Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3209

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Det skal jeg love deg at de ikke gjorde. Noen er nok tøffest bak et tastatur og supporterkonger foran TVen...
    Må nok tilstå at jeg er en av dem, Rønnern... (tastaturkonge, altså - jeg er alltid på tribunen).

    Tittelen på denne tråden er veldig kategorisk. Det er noen her inne som vil ha bort Haglund nå. Det er noen som mener at han nesten uansett bør få denne sesongen og neste for å fullføre prosjektet sitt. Jeg er blant dem som mener at vi gjennom resten av sesongen må se spillemessig fremgang, en tydligere spillplan og minimum 3-4 plasser oppover tabellen for å kunne kalle denne sesongen en suksess (og gi meg tro på prosjekt Haglund i 2013).
    Last edited by G-Man; 03.09.2012, 16:10. Begrunnelse: skrivefeil

    Kommentar

    • A.Bilet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2005
      • 808

      Opprinnelig skrevet av G-Man
      Tittelen på denne tråden er veldig kategorisk.
      Enig. I og med at det er et mindretall (?) som faktisk mener at Haglund bør gå nå, har tittelen mistet den opprinnelige ironiske undertonen. Må gjerne diskutere Haglunds stilling, men fint om tittelen endres. Den irriterer meg.
      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

      Twitter-bruker

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Regner med at Ståle ikke blir sittende lenge i Wolves om det fortsetter slik. Familien hans kan umulig orke enda ett nytt år med dritt i en ny europeisk by. På Åråsen bør alt være klappet og klart for ham, kontrakten bør ligge i skuffen klar til signering og Wiggen holder av vindusbord i kantina.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Moderatormelding:
          Innlegg flyttet hit: http://debatt.kfl.no/showthread.php?...-forumet/page5. I denne tråden er temaet Magnus Haglund/trenerspørsmålet.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4112

            Opprinnelig skrevet av Stian83
            ... din klovn! (...) Vi ønska oss nye spillere - vi har fått i monn - nå fremstår klagingen bare som sutring fra barn som ikke vil vente på lørdagsgodtet sitt...
            Personlig har jeg langt større tro på at en åpen og redelig debatt om et åpenbart problem for Sportsklubben, vil være langt mer fruktbart enn denne typen debattform som tydeligvis har til hensikt å kvele enhver kritisk røst.

            Jeg har vært en av de fremste forsvarerne av ansettelsen av Haglund fra dag 1, men faktum slår imot oss, i hvert fall for alle som ønsker å se. Vi har spilt 21 av 30 kamper og er ikke i nærheten av det nivået og de resultatene vi burde ha sett.
            Jeg håper alle kan være enig om én ting: Det er for dårlig. Det er altfor dårlig! Til og med Bjarmann uttalte jo etter FFK-fadesen at nå forventes det bedre resultater!

            Det er bra at folk er lojale mot klubben. Men det er livsfarlig når folk blir servile og når man forsøker å latterliggjøre de som med rette stiller kritiske spørsmål. Jeg har ikke så inngående kjennskap til hva som foregår i klubbens indre liv, men jeg leser og hører mye som kan tyde på at det er en slags holdning om at alle som kritiserer ledelsen ses på som fiender. Hvorfor er for eksempel så få av våre tidligere spillere engasjert i klubben? Jeg vet at det er flere (mange?) som mer enn gjerne ville ha bidratt, men som føler at de ikke er velkommen og ikke blir hørt.

            Jeg håper fortsatt at Haglund viser at han har en plan og at han er i stand til å gjennomføre den. Men han har fått bedre tid på seg enn de aller fleste trenere i de fleste ligaer ville ha fått. Nå er det tid for å levere varene!

            Jeg håper for LSK sin del at vi kan bli den åpne og mer moderne klubben som det lenge har vært snakket så fint om.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7092

              Haglunds posisjon får andre diskutere, det er uansett ikke noe tema før etter sesongen.

