Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av reka
    Spiller liten rolle. Tror ikke det er mange trener som ville byttet vår nåværende stall mot denne gjengen:
    http://kfl.no/wiki/index.php?title=Spillerstallen_2010
    Ok, dette blir ikke helt seriöst, men det laget per dags dato hadde jo värt helt bananas. Midtbanen og angrepet hadde jo driti ut hvert eneste TL-lag det mötte.

    --------Andre Hansen---------
    Knudtzon-Ruben-Kippe-Ringstad
    ------Nsaliwa---Nosa----------
    -Tarik------8jörn---------Bolly-
    ------------Ujah--------------

    Benk:
    Magnusson
    Sögård
    Pedersen
    Sundgot
    Occean
    Karim
    Kiko

    Mye gamlinger på benken...
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Opprinnelig skrevet av *46*
      Hadde en meget bra stall våren 2010. Det skal man ikke nekte for.
      Nekte.

      Midtbane, forsvar og ikke minst keeperplassen var vesentlig svakere besatt. BBS, Nosa og tildels Ujah hadde forsatt et stykke å gå.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9463

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Mister vi Haglund nå fordi man ikke har diskutert ny kontrakt med han på ett tidligere tidspunkt så blir jeg bare oppgitt. Det finnes rett og slett for få konkrete navn på trenere jeg har tro på at vil gjøre en bedre jobb enn Haglund, og jeg synes han også har vist tegn på at han er en trener som både vil og evner å utvikle seg ved å gjøre endringer i spillet vårt når ting ikke fungerer.
        Ser du vinkler det til at vi "mister Haglund". Øyet som ser?

        Om vi velger å ikke forlenge me'n, er det et bevisst valg og det ligger en evaluering bak. En evaluering jeg da er enig i.

        Kommentar

        • Herman
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 1101

          Akkurat dette jeg har fryktet hele tiden. At vi ikke skjønner hvor heldige vi er som har ham, utsetter kontraktstilbud alt for lenge og at en skandinavisk storklubb prøver å hente ham. Faen!
          Twitter

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av knut
            Ser du vinkler det til at vi "mister Haglund". Øyet som ser?

            Om vi velger å ikke forlenge me'n, er det et bevisst valg og det ligger en evaluering bak. En evaluering jeg da er enig i.
            Han sier jo at det er samtaler mellom han og LSK vedrørende eventuell forlengelse av kontrakten. Det sier meg at LSK ønsker han videre. Signerer han da for en annen klubb, så mister LSK han i mine øyne.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Skal kanskje ikke legge for mye i det heller. Ikke rart det blir rykter rundt en trener som sitter på utgående kontrakt, og det er i det minste ingen tvil om at LSK er på banen hva angår nye forhandlinger. Godt at han er ettertraktet, tross alt.

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                Registrerer at det hevdes at Ståle Solbakken vil bli møtt med de samme (håpløse) forventninger som alle andre mulige og umulige trenere. I mitt hode glemmer man da den "standing" han har i klubben fra den tiden han var spiller, kombinert med de resultater han faktisk har oppnådd som trener. Ståle Solbakken har så uendelig mye mer å gå på enn en hvilken som helst Svante Nordmann.

                Personlig ville jeg helst sett at Marcelo Bielsa tok over, men det er vel ikke akkurat realistisk
                Knurr...

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Flertallet av de som ønsker å bytte ut Haglund her inne vil ha inn en trener som kan skape resultater med en gang.
                  Dette er 100% feil, og det bør du vite! Det er vel få, om noen, trenere som har fått MER tid og større tålmodighet enn MH. I andre klubber snakker man om å samkjøre laget i oppkjøringsfasen før sesongen, mens MH trenger et til nå ukjent antall år før han er klar.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    I andre klubber snakker man om å samkjøre laget i oppkjøringsfasen før sesongen, mens MH trenger et til nå ukjent antall år før han er klar.
                    Selv blinde høner finner korn. Du vil ikke si at du synes laget er dårlig samkjørt pr d.d.?

