Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • skotten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 1794

Vel syns jeg Haglund er den treneren på lenge som har utfordret tilliten mest i startfasen. Men det er fortsatt bare vitseklubber som snakker om sparking av trener etter 1/3 av en sesong, klubber som undergraver egne muligheter til noen gang å oppnå suksess igjen. Norges Køln, det er oss...

Håper klubbledelsen skjønner tegninga...

Kommentar

• Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

Opprinnelig skrevet av knut
      Ny sms fra broren min:

Lsk har tatt 139 p på fire sesonger. Fra 2008-2011. Odd grenland var ikke i tippeligaen i 2008 sesongen, men har 140p på tre sesonger.

Er andre enn bare Haglund som bør kikke litt i speilet...
      Det er vel helt åpenbart at dette ikke utelukkende er Haglund sitt ansvar. At spillerne ikke gjør sitt beste er vanskelig for Haglund å gjøre noe med bortsett fra å fortelle de det nok ganger. Må si at full innsats bør være unødvendig å fortelle voksne mennesker. Hadde jeg gjort lik innsats på jobben min som spillerne gjorde på jobben sin mellom 18.00 - 20.00 i går hadde jeg blitt truet med direkte oppsigelse. Det er noe av det verste jeg har sett av LSK noen gang. Det som derimot Haglund må ta på sin kappe er at han ikke bytter ut Westerberg etter første omgang, for dårligere back spill har jeg sjeldent sett. Han sender noen signaler til benken som overhode ikke er bra. Det som er bra oppi alt dette her er at vi nå har pause og mulighet for å fintune laget frem mot høst sesongen. Salg av Bjørn er nok uungåelig men da må det inn minst 2 stk klassespillere. 1 stk Venstre Back og en stk. klassespiss. Vi får tilbake PVM og det tror jeg blir meget viktig for høstsesongen. Nå må Haglund vise hva han er laget av. Resultatene kommer ikke av seg selv. Jeg har fortsatt tro på hva Haglund driver med, men tålmodigheten er satt skikkelig på prøve.
      Fugla Forever

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2994

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
        Det som derimot Haglund må ta på sin kappe er at han ikke bytter ut Westerberg etter første omgang, for dårligere back spill har jeg sjeldent sett. Han sender noen signaler til benken som overhode ikke er bra.
        Hadde jeg vært Haglund igår hadde jeg sendt alle på benken i oppvarming etter 20 min, selv keepertrener og Powell, for å vise at innsatsen de på banen viste ikke var bra nok.
        I år så tar vi alt

Kommentar

• perrern80
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 603

Opprinnelig skrevet av KimFL
          Kan være greit å huske at Haglund hadde en rimelig dårlig start i Elfsborg også. Var det 11 kamper på rad uten seier? Vel, de snudde det der, og det kan fort skje her og.
          Men jeg er enig ang. Jeppe...hvis han var ansett som en av de bedre backene i Allsvenskan, bør man kanskje se til et annet land neste gang man henter en back, for slik han spiller nå, ville han slite med å få en fast plass i et adecco-lag.
          Dette har jeg også hatt svirrende i bakhue, gjennom denne våren, KimFL. Det jeg da ikke begriper er hvorfor Haggis ikke tok med seg noen fra Elfsborg som skjønner, og kan vidreformiddle filosofien hans, i klar tekst til resten av gruppa.
          Hvorfor i fanden skulle han med seg Floppe??
          Kunne heller sett at han tok med seg Martin Andersson, eller Andreas Klarstrøm som skjønner systemet.
          Alle skjønner at de tar tid og spille inn ett nytt lag, og filosofi. Men 11 kamper er rett og slett alt for lang tid. Jeg tror ikke bestemt at det er Klarstrøm, eller Andersson som hadde vært de ultimate personlighetene til og smitte spillergruppa med Haggis Ballbesittende fotball, men det var nå dog høyre back vi trengte når Jeppe blei henta.
          Men det er i mine øyne to like gode alternativer, til nogenlunde samme pris, og med Haggis instrukser friskt i minne.
          Haglund må bli, men la gutta få svi!!!!

