Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ungfugl
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2011
    • 113

Opprinnelig skrevet av Martin83
    Litt kuriosa som kanskje kan heve håpet ditt litt: Odd hadde etter 12 kamper i fjor 11 poeng, som er det samme som vi har i år etter samme antall kamper. Odd havnet til slutt i fjor på 5. plass med 48 poeng, bare 1 poeng bak Rosenborg som endte på 3. plass.

Vi kan fortsatt få en bra sesong
    Takk! Endelig EN mann som ikke er dommedagsprofet! Og la oss innse det, selvom det har vært skuffende resultater så langt, så kommer det alltid til å være pessimister her på forumet. Signerer vi Messi er han for veik i hodeduellene, og signerer vi Ronaldo er han for ego (Vet at dette handler om trener) Jeg sier, gi mannen en sjanse! La oss vente litt lenger før vi sier at vi rykker ned og at verden ikke holder til påske.

Kommentar

• ynnor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 857

Hent Espen tilbake nå så vet jeg at Han lærer alle de andre å snakke kanari

Kommentar

• Samson
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • May 2012
        • 3

Opprinnelig skrevet av Funchaloe
        Har ikke giddet å lese alle svarene til OP, men fuck det, her kommer fasiten:
        Haglund er IKKE problemet. Det er SPILLERNE som gir faen i lagmerket, kanarifansen og farvene. Noen av dem er bare rævva, andre gir bare genuint faen så lenge de får en pen sjekk av LSK og Per Berg.
        Å be om å sparke Haglund er absurd, vi vil ha MER stabilitet, ikke mindre! Få hodet u.. Ja, god kveld gentlemen.
        Hej. Det är nog sant att ni har för dåligt spelarmaterial för att vara ett topplag, och att det är spelarmaterialet som är huvudproblemet. Samtidigt är Haglund förmodligen Sveriges mest överskattade tränare och därför har jag svårt att se att han skulle kunna göra det bästa av situationen. Om ni ändå vill bygga långsiktigt med honom hoppas jag att ni snart får möjlighet att plocka hem en landslagsspelare och klubbikon i sina bästa år (lex Anders Svensson) och fördubbla sponsorintäkterna (lex Borås Arena) så att ni kan värva ytterligare spelare av toppklass de kommande åren.

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4263

Opprinnelig skrevet av Samson
          Samtidigt är Haglund förmodligen Sveriges mest överskattade tränare och därför har jag svårt att se att han skulle kunna göra det bästa av situationen.
          Hva vil du oppnå, Samson? "Sveriges mest overvurderte trener"...?
          Å komme med en sånn påstand uten noen som helst begrunnelse er totalt useriøst og kan ikke ha annen hensikt enn å skape enda mer negativitet og dritt blandt Kanarifansen!
          Elska þetta félag

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Å komme med en sånn påstand uten noen som helst begrunnelse er totalt useriøst og kan ikke ha annen hensikt enn å skape enda mer negativitet og dritt blandt Kanarifansen!
            Troll...
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Samson
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • May 2012
              • 3

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Jag vill inte uppnå någonting. Jag följer Haglunds karriär med intresse, men tänker inte delta i diskussionerna något mer. Lycka till.

Kommentar

• Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

Jeg synes det bare er fint at du skriver her inne, Samson. Vi vet veldig lite om Haglund som trener, og har ikke blitt noe klokere i løpet av sesongen. Ingen kan nekte for at det er et stort problem at klubben hele tiden ansetter trenere uten erfaring eller énklubbstrenere. Erlandsen og Rösler hadde LSK som sin første toppjobb, mens Berg og Haglund kom til Åråsen med én eliteklubb på CVen. (Nordlie hadde riktignok mange klubber på CVen, men klubben burde ant at det var en grunn til at han hadde fått sparken i så mange klubber. (Vi (klubb og fans, inkl. meg) la altfor stort vekt på snuoperasjonen med Viking høsten 06.))

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6104

Jag vill inte uppnå någonting. Jag följer Haglunds karriär med intresse, men tänker inte delta i diskussionerna något mer. Lycka till.
                  Må være lov å komme med en mening om nye spillere og trenere vi har henta. Langt mindre irriterende enn Brøndbyfolket som hang her inne og sikla etter Ujah i fjor.

Samson begrunner jo også meningene sine indirekte ved å nevne sponsoravtale og stjernespiller som gjorde jobben til Haglund grei i sverige. Ser jo også at etterfølgeren hans presterer svært bra med hans tidligere rammebetingelser.

Kommentar

• wænk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 2244

Syns også det burde være lov å gi litt info, uten at man skal bli kalt for troll.. Har en svensk kompis som også følger Allsvenskan tett, som sa det samme som Samson.. Ikke at det betyr det nødvendigvis er riktig det de sier, men kan jo se ut som om de har noe rett, selvom man i det lengste selvfølgelig håper på noe annet..
                    If you're not living on the edge, you take up too much room!

