Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Erlandsen på vei til Djurgården,,,,,,, faen kunne tenkt meg han ut sesongen jeg..

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Neida, de fant vel Zlatan 2 som ikke hadde spilt skikkelig a-lagsfotball på omtrent fem år eller noe. Det la vel lista kvalitetsmessig for hva Berg er villig til å bidra med lenger, selve klubben drives jo fra dag til dag.
      Hvis du ikke tok den, så var det mer en vennetjeneste enn noe annet. Han hadde like stor sjans på kontrakt i LSK som en snøball har å overleve i helvete - fra første minutt

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Erlandsen på vei til Djurgården,,,,,,, faen kunne tenkt meg han ut sesongen jeg..
      Jeg er en stor tilhenger av Erlandsen, men jeg mener det ville vært feil å hente inn han nå. Når man først har brukt snart 1 1/2 sesong på å bygge en ny spillestil, så må i det minste en eventuell arvtager var i området rundt stilmessig. Seriøst så trodde jeg Arne skulle komme inn etter Berg. Jeg håpa faktisk på det også, men klubben gjorde et veivalg når dem valgte Haglund. Det veivalget må nå klubben stå på og være tro mot.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Når man først har brukt snart 1 1/2 sesong på å bygge en ny spillestil, så må i det minste en eventuell arvtager var i området rundt stilmessig.
        Stilmessig? Spillestil? Er det noen som kan svare på hvordan dette laget skal spille? For det klarer faen ikke jeg, og jeg kan dermed heller ikke se at noe som helst er bygd opp.

        For meg er dette 11 mer eller mindre gode venner som møtes til litt fotball og gradvis blir til et lag. I årenes løp kan man vel etterhvert si.

        Ser ut som de taktiske valgene blir tatt på banen, og at det meste er opp til spillergruppa selv. Går det dårlig så ringer trener'n bare Berg & bjarmann og sper på stallen med noen flere gamle ringrever.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av reka
          Stilmessig? Spillestil? Er det noen som kan svare på hvordan dette laget skal spille? For det klarer faen ikke jeg, og jeg kan dermed heller ikke se at noe som helst er bygd opp.

          For meg er dette 11 mer eller mindre gode venner som møtes til litt fotball og gradvis blir til et lag. I årenes løp kan man vel etterhvert si.

          Ser ut som de taktiske valgene blir tatt på banen, og at det meste er opp til spillergruppa selv. Går det dårlig så ringer trener'n bare Berg & bjarmann og sper på stallen med noen flere gamle ringrever.
          Dette blir for usaklig, reka. Du kan bedre enn det her....

          Spillestil? Man satser på ballbesittelse og oppbygging bakfra eller spill rett i bakrom. Angrepene varieres med å tre igjennom i midten eller rundt på kant. Offensive backer for å skape bredde i spillet og kanter som ofte trekker innover når backene går ned.

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Synes ikke reka overdriver så altfor mye. Tidvis har laget sett ut som om de aldri har trent sammen, og at de får taktikken hjemsendt i lukket konvolutt.
            Knurr...

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4112

              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Synes ikke reka overdriver så altfor mye. Tidvis har laget sett ut som om de aldri har trent sammen, og at de får taktikken hjemsendt i lukket konvolutt.
              Som de dessuten ikke har åpnet...? Kanskje litt spissformulert av reka, men jeg synes heller ikke 46s forklaring av "spillestilen", er dekkende. Han "glemte" blant annet den ekstreme balldyttinga sidelengs og bakover. Dessuten må det jo være en del av taktikken at de i hver eneste kamp gir bort ballen med én gang kampen starter. De gjorde det igjen i kampen i går: rett fra avspark, spill bakover, bli pressa (lett) og spill en lang ball uten adresse ut på høyresiden. Det kan ikke være tilfeldig, det kan alle se. Er det fordi vi ønsker å starte kampene med å forsvare oss? I går hadde vi heller ikke Kippe å skylde på for den.

