Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • antikris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 520

Opprinnelig skrevet av maxpayne
    slik situasjoen er pr. Dags dato er det kun tre realistiske alternativer som kan redde oss fra adecco.

1. Kjetil rekdal
    2. Tom nordli
    3. Arne erlandsen

...alt annet ender med nedrykk.
    4. Gud

Kommentar

• ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

Realistiske alternativer...

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Opprinnelig skrevet av antikris
        4. Gud
        Han er, i likhet med mange andre, ikke tilgjengelig.. De tre nevnte over her kan redde klubben for småpenger i forhold til hva ett nedrykk koster. Eller kanskje man skal spørre om hjelp fra en som tidligere ble omtalt som verdens beste fotballspiller? Har ett herrelag i eliteserien noensinne blitt trent av en dame?

Kommentar

• Ungfugl
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2011
          • 113

Var noen andre her på forumet som har skrevet om Runar Kristinsson, som tydeligvis har HERJET med Reykjavik. Dobbelt så mange scorede mål som innslupne mener jeg. Tapte kun 4 kamper hele sesongen hvis jeg forsto rett. Ærlig talt, for min del så kan vi få inn selvest Runar og hive Haglund på dør. Jeg har lenge hatt trua på Haglund, men når det tar så lang tid og alternativer som Kristinsson er åpne så er det ikke vanskelig å bestemme seg. Bare les seg under "Forslag til nye spillere"

Kommentar

• antikris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 520

Opprinnelig skrevet av Folke
            Han er, i likhet med mange andre, ikke tilgjengelig.. De tre nevnte over her kan redde klubben for småpenger i forhold til hva ett nedrykk koster. Eller kanskje man skal spørre om hjelp fra en som tidligere ble omtalt som verdens beste fotballspiller? Har ett herrelag i eliteserien noensinne blitt trent av en dame?
            Samma faen hvem av disse som er tigjengelige, kun Gud kan redde dette laget fra nedrykk. Og han får vi ikke.

Så spark gjerne Haglund, men det vil ikke gjøre noen forskjell.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Det holder at du ofrer jobben.

Ellers er dette koselig lesning fra den tida LSK var en toppklubb:

Men hvem kan fortelle meg om Ove Rudberg som var trener i 1988? Hvem var han?

En parantes i LSKs historie.Kom vinteren 87/88 og forlot Lillestrm midtveis i 88-sesongen. Svensken maktet rett og slett ikke jobben. Han hadde verken den erfaringen eller kunnskapen som skulle til for lede et topplag. Rundberg hadde tidligere vært trener for Kalmar AIK og ungdomstrener i IFK Gøteborg. Assistentrener for Rundberg var Georg "goggen" Hammer. Han kunne ikke ha hatt det lett. Mange av spillerne mente at Rundberg var for puslete og ubesluttsom.

Søker man etter svensken på VG-nett finner man blant denne historien fra boka til Jan Åge Fjørtoft:

"Owe Rundberg ble mer og mer ydmyk og mindre og mindre respektert i Lillestrøms spillergruppe. I dette laget måtte treneren være en autoritet, hvis ikke hadde han tapt. I mangel på respekt hadde Rundberg tillagt seg en irriterende uvane, han gikk og slo oss i skulderen. Ikke så vondt, men fryktelig provoserende i lengden. På vei hjem fra denne bortekampen i Moss var det Arne Erlandsen som ble slått og pirket på. Arne ble sint,han tåler jo generelt svært lite, og nå var han tirret. Kom igjen, Arne, myka upp lite, sa Rundberg og fortsatte sin fysiske øvelse mot Arnes skulder. Gjør du det en gang til, kommer du til å få, truet Arne sin egen trener. Myka upp nu, Arne-grabben, sa Rundberg, slo igjen og fikk smake Erlandsens raseri. Arne Erlandsen tok tak i trenerens fingrer og knekket dem bakover til Rundberg lå i midtgangen og ba om nåde. Der og da hadde Rundberg tapt alt. Lillestrøm var en klubb for sterke personligheter. Klubbledelse og spillere utviklet en stil gjennom vinnerinstinkt og store mål, som ikke hadde rom for personligheter uten sterke meninger. Var du svak i Lillestrøm, stilte du bakerst".

