Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Kampen mot Ålesund var en kamp mellom to dårlige lag. Dårlig tempo, dårlig pasningskvalitet og dårlig reklame for Tippeligaen. Statistisk sett var kampen så jevn som man kan få den, LSK vant faktisk utrolig nok på viljen. Det får være det positive man drar med seg videre. Og først og fremst gjennom innsatsen til Riise og Hauger. Ålesund har alltid slitt i angrepsspillet, nå sliter de på en måte som gjør at jeg tror Rekdals tid der er over. Virker som om alle går på sparebluss der oppe nå.

Det vi leverte i går holder ikke mot Viking, en fin arbeidsseier, men ikke noe mer.

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Poeng borte mot hjemmesterke Aalesund er bra, uansett. Men totalpakka i går med lagoppstilling, innsats, bytter o.l. gjør det til en imponerende forestilling. Men desverre for Haglund sin del så må det flere sånne kamper på kuleramma til for at han skal få heder og ære, det er tross alt spilt 23 seriekamper der vi kan telle på 1 hånd de kampene laget virkelig har prestert bra i.

Med en god avslutning på sesongen så forventer jeg øverste halvdel, alt under det er under pari.

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Beklager å måtte helle litt malurt i begeret, folkens, men selv på seierens søte dag synes jeg det kan være lurt å være litt edruelig. Jeg oppfatter det sånn at noen tydeligvis synes kampen i går var fantastisk fra LSKs side. Det er jeg ikke enig i.

Flott - og livsviktig - at vi fikk 3 poeng.
        Bra - men det skulle da for faen meg bare mangle - at spillerne er til stede når kampen starter og at flere går i dueller og viser at de vil spille for Lillestrøm.
        Glimrende at vi har en så god uttelling.
        Morsomt med flotte enkeltmannsprestasjoner.

De tre poengene gjør at Haglund og laget kan få litt arbeidsro. Det er fint. Men vi må ikke glemme at vi møtte et særdeles tamt AAFK-lag og at det var små marginer som skilte oss fra igjen å tape poeng.

Greit at man må ta ett skritt om gangen og de tre poengene var livsviktige. Men personlig forventer jeg mer av dette laget. Mye mer!
        Jeg er uenig i at man må forvente mer i en bortekamp mot Aafk isolert sett. Kampen i går var bunnsolid. VI skapte ikke mye selv, men Aafk skapte ikke noen farligheter før det var spilt 75 minutter. At Aafk var svake kan likegjerne være vår fortjeneste. Vi gjorde Aafk dårlige! Vi hverken rundspilte eller kjørte over Aafk, men alle gutta gjorde en kamp som det står respekt av.

Jeg er enig i at alt i alt er det ingen grunn til å være fornøyd med denne sesongen. Til det har det vært alt for få kamper av samme kaliber som igår. Forhåpentligvis klarer vi å spille noen tilsvarende kamper på høsten slik at vi kan bygge opp selvtillit frem til seriestart neste år. (Slik som Rösler gjorde med Molde før Solskjær tok over og ble seriemester i 2011)

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Opprinnelig skrevet av KFL41
          Jeg er enig i at alt i alt er det ingen grunn til å være fornøyd med denne sesongen. Til det har det vært alt for få kamper av samme kaliber som igår.
          Å påstå at det var kaliber over gårsdagens prestasjon er jo selvbedrag. Kampen var rein sovemedisin, definisjonen på en arbeidsseier, men absolutt ingenting ble vist som tilsier at vi er et bedre lag enn tabellen tilsier. Også denne kampen viste frem problemene våre, de største sjansene hjemmelaget får byr vårt forsvar dem på. De siste femten holder vi på å rote vekk seieren helt på egen hånd. Gabrielsens feilpass etter 75, helt upressa og halveis feilvendt umotivert rett ut i midtsirkelen, er bare så vanvittig provoserende å være vitne til. Det ser mer og mer ut som et disiplinærproblem dette. Får det i det hele tatt konsekvenser å opptre på den måten? At Skagestad ikke scorer på muligheten denne feilpasningen var roten til var bare rein flaks for oss. Kippe er millimetere fra å lage to straffer.

Til tross for seieren i går, lite virker å være forandret. Innsats må man tross alt regne med ligger i bunn i hver eneste kamp.