              Selv om vi ser klar fremgang i de periodene (omgangene) vi lykkes, er det for meg fortsatt et mysterium hvorfor man er så vettskremt for åpenhet i LSK. I de fleste tilfeller, viser det seg at mangel på åpenhet har sammenheng med at man har noe å skjule. Det er nærliggende å tenke mangel på kompetanse i dette tilfellet.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                spill rett i bakrom på en spiss som er 1,60 høy. Herlig opplegg...

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Som de dessuten ikke har åpnet...? Kanskje litt spissformulert av reka, men jeg synes heller ikke 46s forklaring av "spillestilen", er dekkende. Han "glemte" blant annet den ekstreme balldyttinga sidelengs og bakover. Dessuten må det jo være en del av taktikken at de i hver eneste kamp gir bort ballen med én gang kampen starter. De gjorde det igjen i kampen i går: rett fra avspark, spill bakover, bli pressa (lett) og spill en lang ball uten adresse ut på høyresiden. Det kan ikke være tilfeldig, det kan alle se. Er det fordi vi ønsker å starte kampene med å forsvare oss? I går hadde vi heller ikke Kippe å skylde på for den.


                  Selv om vi ser klar fremgang i de periodene (omgangene) vi lykkes, er det for meg fortsatt et mysterium hvorfor man er så vettskremt for åpenhet i LSK. I de fleste tilfeller, viser det seg at mangel på åpenhet har sammenheng med at man har noe å skjule. Det er nærliggende å tenke mangel på kompetanse i dette tilfellet.
                  For all del - dere kan jo tro at jeg er fornøyd når spillet ikke sitter og man får en 1. omgang som i går. Jeg har mista tre hjemmekamper under Haglund (live på Åråsen - kun Vikning i 2012 jeg mista helt) og vet veldig godt hvordan laget ser ut når det ser ut som på det jævligste... Og tilnærmet alle bortekamper fra godstolen.


                  Synes i stede det er viktig å fokusere på de gode omgangene. Forlenge den gode perioden.


                  Når det gjelder ballbesittelse og manglende evne til å omsette ballinnehav til sjanser, så er jo laget på rett vei. Er ikke LSK et av de lagene som skaper flest sjanser eller har flest skudd på mål (vg sin superbørs)? Det sier meg at det er lite som skal til for at man i de gode periodene putter enda flere mål.


                  Problemet i 2012 var null fremdrift på hjemmebane. I år er problemet etter min mening at man kun spiller bra i ca 1/2 kampen. Knekker laget og støtteapparatet den koden, vil vi få en hyggelig sesong sett opp i mot de 5 siste årene. Husk at klubben har vassa i bunn av tabellen de siste fem åra med leire til over anklene. Den trenden skal vendes rundt på. Er man ute etter langsiktig forbedring og ikke kvikk-fiks, så er det nitidig jobbing som skal til over en periode. Lag som skal skifte stil og komme seg opp fra sumpa på kort tid ved hjelp av hyppige trenerbytter, har sjelden noen god effekt over lengre tid slik jeg ser det. Wolves hadde jo virkelig nytte av trenerbytte i år. IFK sleit i hele 2012 med mange nye spillere, ny trener og "ny plan" - i år blomstrer dem ut.


                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  spill rett i bakrom på en spiss som er 1,60 høy. Herlig opplegg...
                  Det går an å spille ballen langs bakken også, noe laget gjør en del av - selv om det sikkert kunne vært mer. Jeg husker siste målet Helstad gjorde. Rett i bakrom fra rundt midtstreken.

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Erlandsen-fotball tar noen uker å drille inn. Effektiv fotball som gir resultater på kort sikt. Ypperlig løsning for et lag som trenger resultater, som Kisa da de var på vei ned i 3. divisjon.

                    Da Joe Hooley tok over LSK i 1977 spurte han ledelsen om de ville ha resultater eller bra fotball. Resultater kunne han gi på kort tid, mens bra fotball krevde betydelig lengre tid å få til. Selv ville han spille underholdende fotball, men var lojal mot ledelsen, som valgte resultater på kort sikt. Dette resulterte i en ekstrem kynisme og et dødballfokus verden sikkert ikke har sett maken til. I stedet for å trene på f.eks. frispilling bakfra, sto laget og trente på dødball i timesvis.

