Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1252

    Kanskje på tide å angripe spillerne? Glemmer folk det? Det hjelper ikke å ha Fabio Capello på benken engang om spillerne ikke gjør det de skal gjøre. Fredrikstad er ikke en gjeng som spilte fotball for første gang i går, så om våre ikke presterer 100% så skjer det som skjedde i går. De som skriker etter Søgård flere ganger nå beviser på nytt at de ikke skjønner en dritt. Roger må ha gjort noe alvorlig galt ettersom han nå er 4 valg på sentral midtbane.. Denne plassen er alfa omega for et lag. Det eneste positiver her er at spillerne vet veldig godt selv at dette ikke holder. Haglund er rett mann. Basta!

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1586

      Opprinnelig skrevet av fredpet76
      Haglund er rett mann. Basta!
      Det er mulig det kun er spillerne det er noe galt med. Men da må det jo enten være slik at Haglund har handlet inn feil spillere - en gjeng med slappfisker, eventuelt at det har skjedd noe galt med dem under hans ledelse, slik at de ikke greier å prestere opp mot sitt potensiale. En treners oppgave må jo være å få ut det beste av den troppen han til enhver tid disponerer. Jeg har vanskelig for å se at Haglund har lyktes med dette.

      2013 bør i alle fall være siste mulighet han får. Forutsatt at vi også beholder Henning Hauger, har vi en tropp hvor alt annet enn medalje vil være en stor fiasko.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av Dole
        2013 bør i alle fall være siste mulighet han får. Forutsatt at vi også beholder Henning Hauger, har vi en tropp hvor alt annet enn medalje vil være en stor fiasko.
        2013 er jo året kontrakten går ut. Han får nok ikke fornyet den om vi ikke er med i toppen neste sesong. Håper uansett han vurderes etter sesongsen 2012. Han har et topplag på papiret og vi bør fremstå som et topplag i slutten av denne sesongen, gjør vi ikke det så får noen andre prøve seg.

        Håper vi allerede jobber med å forlenge med Hauger. Hadde vært fint med en kjerne i laget bestående av PVM, Hauger og BHR der alle tre er en del av midtbanen.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3209

          Se på Jonevret i Viking. Kommer til en mentalt sluttkjørt gjeng med kurs rett for Adecco, og mister umiddelbart den beste spissen og målscoreren sin. Starter med et stygt tap. Deretter har det gått rett oppover tabellen, simpelthen fordi Jonevret har trykket på alle de rette knappene. Lagt om spillestil og skapt selvtillit der det var nødvendig. Middelmådige spillere har blitt gode på grunn av dyktig ledelse.

          Se på Haglund i Lillestrøm. Får bygge et lag helt fra grunnen, men makter pokker meg ikke å trykke på en eneste knapp. Gjør meningsløse laguttak, håpløse taktiske valg og strør om seg med klippekort til feil personer. Legg til en kaptein som ikke oppfører seg som en kaptein, og du har Jonevrets rake motsetning: En trener som makter å gjøre meget gode fotballspillere middelmådige.

          For å bevare et minimum av tro på Haglund til neste kamp må jeg se følgende endringer:

          1) Nystuen inn i midtforsvaret. Om han vraker Kippe eller Østli er ett fett.
          2) Gi kapteinsbindet permanent til PVM.
          3) En ny venstreback. Uansett hvem, gjerne Jesper.
          4) Ohi på benken, Roger på banen.
          5) Søgård på tribunen med et gult og sort skjerf.
          6) Bøtekasse for alle som ikke bruker banens bredde.
          7) Fysisk straffetrening for alle som slår meningsløse støttepasninger.
          8) Klar beskjed om at manglende innsats betyr benken, uansett hva du heter.
          9) Et stort bilde av Erling i garderoben, slik at alle får med seg at dette ikke er spilleren som skal ha ball feilvendt eller på hodet.
          10) Et laguttak og en spilleplan som antyder at Haglund har fått med seg hvem vi spiller mot.

          Kommentar

          • Simeone
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 761

            Svakt laguttak igår. Han bør få resten av sesongen til å vise fremgang. Spesielt angrep mot etablert forsvar og angrepsmønster bør det bli en fremgang på.
            Han rår over et ganske solid mannskap nå.

            LSK-Odd og LSK-Stabæk peker seg ut og er kamper som jeg vil tro gir samme kampbildet som igår. Klarer vi ikke skape flere sjanser og spille bedre i de to kampene ser jeg dystert på fremtiden.
            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
            para gritarle a la FIFA:
            ¡Que ellos son el gran ladrón!