              Men: 68 % ballinnehav og én avslutning på mål i første omgang mot Fredrikstad vitner ikke om en kampplan som er særlig effektiv. Vi led nok av at vi manglet PVM, som har vært vår store spielführer i år og vokst seg bedre og bedre i rollen. Men laguttaket fremsto for meg som merkelig, og det ble ikke gjort noen synlige grep underveis i førsteomgang for å rette på det som ikke fungerte. Hjemmetap mot fattigmanns-FFK er under alle omstendigheter en skam med den stallen vi har nå.

              Jeg tror ikke vi kommer til å være i fare for å rykke ned i år, men det er likevel grunn til å sjekke tabellen. Vi er et godt stykke unna å være på trygg grunn.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Haglunds posisjon får andre diskutere, det er uansett ikke noe tema før etter sesongen.
                Hva er feil ved å diskutere Haglunds stilling nå?
                Last edited by RSP; 06.09.2012, 17:41. Begrunnelse: Fjernet unødv. quoting.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Tittil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2009
                  • 341

                  Dette forumet må få være en arena hvor alle fritt må kunne ytre sine meninger uten å bli kalt klovner eller terminalryttere. Haglund lovet ved ansettelsen å tette igjen forsvaret, gjøre Lsk til et ballbesittende lag med underholdene og sjanseskapende
                  fotball. Det er fakta. Hvorvidt man har en plan er uinteressant så lenge man ikke evner å gjennomføre den. At det er Haglunds ansvar er også fakta. 12 plass på tabellen og slaktet av et middels Adeccolag i cupen er også fakta. Fakta er vel også at dette er langt under målsettingen. At det oppstår en diskusjon omkring den personen som har primæransvaret er vel ikke unaturlig? Den dagen ingen gidder å kritisere, har klubben ingen fremtid som "toppklubb"

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    Ja, faktum er nærmest udiskutabelt; vi har levert elendig, og langt under forventning så langt i sesongen. Så langt kjemper Haglund mot Berg om tittelen tidenes dårligste LSK-trener. Med mindre vi tar to poeng i snitt ut sesongen så kan vi igjen slå fast at vi er bunnlag og se frem til neste sesong.

                    Vi kjøper endel spennende navn, men de fleste kan se at typene ikke samlet passer inn i et mønster og lag. Noen spisskvaliteter har vi flust av, andre savner vi sin helhet.

                    Den mentale forfatning i laget defensivt er like tynnslitt og angstfull som tidligere. Intet nytt der.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7092

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Hva er feil ved å diskutere Haglunds stilling nå?
                      Tror du misforsto hva jeg mente. Det jeg mente, var at jeg ikke tror klubben kommer til å tenke noe over hans stilling i klubben før etter at sesongen er slutt.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        LSK har i en god del kamper levert en medioker første omgang, for så å komme utpå i andre omgang som et helt annet lag. Inalle andre klubber ville man tatt det som et tegn på en god trener som evner å ta grep. Her inne er det et "bevis" på udugelighet...
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4112

                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                          LSK har i en god del kamper levert en medioker første omgang, for så å komme utpå i andre omgang som et helt annet lag. Inalle andre klubber ville man tatt det som et tegn på en god trener som evner å ta grep. Her inne er det et "bevis" på udugelighet...
                          Det er veldig bra at Magnus tar grep når laget ikke fungerer. Neste delmål må bli at han oftere treffer med det laget som starter kampene.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av Leif A
                            LSK har i en god del kamper levert en medioker første omgang, for så å komme utpå i andre omgang som et helt annet lag. Inalle andre klubber ville man tatt det som et tegn på en god trener som evner å ta grep. Her inne er det et "bevis" på udugelighet...
                            Alternativt et bevis på at man ikke klarer å sette laget riktig fra starten av? Om det er så enkelt som å ta noen grep i pausen, hvorfor starter man ikke sånn?

                            Hos enkelte er glasset virkelig halvfullt.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9463

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Alternativt et bevis på at man ikke klarer å sette laget riktig fra starten av? Om det er så enkelt som å ta noen grep i pausen, hvorfor starter man ikke sånn?

                              Hos enkelte er glasset virkelig halvfullt.
                              Haglund fikk spørsmålet "vil du bytte spillere i pausen av fotballkamper, eller bytter du i den 87ende minutt?" på det første møtet på Martins i år.
                              Han svarte "jag forsöker at vära en aktiv coach och byter gjärna två i pausen om det hjelper laget", og fikk øredøvende applaus.