                    Nå har vi tatt et valg om at vi skal spille fotball. I en klubb uten kultur for pasningsspill (bortsett fra 50-tallets herjinger), er det klart det tar lang tid. Og i tillegg måtte vi legge om til et mer direkte spill sommeren 2012, rett og slett for å unngå nedrykk i forsøket på å endre spillestil. Dette forsinket prosessen ytterligere.

                    Nå er imidlertid ting på rett vei. Spillet mot etablert forsvar blir bedre og bedre. Utfordringen er imidlertid å omsette trykket i målsjanser. Vi er neppe gode nok til å tråkle oss gjennom midten, så gode innlegg og gode boksspillere er alfa omega. Se hvor farlig det ble når Scheel traff på innleggene i går, som på Fredriks heading over og målet til Ohi. Hadde vi hatt Ringstad på venstre i tillegg, hadde vi skapt dobbelt så mange store målsjanser. I tillegg savner vi vår beste boksspiller i Helstad, med tanke på å kunne omsette sjansene vi skaper.

                    Burde vi hatt en bedre duellspiller på spissplass, som kunne utfylt de spissene vi allerede har? Antageligvis. Klubben har lett, men ikke funnet rett mann.

                    Burde vi hatt bedre backup på venstre back, så vi kunne fått flere gode innlegg fra den siden i kampen i går? Muligens. Det var vel Høibråten som var tiltenkt denne rollen i år, men nå for tiden trengs han på stopperplass.

                    For å dra en parallell til en annen klubb som har jobbet med å innføre en mer ambisiøs spillestil: Strømsgodset. I Deilas fire første sesonger hadde han resultatrekka 11-12-7-8. Og det var ikke sånn at Deila startet med en billig, ung stall. I hans første sesong hadde de spillere som Espen Johnsen, Alexander Aas, Bergdølmo, Joel Riddez, IA Olsen, Ousman Nyan, Winsnes, Komlan Amewou, Christer George, Mattias Andersson, Stian Ohr og David Nielsen. Det var først når resultatene ikke kom de første årene at denne dyre, voksne stallen måtte skiftes ut med billigere spillere.

                    TTT. Ting tar tid.
                    Slutt å vær så jævla smart a Lars. Nå var jeg overbevist om at alt går til helvete og så kommer du å ødelegger alt!
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1252

                      [QUOTE=tullebukk;536297]spill rett i bakrom på en spiss som er 1,60 høy. Herlig opplegg...[/QUOTE

                      Ok, så det er feil det kanskje? 1,60 og rask, ja det blir kanskje feil å benytte bakrommet med en slik type spiller?
                      Sikkert Haglund sin feil det.. Inn med Erlandsen! Heie heia!

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        TTT. Ting tar tid.
                        Og hadde klubben vært like åpen på dette faktum og i langt større grad delt med oss som følger klubben hva planen egentlig er, så hadde de spart seg mye frustrasjon og fortvilelse. Og jeg tror faktisk heller ikke publikumssnittet hadde falt så drastisk som det har gjort. Men ikke glem at investoren vår kom med uttalelser som for eksemepel at han regnet med at det nye LSK ville kunne blande seg inn i medaljestriden umiddelbart. Åssen harmonerer sånt med TTT?

                        Dessuten, en 2-årskontrakt med Haglund, selv om det er den nye vinen med tanke på manageransettelser i dag, gjelder neppe i like stor grad klubber som foretar noe av en spillestilmessig u-sving som LSK angivelig har gjort. Jeg tro langtifra alle er solgt på dette valget og at det har satt sine spor, på og utenfor banen. Kanskje også Haglund har følt det hele veien.

                        Og ta Ivar Hoff. Han sier mye kontroversielt, men han har en genuin kjærlighet til klubben. Jevnlig dukker han opp på TV2 og lovpriser lag som spiller positiv offensiv fotball, som Sarpsborg, men tross for alle hans kontakter langt inn i LSK virker han langtifra klar over hvordan klubben vil fremstå. LSK og Haglund har han ikke mye godt å si om, og den typen slakt svensken fikk mistenker jeg han aldri hadde kommet med hvis Hoff visste han satt trygt.

