Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Forøvrig enig med deg i det, men tok nå Arne E 2-3 år før det ble ordentlig bra også. Får håpe at Magnus Haglund kan få til en sølvsesong hvis han får blli her i 7 år også...
    Vi kan jo sammenlikne med Arnes overgangsbudsjett...

    Enig med GrusomB. Helst fin fotball og trepoengere, men i mangel av det duger trepoengere i massevis. Jeg husker 1989: Det var ikke akkurat vondt å vinne serien, selv om vi spilte en fotball bare en mor kunne elske.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Vi kan jo sammenlikne med Arnes overgangsbudsjett...
      Litt usikker på om du prøver å si at Arnes overgangsbudsjett var lavt eller høyt sammenlignet med Haglund. Men det virker på forumet generelt som Haglund har et enormt spillerbudsjett å rå over. Det er meg bekjent bare en spiller vi har betalt overgangssum for, og lønnsbudsjettet er lavere enn i fjor viser det seg nå.

      "Gull av gråstein"-ettermælet til Arne Erlandsen er kun delvis fortjent. LSK brukte enorme summer på spillerlønninger og overganger i perioden 2000-2001, og havnet i økonomisk uføre i 2003 som resulterte i lønnskutt.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        Opprinnelig skrevet av skotten
        "Gull av gråstein"-ettermælet til Arne Erlandsen er kun delvis fortjent. LSK brukte enorme summer på spillerlønninger og overganger i perioden 2000-2001, og havnet i økonomisk uføre i 2003 som resulterte i lønnskutt.
        Tja, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Enorme summer er vel å ta i. Når vi kjempet om seriegullet i 2001 og fikk både Berget og Strand skadet før kampen mot trøndera, hentet vi Håvard Ottesen. En spiller vi fikk låne gratis fra et eller annet sted oppi gokk. Det var først etter 2001 hvor man skulle forsvare seriesølvet at man virkelig brukte med penger enn man hadde. Forøvrig så var det ikke så mye penger man hadde i LSK på den tiden, så at man går i minus betyr ikke nødvendigvis enorme summer.

        Når det er sagt, så er dette ikke en Erlandsen-tråd, men det er ingen tvil at selv om LSK bruker presumptivt mindre penger i år enn i fjor på lønn (det er hva klubben bruker vil jeg anta, ikke iberegnet lønnskostnader som investorene betaler), så har Haglund et meget sterkt lag å rutte med. At LSK (med Haglund) har vært flinke til å hente gull til gråsteinspris, er vi alle glad for. Skulle dog gjerne sett at de fikk spillerne til å prestere på et høyere nivå. At vi ligger fire poeng foran Sandnes Ulf (som har en kamp til gode), er rett og slett utrolig med tanke på hvilke spillere man har tilgjengelig...
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          Vil snarere si at jeg påpekte modifikasjonen til sannheten. Magnus Powell-overgangen er for eksempel relativt enorm i dagens målestokk, men pengebruken i 2002-03 bidro selvsagt også.

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            Rett meg om jeg tar feil angående Erlandsen, men begikk ikke han kjempetabben å si midtveis i sesongen (hans siste som LSK-trener) at han skulle gi seg i Lillestrøm når sesongen var over?
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              Opprinnelig skrevet av holmiz
              Rett meg om jeg tar feil angående Erlandsen, men begikk ikke han kjempetabben å si midtveis i sesongen (hans siste som LSK-trener) at han skulle gi seg i Lillestrøm når sesongen var over?
              Nå skeier vi helt ut her, men det var vel omvendt: klubben offentliggjorde tidlig i sesongen at det var Erlandsens siste.
              Knurr...

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Alternativt et bevis på at man ikke klarer å sette laget riktig fra starten av? Om det er så enkelt som å ta noen grep i pausen, hvorfor starter man ikke sånn?

                Hos enkelte er glasset virkelig halvfullt.
                I rest my fucking case.
                Knurr...

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                  I rest my fucking case.
                  Hvil deg så mye du vil, det er tydeligvis lettere å hvile seg enn å se faktaene som ligger på bordet. Poengfangsten er mildt sagt mager på tross av en knallsterk tropp. Det er alltid, og uten unntak, hovedtreneren sitt ansvar. Om du kan slå deg til ro med at LSK er ræva, deg om det.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Reyrey
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2010
                    • 379

                    Hvor er den NØYTRALE tråden til Magnus Haglund? (her er det jo bare sipping!!)
                    LSK i med- og motgang <3

                    Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Hvil deg så mye du vil, det er tydeligvis lettere å hvile seg enn å se faktaene som ligger på bordet. Poengfangsten er mildt sagt mager på tross av en knallsterk tropp. Det er alltid, og uten unntak, hovedtreneren sitt ansvar. Om du kan slå deg til ro med at LSK er ræva, deg om det.
                      Jeg har fulgt LSK fra daværende 3. divisjon, og fikk med meg ehele oppturen som kuliminerte med The Double i '77. Jeg tilhører den heldige generasjonen som fikk oppleve at "lille" LSK slo selveste Ajax, datidens Barcelona. Fortjent!
                      Så du kan føle deg trygg på at jeg ikke slår meg til ro med dagens tilstand. Men det er ikke det samme som å tro at tilstanden dermed vil vare for evig med dagens ledelse.