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Hva får dere til å tro at han skal klare å skape fremgang herifra og ut sesongen når hans bidrag hittil i år har vær å gjøre solide TL-spillere til absolutte middelmådigheter?
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Simeone
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 761

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Hva får dere til å tro at han skal klare å skape fremgang herifra og ut sesongen når hans bidrag hittil i år har vær å gjøre solide TL-spillere til absolutte middelmådigheter?
                Jeg har egentlig ikke noe godt svar på det.

                Men jeg tenker at plassen er sikret og da er det like greit å la han kjøre sesongen ut.
                Hvis ikke Ståle Solbakken blir ledig ser jeg ingen grunn til å skifte trener, nå.
                Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                para gritarle a la FIFA:
                ¡Que ellos son el gran ladrón!

                Kommentar

                • Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                  Jeg har egentlig ikke noe godt svar på det.

                  Men jeg tenker at plassen er sikret og da er det like greit å la han kjøre sesongen ut.
                  Hvis ikke Ståle Solbakken blir ledig ser jeg ingen grunn til å skifte trener, nå.
                  Ta en titt på tabellen, og se en gang til, gjerne på poengene også, vurder deretter om plassen er sikret. For hvis det er noen som tror plassen er sikret så anbefaler jeg å lese tabellen, spesielt etter kveldens kamper. Hvis dere fortsatt mener plassen er sikret så blir jeg overrasket.

                  Kommentar

                  • skotten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 1794

                    Måten vi fremstår på hjemmebane mot lag som ligger lavt og trekker ned tempoet er verken et ettårig, toårig eller femårig problem for LSK. Det har vært et vedvarende problem hvert år f.o.m. 2002, også under Uwe Rösler, og jeg gidder enda ikke rasle med trenersabler før Haglund har fått to sesonger (og ihvertfall én hel sesong) på å vise at vi kan få større trykk mot antatt svakere lag på hjemmebane. Som Simeone skriver, så er kampene mot Odd og Stabæk mulighetene de har denne sesongen for å vise at vi evner å vise fremgang i denne type kamper.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      En beskytta udugelighetskultur, der har du LSK. Sitte å se på et lag som ikke klarer styre en eneste kamp på hjemmebane år ut og år inn, se seiersmulighet etter seiersmulighet forsvinne, og likevel ikke gjøre en dritt for å rette på det. Unge, norske spillere med samme elendige pasningsfot og førsteberøring som Søgård dyrkes frem. Og alt ledes av Captain Unfantastic.

                      En skam!

                      Kommentar

                      • Tittil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2009
                        • 341

                        Uansett hva man mener så er følgende et faktum:
                        1. Hentet Westerberg som iflg han var 1 av Sveriges 3 beste backer.
                        2. Har ikke spilt med samme 11'er i to kamper rad. Forandrer for å få plass til spillere med klippekort som har vært ute med karantene eller skade.
                        3. Palmi spiller uansett form.
                        4. Har ingen tydelig plan i spillet.
                        5. Naivt forsvarsspill, uten press på ballfører.
                        6. Presisjonen i pasningsspillet er helt fraværende.
                        7. Lsk har det dårligste bunnivå i TL.
                        8. Søgård fra start i går.
                        9. Knutepunkt kan ikke spille midtspiss i kamper hvor det ikke blir bakrom.
                        10. Fredrik Gulbrandsen var et bortkastet bytte. Han trenger tid. Guy Roger kunne gitt LSK det laget manglet i går.

                        Fy f.... Hvor ofte dette laget skuffer. Ikke rart det ikke kommer tilskuere og ser på.

                        Kommentar

                        • maurakanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2005
                          • 638

                          Når vi stadig får nye spillere, som Hauger og Fofana m.fl, så bør vi kunne forvente en fremgang spillemessig i kampene som er igjen. Han har 9 kamper på å bevise at han er rett mann for Fugla. Vi trenger ikke vinne alle, men et offensivt spillemønster og færre innslupne mål forventes. Kan ikke leve på kontringsfotball når vi møter lag som ligger med 9 mann i forsvar. Hadde vært spennende og sett denne midtbanen fra venstre: Johan-Roger-Hauger-Riise. Moen i bak Fofana (hvis han er så god som det påstås) I tillegg må Haglund se at Ringstad blir rundlurt gang etter gang og bør finne et annet alternativ på venstre back. Fortsetter han med håpløs dømmekraft på laguttak og ingen forbedringer ellers, ser jeg ingen grunn til at han skal fortsette neste år. Bedre da med ny mann på plass fra 1.1.13. Helst da Uwe Røsler, men det går vel ikke, for han spiller ikke underholdende nok fotball. Haglund derimot........
                          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4384

