Takk! Endelig EN mann som ikke er dommedagsprofet! Og la oss innse det, selvom det har vært skuffende resultater så langt, så kommer det alltid til å være pessimister her på forumet. Signerer vi Messi er han for veik i hodeduellene, og signerer vi Ronaldo er han for ego (Vet at dette handler om trener) Jeg sier, gi mannen en sjanse! La oss vente litt lenger før vi sier at vi rykker ned og at verden ikke holder til påske.
Magnus Haglund
Collapse
X
-
Har ikke giddet å lese alle svarene til OP, men fuck det, her kommer fasiten:
Haglund er IKKE problemet. Det er SPILLERNE som gir faen i lagmerket, kanarifansen og farvene. Noen av dem er bare rævva, andre gir bare genuint faen så lenge de får en pen sjekk av LSK og Per Berg.
Å be om å sparke Haglund er absurd, vi vil ha MER stabilitet, ikke mindre! Få hodet u.. Ja, god kveld gentlemen.Kommentar
-
Å komme med en sånn påstand uten noen som helst begrunnelse er totalt useriøst og kan ikke ha annen hensikt enn å skape enda mer negativitet og dritt blandt Kanarifansen!Elska þetta félagKommentar
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Jag vill inte uppnå någonting. Jag följer Haglunds karriär med intresse, men tänker inte delta i diskussionerna något mer. Lycka till.Kommentar
-
Jeg synes det bare er fint at du skriver her inne, Samson. Vi vet veldig lite om Haglund som trener, og har ikke blitt noe klokere i løpet av sesongen. Ingen kan nekte for at det er et stort problem at klubben hele tiden ansetter trenere uten erfaring eller énklubbstrenere. Erlandsen og Rösler hadde LSK som sin første toppjobb, mens Berg og Haglund kom til Åråsen med én eliteklubb på CVen. (Nordlie hadde riktignok mange klubber på CVen, men klubben burde ant at det var en grunn til at han hadde fått sparken i så mange klubber. (Vi (klubb og fans, inkl. meg) la altfor stort vekt på snuoperasjonen med Viking høsten 06.))Kommentar
-
Samson begrunner jo også meningene sine indirekte ved å nevne sponsoravtale og stjernespiller som gjorde jobben til Haglund grei i sverige. Ser jo også at etterfølgeren hans presterer svært bra med hans tidligere rammebetingelser.Kommentar
-
Syns også det burde være lov å gi litt info, uten at man skal bli kalt for troll.. Har en svensk kompis som også følger Allsvenskan tett, som sa det samme som Samson.. Ikke at det betyr det nødvendigvis er riktig det de sier, men kan jo se ut som om de har noe rett, selvom man i det lengste selvfølgelig håper på noe annet..If you're not living on the edge, you take up too much room!Kommentar
-
Syns også det burde være lov å gi litt info, uten at man skal bli kalt for troll.. Har en svensk kompis som også følger Allsvenskan tett, som sa det samme som Samson.. Ikke at det betyr det nødvendigvis er riktig det de sier, men kan jo se ut som om de har noe rett, selvom man i det lengste selvfølgelig håper på noe annet..
Samtidigt vill jag säga att Haglund gjorde en del bra saker i Elfsborg. Han införde professionalitet och började ställa krav på spelarna och i den fas Elfsborg var 2004 var det helt rätt. Däremot underpresterade han kraftigt när spelarmaterialet väl blev bättre, med start sommaren 2005 då Anders och Mathias Svensson värvades hem från PL. Han blev tokhyllad när han med en poängs marginal 2006 vann Elfsborgs första ligaguld sedan 1961, men då hade ytterligare profilvärvningar som Stefan Ishizaki, Jon Jönsson och Andreas Augustsson hunnit göras. Att han är övervärderad handlar inte bara om antalet titlar utan det handlar även om att exempelvis vara 20 poäng från guldet 2010 när de flesta är överens om att han har allsvenskans bästa trupp, eller att förlora med 4-0 mot Aalesund i EL-kval (2012). Visst ser det ytligt sett bra ut med topp 4 och Europa-spel varje år (med tur, för Sverige har egentligen bara 3 E-platser) sedan 2006. Men om man tittar på spelarmaterial och hur många poäng man var från guldet varje år så är det inte lika bra.
Sammanfattningsvis: Haglund är bra på att införa professionalitet så om det behövs i LSK kanske han är rätt man att utveckla klubben. Som tränare och taktiker ytterst tveksam och han har absolut inte visat under sina åtta år som elittränare att han kan få ut det bästa av en trupp, tvärtom. Kanske kommer ni även snart irritera er på att han skaffar sig favoriter som obegripligt skall spela till varje pris som helst och på vilken position som helst.Kommentar
-
Uff, dette er faktisk et punkt han allerede er i gang med (Kippe, Pedersen, Knudtzon). Ellers støtter jeg Haglund, og vil gi ham god tid. Ser ikke helt at vi kan få inn en særlig bedre trener.Kommentar
-
[QUOTE=Samson;512031Sammanfattningsvis: Haglund är bra på att införa professionalitet så om det behövs i LSK kanske han är rätt man att utveckla klubben. Som tränare och taktiker ytterst tveksam och han har absolut inte visat under sina åtta år som elittränare att han kan få ut det bästa av en trupp, tvärtom. Kanske kommer ni även snart irritera er på att han skaffar sig favoriter som obegripligt skall spela till varje pris som helst och på vilken position som helst.[/QUOTE]
Jeg synes det er veldig bra at du kommer med argumenter for å underbygge utsagnet ditt fra ditt første innlegg, Samson. Det er sikkert flere enn meg som har fått påfyll av en del facts, takk for det.
Det jeg reagerte på i ditt første innlegg, var jo nettopp at du kom med en ekstrem spissformulering (Samtidigt är Haglund förmodligen Sveriges mest överskattade tränare), uten å si hvorfor du mener det.
Keep up the good work!Elska þetta félagKommentar
-
- Store framskritt. (LSKs trener Magnus Haglund til lsk.no før Ulf-kampen.)
At så mange gode spillere ikke evner å prestere bedre er reneste X-files. Nå har du ikke lenger troverdighet, Haglund.
Ha det, Haglund!Elska þetta félagKommentar
-
Helt enig. Både objektive (Elfsborg leder Allsvenskan med åtte poeng etter at Haglund forsvant, vi ligger på nedrykk) og subjektive (tafatt og omstendelig spill med tilsynelatende uintelligente spillere) faktorer peker på at fyren ikke har det som skal til. Vår forrige trener hadde null kroner til disposisjon, men ble kjeppjaget etter bedre prestasjoner og resultater enn dette. Som sagt i annen tråd: Per Berg har å ta den sluttpakka.FerdigskåraKommentar
Kommentar