i går var til forveksling lik andreomgang mot Viking. Vi har variert voldsomt i prestasjonene så langt i år, men har fått bra med poeng. I juli vet vi om vi har gjort reell fremgang siden i fjor eller ikke. Det er bare spilt fem seriekamper.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4114

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Veldig glad for seieren i går, men vi hadde flaks, det gjelder å ikke se seg blinde på de første 25 minuttene i andreomgang. Med normal uttelling og linjedommer uten skjeve hornhinner ville Brann ledet minst 2-0 til pause.

                  Det nytter ikke å se seg blinde på én kamp, enten vi vinner eller taper. Jeg gir det fremdeles til sommeren, og tipper det kommer til å koke på dette forumet allerede på søndag. Strømsgodset borte kan bli brutalt.
                  Kloke ord. Men når det gjelder Godset-kampen, tror jeg den passer oss bedre enn de fleste hjemmekampene! Borte, og mot et lag som sikkert ønsker å føre kampen? Med den rette inngangen til kampen, tror jeg det er mulig å ta med både ett og tre poeng hjem til Lillestrøm!

                  Jeg tar på ingen måte av, men hvis vi ser på terminlista fremover, ser vi hvilke muligheter som ligger der. Hvis vi skulle klare poeng mot Godset, har vi Start hjemme, Odd borte og Sogndal hjemme. Så, i runde 9, 12 mai, skal vi til Ålesund. Jeg vil se det før jeg tror det, men det kan hende det blir en kamp mellom to lag i toppen av tabellen! Mulighetene ligger der. Det er opp til laget og treneren å ta vare på dem.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4114

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Det er bare spilt fem seriekamper.
                    En, to, tre, eeehh... fem?
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av TomLundby
                      hehe, fotballsupportere er en merkelig rase. Når laget taper men spiller god fotball klager de fordi de ikke blir poeng. Når laget spiller dårlig men vinner, klages det over manglende spillekvalitet. Med slike vaner er det ikke rart at å være fotballsupporter er 99% smerte.
                      Selv om man er fotballsupporter bør man vel ikke selv bidra til idiotstempelet visse skal klistre på oss ved å la være å reflektere over resultater vi totalt sett har vært svært heldige med? Hva hadde dette forumet vært om vi skulle lagt ned vedtak om at alt er fryd og gammen?

                      Og nei, jeg er ikke blant de som klager når laget spiller god fotball og taper. Problemet, om man skal ordlegge seg slik, er jo bare at det i praksis aldri skjer. Kommer i farta bare på hjemmekampen mot bartepakket i fjor som eksempel, der selv ikke verdens sureste form for tap kunne ta fra meg gliset jeg gikk hjem med fordi jeg hadde sett et LSK-lag som tidvis rundspilte RBK. Og som ga meg troen på at man endelig hadde funnet oppskriften for mer stabile resultater, et spillende lag. En ting er å tape etter å ha forsøkt å vinne, noe ganske annet er å tape uten egentlig å ha forsøkt eller evnet i det hele tatt. Omtrent som med Drillos, uten ære.

                      Men man kan være kyniske med stil også, noe jeg i høyeste grad vil si seieren mot Molde var. Fordi vi sto opp, til tross for visse sekvenser der vi ble litt vel baktunge, og faktisk fortjente seieren spillemessig. Mot Brann hadde vi mest av alt bare flaks + en veldig god Ringstad. I praksis har to dommere gjort at vi ligger på femte istedenfor en tilværelse sammen med søpla tabellmessig.

                      Kommentar

                      • Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

                        I dag viste du hvor feig du er. 11 mann i forsvar i 45 minutter, i tippeligaen, MAKAN!

                        La gutta få spille sånn som de vil, trur vi gjør det bedre da. Haglund sitter nok ikke lenge.
                        Last edited by Kanariz; 21.04.2013, 19:22.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          En ting er å tape, en annen er å tape uten ære. Som et Drillospøkelse fra 90-tallet, uten bevegelsen vel å merke.

                          Kommentar

                          • SAEDbeger
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2006
                            • 421

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              Sliter litt med å få logikken til å gå opp her, eller det er kanskje nettopp det den gjør... Ser nemlig i nyhetstråden at Haglund mener det er tilfeldig at vi ikke skaper målsjanser. Der må tidenes innrømmelse ligge i at målsjanser som skapes, også er tilfeldige...

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3449

                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                I dag viste du hvor feig du er. 11 mann i forsvar i 45 minutter, i tippeligaen, MAKAN!

                                La gutta få spille sånn som de vil, trur vi gjør det bedre da. Haglund sitter nok ikke lenge.
                                Er lite å si på taktikken i går. Hadde vi forsøkt å spille som Godset hadde det nok blitt stygge tall. I første omgang hadde Godset mye større bevegelse og fart i spillet sitt, så med større rom hadde de herjet med den bakre fireren vår.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Er lite å si på taktikken i går.
                                  Tvert imot, når man ikke tar med seg noe fra trepoengeren i Molde inn mot en kamp med nærmest identisk forventa kampbilde bør man legge seg flat og innrømme at man tok feil. Eller ihvertfall ikke si at taktikken var god med 0-1 i sekken når vi alle husker hva som var status etter første omgang der oppe. Da vi burde ledet mer, fordi vi sto opp og klarte å justere oss i periodene der vi ble satt under press.