                        Nei, her er usikkerheten stor. Derfor fremstår man som man gjør utad. Så langtifra Godset som det er mulig.

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          Jeg er selvfølgelig helt enig med deg i disse tingene. Haglund hadde fått en langt enklere jobb hvis klubben kommuniserte åpent og tydelig om hvor vi skal med dette prosjektet. At det er krefter i og rundt klubben som arbeider mot Haglund er også åpenbart, og det er forbanna illojalt. Ikke minst er det ødeleggende. Jeg husker blant annet at tidligere daglig leder Frank Grønlund uttalte noe sånt som at "i LSK spiller vi 4-4-2" i media da en eller annen trener spilte 4-3-3. Om det var sommeren 2004 med Erlandsen eller i forbindelse med Nordlie-ansettelsen husker jeg ikke. Det er så håpløst illojalt å gå mot trenerens disposisjoner i media at jeg ikke har ord.

                          Kommentar

                          • *46*

                            TTT, men jeg tror det har tatt lengre tid enn hva klubben forventa.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4112

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              TTT, men jeg tror det har tatt lengre tid enn hva klubben forventa.
                              Det er det liten tvil om, gitt de uttalelser som ble gitt i fjor, ikke bare fra klubben og investoren, men også fra Haglund.

                              Når "supertankeren" og "godstoget" til Haglund var i gang, fikk vi vite, skulle man bli nesten umulig å stoppe. Og i 2013 skulle man "attackere" toppen.

                              Når alle utenforstående ser at man dreit på draget og kom med løfter man ikke har klart å holde, er det elementært innen ledelse at man må gå ut og gi en forklaring på hva som gikk galt. Og hvordan man skal rette opp feilene.

                              Med nå har vel ledelse ikke så mye å gjøre i denne debatten...
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                TTT, men jeg tror det har tatt lengre tid enn hva klubben forventa.
                                Når man har brukt Kippe som igangsetter og poler langballer mot oppspillspunktet som ikke finnes er det ikke det minste rart at det tar lenger tid enn forventa. At man angivelig vil spille fotball, men har brukt mye kamptid på ikke å spille fotball, får bare stå som ett eksempel på den hengemyra klubben sitter fast i.

                                Kommentar

                                • fredpet76
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2004
                                  • 1252

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Det er det liten tvil om, gitt de uttalelser som ble gitt i fjor, ikke bare fra klubben og investoren, men også fra Haglund.

                                  Når "supertankeren" og "godstoget" til Haglund var i gang, fikk vi vite, skulle man bli nesten umulig å stoppe. Og i 2013 skulle man "attackere" toppen.

                                  Når alle utenforstående ser at man dreit på draget og kom med løfter man ikke har klart å holde, er det elementært innen ledelse at man må gå ut og gi en forklaring på hva som gikk galt. Og hvordan man skal rette opp feilene.

                                  Med nå har vel ledelse ikke så mye å gjøre i denne debatten...
                                  Da kan vel du fortelle alle sammen her inne hva som er gått galt. Samtidig så kan du, utifra det mannskapet vi har, gi en forklaring på hvorfor vi skal toppe tabellen. Kom igjen nå, stå inne for det du skriver. Siden sommeren for ett år siden, så har vi spilt nærmere 25 matcher og tapt 5 kamper er det vel. Mulig jeg tar litt feil på det eksakte tallet her nå, men ikke mye. Hva forlanger du og mange andre her inne egentlig? Gi for pokker mannen tid!!! Vi er med i toppe, dvs en seier under 3 plass.

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Det er det liten tvil om, gitt de uttalelser som ble gitt i fjor, ikke bare fra klubben og investoren, men også fra Haglund.

                                    Når "supertankeren" og "godstoget" til Haglund var i gang, fikk vi vite, skulle man bli nesten umulig å stoppe. Og i 2013 skulle man "attackere" toppen.

