Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2151

    Nok Er Nok ! Haglund bør ha gjordt sitt for LSK nå.
    Haglund... Vær så snill,trekk deg nå !

    Kommentar

    • Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

      Haglund har stort sett fått det han har pekt på av gode spillere denne sesongen. Vi har tilgode å spille god fotball etter de aller foørste matchene i serien, med et par unntak. Vi har 3 aktuelle landslagspillere i troppen. Det er utelukkende treneren sin oppgave å få det beste ut av hver enklet spiller. Kampen i går er noe av det dårligste jeg har sett av et LSK lag og det sier igrunn ganske mye. Forsvaret vårt lekker som en sil. Haglund uttalte at det første han skulle gjøre var å tette igjen bakover. Vi lipper jo inn fler mål enn noen gang.. Hva skjer med spillere som kommer inn porten på Åråsen. De blir jo dårligere over natta. Hva har skjedd med innsatsen, mentaliteten og ikke minst vinnerviljen. Laget gir jo opp nesten før de har tatt avspark. I går falt vi sammen som et potetsekk etter 3-1 målet. BHR var en skygge av seg selv. Han er en av de jeg forventer at drar de andre spillerne med seg når det butter... Nå har Haglund snart hatt en sesong på å få dette laget til å spille god fotball. Han er ikke engang i nærheten av å få det til. Det er jo dårligere enn noen gang til tross for et enormt tilskudd av flere meget gode fotballspillere. Nå har Sportsklubben tat tak i at spillerne vi hadde i fjor ikke var gode nok. NÅ må de ta tak i at vi har en trener som ikke er i nærheten av å holde mål. Vi har heldigvis ikke signert noen lang kontrakt med Halglund så det vil ikke koste allverden å finne en annen trener. Jeg er tilhenger av kontinuitet på både trener og spillersiden, men jeg kan ikke fatte hvordan Haglund skal kunne få fart på denne skuta når han ikke har utrettet noe som helst den første sesongen med et meget godt spillermateriale.
      Fugla Forever

      Kommentar

      • Mynten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 484

        Hva er egentlig greia med Haglund? Hvorfor klarer han ikke å få spillerne til å prestere bedre? Ikke bare fremstår vi dårlig kollektivt, men vi fremstår også dårlig individuelt. Er det slik at Haglund frarøver enhver spiller sin selvtillit og bryter de ned? Skjønner ikke spillerne hva Haglund vil?

        Det er nå slik at det du gjør til vanlig på treninger er det du også gjør i kamp. Kan virke som om Haglund ikke klarer å se virkelighet i øynene på trening. Tror han vi er bedre enn vi er fordi det etter hans mening er gode treninger? Har vi treninger med elendig balltempo osv. så er det slik vi også fremstår i kamp.

        Det hadde vært veldig spennende å vite hva en erfaren kar som Wiggen virkelig hadde ment om ståa. Forventer ikke at det er noe vi får vite, men jeg håper virkelig at ledelsen i klubben tar en prat med Wiggen for å høre hans meninger. Med hans ballast tror jeg det kan være nyttig å høre hans vurderinger av Haglund, spillere og sportslig opplegg.

        Kommentar

        • antikris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 520

          Haglund signerte 2 års kontrakt i januar 2012. Det betyr at det ikke er helt urealistisk at han må gå før tiden. Men er det noe vits? Kan noen her se forskjell på spillestilen på Haglund sammenlignet med Berg?

          Og hvem skulle tatt over? Wiggen? Tja.. Vært hovedtrener for Start og Aafk i adecco uten noe særlig suksess. Han har sikkert lært noen ting av Ståle. Om han er mannen for jobben, får nesten andre vurdere. Er Nils Arne Eggen klar for en utfordring eller?

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4112

            Haglund klarte ikke å forklare stortapet, skriver Harstad Tidende.

            Takk til Harstad Tidende, som setter halen på grisen. For her er vi jo ved kjernen av problemet, at Haglund ikke klarer å forklare noen noe som helst!

            Vi trenger en trener med en plan for hvordan vi skal spille og i en slik plan må det ligge at laget skal vise et snev av forsøk på å styre kamper. Det har vi ikke i Magnus Haglund, det er i alle fall klinkende klart.