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Opprinnelig skrevet av antikris
                Samma faen hvem av disse som er tigjengelige, kun Gud kan redde dette laget fra nedrykk. Og han får vi ikke.

Så spark gjerne Haglund, men det vil ikke gjøre noen forskjell.
                Om Haglund kan snu dette så skal han få bli, men nå har vi jo hatt ett par runder der alle har lovet bedring og nada har skjedd.. Så enten har ikke Haglund peiling eller så makter han ikke å komme gjennom til spillerne. Jeg er jo på en del treninger og skal med hånda på hjerte si at jeg syntes det er andre som har sviktet mye mer enn Haglund (f.eks. Kippe) i forhold til det som skjer ( eller ikke skjer) på trening og i kamp. Jeg driter egentlig i hvem som gjør hva akkurat nå, bare det skjer noe.. Klubben skal ikke rykke ned!

Kommentar

• ynnor
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 857

Det som bør bety noe er at hvis jeg hadde trent dette laget i 7 mnd så er det ikke mulig å gjøre det dårligere.Våkn opp nå og ikke i oktober da det er forsent.

Kommentar

• jonfugl
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jun 2009
                    • 181

Haglund- "Flytta på dej" (Alina Devecerski)
                    Du river ned!!!

Kan ikke huske vi noen gang har spilt så dårlig fotball som nå. Det er nesten så man savner lempe fotballen, da fikk vi i alle fall mål sjanser.

Kommentar

• AG-3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 1081

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Slik situasjoen er pr. dags dato er det kun tre realistiske alternativer som kan redde oss fra Adecco.

1. Kjetil Rekdal
                      2. Tom Nordli
                      3. Arne Erlandsen

...alt annet ender med nedrykk.
                      Tror vi må over på Tore Torell som trener og Alexxxxx Alexxxxander som hjelpetrener. Vi er der nå...

Kommentar

• BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

Tomtegubben er patetisk.

P-A-T-E-T-I-S-K!!!!

Sett inn Johan Petter som spillende trener ASAP!
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

– Planen var å ligge kompakt og slå lange baller det første kvarteret for å unngå tidlig baklengsmål slik vi har opplevd den siste tiden. Det fungerte ikke. Vi slo ikke ballen langt nok, og fikk på den måten et trykk på oss og kom ikke inn i kampen, forklarer LSK-trener Magnus Haglund.

Bodø/Glimt er motstander og dette er planen? Skal man slå lange baller må det stilles med andre enn Johan og Bjørn på topp hvertfall! Laget lå altfor lavt, feil spillere på banen i forhold til taktikk og sist men ikke minst så var det ikke en jævla pudding utpå der som ga jernet.. Jeg skal være førstemann til å innrømme at jeg alltid har ment at Søgård ikke var god nok for laget, men han kan vel ta plassen til hvem som helst sånn det er nå. Velkommen Søgård, Velkommen Kaptein! Bye bye partysvensker!

Kommentar

• Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1634

Med tanke på at vi har en ledelse som åpenbart ikke evner å ansette den "rette" treneren, håper jeg man ved inngåelse av kontrakten med Haglund har vært forutseende nok til å ta med en klausul som gjør at det er mulig å avslutte arbeidsforholdet uten at det vil koste klubben skjorta.

Det blir kostbart å skulle betale millionbeløp hver gang man avskjediger en trener på Åråsen.

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6104

Opprinnelig skrevet av ON
                              Realistiske alternativer...
                              SKjønner ikke hvorfor Rekdal er et realistisk alternativ, noe jeg har gått glipp av?

Kommentar

• Kenneth1981
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Nov 2011
                                • 49

Kom nettopp hjem fra en som bor på åråsen. Det var endel mennesker inne på kontorene til sent på natt. Lurer på hva de drev med.