                      Ikke for meg, ihvertfall.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Opprinnelig skrevet av Reyrey
                        Hvor er den NØYTRALE tråden til Magnus Haglund? (her er det jo bare sipping!!)
                        Dette er et diskusjonsforum, og ikke et menighetsblad. Her er det - heldigvis - både tillatt og ønskelig med argumenter både for og mot Haglund.

                        Kommentar

                        • ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

                          Denne uken er vel siste eksamen, lite poeng på disse to kampene må jo bety at vi må gjøre tiltak

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1474

                            Tromsø borte er defintivt ingen lett match.. ut ifra hva andre TLlag har møtt der oppe.
                            Men her vet vel alle hva de går til (inkl. klima). Poeng er ønskelig, seier er bonus. Aller viktigst er hvordan laget står fram med innsats og samspill. Fordi det er først og framst det som forteller om retningen. Og det er det som nå må vokse fram.
                            Jeg har tydelig mer tro på Haglund enn de fleste som skriver her, og er kanskje mer optimist enn de fleste som i den siste tiden har skrevet her på forumet. I løpet av 2-3 kamper, skal jeg konkludere hva jeg tror om neste år.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Det er kanskje på sin plass å minne om at det ikke er borteformen som atter en gang har gjort oss til et bånnlag, men hjemmeformen. Derfor bør heller ikke resultatene på to ytterst vanskelige bortearenaer være fokus hva gjelder Haglunds skjebne.

                              Det blir helt meningsløst.
                              Last edited by GIFKanari; 17.09.2012, 15:08.

                              Kommentar

                              • Martin83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 794

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Det er kanskje på sin plass å minne på at det ikke er borteformen som atter en gang har gjort oss til et bånnlag, men hjemmeformen. Derfor bør heller ikke resultatene på to ytterst vanskelige bortearenaer være fokus hva gjelder Haglunds skjebne.

                                Det blir helt meningsløst.
                                Så potensielt seks poeng «teller ikke»? Det å vinne borte mot Tromsø og Aalesund er kanskje de kampene i året vi har slitt mest med. I mine øyne vil god fotball og 3-6 poeng være kjempebra og noe som er bra og ta med videre inn til hjemmekampen mot Viking.

                                Vi har ikke vunnet borte mot Tromsø siden 2008.
                                Vi har ikke vunnet borte mot Aalesund siden 2007.

                                Det blir nesten slik at man lager et system der ingenting er bra nok - kun for å konstruere dårlige prestasjoner.

                                Det blir helt meningsløst.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Det er kanskje på sin plass å minne om at det ikke er borteformen som atter en gang har gjort oss til et bånnlag, men hjemmeformen. Derfor bør heller ikke resultatene på to ytterst vanskelige bortearenaer være fokus hva gjelder Haglunds skjebne.

                                  Det blir helt meningsløst.
                                  Enig. På slutten av sesongen tar man en titt på tabellen, deretter stiller man seg spørsmål om laget har hatt sportslig eller spillemessig fremgang og til sist ser man på om målene som ble satt før sesongen ble oppnådd.

                                  Dette bør ikke ta lang tid, anslagsvis 10-15 sekunder.

                                  Deretter er det vel bare å se seg om etter en ny trener. For ingen kan vel mene at Haglund fortjener å få fornyet kontrakten?

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7092

                                    Et merkelig tidspunkt for eksamen, med tanke på at vi før FFK-kampen gikk sju kamper uten tap. Nei, jeg har ingen tro på annet enn at status blir gjort opp etter sesongen, med mindre vi nå skulle finne på å dette under streken i løpet av de tre-fire neste seriekampene. Og det tror jeg ikke kommer til å skje.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      For ingen kan vel mene at Haglund fortjener å få fornyet kontrakten?
                                      Haglund har toårskontrakt.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Haglund har toårskontrakt.
                                        Faen!

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Martin83
                                          Så potensielt seks poeng «teller ikke»?

                                          Det blir nesten slik at man lager et system der ingenting er bra nok - kun for å konstruere dårlige prestasjoner.

                                          Det blir helt meningsløst.
                                          Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, men poenget mitt var i bunn og grunn som tvillings, at prestasjonene denne uka må være fokuset. To bortekamper der laget står opp på en måte som gjør at man kan tro på en fotball som fører til hjemmeseire snart også. At vi ikke bare spiller på motstanders premisser.

                                          Kommentar

                                          Working...