            Kanskje vi skulle ansette Egon Olsen fra Olsen-banden. Han hadde jo i alle fall en plan. Vi har jo uansett nå blitt et tegneserielag som alle ler av.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              Spillerne gjør ikke jobben sin på banen. Den saken er klar. Og da er det en person som skal rette opp i det og sørge for at f.eks. tenningsnivå og innstilling er riktig. Denne personen er Haglund og han har ansvaret. Mange nye, ja, men en god trener hadde fått noe ut av dette laget langt fortere enn det vi nå ser. Han bør nå innse at han har feilet stort og trekke seg umiddelbart, slik at en arvtaker kan få tid på seg til å redde stumpene/plassen.

              Også en annen ting. Han virker jo ikke å ha innlevelse og tilstedeværelse i det hele tatt. Det eneste man kan se på sidelinjen er en som har resignert når måla renner inn. Virker jo aldri sint eller forbanna. Tenk hvordan Eggen hadde sett ut, eller Nordlie dersom deres lag ble pissa på på samme måte.


              Nei nok er nok! Vær vennlig å tre til side!

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Vi har jo uansett nå blitt et tegneserielag som alle ler av.
                Det er egentlig det som smerter mest pr d.d. for min del. Pinlige greier. Fokuset på 18 nye spillere, pengebruk osv vil bare øke enda mer. TV2 og Stokkstad hadde jo knapt fokus på noe annet før kampen i går. LSK er i ferd med å bli rævkjørt i media og gjort til latter.

                Hvor er det blitt av den stoltheten, den harde kulturen og vinnermentaliteten som var på Åråsen? Haglund ser ikke ut til å kunne lokke den frem, men synes nesten ut til å ha motsatt effekt og skyver den enda lengre unna. Vinnerkulturen på Åråsen er borte. Igjen står man med taperkultur og et stempel som bunnlag. Det eneste laget i Tippeligaen som har hatt fast tilhold blant de fem-seks siste lagene fem år på rad - neglebitingen fortsetter i år. Og en da rykker man ned, hvis man ikke røsker opp faenskapet med rota og endrer rettning!

                Gudene vet hva som må gjøres. Tror neppe det er en assistent til som skal gjøre endringene.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  Er stygt redd for at Haglund i beste fall er et kompromiss etter press fra Berg. Vi kan ikke la investorer styre den sportslige skuta, avsette og tilsette trenere, samt bestemme hvordan LSK skal satse. Er bare å bite det i seg - Berg må innfinne seg i å stå på utsiden. Møtte motbør sist gang jeg skrev dette, men jeg har forsatt rett.

                  LSK har i tillegg gjort en dårlig jobb når det gjelder research. Det trengtes ikke mye googling for å se at Haglund er en trener som har trengt en meget godt tropp for å oppnå resultater. At han ikke lenger var ønsket i Elfsborg burde i det minste få noen til å stusse. En som ikek er bra nok i elfsborg er iallefall ikke bra nok for LSK. Det er like innlysende som at sveriges beste back aldri har spilt i fuckings Mjällby.


                  I mine øyne er enhver trener i LSK sjanseløs hvis han ikke har personlighet og lederegenskaper nok til å være i en storklubb som allerede har mange slike typer fra før av. Haglund er rett og slett for veik. Tankene går til Owe Rundberg, som trakk seg frivillig i 1988 etter press fra spillergruppa (eller deng fra Arne som noen vil huske det), sa opp etter eget sigende fordi han gjorde en for dårlig jobb. LSK skal ikke være noen klubb man trives i om man ikke leverer.

                  Neste stopp nå er Solbakken. Om han velger å klore seg fast i europa etter Wolves-exit bør klubben gjøre en langt grundigere jobb. Første steg er å definere hva vi ønsker av egenskaper. Det er ikke vanskelig - de trenerene som har levert i klubben har alle mange felles personlighetstrekk.

                  Kommentar

                  • Rune
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 1229

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Haglund klarte ikke å forklare stortapet, skriver Harstad Tidende.