Haggis!! Ett tips fra meg, gro horn, og kjøp ett spanskrør.
          Den tafatte gjengen du rår over trenger og få det inn med teskje...
          Last edited by perrern80; 29.05.2012, 13:59. Begrunnelse: Holde trådtitel:)

Kommentar

• AG-3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 1081

Gitt at en filosofi/spillestil ligger i bunn for Haglunds opplegg:
            1. Er han da for dårlig på kommunikasjon til sine spillere ettersom ingen ser ut til å ha tatt til seg noen verdens ting?
            2. Er det for komplisert til at spillerne skal klare å skjønne opplegget tiltross for relativt lang innlæringsperiode?
            3. Er spillerne uten evne til å ta til seg "ny læring" (one trick ponies)?

Hvor komplisert er det egentlig å spille fotball etter et system som innprentes daglig - uke inn og uke ut- på trening?

Kommentar

• mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

Opprinnelig skrevet av AG-3
              Hvor komplisert er det egentlig å spille fotball etter et system som innprentes daglig - uke inn og uke ut- på trening?
              Problemet ligger ikke i systemet eller taktikken. Det er et menneskelig elementet som ikke funker, nemlig samarbeid. Når samtlige kun passer på seg selv utpå der vil ikke noe fungere.

Skal det inn nye kokker må disse være av typen som gjør andre gode, noen med egenskapen som gjør at andre brått forstår hverandre. Slike typer er meget undervurderte i alt lagarbeid. Jeg bryr meg mindre om de fotballtekniske ferdighetene.
              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av mooph
                Problemet ligger ikke i systemet eller taktikken. Det er et menneskelig elementet som ikke funker, nemlig samarbeid. Når samtlige kun passer på seg selv utpå der vil ikke noe fungere.

Skal det inn nye kokker må disse være av typen som gjør andre gode, noen med egenskapen som gjør at andre brått forstår hverandre. Slike typer er meget undervurderte i alt lagarbeid. Jeg bryr meg mindre om de fotballtekniske ferdighetene.
                Synes man skal se filmen "Fotbollens sista proletärer" og høre hvordan de gamle IFK spillerene snakker om laget og samarbeidet på banen. Röde Ruben forteller at det ikke var noe farlig å gå frem i banen som back, fordi han visste at andre dekka ryggen hans. Dem stolte på hverandre og alle jobber for alle.

Sikkert svada fra min side å trekke frem en film, men dette er filmen om det laget som har vært høyest i Europa. Svennis har gjort suksess på mange nivåer som trener. Mange av spillerene har gjort suksess som trener. Så det dem gjorde var neppe bare svada. Og filosfien dem legger frem gjør meg varm rundt hjertet.

I grunn nevner jeg dette for å understreke, det sannsynlige, hovedproblemet laget sliter med som mooph setter fingeren på. Deler hans synspunkter til 100 %.

Kommentar

• Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

Siden den lange sammenhengende neglebiterperioden begynte i 2008, har vi nå opplevd FEM trenerkonstellasjoner: Tom Nordlie, Erland Johnsen/Frode Grodås, Henning Berg, Petter Belsvik og Magnus Haglund. Uansett hvem som har holdt på, så har klubben slåss i bånn. Det forteller vel at det ikke nødvendigvis er treneren som er hovedutfordringen.

Ja, treneren har ansvaret. Men han kan da for f*** ikke gå ut på banen og spille for 11 mann? Det er faktisk ikke lov å bytte ut mer enn tre heller. Og med tanke på den benken vi har hatt de siste kampene, så hadde det ikke hjulpet så forbannet mye om vi hadde kunne byttet ut alle åtte ganger!

Det er greit å være forbanna, men det går an å bruke hue litt allikevel.
                  Knurr...

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Leif A
                    Det er faktisk ikke lov å bytte ut mer enn tre heller. Og med tanke på den benken vi har hatt de siste kampene, så hadde det ikke hjulpet så forbannet mye om vi hadde kunne byttet ut alle åtte ganger!
                    I går var det Logi og Scheel som ikke holdt alder for jr. fotball på benken.

Kommentar

• OptimistFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 462

Opprinnelig skrevet av Leif A
                      Siden den lange sammenhengende neglebiterperioden begynte i 2008, har vi nå opplevd FEM trenerkonstellasjoner: Tom Nordlie, Erland Johnsen/Frode Grodås, Henning Berg, Petter Belsvik og Magnus Haglund. Uansett hvem som har holdt på, så har klubben slåss i bånn. Det forteller vel at det ikke nødvendigvis er treneren som er hovedutfordringen.
                      Kanskje er det den totale mangelen på kontinuitet som er problemet. Stadig nye trenere og nå spillere. Henning slet også med lite ressurser. Nordlie får skylde seg selv...