Kommentar

• fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1509

Opprinnelig skrevet av Kenneth1981
                                  Kom nettopp hjem fra en som bor på åråsen. Det var endel mennesker inne på kontorene til sent på natt. Lurer på hva de drev med.
                                  Sitter vel og klør seg i huet og lurer på hva som skal gjøres for å rette opp i dette, uten å komme opp med en gjennomførbar plan. Er redd for at det blir alt for mange kompromisser i forhold til å stake ut veien videre.
                                  Nå ligger vi så tynt an at her er det bare å kjøre på med a-lederskap og banke gjennom en retning, gå ut med den og stå for den. De som ikke vil være med på leken kan spille i 3.div. ut sesongen.

Når det gjelder Haglund så diskuteres nok han også. Føles litt som at man har gitt ett jobbtilbud på falske premisser. At man ikke har forklart godt nok hva som forventes av omgivelsene. Føles også som at man ikke har gjort en god nok jobb i forhold til å finne en trener som passer inn i kulturen på åråsen.
                                  Det som forvirrer meg litt, er at man tydeligvis ikke legger opp taktikken mer etter motstander. Innse at vi pr.d.d. er tippeligaens dårligste lag, gjør for guds skyld grundigere analyser av motstanderen før hver kamp for å legge opp en konkret kampstrategi, hvor alle spillere vet styrker og svakheter ved motstanderen. Er midtstopperne dems steinharde på huet, så gi nå faen i å pumpe opp baller på johan for at han skal vinne disse. Spiller de med 5 på midten, ja da bør kanskje vi også gjøre det for å balansere opp det.
                                  Hvem tar seg av analysene? Powell? Haglund? Hva er egentlig oppgavene til Powell? Å lede treningene?
                                  Nå er jeg ikke toppidrettsutøver, men hvorfor har man treningsfri enkelte dager? Det klarer ikke jeg å forstå. Det må vel gå ann å ha treninger hvor man kun trener på basisferdigheter og ikke har høy inntensitet. Men å ikke trene enkelte dager? fatter det ikke.
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

Kommentar

• norveggio
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2008
                                    • 65

Må si jeg er spent på hvor lenge RB kommer til å holde sin beskyttende hånd over Haglund (har ikke papiravisen selv, så any news are welcome). Fra utsiden er det etterhvert vanskelig å se at hans trenergjerning skal ha noe for seg, jeg klarer ikke se så mye som en antydning til et spillemønster. Når en spiller har ballen er det null bevegelse på de øvrige. Og null innsats. Jeg klarer ikke med min beste vilje å se at han har tilført laget noe som helst. Hvis jeg husker riktig så vant vi kun en kamp i vinter(?) (og målscoreren derfra er utleid), og vi har vunnet kun to i serien (ikke uten et visst element av flaks). Kampene mot søpla og ræv lever på mange måter sitt eget liv når det gjelder innsats hos spillerne. Og vurderingen Martin Linnes vs. Jesper Westerberg tar nesten fra meg nattesøvnen fortsatt. Haglund må vekk, jeg ser ikke noe annet alternativ. Inn må man få inn noen som kan organisere forsvarsspill. Selv driter jeg i spillestil så lenge det gir resultater.

Kommentar

• Martin83
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 794

Opprinnelig skrevet av norveggio
                                      Må si jeg er spent på hvor lenge RB kommer til å holde sin beskyttende hånd over Haglund (har ikke papiravisen selv, så any news are welcome). (...)
                                      I dagens RB-papir mener Svesengen at Haglund fortsatt er riktig mann.

Kommentar

• norveggio
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • May 2008
                                        • 65

Takk for opplysningen. Er det noen som kan hjelpe meg med å forstå bakgrunnen for dette synspunktet? Slik dette er i ferd med å utvikle seg klarer jeg simpelthen ikke se det.

Kommentar

• HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6104

Opprinnelig skrevet av norveggio
                                          Takk for opplysningen. Er det noen som kan hjelpe meg med å forstå bakgrunnen for dette synspunktet? Slik dette er i ferd med å utvikle seg klarer jeg simpelthen ikke se det.
                                          Trivelig fyr! Grunnen til at Berg måtte gå var vel at han ikke var kompis nok med rb og mediaavdelingen i LSK. Haglund er kompis med disse. Da er det mindre viktig at Berg hadde langt bedre fotballforståelse.

Kommentar

Working...