Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joha
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 314

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Lurer på hva Henning hadde fått til med denne stallen
    ...
    henning hadde fått mye mer ut av denne stallen

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9463

      Opprinnelig skrevet av Joha
      henning hadde fått mye mer ut av denne stallen
      Henning hadde vel ikke fått denna stallen...

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Opprinnelig skrevet av knut
        Henning hadde vel ikke fått denna stallen...
        Henning fikk bygge opp en stall helt på egen hånd, uten noen ressurser i det hele tatt. Sommeren 2011 hadde vi en bra stall og god posisjon foran hösten, men det blei rivi ned på noen få uker. Haglund har fått mer eller mindre alt han har pekt på, men ser ikke ut til å bygge noe som helst. De av dere som klaga på Berg og ikke så noen plan i spillet må jo väre i sjokktilstand i år. Intensiteten og kvaliteten på treningene under Berg var visstnok horribel, noe som etter sigende var en viktig grunn til slapp innsats/fokus i kampene. Nå er alt visstnok fryd og gammen med intense, gode treninger. Alikevel sliter vi med samme konsentrasjonssvikt og slappe attitude som i fjor höst.

        Face it. Sparkingen av Berg var meningslös. Såvidt jeg kan forstå er Henning en bedre trener enn Haglund. Haglund har dog bygget seg et rykte på årene i Elfsborg, der han år inn og år ut satt på landets beste stall. Jeg veit det ikke hjelper å sitte og klage på den beslutningen nå, men jeg klarer ikke å la väre. Vi har bytta oss ned, helt enkelt. Mest fordi vi tydeligvis ikke veit hva vil ha selv. Selv ikke alle verdens signeringer kan rette opp den skrikende mangelen på visjon og planlegging. Klubben må sette seg ned å gå grundig igjennom hva vil väre og hva vi vil utrette. Deretter bör det legges ganske konkrete sportslige planer for hvordan man kommer seg dit. Deretter ansetter man en trener som passer med klubbens planer og mål. Den ad-hoc dritten vi driver med i dag er bare pinlig.

        Edit: Med visjon og planleggning mener jeg altså ikke tullprat som "GULL - Generös, uredd, lojal, leken". Faktiske planer. Faktiske mål.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Kay
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 763

          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Haglund har fått mer eller mindre alt han har pekt på, men ser ikke ut til å bygge noe som helst. De av dere som klaga på Berg og ikke så noen plan i spillet må jo väre i sjokktilstand i år.
          Må si at jeg ser ikke stor forskjell på hva som skjedde under Berg og hva som skjer nå, i flere år syns jeg det har vært total mangel på å få ett lag til å fungere sammen, alt baserte seg stort sett på enkeltmannsprestasjoner. Man så det når Berg var ny at han hadde ambisjoner om ett annet type spill, men spillermaterialet taklet det ikke, så falt man tilbake på samme gamle, føler det samme har skjedd med Haglund, han prøvde å innføre noe, men fikk for dårlig uttelling, resultat er at vi nå stort sett måker ballen mot bakrom (om det finnes eller ikke).

          At Berg forsvant ut portene tror jeg ikke var til å unngå, for mye som skurret. Dog var det ikke Berg sin feil at det gikk så dårlig på slutten, spillersalg og skader gjorde at han satt med en tropp som jeg tviler på noen TL trener kunne få mye ut av.

          Er det egentlig Haglund som styrer "innkjøpene", de spillerne som har kommet er det Haglund som har ønsket seg disse? Kjenner jo historien fra Sverige at det ble hentet mange "profiler". Men syns noe skurrer rundt signeringene. Misstenker at det er noen andre som har ønsket seg flere av de som har dukket opp.

          Kommentar

          • ynnor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 857

            Det viktigste i denne diskusjonen mener jeg er at det egentlig ikke er mulig å gjøre det dårligere med den stallen her. Vi har sparket trenere få poeng fra gull,ikke fornyet med trenere som har tatt gull fordi vi ikke har spillt morsom nok fotball. Og nå får denne karen bare stå der å kanskje dytte oss ned i sumpa. Så mye spennende som skjer men så har vi en som oppfører seg som det er 1912 og ikke ser isfjellet

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Opprinnelig skrevet av Kay
              Man så det når Berg var ny at han hadde ambisjoner om ett annet type spill, men spillermaterialet taklet det ikke, så falt man tilbake på samme gamle, føler det samme har skjedd med Haglund, han prøvde å innføre noe, men fikk for dårlig uttelling, resultat er at vi nå stort sett måker ballen mot bakrom (om det finnes eller ikke).
              Berg hadde i hvertfall en unnskyldning. Han fikk plukke fra overskuddslager og ukjente talenter. Haglund bör ha höyere ambisjoner for eget spill. Han har fått en stall Berg bare kunne drömme om.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3209

                Henning Berg er ikke veien videre. Problemet vårt er at det virker det ikke som om Haglund er heller. Hvor lavt på tabellen skal vi ende før de som styrer innser det?