                    Takk til Harstad Tidende, som setter halen på grisen. For her er vi jo ved kjernen av problemet, at Haglund ikke klarer å forklare noen noe som helst!

                    Vi trenger en trener med en plan for hvordan vi skal spille og i en slik plan må det ligge at laget skal vise et snev av forsøk på å styre kamper. Det har vi ikke i Magnus Haglund, det er i alle fall klinkende klart.

                    Kanskje vi skulle ansette Egon Olsen fra Olsen-banden. Han hadde jo i alle fall en plan. Vi har jo uansett nå blitt et tegneserielag som alle ler av.
                    Det er helt umulig å styre kamper så lenge forsvarsfemmeren vår er så dårlig som den er nå. Østli, Nystuen, Kippe og Ramovic får kjempeproblemer med en gang motstanderen presser høyt. Vi sliter voldsomt med at disse ikke greier å spille seg ut av trøbbel. Så lenge tre av disse er på banen samtidig vil vi aldri greie å styre fotballkamper, uansett hvor gode spillere vi har fremover på banen.

                    Tre av disse spillerne har blitt hentet inn av det sittende regimet.

                    Vi spilte faktisk bedre med Isak og Ruben som midtstopperpar enn den gjengen som herjer nå.

                    PS. Det ropes etter Haglunds blod, men jeg tror problemene i Lillestrøm Sportsklubb stikker mye dypere enn som så. Laget og klubben som en gang var kjent for å spille med hjerte uten på drakta har nå definert følgende verdier:

                    Generøs
                    Modig
                    Leken
                    Lojal

                    Hulere enn det, blir det faktisk ikke.
                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Har man en plan? Ett mål? Står man sammen om dette? Med rullering på laget i den stilen vi ser nå kan jeg ikke skjønne at man har blitt enige om en plan. LSK har flest nye spillere inn denne sesongen, men det er egentlig uvesentlig. Det er verre at laget har brukt flest spillere gjennom en sesong. Noe som kan bety at man har hentet spillere som ikke holder mål eller at treneren ikke har fått de spillerne han har bedt om og at han må bruke tid på å bli kjent med nye spillere. Alternativt så har man ikke hentet riktige spillere i forhold til planen på hvordan laget skal spille. Den enorme rulleringen er jo også med på å skape usikkerhet! Jeg er av de som ønsker å sette Kippe på benken, fordi jeg ikke syntes at han er god nok til å spille den typen fotball jeg trodde Haglund ønsket. Men å sette Kippe på benken i en av årets vanskeligste kamper, nesten uten forvarsel og samme uke som han skriver under på ny kontrakt er jo direkte latterlig.. Nei nå orker jeg ikke mer tull og Haglund får null støtte fra meg så lenge jeg ikke ser mening med det som gjøres. Klubben må reddes fra nedrykk (lagene bak seg på tabellen er i en god stim), klubben må så sette seg en langsiktig plan og gjennom vinteren finne sin vei for årene som kommer. En utpreget vinnertype må hentes inn som sjef, enten det er på trenersiden eller på kontoret så trenger denne klubben en skikkelig leder! Man kan mene hva man vil om Ivar Hoff, Arne Erlandsen, Jan Åge Fjørtoft, Uwe o.l. Men felles for disse er at man hvertfall slipper å lure på hvem som er sjefen..

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        Jeg har en følse at Haglund er mannen som ikke makter å vinne Opel Cup med en Formel 1 bil.
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3500

                          Jeg mener fremdeles at Magnus Haglund er rett person, men begynner å tvile litt på hans evner som trener.
                          Jeg har kritisert både Henning Berg og nå også Magnus Haglund for å spille med en flat midtbanefirer, da jeg er sikker på at selv urbefolkningen i Uganda har fått med seg at 4-4-2 med to flate firere ikke fungerer i dagens fotball der man stort sett alltid havner i undertall på midten i en slik formasjon. Det finnes knapt noen lag i verden som spiller sånn lenger, og i alle fall ikke lag som har ambisjoner om å vinne noe.
                          Vi må ligge med 5 mann på midten når vi er etablert i forsvar, og en av disse må ligge betydelig dypere enn de andre for å plukke opp spillere som truer rommet foran stopperne våre så de ikke må ut av posisjon gang på gang. Vi må gjerne angripe i 4-4-2, men så fort vi mister ballen må omstillingen skje kjapt. Man Utd har spilt sånn i mange år nå, men de forsvarer seg alltid med 5 mann på midten. Rooney har ofte vært den som faller ned sentralt i banen, mens Welbeck overtar det defensive ansvaret når han spiller, og faller ned på venstrekanten.