                    Kommentar

                    • 307
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2007
                      • 358

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Dette er 100% feil, og det bør du vite! Det er vel få, om noen, trenere som har fått MER tid og større tålmodighet enn MH. I andre klubber snakker man om å samkjøre laget i oppkjøringsfasen før sesongen, mens MH trenger et til nå ukjent antall år før han er klar.
                      Dette er jo også feil dersom jeg tolker det riktig. Rekdal fikk mange år og var nær ved å rykke ned.Før de vant. Samme med Mjelde i Brann. Erlandsen fikk vel 7 år. Endte med Sølv.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3500

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Dette er 100% feil, og det bør du vite! Det er vel få, om noen, trenere som har fått MER tid og større tålmodighet enn MH. I andre klubber snakker man om å samkjøre laget i oppkjøringsfasen før sesongen, mens MH trenger et til nå ukjent antall år før han er klar.
                        Hylekoret startet her inne allerede før sommerferien i fjor. Allerede i april ligger det innlegg i denne tråden om at Haglund må ut og Solbakken må inn. En måned senere melder flere seg på før det tar helt av inn mot sommerferien. Nå har vel faktisk en del av de som var negative den gang blitt mer positive nå, så han har da i alle fall klart å vinne tilliten til noen.
                        Jeg var også en av de som var veldig negative til Haglund, og da spesielt hans defensive struktur som er en tro kopi av hvordan Ståle Solbakken ønsker at sine lag skal forsvare seg, men dette har han faktisk gjort noe med.

                        Haglund har utviklet dette laget mye i angrep mot etablert forsvar som er det absolutt vanskeligste man kan gjøre i fotballen. Han har holdt ord ved å få orden på det defensive som var en katastrofe under Henning Berg, selv om det har tatt noe mer tid enn man kanskje hadde trodd, og vi får faktisk for første gang på mange år ros og oppmerksomhet for vårt offensive spill den siste tiden i mediene.
                        Jeg blir rett og slett kvalm av tanken på en ny start nå når det endelig har begynt å løsne for oss og vi er i ferd med å utvikle ett lag som kan utfordre de beste i Norge igjen.

                        Tiden man trenger avhenger veldig av hvordan man ønsker å spille. Skal man kun ligge kompakt defensivt for å utnytte overganger, så trenger man jo bare tid på å utvikle det defensive spillet, og kan i stor grad la de offensive spillerne klare seg på egenhånd når man vinner ballen, slik vi gjorde med brukbar suksess i perioder med BBS, Ujah og Nosa.
                        Dette er sånn de fleste lagene i Tippeligaen fremstår, og det handler bare om at Norske trenere er noe av det mest utdaterte som finnes da de alle har gått den samme skolen igjennom NFF med stor innflytelse fra Drillo sin tid, samt at kompetansen til å faktisk utvikle sitt eget spill mot etablert omtrent ikke finnes.
                        Magnus Haglund er heller ikke perfekt her, men han har vist en evne til å utvikle seg.. Han er fremdeles som en unggutt å regne i trenerfaget, og ett kjempestort talent i Nordisk målestokk i mine øyne. Forumet må klistre sitatene mine på forsiden hvis jeg tar feil med dette, men jeg er helt sikker på at Magnus Haglund kommer til å vinne flere titler i Norden i løpet av de neste 5-6 årene, så da er spørsmålet bare om det skal bli med oss eller en annen klubb.

                        Kommentar

                        • Holterkanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2009
                          • 581

                          Tror det er på tide med en realty check for en del av de som krever trenerens avgang så fort de er ansatt.
                          Det blir som å tro at Spania eller Brasil får verdens beste langrennslag bare de ansetter Trond Nystad.
                          Kontinuitet er det eneste som kan få oss opp av sumpa, kontinuitet folkens.
                          Drit kjedelig for mange, men det eneste som fungerer langsiktig!
                          ________________________
                          TB

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4112

                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Selv blinde høner finner korn. Du vil ikke si at du synes laget er dårlig samkjørt pr d.d.?
                            Nei, alt går jo på skinner og målene og poengene renner inn! Løpene stemmer og innleggene sitter hver gang! Synd vi ikke er med i CL, så fantastisk godt det går! Kall det hva du vil, vi underpresterer grovt, selv om du mener noe annet. Artig bruk av det ordspråket, forresten!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • OptimistFugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 462

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Han sier jo at det er samtaler mellom han og LSK vedrørende eventuell forlengelse av kontrakten. Det sier meg at LSK ønsker han videre. Signerer han da for en annen klubb, så mister LSK han i mine øyne.
                              Basert på hva både Bjarmann og Haglund har sagt i flere intervjuer siden i sommer så vurderer LSK hvordan det går nå de første månedene på starten av høsten før det tas en avgjørelse om trener neste år. Dette er Haglund inne på også i oppslaget i den svenske avisa i dag. Fortsetter den trenden fra de siste kampene går det vel mot nytt tilbud fra LSK.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4112

                                Per Mathisen til rb.no: "Nå bruker vi mye tid på å finne ut hvilke muligheter vi har med tanke på satsing neste sesong. Etter hvert vil også trenerspørsmålet bli naturlig å ta stilling til, men som sagt vil vi fortsatt bruke litt mer tid, sier Mathisen."