                Kommentar

                • Tittil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2009
                  • 341

                  La Bård Wiggen overta. Han har helt klart fått gjennom justering som har bidratt til 7 kamper uten tap. Lørdag tror jeg ikke han var til stede, og da var det tilbake til vanlig bunnivå.

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    Opprinnelig skrevet av Tittil
                    La Bård Wiggen overta. Han har helt klart fått gjennom justering som har bidratt til 7 kamper uten tap. Lørdag tror jeg ikke han var til stede, og da var det tilbake til vanlig bunnivå.
                    Var måte på hvor mye tillit denne mannen skulle få, han har ikke vært her i hele denne perioden engang, det har vel vært mest U på tavla etter at han kom. I tillegg kan man ikke se at spillet har endret seg nevneverdig. Spillet endret seg dog nevneverdig i vår første seier (før Wiggen) i denne perioden, hvor vi la om fra mer spillende til en mer primitiv slå ballen i bakrom med en gang stil.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av Tittil
                      La Bård Wiggen overta. Han har helt klart fått gjennom justering som har bidratt til 7 kamper uten tap. Lørdag tror jeg ikke han var til stede, og da var det tilbake til vanlig bunnivå.
                      Når du først skal kritisere, burde du ta på deg brillene slik at du ser hvem som sitter på benken. Til din informasjon så satt Bård Wiggen på benken på lørdag. Han var heller ikke trener for LSK når kamp 1 og 2 ble spilt av de 7 strake uten tap
                      Last edited by Gjest; 03.09.2012, 09:07.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Har man ambisjoner må fotballen man serverer stå i stil, så enkelt er det. Du vinner ikke lenger TL på å slå langt, satse på kontringer og å bruke muskler. LSK har ikke hengt med og har fått betale prisen. Spørsmålet er imidlertid om hvor frie tøyler Haglund får til å gjøre det han mener må til. Det har tross alt kommet noen kommentarer som "vi gjør det beste med det vi har tilgjengelig" etc., som rimer dårlig med det klubben selv mener man har henta inn for å få til denne "fine fotballen". Nå ser vi på LSK.no hvordan klubben hoverer over en stall som oser av kvalitet og virker uvitende om laget som lekker som ei sil og bare spiller "fin fotball" når motstanderen byr opp til det. Navn er henta, men passer de sammen? Er flere for like? Kjemper ikke egentlig flere om samme posisjon? Riise er henta tilbake, gjorde seg i sin første periode best på kant, men vil nå selv helst spille sentralt. PVM, Andersson, Ohi hives rundt av en trener som ikke få bestemt seg. Konstellasjonen på midten blir også bestemt på bakgrunn av et forsvar som aldri er til å stole på og som sliter stort med det som er så viktig i dag, mann mot mann-egenskapene. Stoor er det tålelige unntaket.

                        Bare se på Ringstad, forholdsvis god på den offensive delen av backspillet, men helt uten snøring mann mot mann defensivt. Det er egentlig helt merkelig at det kan være så natt og dag. Og laget betaler prisen i hver eneste kamp. For det handler ikke bare om de situasjonene som blir direkte skjebnesvangre, men gratissjanser motstanderen får som bidrar til å skape trykk mot oss. Eksempelet er jo perioden foran 1-1 nå sist mot FFK. Hvem ventet ikke bare på baklengsen? Ringstad får kjørt seg fordi hele fotball-Norge veit han er vårt svakeste kort.

                        Og han får drite seg ut kamp etter kamp av en trener som før har gjort det klart at Ringstad ikke er en back. Nå får han tillit, men ikke på bakgrunn av en krystallklar Haglund som sier at han nå blir satset på som back. Det bare skurer og går. Det er ikke tillitsvekkende i det hele tatt. Og Ringstad holder altså backen Haglund mente var blant Sveriges aller beste på benken.

                        Det är inte riktigt klokt!

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Kampen mot FFK var på det jevne. Vi fikk bare ikke med oss poeng denne gangen.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Kampen mot FFK var på det jevne. Vi fikk bare ikke med oss poeng denne gangen.
                            Ja, på det jevne bunnivået!

