Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    Opprinnelig skrevet av erlando
    Kan bli spennende å se om alt dette er realistisk gjennomførbart i sommerferien, evt til jul.
    Ingen fare: Benny Lem og reka betaler gildet av egen lomme.
    Knurr...

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Opprinnelig skrevet av Leif A
      Ingen fare: Benny Lem og reka betaler gildet av egen lomme.
      Ja, send regninga til de som IKKE er ansvarlig for dritten. Med så blendende innsikt og resonneringsevne er du vel styremedlem?

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        Opprinnelig skrevet av reka
        Ja, send regninga til de som IKKE er ansvarlig for dritten. Med så blendende innsikt og resonneringsevne er du vel styremedlem?
        Det er jæv*** enkelt å sitte bak et tastatur og forlange all verdens utskiftninger i øst og vest. Spesielt når en ikke har tanker om å legge mer enn prisen av en inngangsbillett i potten sjøl.
        Knurr...

        Kommentar

        • Mikki Mifsud
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2005
          • 244

          Jeg sliter litt med å se hva Haglund egentlig ønsker med spillestilen sin, isåfall har den vært av meget variabel styrke. Kan tildels minne litt om Solbakken i Köln - han besitter treneregenskapene, men spillerne greier ikke å gjennomføre det. I det store og hele beror jo spørsmålet på om Haglund har tiden nok til å gjennomføre sin genuine plan.

          Vi skal huske på at vi spiller på øverste nivå i Norge, og vi bør forvente det som faktisk kreves av en profesjonell fotballspiller. Det startet bra, men har forverret seg gradvis gjennom sesongen. Jeg lurer på hvorfor denne negative trenden? Det hjelper lite å skylde på at vi ikke fikk "full uttelling" mot vif og rbk, den holder ikke.

          Har spillerne mistet troa? Er treningene for harde kontra Berg?

          Uansett, går vi en spennende tid i møte.

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Man kan jo snu litt på flisa i stedet for å automatisk spekulere rundt treneren, og stille spørsmål om det er noe anderledes med det laget som spilte mot Stabæk, Sogndal og Aalesund, kontra det laget som spilte mot rbk og vif. Og for min del, så dukker ihvertfall Vaagan Moen rimelig kjapt opp...
            Knurr...

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1586

              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Og for min del, så dukker ihvertfall Vaagan Moen rimelig kjapt opp...
              Vi har vel blitt gradvis dårligere gjennom sesongen helt fra før han ble skadet.

              Kommentar

              • nebbjævel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2009
                • 511

                Det aller verste med situasjonen er at det ser ut som at ingen i laget eller ledelsen forstår hva som foregår. Forvirringen avspeiles også her inne på forumet.Klubben er ille ute, og ingen veit hva vi skal gjøre med det. Men jeg tror ikke klubben kan leve med Haglund hvis vi ikke gjør det betydelig bedre i de 6-7 neste kampene etter ferien, uansett om han har skylda eller ikke.

                Kommentar

                • antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

                  Hagis på bli. Ingen må gå. Enda. Går an å snu dette sammen, og komme styrket ut av det.

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    Hagis må bli - enkelte spillere må gå!

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      Kan noen vennligst påpeke hvilke styrker tomtegubben har, siden dere klamrer dere til han?

                      Hvor har han lyktes?

                      Alternativer:
                      - Å hente gode spillere til en fornuftig pris?
                      - Å utvikle egne spillere?
                      - Å etablere en gjennomtenkt taktikk?
                      - Å motivere spillere til å yte maks?
                      - Å disponere stallen bra? (les: rett spillere på rett plass)
                      - Å virke som en magnet på publikum?
                      - Å oppnå resultater?
                      - Annet?

                      Kan noen vennligst fortelle meg én enkelt parameter hvor Haglund scorer bra?
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Jeg stemmer for Annet.. Ikke noe av det andre har han lykkes med dessverre.

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Kan noen vennligst påpeke hvilke styrker tomtegubben har, siden dere klamrer dere til han?

                          Hvor har han lyktes?

                          Alternativer:
                          - Å hente gode spillere til en fornuftig pris?
                          - Å utvikle egne spillere?
                          - Å etablere en gjennomtenkt taktikk?
                          - Å motivere spillere til å yte maks?
                          - Å disponere stallen bra? (les: rett spillere på rett plass)
                          - Å virke som en magnet på publikum?
                          - Å oppnå resultater?
                          - Annet?