                                  Godset var minst like upresise på kunstgress som Molde var på et humpete Aker, mye gikk rett inn til Udjus eller over sidelinja. Forskjellen lå i et Godset som nok var en smule bedre i kontradekninga. Men så var det heller ikke veldig vanskelig å ta luven av oss der heller da, vi var knapt interessert.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3500

                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Tvert imot, når man ikke tar med seg noe fra trepoengeren i Molde inn mot en kamp med nærmest identisk forventa kampbilde bør man legge seg flat og innrømme at man tok feil. Eller ihvertfall ikke si at taktikken var god med 0-1 i sekken når vi alle husker hva som var status etter første omgang der oppe. Da vi burde ledet mer, fordi vi sto opp og klarte å justere oss i periodene der vi ble satt under press.

                                    Godset var minst like upresise på kunstgress som Molde var på et humpete Aker, mye gikk rett inn til Udjus eller over sidelinja. Forskjellen lå i et Godset som nok var en smule bedre i kontradekninga. Men så var det heller ikke veldig vanskelig å ta luven av oss der heller da, vi var knapt interessert.
                                    Molde har til nå vært Tippeligaens desidert svakeste lag og har plukket ett fattig poeng på sine 5 første kamper.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3449

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Tvert imot, når man ikke tar med seg noe fra trepoengeren i Molde inn mot en kamp med nærmest identisk forventa kampbilde bør man legge seg flat og innrømme at man tok feil. Eller ihvertfall ikke si at taktikken var god med 0-1 i sekken når vi alle husker hva som var status etter første omgang der oppe. Da vi burde ledet mer, fordi vi sto opp og klarte å justere oss i periodene der vi ble satt under press.

                                      Godset var minst like upresise på kunstgress som Molde var på et humpete Aker, mye gikk rett inn til Udjus eller over sidelinja. Forskjellen lå i et Godset som nok var en smule bedre i kontradekninga. Men så var det heller ikke veldig vanskelig å ta luven av oss der heller da, vi var knapt interessert.
                                      I motsetning til Molde er Godsets spillere raske og teknisk gode. Det første angrepet til Brenne som Udjus så vidt reddet viste hvor dyktige de er på små flater. Hadde de fått litt større rom å spille i så hadde våre spillere sannsynligvis blitt løpende i mellom og Godset hadde kommet til mange flere sjanser.

                                      Med tanke på Godsets styrke på eget gress mener jeg det var fornuftig å ligge bakpå og satse på kontringer. Kampen i MOlde ble en krig som passet oss meget godt, mens samme taktikk mot Godset sannsynligvis hadde senket oss raskt.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        Jeg er ikke av dem som vil sparke treneren etter hvert tap, ei heller nå. Synes likevel Haglund fortjener sterk kritikk for kampen på Marienlyst.

                                        Godset-kampen tapte Magnus Haglund allerede forrige helg da han var på Ullevall og så Strømsgodset slå et svakt vif.
                                        Han syntes de var så gode at han fikk overdreven respekt og la opp taktikken deretter. Ok, Godset spilte en god kamp på Ullevaal. Dessverre gikk Haglund til kampen i den tro at han nærmest skulle møte Barca. Men det er tross alt Tippeligaen vi snakker om.

                                        At han plutselig skal forandre på den eneste suksess-formelen han hadde fjor - med å legge seg bakpå i 4-5-1 og satse på å kontre med en spiller, er ikke annet en en feilslått kampplan.

                                        Dog skal Haglund ha for et tøft (og etter min mening riktig laguttak). Han vraket Helstad (som har vært en av de aller beste i sesongstarten) samt Andersson og brukte hurtige Gulbrandsen og Knutzon.

                                        Men siden taktikken var å legge seg så ekstremt lavt med alle 11, var det nærmest umulig å skape noe framover.

                                        Haglund burde fortsatt med å bruke Vaagan Moen bak Gulbrandsen (hvor han også hjelper midtbaneleddet). Da er det lettere å finne alternativer framover så det er mulig å kontre og ikke bare slå langt på Gulbrandsen i bakrom.

                                        At laget hever seg i 2.omg og spiller brukbart, hjelper svært lite da det ikke skapes en eneste målsjanse på 90 min.
                                        Last edited by vermu; 23.04.2013, 23:08.

                                        Kommentar

                                        • magnuslt
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Oct 2011
                                          • 213

                                          Opprinnelig skrevet av vermu
                                          Ok, Godset spilte en god kamp på Ullevaal. Dessverre gikk Haglund til kampen i den tro at han nærmest skulle møte Barca..
                                          Mener du Bayern? Sorry, klarte ikke å la være.

                                          Men enig i at vi burde være mer krasse i spillet vårt. Det er faktisk tippeligaen det er snakk om - alle slår alle.

                                          Kommentar

                                          Working...