                            Kommentar

                            • Martin83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 794

                              Det er mulig jeg er smånaiv og i overkant optimistisk, men jeg klarer bare ikke slenge meg med på hylekoret mot Haglund. Hva om Magnus har en bra kampplan og hva om det er spillerne som ikke evner?

                              Rett etter spillemøtet hørte jeg at kampplanen var å gå ut maks de første 15 minuttene og deretter se an kampen. Kan ikke si jeg fikk vind i håret det første kvarteret.

                              Folk klager på Ohi og Søgård som sentrale midtbanespillere i går. Jeg er enig i at de ikke leverte, men hadde Magnus egentlig noen gode muligheter?
                              - Rykter skal ha det til at Roger forsvinner til Frankrike denne uka og da er det mer naturlig at en som skal spille for klubben resten av sesongen starter.
                              - Henning kom på fredag og la han starte er neppe lurt. Han kjenner ikke spillerguppa og hvilke signaler sender det ut til resten av spillergruppa at en ny spiller går rett inn på laget bare han får på seg trøya?
                              - Petter var suspendert.
                              - Johan var skadet.
                              - Palmi kunne spilt sentralt, men det sises at Bolly ikke holder en hel kamp enda.
                              - Espen. Fikk inntrykk her inne at «alle» ville at han skulle spille
                              - Ohi. Han er 18 og han vil svinge. Ikke god mot FFK, men kom igjen, gi han litt slækk.

                              Til neste kamp har vi sannsynligvis Henning, Petter og kanskje Johan klar igjen. Tre klassespillere som garantert til prege kamper denne høsten.

                              Det irriterer meg fortsatt at jeg ikke fikk vært på medlemsmøtet nå i august. Regner med at Haglunds største kritikere stilte han skikkelig til veggs med noen saftig kritiske spørsmål...

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                Opprinnelig skrevet av Martin83
                                kanskje Johan klar igjen
                                Vet noen noe om hvordan det går med han i Tyskland?

                                Kommentar

                                • Tittil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2009
                                  • 341

                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Når du først skal kritisere, burde du ta på deg brillene slik at du ser hvem som sitter på benken. Til din informasjon så satt Bård Wiggen på benken på lørdag. Han var heller ikke trener for LSK når kamp 1 og 2 ble spilt av de 7 strake uten tap
                                  Fra min posisjon på tribunen var ikke det så lett å se, med eller uten briller. Uansett tror jeg at Wiggen har vært en viktig korrigerende faktor med sin erfaring. Jeg har ingen ting i mot Haglund, som er en symatisk person. Men så lenge det er han som er sjefen, er det også han som er ansvarlig for de bedrøvelige resultatene sesongen sett under ett. Jeg ser ingen klar linje eller strategi i det som foregår. Men for all del, jeg håper at jeg tar feil og at trenertrioen klarer å få laget på rett kurs med de spillerressursene man nå har fått til rådighet. Det er ikke noe ønske at Haglund går, men resultatene kan ikke skyves under teppet for evig tid.

                                  Kommentar

                                  • Tittil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2009
                                    • 341

                                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                                    Det er mulig jeg er smånaiv og i overkant optimistisk, men jeg klarer bare ikke slenge meg med på hylekoret mot Haglund. Hva om Magnus har en bra kampplan og hva om det er spillerne som ikke evner?

                                    Det irriterer meg fortsatt at jeg ikke fikk vært på medlemsmøtet nå i august. Regner med at Haglunds største kritikere stilte han skikkelig til veggs med noen saftig kritiske spørsmål...
                                    Finnes det ikke noe referat fra dette møtet? Dette måtte vel være noen gode forklaringer som kom frem?

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Henning Berg er ikke veien videre. Problemet vårt er at det virker det ikke som om Haglund er heller. Hvor lavt på tabellen skal vi ende før de som styrer innser det?
                                      Påstår ikke at Henning er veien videre. Men sparkingen av Henning og ansettelsen av Haglund viser en tydelig mangel på mål og plan. Alle besluttninger er helt random. Se f.eks. på hvilke trenere vi har hatt det siste 10 åra: Erlandsen, Uwe, Nordli, (Erland Johnsen), Berg, Haglund. Kan noen fortelle meg hvor den röde tråden er?
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av Martin83
                                        Det irriterer meg fortsatt at jeg ikke fikk vært på medlemsmøtet nå i august. Regner med at Haglunds største kritikere stilte han skikkelig til veggs med noen saftig kritiske spørsmål...
                                        Det skal jeg love deg at de ikke gjorde. Noen er nok tøffest bak et tastatur og supporterkonger foran TVen...
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Leif A
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 3962

                                          Knurr...

                                          Kommentar

                                          Working...