Kommentar

• OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 924

Men det store bildet forteller med tydelige penselstrøk: Å sparke treneren har ingen betydning for resultatene på fotballbanen.Det har BI-forsker Jan Ketil Arnulf tidligere vist gjennom en analyse av treneravganger i norsk eliteserie i perioden 1995–2006.

To ferske studier fra Tyskland og Italia viser at det samme er tilfelle på kontinentet. De finner heller ingen positiv effekt av å bytte ut treneren når laget gjør det dårlig.
                        Ikke for å ødelegge en god diskusjon med fakta eller noe, altså.

Kommentar

• skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

Opprinnelig skrevet av *46*
                          Synes man skal se filmen "Fotbollens sista proletärer" og høre hvordan de gamle IFK spillerene snakker om laget og samarbeidet på banen.
                          Filmen i sin helhet:

Kommentar

• Møkk43
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Jun 2008
                            • 1

Nok er nok. Sesongkortet er destruert og jeg kommer ikke tilbake før jeg ser bedring i dette makkverket av en spillerstall.

Jeg har støttet og hold kjeft lenge, men det holder nå. Vet ikke hvor mange kamper jeg sett disse uduglige jævlene prestere nada, kamp etter kamp, etter kamp, etter kamp osv * 1000. All skyld legger jeg over på han som skal ha ansvaret for at dette skal fungere, nettopp Haglund. Han pisser på samtlige av oss for hvert sekund han tilbringer tiden sin i Lillestrøm. Send han tilbake til grensa fort som f***. Om vi skal la han mixe og trikse helt fram til serieslutt, slik at en stakkars etterfølger må starte helt fra første divisjon for å rette opp det vi utvikler oss mot nå. Håper flere gjør som meg og holder seg for god til å søtte dette laget her videre. At folk skal bruke tusenvis av kroner for å pines og irreteres helg etter helg blir for mye å be om. En kan gå rundt å dømme andre medsupportere som medgangs og hva f** de vil, men du lurer bare deg selv. Om styret gjør slik at alle inntekter fra kampene etter pausen går til bredden skal jeg komme, men når jeg vet at store deler av de summen jeg betaler for å følge LSK går til spillere som Kippe, Bolly, Westerberg, Palmason osv. frister det langt der solen aldri skinner!

Natta LSK!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Møkk43
                              Håper flere gjør som meg og holder seg for god til å søtte dette laget her videre.
                              Sorry, men den oppfordringen vil jeg aldri ta i mot.

Kommentar

• Rp88
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Oct 2009
                                • 222

Nok er nok. Sesongkortet er destruert og jeg kommer ikke tilbake før jeg ser bedring i dette makkverket av en spillerstall.
                                Snakk om medgangsupporter!! husk i med og motgang. kom deg på Åråsen og bevis at du er ekte supporter.
                                Last edited by RSP; 31.05.2012, 07:22. Begrunnelse: Quoting.

Kommentar

• Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

Jeg mistenker at du er en Engasupporter som har laget deg en profil her inne. Makan til Medgangsupporter har jeg nesten ikke vært borti. Greit å være skuffet, men det er nå gutta trenger deg mer enn noen sinne.... Begynn å hold med Enga hvis du ikke allerede gjør det. Vi har ikke brukt for deg....
                                  Last edited by RSP; 31.05.2012, 07:23. Begrunnelse: Quoting.
                                  Fugla Forever

Kommentar

• fugla4ever
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jul 2005
                                    • 212

Nå må alle ta å puste rolig ut og telle til ti. Rom ble ikke bygget på en dag, det samme gjelder med Sportsklubben. Per dags dato har vi hentet 11 nye spillere + ny trener. Utgangspunktet til Haglund er at han skal spille inn et helt nytt system ovenfor en spillergruppe som ikke har spilt sammen over lengre tid (i alle fall i et fotballperspektiv). Alle lag som har lykkes over tid har hatt kontinituet over lang tid. Sportsklubben derimot har de siste årene opplevd minimalt med kontinutet og utskifting av div trenere over de siste årene har vært urovekkende. Godset er et godt eks. på lag som har hatt kontinutet over lengre tid. Første året med Deila som trener slet de bunnen og holdt på å rykke ned, men etterhvert som tiden har gått har han fått til systemet sitt og samhandling på banen. Dette bærer de fruktene av i dag.

