Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

    Nå har RB fredet Haglund og alle vet at det er de som bestemmer hvem som skal trene LSK

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      Nå må Haglund være ferdig i Lillestrøm. Har argumentert for dette på Twitter, men kan kopiere punktene inn her:

      1. Ubrukelig som motivator. LSK har to gode kamper i år, mot RBK og VIF, der fulle tribuner sørget for gratis motivasjon.

      2. Elendig taktiker. Plan B er å sende Kippe opp 15 min før slutt. Håpløst forsøk på 3 bak i dag. Vingler med formasjon og roller.

      3. Gammeldagse treningsmetoder. "Trene mer" er ikke svaret på noe. Det må trenes BEDRE, ikke mer.

      4. Utrolig kjip personlighet som ikke klarer å engasjere spillere eller fans. Arrogant i intervjuer, blottet for humør og humor.

      5. Inkompetent på overgangsmarkedet. Jesper Westerberg en av Allsvenskans beste høyrebacker???

      6. Ingen resultater å vise til. Høyt oppe på tabellen med Elfsborg, men hadde den beste stallen. Alle mener han burde gjort det bedre.

      Kommentar

      • ynnor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 857

        Eneste muligheten han har for å redde litt respekt er at han trekker seg og ber om unnskyldning for at han ikke fikset det her

        Kommentar

        • Boing
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 711

          Kjære Haglund!

          Jeg kan gratis kjøre deg enten til trøckfors, charlottenberg eller svinesund. Bare send PM her på forumet så skal jeg være hos deg innen 30 minuter.

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av ynnor
            Eneste muligheten han har for å redde litt respekt er at han trekker seg og ber om unnskyldning for at han ikke fikset det her
            Vi snakker ikke breddefotball og kjøregodtgjørelse i lønn, så glem det. Treneren til BSF tok hintet av resultatene og gikk selv, men der var det neppe mye penger i bildet. Glem det at han trekker seg selv. Han må skysses på timeexpressen til syd-Sverige hvis han skal bort - og i kofferten skal han ha norske oljekroner.

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5916

              Jeg vil ikke sverge til punkt fire, men ellers er jeg tilbøyelig til å være enig med deg over hele fjøla, Lars. Dessuten: Noe må skje kjapt (og jeg håper at noen på Åråsen har tenkt lenge) Selv om folk vi ha spillerne til å stå skolerett og ta ansvar for elendigheten, kan vi ikke hente inn elleve motiverte og dyktige spillere før Fredrikstadkampen.

              Styret må ta sitt ansvar, men vi berger ikke plassen av å endre styresammensetning denne uken. Det eneste vi kan endre raskt nok til å gjøre en forskjell er treneren, selv om han ikke har all skyld her. Vi er nødt til å få inn noen som kan få de spillerne vi har til å tro på at noe nytter. Den mannen er ikke Haglund og nei, det er heller ikke Erlandsen eller Nordlie.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • alvar
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2005
                • 100

                tror ikke det hjelper nevneverdig å gi han sparken, se litt på historien vår de siste årene.
                har det hjulpet så forbanna mye å sparke treneren?
                tror problemet ligger hos det sportslige styre.
                hjelper ikke hvor mye du elsker klubben, når du ikke klarer å gjøre jobben din.
                behold treneren å spark heller de som styrer og steller på kontorene på åråsen.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  Tullball. Klubben har god erfaringer med å kvitte seg med svenske trenere midt i sesongen, vi tok gull sesongen etter sist gang:
                  Owe Rundberg bad seg løslatt fra sin toårskontrakt som hovedtrener for LSK 22. august 1988, angivelig fordi han mente han gjorde en for dårlig jobb i klubben[1].


                  Selvfølgelig måtte han få litt bank av Erlandsen i spillerbussen før han innså alvoret, men det fikk tydeligvis på plass gangsynet, ref. hans begrunnelse for avgangen.

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

                    Hent Tom Lund og la Powell og hoff få jobbe litt rundt klubben.
                    Nå er kjærlighet og hard jobbing det eneste som gjelder. Hjelper ikke å vente 4-5 kamper,må skje nå. Tom Lund som trener så er det en del Kyprosferier som blir utsatt rundt omkring

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      Hent Tom Lund og la Powell og hoff få jobbe litt rundt klubben.
                      Nå er kjærlighet og hard jobbing det eneste som gjelder. Hjelper ikke å vente 4-5 kamper,må skje nå. Tom Lund som trener så er det en del Kyprosferier som blir utsatt rundt omkring

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        At vi har gjort det dårlig med 3 forskjellige trenere de siste årene er ikke et godt argument for at det ikke er treneren sin feil. Vi har hentet inn 11 nye spillere denne sesongen og forholdene rundt trenerene er ikke konstante. Berg gjorde oss også til et lag på øvre halvdel før alle spilleren våre forsvant i fjor sommer.

                        Haglund viser seg som en elendig taktiker og det skremmer meg at han stadig kommer med uttalelser som viser at han overhod ikke skjønner seg på taktikk. Nå uttaler han seg om at vi skal spille 442 fast fremover siden vi må bruke formasjonen vi er mest fortrolig med. Den eneste gode kampen vi har spilt på et par måneder var i 433 mot Kisa (2. omgang var rimelig bra). Det er også tydelig for ca. alle at PVM og Roger ikke er riktige typer til å styre en midtbane alene. Generelt er 442 med to sentrale midtbanespillere utdatert ettersom man blir overspilt av lag med flere midtbanespillere. Røsler og Berg hadde hver sin måte å løse dette på. Berg ved å bruke Mouelhi og Tokstad osm vinger som trakk inn slik at vi i praksis hadde tre midtbanespillere og Røsler ved å bruke Riise og Søgård som indreløpere mer enn vinger.