Kommentar

• Reyrey
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2010
            • 379

Igår greide Magnus Haglund noe Henning Berg ALDRI har greid når han trente LSK!! Ja å vinne på Color Line stadion
            LSK i med- og motgang <3

Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Men vi må ikke glemme at vi møtte et særdeles tamt AAFK-lag og at det var små marginer som skilte oss fra igjen å tape poeng.
              Hvor mange kamper har AAFK tapt hjemme på dørmatta på CL stadion det siste året? Før gårdagens kamp - 2 stk mot Molde som vant serien sist år og pr dette minutt leder serien. AAFK er ikke tamme hjemme, men i går ble dem nok tatt på senga og spilt dårlige. Det er faktisk lov at LSK også gjør andre lag dårlige og presser motstanderen ut av stilen sin. Planen for kampen ble gjennomført, tre poeng ble med flyet hjem og i bagasjen er det lasta opp med rykende fersk selvtillit.

Selv om man sliter med kronisk negativitet i forhold til LSK sitt trenerteam med Haglund i spissen og lagets prestasjoner, så er det faktisk lov å gi laget og trenerteamet kred for en godt gjennomført kamp og tre poeng på bortebane.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av *46*
                Selv om man sliter med kronisk negativitet i forhold til LSK sitt trenerteam med Haglund i spissen og lagets prestasjoner, så er det faktisk lov å gi laget og trenerteamet kred for en godt gjennomført kamp og tre poeng på bortebane.
                Og det er vel heller ingen som har gjort noe annet. En god arbeidsseier. Dårlig tempo og dårlig pasningskvalitet, men god innsats.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Og det er vel heller ingen som har gjort noe annet. En god arbeidsseier. Dårlig tempo og dårlig pasningskvalitet, men god innsats.
                  Nja.... Jeg synes nå det er flere som er ganske så negative selv ved seier. Snakker AAFK ned som et dårlig lag, når faktum er at de fem øverste lagene er de eneste som gjør det bedre på hjemmebane. LSK har ikke reist fra Aalesund på gudene vet hvor mange år med poeng i balansten på flyet hjem 2 av 8 kamper har LSK vunnet på dørmatta i Aalesund.

Jeg står på at det er LSK som gjør AAFK dårlige i kampen. Hjemmeleksa var gjort grundig og spillerene stolte åpenbart bedre på hverandre enn på lenge og jobber for medspillere og laget. I stede lukes det ut enkeltprestasjoner i løpet av 94 minutter på enkelt spillere og snakkes om den og den feilpassninger. Hva faen tror dere dette er? PL eller La Liga? Selvsagt vil spillere i Tippeligaen gjøre blundere i løpet av 90 minutter. Hvis man ikke kan leve med det, da setter man alt for høye krav. Jeg får også grå hår i hodet av enkelte feil, men hvor lenge skal man gnu på disse feilene?

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Man gnur vel på feilene så lenge de skjer i hver bidige kamp? Forsvarsspillet vårt henger ikke sammen og har ikke gjort det på flere år. Vi holder aldri nullen, også i går var det vårt eget kløneri som sørger for baklengs og i bunn og grunn står bak det lille et meget svakt hjemmelag får til av avslutninger. De siste femten i går gjør at man ikke helt stoler på at noe er blitt bedre, til tross for seieren. Dette har vi nemlig alle sett før, gullfiskhukommelse eller ikke.

PL, La Liga eller TL, det er feil man ikke skal se hos spillere som tross alt i alle nevnte ligaer lever av å spille ball på heltid. Synes ikke det er for mye å forlange så lenge det er feil som sterkt bidrar til å lime oss til bunnen hvert eneste år. Selv i en liga du tydeligvis ikke stiller særlig krav til.

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7135

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Man gnur vel på feilene så lenge de skjer i hver bidige kamp? Forsvarsspillet vårt henger ikke sammen og har ikke gjort det på flere år. Vi holder aldri nullen, også i går var det vårt eget kløneri som sørger for baklengs og i bunn og grunn står bak det lille et meget svakt hjemmelag får til av avslutninger. De siste femten i går gjør at man ikke helt stoler på at noe er blitt bedre, til tross for seieren. Dette har vi nemlig alle sett før, gullfiskhukommelse eller ikke.
                      Siste 15? Jeg så en klønete inngripen som førte til straffe, masse polere opp på han stælken fra Estland (som traff med stussen to-tre ganger) og et par innlegg fra Barrantes som ikke ble til noe.

Merkelig at du går så voldsomt negativt ut etter en kamp der vi faktisk gjorde jobben. Gullfiskhukommelse er jo et stikkord her. Jeg husker en del ganske traurige opplevelser på Color Line stadion. I går kom AAFK til to sjanser, scoringen inkludert.