                              Han sa så:
                              "Jag har varit trenar i fler klubbar. I nån klubbar blir man genierklärad om man byter i pausen och laget gjör det bettre. I andra klubber bliver man kallad en idiot för at man inte klarade och starta med det riktiga laget"...

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                Opprinnelig skrevet av knut
                                "Jag har varit trenar i fler klubbar.
                                Tja, synes det er litt relativt. Var det Stafsinge-fansen i 6. divisjon som la press på han pga bytter i pausen? Eller var det Laholms i 2. div? Han har kun trent en profesjonell klubb, så jeg synes uttalelsen er litt rar.


                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9463

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Tja, synes det er litt relativt. Var det Stafsinge-fansen i 6. divisjon som la press på han pga bytter i pausen? Eller var det Laholms i 2. div? Han har kun trent en profesjonell klubb, så jeg synes uttalelsen er litt rar.


                                  Som om jeg husker akkurat hva han sa, but yous get the point.

                                  Kommentar

                                  • angrybird
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Jan 2012
                                    • 80

                                    Om noe klarer han i det minste å analysere kampsituasjonen og ta de riktige grepene. I og med at dette er Haglunds første sesong i Norge, trur jeg vi får se flere "velfungerende" startoppstillinger nå utover.

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3500

                                      For meg er det ikke en gang en diskusjon om Haglund skal fortsette etter sesongen eller ikke.
                                      Vi har hentet inn 18 nye spillere, der 15-16 av de er hentet inn av Magnus Haglund, for at man skal kunne spille hans fotball, og nå trenger vi mer enn noe annet litt ro og kontinuitet.
                                      De her inne som tror at det er gjort over en natt å få gode relasjoner til å sitte ordentlig, har i alle fall aldri forsøkt dette selv. Ja, man kan definitivt oppnå brukbare resultater noe raskere hvis man innarbeider en mer enkel spillestil som f.eks Arne Erlandsen og Tom Nordlie, men om man faktisk ønsker å spille fotball i tillegg, som garantert er noe av det som har lokket en del av profilene til klubben, så tar det fort litt tid før man kan se resultatet av dette med en såpass fersk spillergruppe.

                                      Ikke dra frem Ole Gunnar Solskjær som eksempel her, da han arvet en av de desidert beste lagene i Tippeligaen som hadde underprestert en liten periode under Kjell Jonevret, men som hadde spilt både cupfinale og kjempet om gull sesongen før.

                                      Det spillet LSK la opp til i de første 2 hjemmekampene denne sesongen sier mer om hvordan Magnus Haglund ønsker å fremstå enn man gjør nå, men han evnet i løpet av sommeren å se at det måtte gjøres grep for å redde plassen, da det har skjedd store endringer i spillergruppa siden den gang. Offensive relasjoner tar tid å innarbeide, og i alle fall når spillerne knapt kjenner hverandre fra før.

                                      Gi nå i det minste Magnus Haglund frem til neste sommer før man i det hele tatt vurderer hvordan vi fremstår, og hva slags resultater vi oppnår. Jeg er sikker på at vi vil kjempe om medalje til neste år hvis vi tidlig får spikret stallen, og gir Haglund tillit.

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Vil gjerne få påpeke at den fotballen Arne Erlandsen fikk laget til å spille i 2001 er det morsomste jeg har sett. Føkk tiki-taka, spill direkte og aggressivt. Det er fotball, ikke bridge. Og vi er hverken Barce- eller Swansealona.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3500

                                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                          Vil gjerne få påpeke at den fotballen Arne Erlandsen fikk laget til å spille i 2001 er det morsomste jeg har sett. Føkk tiki-taka, spill direkte og aggressivt. Det er fotball, ikke bridge. Og vi er hverken Barce- eller Swansealona.
                                          Forøvrig enig med deg i det, men tok nå Arne E 2-3 år før det ble ordentlig bra også. Får håpe at Magnus Haglund kan få til en sølvsesong hvis han får blli her i 7 år også...

                                          Kommentar

                                          Working...