                          Angående TIL kampen i går, så synes jeg vi svartmaler den mer enn nødvendig. Vi møter ett Tromsø lag som nylig feide over godset med 4-0 på samme arena, og ikke minst som hadde fullklaff med det meste i går.
                          Vi er som vanlig svake i 1.omgang, men slipper heller ikke Tromsø til noe særlig mer enn de to målene, selv om de har mye ball. Første målet skulle vært unngått om PVM hadde blitt stående på stolpen sin, mens mål nummer to er en herlig prestasjon av Thomas Kind Bendiksen som det er vanskelig å forsvare seg mot, spesielt når vi blir tatt på en kontring etter dødball. Den touchen i samme situasjon klarer han ikke gjennskape ofte.
                          Vi er noe heldig på PVM sitt frispark, men hadde samtidig mange dødballer i 1.omgang, og da blir det til slutt mål på en av de.

                          I starten av 2.omgang mener jeg vi er det klart beste laget, og tar bra tak i kampen. Kantspillerne våre jobber tetter med de sentrale midtbanespillerne, og vi får langt flere brudd i gunstig posisjon. Vi får også et par gode muligheter av dette, og Helstad er nære på å nå først på et par innlegg fra kant.
                          3-1 scoringen er forøvrig helt håpløs, og det overrasker meg at Espen Nystuen, som kanskje har best timing av samtlige LSK spillere så til de grader feilberegner utspillet fra TIL sin keeper, og at Ondrazek får sette 3-1. Etter dette faller lua dessverre ned foran øynene på LSK spillerne, og TIL får noe enkelt gjøre både 4-1 og 5-1 som selvfølgelig gjør tapet enda mer surt.

                          Fra utsiden virker det som om spillerne trives med Magnus Haglund, og at han skaper bra harmoni i gruppa.
                          Samtidig synes jeg vi vingler for mye i hvordan vi ønsker å fremstå, og ikke minst at spillerne presterer langt under hva man bør forvente av de. Dette er selvfølgelig trenerene sitt ansvar også, men samtidig mener jeg at vi har såpass bra med rutinerte spillere nå at de også bør vite hva som kreves for å vinne fotballkamper. Det området jeg synes vi er aller svakest på er bevegelsene. Vi er alt for statiske i det vi gjør, og ballføreren har sjelden mer enn 1-2 alternativer å spille på. Vi må utfordre langt flere rom enn det vi gjør nå.

                          Jeg vil fremdeles gi Magnus Haglund muligheten til å spille inn ett lag i løpet av vinteren. Først og fremst fordi jeg fremdeles tror han er rett mann til jobben, men også fordi det knapt finnes gode trenerkandidater der ute som jeg tror vil gjøre en bedre jobb. Alt av topptrenere i Norge har enten en attraktiv jobb eller er resirkulert 3-4 ganger med blandet hell. Problemene på Åråsen sitter definitivt dypere enn hos hovedtreneren.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4112

                            Opprinnelig skrevet av Rune
                            Det er helt umulig å styre kamper så lenge forsvarsfemmeren vår er så dårlig som den er nå. Østli, Nystuen, Kippe og Ramovic får kjempeproblemer med en gang motstanderen presser høyt. Vi sliter voldsomt med at disse ikke greier å spille seg ut av trøbbel. Så lenge tre av disse er på banen samtidig vil vi aldri greie å styre fotballkamper, uansett hvor gode spillere vi har fremover på banen.
                            Jeg er i og for seg ikke uenig i det du sier, men det er da vitterlig trenerens ansvar hvilken plan, eller i LSKs tilfelle, mangel på plan, laget fremstår med.