Jeg som så mange andre Fugla-supportere var vitne til den horrible forestillingen vist på Nadderud sist søndag, og tok meg i det selv, at dette her, det gidder jeg ikke lenger. Men jeg har tro på det Haglund driver med. Spillestilen han bringer med seg fra over grensen er noe helt annet enn det vi har sett tidligere på Åråsen, og når stallen han rår over også er helt ny, tar det som kjent tid. Jeg har stor tro på at etter ferie-perioden vil vi begynne å se formene av det Haglund ønsker seg, og da vil vi også kunne til høsten bære fruktene av det, men da representert med storstilt poengfangst.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av fugla4ever
                                      , og da vil vi også kunne til høsten bære fruktene av det, men da representert med storstilt poengfangst.
                                      Det må mere til enn å bære med seg et spillesystem over kjølen. Vedkommende må kunne formidle det, trene det inn og skape tro på det. Så langt har haglund levd opp til ryktene fra sverige - han må ha store ressurser for å lykkes, hadde et fantastisk sportslig apparat over seg som skaffet nøkkelspillere og det skorter på motivatorevner i motgang og kampledelse. Han er riktig nok systematisk, men resultatene har ikke svart til forventingene, Som med alt annet må man stole på førsteinntrykket, vi må innse at sportslig ledelse - som ikke har klart å skaffe riktig trener tidligere - heller ikke nå har stilt de riktige forutsetningne og kravene under ansettelsesprosessen til den nye trener i LSK. (Det står mao. til stryk i styre og stell, dette må få konsekvenser.)

Klubben trenger en karismatisk trener som kan skape tro, entusiasme og skaffe seg respekt. Vi er en klubb for sterke menn - hooleys, erlandsener og røslere - i stedet har vi fått en puslete "bollgubbe" som knapt kan sette seg i respekt hos kioskpersonalet

Kommentar

• BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

Opprinnelig skrevet av reka
                                        Klubben trenger en karismatisk trener som kan skape tro, entusiasme og skaffe seg respekt. Vi er en klubb for sterke menn - hooleys, erlandsener og røslere - i stedet har vi fått en puslete "bollgubbe" som knapt kan sette seg i respekt hos kioskpersonalet
                                        Helt klart. Haglund tusser rundt som en forvirret tomtegubbe i juni. De eneste gavene han deler ut er beklageligvis til motstandere.

En sterk mann som kan gjenreise LSK-sjela må på plass. Gjerne Erlandsen. Vi må rendyrke:
                                        * Maks innsats
                                        * Fryktede dødballer
                                        * En sterk target-man
                                        * Kanter som kan slå innlegg
                                        * Et kompromissløst forsvar
                                        * Offensive backer som kommer rundt
                                        * En enkel men effektiv stil

God jul!
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• erlando
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 858

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          En sterk mann som kan gjenreise LSK-sjela må på plass. Gjerne Erlandsen. Vi må rendyrke:
                                          * Maks innsats
                                          * Fryktede dødballer
                                          * En sterk target-man
                                          * Kanter som kan slå innlegg
                                          * Et kompromissløst forsvar
                                          * Offensive backer som kommer rundt
                                          * En enkel men effektiv stil
                                          Kort oppsummert så skal vi bygge nok en ny stall?
                                          * Maks innsats krever en haug med "bikkjer". Vi har mini-bukken og han er skada (og blir han ikke skikkelig frisk i ferien er det stor fare at han kommer til å være skada av og på resten av sesongen).
                                          * Fryktede dødballer kan vi få når PVM er tilbake. Ok.
                                          * Target man. Her tenker du enten på å flytte Kjeppe opp på topp, eller så er vi p.t manko her også.
                                          * Kanter med innleggsfot. Knutzon? Nope. Bolly? Nope. Ohi? Nope. Ringstad? Kommer "aldri" i innleggsposisjon.
                                          * Kompromissløst forsvar. Krever at de får sjansen til duellspill - noe som ikke skjer så lenge vi ikke har bikkjer foran til å tvinge fram dueller.
                                          * Offensive backer. Vi har lånt en fra nabofylket og eier ingen selv.
                                          * Enkel og effektiv stil. Tolker det som å spille mer direkte, noe som krever minst en der framme som kan ta i mot en ball med snø på. Avhenger også av at de andre der framme er villige til nærkontakt og dueller - to egenskaper spesielt kantene våre er lite begeistret for.

Kan bli spennende å se om alt dette er realistisk gjennomførbart i sommerferien, evt til jul.
                                          Ja til pause i pausen!

Kommentar

Working...