Blir for dumt å gi treneren skylden hver gang. De fleste trenere LSK har hatt de siste årene hadde suksess der de kom fra, men i LSK stopper det opp. Hva med sporsdirektøren, Bjarmann. Han har det overordnede ansvaret. Han er jo totalt usynelig, i alle fall utenfor Åråsen. Pr i dag har LSK 22-23 mann i stallen, men kun 5-6 holder pt god nok standard i TL. Det er jo overhodet ingen konkuranse om plassene. Dessuten altfor mange nødløsninger, med Pedersen som vb, Palmi sentralt og Andersson på vk. det er ingen harmoni i lagdelene lenger
Magnus Haglund
Collapse
X
-
Er helt enig med deg. Men hvem sitt ansvar er det å få spillerne til å vise arbeidsinnsats hvis de ikke klarer det selv? Det må jo være treneren. I mine øyne burde minst 6 av de som spilte i går bli benka mot viking, for å vise at sånn innsats har man ikke i Lillestrøm.
Benke seks mann mot Viking er kanskje litt i overkant. Da blir det neppe poeng. Men jeg håper på Sead, Ringstad, kanskje Scheel og kanskje Ohi, faktisk. Jeg syntes han viste innsats og guts da han kom inn. Oppsøkte situasjoner, ville ha ballen og hadde mer framdrift over seg enn mange ganger i fjor. Logi, Pedersen, Andersson, Nystuen og Råger sementerte neppe plassen i førsteelleveren i går.
Mest av alt håper jeg at vi snart sender utpå et lag i en formasjon som er tilrettelagt evnene vi har i stallen. Vi har nok forsvarere av kaliber til at vi kan legge om og kjøre utpå tre stoppere i Stavanger. Da kan vi bruke både Ringstad og Stoor som breddeholdere i en slags vingback-rolle, noe som frir opp folk til den sentrale midtbanen. Slik mener jeg vi både kan bli mer kompakte og vanskelige å bryte ned, og vi kan utnytte det jeg mener er et åpenbart faktum: Våre beste midtbanespillere er alle sentrale. De er ikke flankespillere, og det er ulogisk å håpe på at de skal lykkes nevneverdig i en posisjon de ikke er skikket til å spille i. La Johan, Pàlmi, Roger og Björn utforske rommet foran Viking-forsvaret. Ringstad og Stoor holder bredden, og med tre midtstoppere blir det med ett 33 % vanskeligere å tre seg gjennom oss. Jeg mener det er verdt et forsøk, og jeg fatter ikke hvorfor vi skal stille opp i en forutsigbart 4-2-3-1, der venstresiden kommer til å være stein død og høyresiden betinget at Knudtzon får bakrom å løpe i, noe han neppe får mye av.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Jeg liker tanken, trigz, men frykter at Ringstad ikke har kapasiteten og/eller innstillingen til å dekke hele linja og at Stoor ennå ikke er i form til å gjøre det.
Min følelse er at vi fort ender med å ikke ha kantspill i det hele tatt (ikke at vi har hatt så mye av det med fire bak heller). Dermed kan Viking enkelt snøre igjen sekken i midten, siden vingbackene våre ikke klarer å komme høyt nok til å være en trussel.Ja til pause i pausen!Kommentar
-
Henning Berg fikk skylda forrige gang. Alt annet blei framstilt som rosenrødt. Berg hadde mista garderoben, greide ikke å håndtere klikkmentalitet i spillergruppa, treningene var uten intensitet.
Er alt Haglund sin feil nå? Haglund kom uten eget støtteapparat. Jeg er jævlig nysgjerrig på om dette handler om treneren eller om det er andre ting i klubben som det burde vært røska opp i.
Hvis det er treneren igjen: Hvordan kan LSK gang på gang gjøre feilansettelser av trener?Vidar Evje
Kommentar
-
Hva som er feil i LSK vet ikke jeg, men det jeg så i går er grunn god nok til å gi Haglund sparken. Alle som var tilstede så at Westerberg hadde skyld i 3 av 4 mål, som kom på et kvarter, og fremsto generelt som Bambi's usikre lillesøster på tynn og glatt is. Når treneren da ikke tar grep og frir Westerberg fra sin lidelse vitner det om mangel på kampledelse uten sidestykke.