                            Når jeg ser LSK under Haglund, ser jeg et lag som triller ball i eget forsvar i et meget lavt tempo, som har ryggesyken, som fremstår overforsiktige, redde for å bli presset, redde for å gå i press, redde for å takle. Gjennom denne "planen", gir vi frivillig fra oss initiativet og nærmest trygler motstanderen om å ta kontroll over kampene. Gjennom denne "ryggeplanen" sørger vi effektivt for at enhver motstander får økt selvtillit og gir dem lov til å ta initiativet i kampene.

                            Hvis dette får fortsette nå, må Per Mathisen og Torgeir Bjarmann se noe ingen andre lenger ser.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • ap4
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 271

                              Om han er rett mann eller ikke... Foreløpig har han ihvertfall ikke fått til en damn shit.

                              I fjor etter 22 runder: 42-37 i målforskjell, 31 poeng.
                              I år: 32-41 i målforskjell, 24 poeng.

                              Forsvaret som skulle fikses er verre enn i fjor, og i tillegg har vi scora 10 mål mindre.

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2505

                                Opprinnelig skrevet av Rune
                                PS. Det ropes etter Haglunds blod, men jeg tror problemene i Lillestrøm Sportsklubb stikker mye dypere enn som så. Laget og klubben som en gang var kjent for å spille med hjerte uten på drakta har nå definert følgende verdier:

                                Generøs
                                Modig
                                Leken
                                Lojal

                                Hulere enn det, blir det faktisk ikke.
                                Veldig off-topic:
                                Den andre av verdiene markedsavdelingen definerte var Uredd, ikke Modig. Vitsen var at forbokstavene i verdiene skulle bli et ord.
                                Men du har et poeng, akkurat nå tenker jeg mer GMLL enn GULL når jeg ser laget.

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  Haglund bør sendes tilbake til Sverige sporenstreks. Når du driter deg så loddrett ut og ikke stiller det beste laget er det bare å pakke sakene, makan til surrebukk! Wiggen kan ta over midlertidig.

                                  Kommentar

                                  • tilt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 813

                                    På tide å plukke fram denne igjen. Det er ca snittet han ligger på hos oss.
                                    Håper Stokstad spør han om dette. 11 poeng på 11 hjemmekamper i år.
                                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                                    Kommentar

                                    • nebbjævel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2009
                                      • 511

                                      Han bør nok takke for seg nå, om ikke annet så for å få bekreftet eller avkreftet at spillerstallen ikke er god nok, til tross for friske innkjøp. Vi kan ikke drive å leke oss ned i Addeco. Dessverre har det alltid vært lettere å sparke treneren enn noe annet i klubbene, og det bør vi få nok et ekspempel på nå.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        Magnus Haglund har fått en del kritikk de siste ukene, men i går synes jeg han treffer 100% med laguttaket og inngangen til kampen.
                                        Vi løste de defensive problemene med å gå rett i strupen på ett Aalesund lag som forsøker å spille fotball, og lykkes 100% med det. Det ble faktisk unødvendig spenneden på slutten, da kampen burde vært avgjort i god tid før Aalesund fikk sin scoring.
                                        Deilig å føle at man er så bra med fra start for første gang på lang tid.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4112

                                          Beklager å måtte helle litt malurt i begeret, folkens, men selv på seierens søte dag synes jeg det kan være lurt å være litt edruelig. Jeg oppfatter det sånn at noen tydeligvis synes kampen i går var fantastisk fra LSKs side. Det er jeg ikke enig i.

                                          Flott - og livsviktig - at vi fikk 3 poeng.
                                          Bra - men det skulle da for faen meg bare mangle - at spillerne er til stede når kampen starter og at flere går i dueller og viser at de vil spille for Lillestrøm.
                                          Glimrende at vi har en så god uttelling.
                                          Morsomt med flotte enkeltmannsprestasjoner.

                                          De tre poengene gjør at Haglund og laget kan få litt arbeidsro. Det er fint. Men vi må ikke glemme at vi møtte et særdeles tamt AAFK-lag og at det var små marginer som skilte oss fra igjen å tape poeng.

                                          Greit at man må ta ett skritt om gangen og de tre poengene var livsviktige. Men personlig forventer jeg mer av dette laget. Mye mer!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...