Vi skaper fremdeles for lite, men dette var en bortekamp, og vi var helt klart det beste laget. Hauger/Riise fant tonen, Bolly er på gang, stopperne gjorde en god jobb og laget fungerte som en helhet. Vi hadde et mye større balltempo enn i de aller fleste kampene i år, mye større aggressivitet, vi vant omtrent alt som var av 50-50-dueller og nektet Aalesund gjennom hele kampen. Nei, jeg ser ikke hvorfor du bruker så masse energi på å være kritisk etter denne kampen. Vi vant! Kanskje vi er ræva igjen til neste kamp, hvem vet. Men i går spilte vi bra, og vant. Det er godt nok for meg i den situasjonen vi er i akkurat nå.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Voldsomt negativ? Det er dine ord. Jeg er her for å si det jeg mener på et diskusjonsforum. Ord kan kanskje fremstå hardere enn de er ment. Har også skrevet at det både var en god arbeidsseier og at det beste var innsatsviljen og hvordan både Riise og Hauger sto frem som gedigne ballvinnere. Det var der vi vant denne kampen, foruten enkeltmannsprestasjonene. Pasningsforsøk og vellykka pasninger + ballbesittelse var helt jevn mellom lagene. At vi etter alle solemerker er ræva i neste kamp er jo kjernen i det jeg vil ha fokus på, og som gjør meg "voldsomt kritisk". At vi aldri kommer ut av tralten der vi hvert år må ty til ugly wins og aldri får roen til å fokusere på å skape et grunnspill som gjør at vi kan matche ambisjonene vi setter oss. Vi vinner først når vi mer eller mindre har kniven på strupa. Den situasjonen vi er i akkurat nå er jo nettopp det som definerer oss som TL-lag, kjempende i bunnen. Vi må komme oss videre!

Å se LSK vinne en kamp der de klart viser seg som det beste laget er alt jeg drømmer om. Det bør være mulig med dette laget.
                        Last edited by GIFKanari; 24.09.2012, 00:06.

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4263

Jeg synes Per Kristian Torvik i rb sier det ganske presist - se artikkel i nyhetstråden:

Slik hele laget framsto i går må det være malen for resten av sesongen. Seieren var solid, men ikke mer enn en bør forlange av et lag med så profilerte navn. (Min uthevnng.)
                          Elska þetta félag

Kommentar

• Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

Interessant å følge Elfsborg om dagen. Häcken er forbi, og Malmö kan gå forbi i dag. Formlaget AIK lusker kun to poeng bak. Akkurat nå lukter det 4. plass av Elfsborg. Det kan virke som at trenerskiftet kun ga en midlertidig boost, noe vi har sett en rekke ganger i andre klubber.

Utviklingen gir en slags støtte til de som mener at Haglunds resultater i Elfsborg var ganske gode.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Lars
                              Interessant å følge Elfsborg om dagen.
                              Litt off-topic, men dem har et poengsnitt det siste året på ca 0,1 på naturgress! Ganske så imponerende og viser store komplekser.... Haglund sitt mannskap i LSK ser man ikke noen stor forskjell på naturgress og kunstgress.

Kommentar

• andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

Opprinnelig skrevet av *46*
                                Litt off-topic, men dem har et poengsnitt det siste året på ca 0,1 på naturgress! Ganske så imponerende og viser store komplekser.... Haglund sitt mannskap i LSK ser man ikke noen stor forskjell på naturgress og kunstgress.
                                Kanskje intressant å sammenligne Lennartssons snitt på naturgress med snittet til Haglund i hans siste tid i Elfsborg. Absurd at man kan være så dårlig på naturgress. Man skulle nesten kunne tro at spillere på det nivået er komfortable med underlaget...
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Kanskje intressant å sammenligne Lennartssons snitt på naturgress med snittet til Haglund i hans siste tid i Elfsborg. Absurd at man kan være så dårlig på naturgress. Man skulle nesten kunne tro at spillere på det nivået er komfortable med underlaget...
                                  Lennartsson har 1 poeng på naturgress. Borte mot Dif.

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Elfsborg hadde gullhår i ræva fra første seriekamp, laget vant og vant mens kaptein Svensson sto i intervju etter intervju og hadde et kroppsspråk som om han hatet å spille fotball. Svensson likte hverken måten man vant på eller måten man spilte på.

Kan virke som om ting har jevnet seg ut nå.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Moderatormelding:
                                      Tilbake til trådtemaet, Magnus Haglund. Hvordan det for tiden går med Elfsborg får evt. tas backstage.

Kommentar

• Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

Skulle da mene at Elfsborg og hvordan det går med dem er ganske relevant i forhold til hvordan treneren som bygde dem opp i utgangspunktet fungerer...
                                        Last edited by Grusom B; 25.09.2012, 17:33.
                                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

En kollega hadde en lang prat med Gunnar Halle sist helg (trur jeg) og han sa at når du har så gode og rutinerte spillere trenger man ikke mer en 2-3 kamper for å spille inn laget og la all skylden på treneren.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...