Det er plenty av andre grunner til å la Haglund få fri også, men gårdagens groteste oppvisning holder i massevis.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Haglund er på meget meget tynn is.
Elendige treningskamper som bare har fortsatt inn i serien.
Men - det blir for enkelt å bare sparke Haglund. Bjarmann har også hatt en finger med i spillet her og bør trekke seg (den diskusjonen er dog i en annen tråd). Videre bør resten av støtteapparatet som har vært her i de siste fem årene forsvinne ut.BølerkanarisKommentar
-
Sender følgende innlegg på styremailen til KFL:
Det er full krise i LSK nå, og vi trenger å rense lufta!
Jeg ber Kanari-Fansen om å ta et initiativ overfor LSK for å ordne et nytt medlemsmøte på Martin's før neste serierunde. Helst så raskt som mulig.
Klubben freder Haglund, og svaret på utfordringene er at "vi må jobbe hardere" og "alle må ta ansvar". Vi trenger å få høre i klartekst hvordan dette skal gjøres, og hvordan trener og støtteapparat skal greie å få det spillermaterialet vi har til disposisjon i stand til å redde plassen.
Det er naturlig at minimum Per Mathisen, Torgeir Bjarmann, Magnus Haglund, Magnus Powell og Frode Kippe er tilstede.
"Supporter"bråk må hånderes separat og bør ikke være tema i dette møtet.Vidar Evje
Kommentar
-
Haglund er på meget meget tynn is.
Elendige treningskamper som bare har fortsatt inn i serien.
Men - det blir for enkelt å bare sparke Haglund. Bjarmann har også hatt en finger med i spillet her og bør trekke seg (den diskusjonen er dog i en annen tråd). Videre bør resten av støtteapparatet som har vært her i de siste fem årene forsvinne ut.
Angående Bjarmann er jeg 100% enig. Han skulle gått sammen med Berg. Som korrekt påpekt, så burde han hatt egen tråd (jeg lagde i sin tid en om at Berg, Bjarmann og Grønlund må gå).
Videre må selvsagt styret gå. Et par stykker (Per og Henning) i styret bør kanskje fortsette, men da sammen med en langt sterkere gruppe med komplementære ferdigheter.
Sender følgende innlegg på styremailen til KFL:
Det er full krise i LSK nå, og vi trenger å rense lufta!
Jeg ber Kanari-Fansen om å ta et initiativ overfor LSK for å ordne et nytt medlemsmøte på Martin's før neste serierunde. Helst så raskt som mulig.
Klubben freder Haglund, og svaret på utfordringene er at "vi må jobbe hardere" og "alle må ta ansvar". Vi trenger å få høre i klartekst hvordan dette skal gjøres, og hvordan trener og støtteapparat skal greie å få det spillermaterialet vi har til disposisjon i stand til å redde plassen.
Ved skikkelig styrearbeid ville man evaluert tingenes tilstand totalt sett. Er det grunnlag for videre drift med dagens bemanning? Neppe.
Styret må vurdere både Haglund, Bjarmann og sin egen rolle. Er de de rette til å løfte klubben ut av grøfta? Neppe.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Ja vi ble knust, men hvem så ikke dette her komme? Alle som har fulgt med LSK siste 15 årene vet at det er sånn det er, om 2 serierunder så er det kanskje vi som totalt overkjører et lag på pur faen.
Det holder med å bytte trenere nå. Flere av spillerne har spilt a-lags fotball siden Solbakken herjet på midten, og om de ikke nå vet hva som skal til for å få resultater på banen, så er det bare å sende de videre, om du er kaptein eller ikke. Har du ikke vinner-instinkt på fotballbanen, så har du heller ikke noe der å gjøre.
Jeg driter i om vi taper 10-0, så lenge gutta jobber som piska bikkjeskinn. Det er de de får betalt for, og overfører man spillernes innsats over til arbeidslivet så hadde flere av de fått sparken.Kommentar
-
Dette viser nok en gang slett styrearbeid. Hvordan kan en slik viktig avgjørelse tas på hælen kort tid etter en skandalekamp på slutten av en skandalevår?