Kommentar

• Samson
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • May 2012
                      • 3

Opprinnelig skrevet av wænk
                      Syns også det burde være lov å gi litt info, uten at man skal bli kalt for troll.. Har en svensk kompis som også følger Allsvenskan tett, som sa det samme som Samson.. Ikke at det betyr det nødvendigvis er riktig det de sier, men kan jo se ut som om de har noe rett, selvom man i det lengste selvfølgelig håper på noe annet..
                      Ok, jag skriver ett inlägg till då. Först lite fakta: Haglund tränade Elfsborg mellan 2004 och 2011. Elfsborgs omsättning 2004 var 30 miljoner SEK. 2011 var den runt 100 miljoner SEK. Det är en direkt följd av att Borås Arena stod klar 2005 och skapade helt andra förutsättningar för Haglund jämfört med hans företrädare. Resultat? Haglund har en titel med Elfsborg. Haglunds två närmaste företrädare Anders Grönhagen och Bengt-Arne Strömberg har lika många vardera (svenska cupen), på färre år och med mycket sämre spelarmaterial. Haglunds efterträdare Jörgen Lennartsson leder allsvenskan med åtta poäng just nu med ungefär samma trupp.

Samtidigt vill jag säga att Haglund gjorde en del bra saker i Elfsborg. Han införde professionalitet och började ställa krav på spelarna och i den fas Elfsborg var 2004 var det helt rätt. Däremot underpresterade han kraftigt när spelarmaterialet väl blev bättre, med start sommaren 2005 då Anders och Mathias Svensson värvades hem från PL. Han blev tokhyllad när han med en poängs marginal 2006 vann Elfsborgs första ligaguld sedan 1961, men då hade ytterligare profilvärvningar som Stefan Ishizaki, Jon Jönsson och Andreas Augustsson hunnit göras. Att han är övervärderad handlar inte bara om antalet titlar utan det handlar även om att exempelvis vara 20 poäng från guldet 2010 när de flesta är överens om att han har allsvenskans bästa trupp, eller att förlora med 4-0 mot Aalesund i EL-kval (2012). Visst ser det ytligt sett bra ut med topp 4 och Europa-spel varje år (med tur, för Sverige har egentligen bara 3 E-platser) sedan 2006. Men om man tittar på spelarmaterial och hur många poäng man var från guldet varje år så är det inte lika bra.

Sammanfattningsvis: Haglund är bra på att införa professionalitet så om det behövs i LSK kanske han är rätt man att utveckla klubben. Som tränare och taktiker ytterst tveksam och han har absolut inte visat under sina åtta år som elittränare att han kan få ut det bästa av en trupp, tvärtom. Kanske kommer ni även snart irritera er på att han skaffar sig favoriter som obegripligt skall spela till varje pris som helst och på vilken position som helst.

Kommentar

• perrern80
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 603

Kanske kommer ni även snart irritera er på att han skaffar sig favoriter som obegripligt skall spela till varje pris som helst och på vilken position som helst.
                        For sent!! (les; Westerberg)

Kommentar

• Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

Kanske kommer ni även snart irritera er på att han skaffar sig favoriter som obegripligt skall spela till varje pris som helst och på vilken position som helst.
                          Uff, dette er faktisk et punkt han allerede er i gang med (Kippe, Pedersen, Knudtzon). Ellers støtter jeg Haglund, og vil gi ham god tid. Ser ikke helt at vi kan få inn en særlig bedre trener.
                          Twitter

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4263

[QUOTE=Samson;512031Sammanfattningsvis: Haglund är bra på att införa professionalitet så om det behövs i LSK kanske han är rätt man att utveckla klubben. Som tränare och taktiker ytterst tveksam och han har absolut inte visat under sina åtta år som elittränare att han kan få ut det bästa av en trupp, tvärtom. Kanske kommer ni även snart irritera er på att han skaffar sig favoriter som obegripligt skall spela till varje pris som helst och på vilken position som helst.[/QUOTE]

Jeg synes det er veldig bra at du kommer med argumenter for å underbygge utsagnet ditt fra ditt første innlegg, Samson. Det er sikkert flere enn meg som har fått påfyll av en del facts, takk for det.

Det jeg reagerte på i ditt første innlegg, var jo nettopp at du kom med en ekstrem spissformulering (Samtidigt är Haglund förmodligen Sveriges mest överskattade tränare), uten å si hvorfor du mener det.

Keep up the good work!
                            Elska þetta félag

Kommentar

• ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

Herregud så viktige de to neste kampene er. Møt opp alle sammen for å flytte fjell

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4263

- Store framskritt. (LSKs trener Magnus Haglund til lsk.no før Ulf-kampen.)
                                At så mange gode spillere ikke evner å prestere bedre er reneste X-files. Nå har du ikke lenger troverdighet, Haglund.
                                Ha det, Haglund!
                                Elska þetta félag

Kommentar

• andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

Ser ikke lenger hvordan Haglund skal snu dette.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5918

Rett før vi får Tom Nordlie tilbake... Gudhjelpeoss!
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      Rett før vi får Tom Nordlie tilbake... Gudhjelpeoss!
                                      Kødder du? Du mener altså at det kan bli verre?

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Sparke Haglund for å hente Erlandsen? Tror jammen jeg foretrekker nedrykk.

Kommentar

• Kimito
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 2602

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Ser ikke lenger hvordan Haglund skal snu dette.
                                          Helt enig. Både objektive (Elfsborg leder Allsvenskan med åtte poeng etter at Haglund forsvant, vi ligger på nedrykk) og subjektive (tafatt og omstendelig spill med tilsynelatende uintelligente spillere) faktorer peker på at fyren ikke har det som skal til. Vår forrige trener hadde null kroner til disposisjon, men ble kjeppjaget etter bedre prestasjoner og resultater enn dette. Som sagt i annen tråd: Per Berg har å ta den sluttpakka.
                                          Ferdigskåra

Kommentar

Working...