                        Jeg trodde haglund også innså dette og at det var grunnen til at han ville legge om til en midtbanetreer. Men tydeligvis ikke. PVM og Roger kommer til å bli overkjørt alene på midten, slik de ble i dag. Heldigvis er Søgård på vei inn, han er en spillertype som dekker mer rom. PVM kan ikke spille i en midtbanetoer, spesielt ikke i den formen han er nå.

                        Det virker veldig tydelig at Haglund var en feilsignering. Vi må ta konsekvensen av dette og hente inn en ny trener NÅ, før det er for sent. Jeg foreslår Runar Kristinson.

                        Kommentar

                        • ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

                          Hent Tom Lund og la Powell og hoff få jobbe litt rundt klubben.
                          Nå er kjærlighet og hard jobbing det eneste som gjelder. Hjelper ikke å vente 4-5 kamper,må skje nå. Tom Lund som trener så er det en del Kyprosferier som blir utsatt rundt omkring

                          Kommentar

                          • jonfugl
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jun 2009
                            • 181

                            Hejdå Magnus

                            Kommentar

                            • Johnny Sack
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jun 2007
                              • 127

                              Ok, hva gjør vi nå? Nå er jeg, for første gang i mitt 30 år lange liv, rimelig sikker på at vi rykker ned hvis ikke drastiske grep blir tatt til uka. Jeg vet ikke hvilke grep det er. Jeg sier ikke at å sparke treneren eller styret er svaret....faen, jeg har egentlig ikke et eneste godt forslag. Jeg ser bare at samme saker blir sagt uke etter uke, og samme dritten blir servert parallelt. Hva i hælvete skjer? Jeg tror dette betyr slutten på LSK slik vi kjenner klubben. Ikke som andre der ett år i Adecco gir ny giv og frisk pågang med opprykk og nyetablering året etter. Nei, dette lukter Kamma og Vinger lang vei, eller værre; FFK før de kom tilbake på 2000-tallet. Hva gjør vi??

                              Kommentar

                              • Kanariz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 2507



                                Tullete og si at Kanari-fansen freder treneren, snakk for deg sjøl Kvebek. Er sikker på at over 80% av folka her inne vil bytte ut den svenske nissen med en som får gutta til å yte 110%, det klarer tydeligvis ikke Haglund

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  4. Utrolig kjip personlighet som ikke klarer å engasjere spillere eller fans. Arrogant i intervjuer, blottet for humør og humor.
                                  Vi som var på seansen før sesongen på Martins kan vel underskrive på at han ikke er blottet for humør og humor og han har absolutt ingen kjip personlighet. Han er på alle måter en bra fyr. De andre punktene er jeg dog ikke uenig i. Synd å si det Magnus, jeg synes du er en suveren kar, muligens også en bra trener, men i LSK lyktes du dessverre ikke...
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4384

                                    Temmelig lite aktuelt sikkert (og ikke veldig seriøst), men det hadde vært moro å sett hva Ivar Hoff hadde fått til med det laget her faktisk. Hadde blitt andre boller hvertfall!
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • Mikki Mifsud
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2005
                                      • 244

                                      Må ærlig si det, men jeg savner en Nordlie som gir spillerne og pressen det glatte lag etter kampene, sier klart og tydelig fra levra hva han mener. Savner en Uwe som gir nattetrening etter kamp, for å vise hva han virkelig mener. Hva gjør Haglund? Ingen ting, nada, null&nix - finito.

                                      Snakk om motivator, sjekk gjerne ut denne dokumentaren om Nordlie fra tiden i Start - legg merke til stemningen i garderoben, før-under og etter kamp. Tror dere Haglund gjør slikt i pausen? http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/156580/

                                      Kommentar

                                      • OptimistFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 462

                                        Nå er det vanskelig å finne noen grunn til optimisme. Det beste argumentet jeg finner for at Haglund skal fortsette er at vi har byttet trener for ofte. Kontinuitet er en viktig suksessfaktor. Men det blir litt lite uten noen andre argumenter.

                                        Ved en rekke lederansettelser generelt ser man tidlig om det er fullstendig feil. Utenfra ser det dessverre slik ut her.
                                        Bjarmann sa på Bakrommet på NRK tidligere i sesongen at det måtte bli bedring snart på spørsmålet om Haglunds posisjon. Jeg tolker dette som at det ikke ser ut til å stemme optimalt på innsiden heller.

                                        Jeg hadde trua før sesongstart og også etter de svært gode kampene i sesongstarten mot ræv og søpla. Ustabilitet var å forvente med helt ny stall. Men utviklingen er ikke i nærheten av positiv. Hadde det enda vært noe å gripe fast i.

                                        Det er nok nå. På tide å ta ansvar. Du må avgå nå, Magnus.

                                        Det er forbanna trist. Jeg trodde og VILLE at dette skulle bli bra.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1260

                                          Slik situasjoen er pr. dags dato er det kun tre realistiske alternativer som kan redde oss fra Adecco.

                                          1. Kjetil Rekdal
                                          2. Tom Nordli
                                          3. Arne Erlandsen

                                          ...alt annet ender med nedrykk.

                                          Kommentar

                                          Working...