Ved skikkelig styrearbeid ville man evaluert tingenes tilstand totalt sett. Er det grunnlag for videre drift med dagens bemanning? Neppe.
Styret må vurdere både Haglund, Bjarmann og sin egen rolle. Er de de rette til å løfte klubben ut av grøfta? Neppe.Kommentar
-
Haglund bør ikke gå. Ellendigheta ligger i vegga!
Fikk denne artige sms'n av broren min i dag tidlig:
Status siden 2008 sesongen. 116 kamper. 34 seiere, 37 u, 45 tap. Lsk har sluppet inn 186 mål og scoret 170. I 2008 sesogen havnet de på 12plass av 14 lag. 2009 - 11 plass av 16 lag, 2010- tiendeplass av 16 lag. I 2011 - 13 plass av 16 lag.Kommentar
-
Haglund bør ikke gå. Ellendigheta ligger i vegga!
Fikk denne artige sms'n av broren min i dag tidlig:
Status siden 2008 sesongen. 116 kamper. 34 seiere, 37 u, 45 tap. Lsk har sluppet inn 186 mål og scoret 170. I 2008 sesogen havnet de på 12plass av 14 lag. 2009 - 11 plass av 16 lag, 2010- tiendeplass av 16 lag. I 2011 - 13 plass av 16 lag.
I går valgte jeg og skru i garasjen. Fy faan hvor glad jeg er for det. Hørte Kampen på Radioen. Flau smak i munn.
Drittunger som står som feige barn og ypper oppp til bråk på tv 2.
Et lag som spiller som kjerringer.
Fakta er det du har lagt frem her Knut.
Haglund skal ikke gå. Men noen spiller burde kanskje trene myyyye fotball i ferien.Kommentar
-
Kampen i går var ett lavmål. Ingen tvil om det. Støtter fortsatt prosjekt Haglund og trur det vil snu men jeg må si jeg er bekymret for utviklingen.
Syns vi var langt vassere i starten på sesongen. Mot Ræv og bart var vi gode. Det har vi ikke vært de siste 4 kampene.
Trenger en pause nå, og satser på at vi ser en ny giv i laget.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Det er vi nok enige i alle mann alle. Og jeg tror sesongen ville vært en del anerledes enn den har blitt med 4 eller 6 poeng mot Bart og slumsøstrene. Var nok ikke lett/godt å se at gode kamper endte med lite poeng.Kommentar
-
Det som for meg er ufattelig er at trenerstaben ikke klarer å få Westerberg til å plassere seg riktig. Jeg stilte et spørsmålstegn ved dette kjøpet allerede i treningskampen mot Hønefoss, da sto han også høyt oppe i banen og var totalt på etterskudd hver gang ballen ble spilt på hans "kantspiller". 2 av Hønefoss 3 mål kom fra denne kanten. Kampen i går var en ren blåkopi, bortsett fra at konsekvensen ble enda værre. At Jeppe var den første spilleren Haglund prioriterte å kjøpe er gjort at jeg en god stund har tvilt på hans evne til å vurdere spillere. Det kan forøvrig virke som svenske trenere generelt er for snille og mangler temperament. Røssler og Norli hadde skreket seg hese under en slik kamp som vi opplevde i går. Forstår ikke hva det feiler dette laget som for øyeblikket er det desidert dårligste i tippeligaen.Kommentar
-
Kan være greit å huske at Haglund hadde en rimelig dårlig start i Elfsborg også. Var det 11 kamper på rad uten seier? Vel, de snudde det der, og det kan fort skje her og.
Men jeg er enig ang. Jeppe...hvis han var ansett som en av de bedre backene i Allsvenskan, bør man kanskje se til et annet land neste gang man henter en back, for slik han spiller nå, ville han slite med å få en fast plass i et adecco-lag.Kommentar
-
Per Berg er ute og freder Haglund. Det er vel strengt tatt første spikeren i kista?
Hvor lenge pleier trenere å sitte etter de har blitt fredet?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Ny sms fra broren min:
Lsk har tatt 139 p på fire sesonger. Fra 2008-2011. Odd grenland var ikke i tippeligaen i 2008 sesongen, men har 140p på tre sesonger.
Er andre enn bare Haglund som bør kikke litt i speilet...Kommentar
Kommentar