                            Jeg kan bare ikke skjønne at det går ann å få så lite ut av et bra mannskap! Man kan skylde på spillerne, og ja de har delvis skyld i det, men det er Haglund som er ansvarlig for den møkka vi serverer hver gang. Det er så mye i spillet som mangler. Ingen plan, ingen motivasjon, ingenting! Når han i tillegg mener at 2.omgangen i går var bra, så begynner jeg å miste tilliten helt. Haglund er i ferd med å prestere den dårligste sesongen dette årtusenet, spillerstall tatt i betraktning. Det er jo snart så han har dårligere statistikk enn Henning Berg som måtte bruke juniorlaget og Paul Obiefule. Skandale rett og slett!
                            ..................

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1586

                              Opprinnelig skrevet av maurakanari
                              Han har 9 kamper på å bevise at han er rett mann for Fugla.
                              Og om konklusjonen skulle bli at han ikke er rett mann, bør flere enn Haglund forsvinne ut portene på Åråsen. Vedkommende som har ansvar for å ansette trenere har i så fall forhåpentligvis bevist for siste gang at det er en oppgave han ikke mestrer.

                              Kommentar

                              • Jaren-kanari
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2004
                                • 185

                                Enig i mye av det som er skrevet her, men syns det er rart ikke fler har fokus på mr. Sutre-klage-underprestere-"fus i alt" Riise. Typisk medgangsspiller etter mitt syn. En sånn mann virker mot sin hensikt i kamper det butter litt som i går. Hva med å stå på litt istedet for å kjefte på andre, sutre og klage til dommere og motspillere, når man presterer som han gjorde selv i går. Hva har egentlig den mannen har gjort for å fortjene plass på landsen? Herreminji....

                                Benken neste gang....
                                Jaren-kanari
                                Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  Hauglund har feilet oppgaven med å få det beste ut av spillerne, Haglund har feilet i å skape et lag.

                                  Spillerne har tilsyneltende fortsatt ikke begrep om hva medspillere tenker og samhandling er totalt fraværende. Det virker som få vet hva de skal gjøre og resten gidder ikke eller er totalt ute av form. Spillesystemet synes å være for avansert i forhold til kvaliteten på matriellet.

                                  Individuelt må spillerne heve seg, de må ønske seier og hate tap. Mentaliteten må bedres ellers blir det posession hele veien til adecco.

                                  Allikevel må trenerteamet beholdes inntil et bedre team er signeringsklare, styret bør sette av penger til et slikt prosjekt relativt snart. (Jeg misliker sparking uten først å ha erstatter klar, slikt er risikosport.)
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • tonkro
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 346

                                    Men herregud da, nå har vi hatt et x antall trenere de siste årene, og når ingen lykkes betyr det kanskje at problemet stikker dypere enn det???? Problemet er at ingen på Åråsen har tro på at vi skal gjøre det bra, ei heller er det ingen der som KREVER gode resultater, hverken av trenere eller spillere. Hver gang vi ansetter er ny trener, unnskylder de dårlige resultater med at "det tar tid å bygge et gull-lag", men så sparker de treneren, og så starter man akkurat samme prosessen igjen.

                                    Satt forresten like ved Sundgot igår, og når en fyr spurte han om han hadde tenkt til å kjefte på spillerne fordi de var så rævva, så svarte han: "Jeg tror ikke på kjeft"... HALLO???!? Seriøst?? 90% av de som spilte igår fortjener en skyllebøtte de luxe! Er så j**la lei den hel***es snillismen som råder!!!

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Kjeft er du gal det kan man da ikke gi disse spillerne... Neida i Lsk skal man fortelle spillerne at dem er gode når dem er ræva og til slutt så tror dem på det at dem er gode selv om dem er ræva.... Hadde jeg hvert treneren dems så hadde jeg bet alle gått rett bort til utgangen for og be alle tilskuere om unnskyldning...Haglund nå har du så mange gode spillere så du kan ikke gjemme deg mere ,, 9 kamper igjen for og vise at du duger...

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Lurer på hva Henning hadde fått til med denne stallen...
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Mikki Mifsud
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2005
                                          • 244

                                          Spent på hva Rønnern her inne har å si. Har vel en rate på "tommel ned" på stort sett alt av harde og krasse meninger her inne som absolutt er fortjent, også all kritikk mot Kippe.

                                          Kommentar

                                          Working...