                                    Når alle utenforstående ser at man dreit på draget og kom med løfter man ikke har klart å holde, er det elementært innen ledelse at man må gå ut og gi en forklaring på hva som gikk galt. Og hvordan man skal rette opp feilene.

                                    Med nå har vel ledelse ikke så mye å gjøre i denne debatten...
                                    Jeg er ikke uenig i at klubben kunne kommunisert ut enda tydeligere at vi er i en fase hvor spillestil omlegges og det vil ta tid å sette laget. Samtidig uttalte Haglund da han ble ansatt at man første året skulle arbeide for å forbedre 13 plassen fra 2011, for deretter "attackera" topp 5-6 året etter. Per i dag ligger vi på 7 plass og har fortsatt heng på både medalje, samt kort vei ned til nedrykk. I forhold til uttalte mål fra hovedtreneren ligger vi dermed i rute. Først i 2014 var det snakk om at LSK burde kjempe i toppen. Dersom eksterne investorer eller lignende har synsa og drømt om at vi skal være i toppen allerede, kan ikke Haglund lastes for det.

                                    Du hevder at man har driti på draget og lovet ting man ikke kan holde. For det første feilsiterer du Haglund på målene, for det andre er det rimelig bak mål å hevde at man har driti på draget når man har 3 poeng opp til pallen og det er 22(!!) kamper igjen av serien. Her kan vi havne både i medaljekamp og nedrykksstrid, så inntil vi nærmer oss sesongslutt er det rimelig tidlig å konkludere 2013-sesongen. Medaljene deles sjelden ut før siste serierunde, ikke tidlig i mai.

                                    Når det er sagt synes jeg det virker som klubben utviser tålmodighet. Det er vel hverken utviklinga i spillet eller resultatene som burde bekymre ledelsen mest nå, men mangel på tilskuere. Det ironiske er jo at en av hovedgrunnen til at Berg ble sparket, var at han var for lite entusiastisk i media. Er det én ting man kan ta Haglund på, så er det vel at han er rimelig kjiip i media.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4112

                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                      Da kan vel du fortelle alle sammen her inne hva som er gått galt. Samtidig så kan du, utifra det mannskapet vi har, gi en forklaring på hvorfor vi skal toppe tabellen. Kom igjen nå, stå inne for det du skriver. Siden sommeren for ett år siden, så har vi spilt nærmere 25 matcher og tapt 5 kamper er det vel. Mulig jeg tar litt feil på det eksakte tallet her nå, men ikke mye. Hva forlanger du og mange andre her inne egentlig? Gi for pokker mannen tid!!! Vi er med i toppe, dvs en seier under 3 plass.
                                      Du får lese hva jeg skriver da, før sier deg uenig! I innlegget du siterer, etterlyser jeg én eneste ting: Informasjon om hvorfor det gikk galt og hva de tenker å gjøre med det.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1252

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Du får lese hva jeg skriver da, før sier deg uenig! I innlegget du siterer, etterlyser jeg én eneste ting: Informasjon om hvorfor det gikk galt og hva de tenker å gjøre med det.
                                        Ok, da skal jeg ta meg bedre tid til å lese innleggene før jeg svarer. Men hva er det som egentlig har gått galt etter din mening? Hvilke feil må forklares? Vi er jo med, vi kan få en stor sesong. Se mot Godset. Seriens beste lag og vi kjører dem baktunge i 2 omgang. Vi slår Molde og Brann. Antatt topplag.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Og i 2013 skulle man "attackere" toppen.
                                          Er jo fryktelig langt opp til medalje når det er 64 poeng igjen å spille om. 3 poeng opp til bronse, 4 poeng til sølv og 6 til gull. Å kunne konkludere med at man ikke kan "attackere" toppen etter 8 runder med så liten differanse, er egentlig en meget defensiv holdning. Håper ikke spillerne deler den holdning mange har her inne om at "alt er kjørt etter 8 runder og alt er bare ræva. Tupp svensken hjem." Gjør dem det, er LSK kjørt. Jeg tror ikke spillerne tenker slik. Tipper dem tar en kamp av gangen.

                                          Kommentar

                                          Working...