                          Kan noen vennligst fortelle meg én enkelt parameter hvor Haglund scorer bra?
                          - Med tanke på hva klubben har betalt for spillere som Vaagan Moen, Palmason og Andersson tror jeg vi kan si ja på pkt 1.
                          - Han har vært her i fem måneder. Litt kort tid til å gi han strykkarakter på utvikling av egne spillere.
                          - Ut fra hva vi har sett av topp- og bunnivå av klubben så langt, vil det være en grov overdrivelse å hevde at taktikken er "etablert."
                          - Nei.
                          - Ut fra forutsetningene: tja.
                          - Til å begynne med funket det jo....
                          - Tabellen snakker for seg selv.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Hvor har han lyktes?
                            Han har hvertfall lyktes med å vekke sovende forumklovner til liv igjen...

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              Jeg kan ikke fordra kortsiktig tankegang, men fristelsen til å si "hva var det jeg sa" er tilstede. Ikke når det gjelder Haglund, men Berg. Uansett, jeg bryr meg ikke om Berg akkurat nå. Det som er trist er at jeg bryr meg lite i det hele tatt. Vi ofret langsiktigheten på investorens alter. Det sitter i, og spesielt når min største frykt slår til: Elfsborg er overlegne etter Haglunds overgang til oss, og det tyder dessverre på at fansen der hadde rett. Elfsborg har underprestert under Haglund. Vi sitter dermed i en skikkelig bedriten knipe. Dersom vi sparker Haglund er vi per definisjon en av de mest utålmodige og ustabile klubbene i landet. Dersom vi ikke gjør det, så er vi nødt til å håpe at denne pasningsorienterte spillestilen med fotballflanører på 3/4 av midtbanen har en mening. Akkurat nå kan ikke jeg se det og håpet er tynnslitt.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Martin83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 794

                                Opprinnelig skrevet av Kimito
                                (...) Akkurat nå kan ikke jeg se det og håpet er tynnslitt.
                                Litt kuriosa som kanskje kan heve håpet ditt litt: Odd hadde etter 12 kamper i fjor 11 poeng, som er det samme som vi har i år etter samme antall kamper. Odd havnet til slutt i fjor på 5. plass med 48 poeng, bare 1 poeng bak Rosenborg som endte på 3. plass.

                                Vi kan fortsatt få en bra sesong

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Kan noen vennligst påpeke hvilke styrker tomtegubben har, siden dere klamrer dere til han?
                                  Det er så enkel tankegang. Slenge rundt seg med billige kallenavn og krav om at alt som kan krype og gå innenfor sportsklubben skal gå.... Så forbanna enkelt og lite voksent.

                                  Haglund har nok lykkes på flere områder, men som den jevne forumrunker her inne neppe ser. Bla henta man vel inn Nystuen som er klasse som midtstopper i TL-målestokk. PVM lot seg lokke. I små glimt sitter spillet meget bra, men dessverre i alt for korte sekvenser og for sjelden. Virker som om han kommer godt overens med spillergruppa.

                                  Kommentar

                                  • CFD
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2319

                                    Jeg synes det blir direkte latterlig når folk rakker ned på BennyLem. Han har en kommunikasjonsform som er direkte og han treffer ofte overaskende bra. Man kan hylle hvem man vil fordi man er en type some fremkaller goodwill ,men det er til slutt resultatene som teller.
                                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                    Kommentar

                                    • Xavi
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 1275

                                      Benny kommer bare fram når det går dårlig, og når han først tar seg tiden går det bare i å finne på kallenavn til sittende trener mens han samtidig ber X trener gå. Hadde jeg ikke visst bedre skulle man tru han var ansatt i FC Köln.

                                      Han treffer heller ikke overaskende bra, som nevnt tidligere. I de fleste Norske klubber kan man alltids si at X trener må gå, venter man lenge nok kan man til slutt si "I told you so". Finns lite innsikt der.
                                      Last edited by Xavi; 03.06.2012, 02:04.
                                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • Sultanen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2005
                                        • 257

                                        "Jeg synes det blir direkte latterlig når folk rakker ned på BennyLem. Han har en kommunikasjonsform som er direkte og han treffer ofte overaskende bra. Man kan hylle hvem man vil fordi man er en type some fremkaller goodwill ,men det er til slutt resultatene som teller. "



                                        Her må du skille snørr og barter. Det er forskjell på å like Bennylem og meningene hans. Å rakke ned på meningene hans må være lov selv om Bennylem sikkert er en likanes kar.

                                        Kommentar

                                        • Funchaloe
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2011
                                          • 511

                                          Har ikke giddet å lese alle svarene til OP, men fuck det, her kommer fasiten:
                                          Haglund er IKKE problemet. Det er SPILLERNE som gir faen i lagmerket, kanarifansen og farvene. Noen av dem er bare rævva, andre gir bare genuint faen så lenge de får en pen sjekk av LSK og Per Berg.
                                          Å be om å sparke Haglund er absurd, vi vil ha MER stabilitet, ikke mindre! Få hodet u.. Ja, god kveld gentlemen.
                                          Custodes
                                          Contra o futebol moderno!

                                          Kommentar

                                          Working...