                                Kommentar: Dette kan - og bør - bety at styret jobber målrettet for å forsøke å finansiere en Ståle-satsing!

                                Hvis det derimot betyr at kassa er tom og at de ikke er sikre på om de har råd til Haglund, er det natta.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Underlig hvilke slutninger folk drar ut av kommentarer som egentlig ikke sier noe som helst.

                                  Forøvrig synes jeg det smårart at den gemene hop virker å være sikre på det ikke kan eksistere kontinuitet selv om mannskapet byttes. Det må da være mulig å opprettholde linja uten dra rundt på samma gamle gubbene i årevis.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • Errevs
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jun 2005
                                    • 200

                                    Håper Haglund velger Malmø..

                                    Kommentar

                                    • Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                      Per Mathisen til rb.no: "Nå bruker vi mye tid på å finne ut hvilke muligheter vi har med tanke på satsing neste sesong. Etter hvert vil også trenerspørsmålet bli naturlig å ta stilling til, men som sagt vil vi fortsatt bruke litt mer tid, sier Mathisen."

                                      Kommentar: Dette kan - og bør - bety at styret jobber målrettet for å forsøke å finansiere en Ståle-satsing!

                                      Hvis det derimot betyr at kassa er tom og at de ikke er sikre på om de har råd til Haglund, er det natta.
                                      Jeg tror vi kan glemme en Ståle-løsning først som sist. Jeg tolker dette dithen at Haglund uten videre ikke vil signere hvis kassa er tom og at det ikke blir satset fremover. Tror ikke Haglund er tilfreds med å være en middelhavsfarer i TL og ser vel også at stallen pr. dags dato ikke er bred nok til å kjempe om de gjeveste plassene.
                                      Fugla Forever

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9463

                                        Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                        Kontinuitet er det eneste som kan få oss opp av sumpa, kontinuitet folkens.
                                        Drit kjedelig for mange, men det eneste som fungerer langsiktig!
                                        Spørs det ikke helt på hva kontinuiteten bygges på?

                                        For noen av oss blir det feil å bygge videre på middelmådigheten Haglund brings to the table.

                                        Kommentar

                                        • Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

                                          Opprinnelig skrevet av knut
                                          Spørs det ikke helt på hva kontinuiteten bygges på?

                                          For noen av oss blir det feil å bygge videre på middelmådigheten Haglund brings to the table.
                                          Greit nok at vi har en første 11 som kan kjempe i toppen av norsk fotball, men når stallen vår er så tynn at pinoccio blir seende tjukk ut så bør hver enkelt av kritikerne stikke fingeren i jorda og spørre seg om det er rett og rimelig at MH skal kunne bringe dette laget til topps i TL. På vårparten hadde vi så mange skader på sentrale spillere at det bare ville vært ren flaks om vi fikk poeng. Etter at vi fikk tilbake de skadde spillerne så har laget vist klasse. Det er da ikke MH sin skyld at vi har tapt endel poeng (4) pga enorme keepertabber. Vi rundspiller RBK på lerkendal som jeg skjeldent har sett noe lag gjøre. Men det ville seg ikke foran mål. Hadde vi hatt en goalgetter (Helstad) i form så hadde vi sannsynligvis vunnet den kampen. Samme hjemme mot søpla. Vi har nå forsterket med en forsvarsspiller, em midtbanespiller og en spiss. Tror dette kan være 3 meget gode signeringer som utelukkende kan gå inn å gjøre en god jobb umiddelbart samtidig som alle er unge og kam bli spillere for fremtiden. Om høstsesongen vår fortsetter slik den har begynt så ser jeg ingen grunn til at ikke Haglund skal få fortsette å bygge videre på det han har begynt på og også etterhvert begynt å lykkes med. Hylekoret her inne om at Haglund må gå bør ihvertfall vente noen kamper til før de igjen legge hodet hans på høggestabben. Stå på Haglund. Jeg har trua på deg og håper du stopper kjeften på de mest harbarkede pessimistene.
                                          Fugla Forever

                                          Kommentar

                                          Working...