Magnus Haglund
Collapse
X
-
Jeg er fortsatt av den oppdatning av at Magnus er riktig trener. Romerikes Blad har kilder inn i klubben og hadde garantert kommet opp med noe grums om det var noe med substans. Jeg kommer heller ikke bort i fra at det skal kjøres inn ekstremt mange nye spillere på en gang og det vil ta tid. Jeg tror ikke noen annen trener ville ha hatt veldig mye mer sukess med LSK i år. Jeg forstår at man blir utålmodig når klubbens sier man skal satse og når gode spillere handles inn, men jeg er generelt fan av kontinuitet og har tro på gi alle mennesker tid for å lykkes (det inluderer forøvrig også Jesper).
I tillegg er det ingen åpenbare kandidater til å ta over etter Magnus heller. Wiggen kan være et alternativ, men han er jo også med nå? I og med at Ståle får høyere og høyre stjerne i England så er det bare å glemme han. I allefall frem til jul.
Jeg gir Magnus i alle fall frem til jul med å gi laget en oppadgående kurve - for han er her uansett.Kommentar
-
Dette avhenger en del av hva man ønsker å oppnå. En del trenere er veldig gode til å oppnå resultater hurtig, men de samme trenerne sliter også veldig på omgivelsene, og bytter jobb hyppig. Det tror jeg har sammenheng med at de er bedre til å piske og motivere, enn de er til å bygge lag. D
et er faktisk veldig få trenere i verden som har vist at de klarer å skape suksess over natten med mange nye stjernespillere samtidig inn til klubben. Jose Mourinho lyktes med det i Chelsea, og Fabio Capello fikk det til i Roma. Ellers kan jeg ikke komme på noen andre i farta som har lyktes noe særlig med dette.
Det tar tid å bygge seg opp etter flere år i bunnen som LSK har opplevd, og det tar tid å kjøre sammen en stall med 19 utskiftninger i løpet av sesongen, som må være i nærheten av verdensrekord. QPR er vel hakket verre, men der ser vi også at de overhodet ikke har lyktes med dette til nå, selv om de har en stall som utvilsomt bør kjempe om en plass blant de 7-8 beste.
Jeg velger definitivt den langsiktige løsningen fremfor en motivator som skaper midlertidige resultater ala Tom Nordlie. Men, som sagt tidligere må man begynne å se en klar forbedring av både spill og resultater fra start av i neste sesong. Alt annet enn at man kjemper om medalje neste sesong vil være en skuffelse om man beholder dagens stall.Kommentar
-
Jeg ønsker også en trenerfilosofi med kontinuitet og lange ansettelsesforhold men har til gode å bli overbevist om at Haglund er rett mann. Gjør meg ingenting å ta feil men har mine tvil.
Og dette var Halles mening og ingen fasit.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Det er faktisk veldig få trenere i verden som har vist at de klarer å skape suksess over natten med mange nye stjernespillere samtidig inn til klubben. Jose Mourinho lyktes med det i Chelsea, og Fabio Capello fikk det til i Roma. Ellers kan jeg ikke komme på noen andre i farta som har lyktes noe særlig med dette.
Det tar tid å bygge seg opp etter flere år i bunnen som LSK har opplevd, og det tar tid å kjøre sammen en stall med 19 utskiftninger i løpet av sesongen, som må være i nærheten av verdensrekord. QPR er vel hakket verre, men der ser vi også at de overhodet ikke har lyktes med dette til nå, selv om de har en stall som utvilsomt bør kjempe om en plass blant de 7-8 beste.
Isolert sett kan mange av de kjøpene vi har gjort virke fornuftige, men for meg er det vanskelig å se den store planen bak det hele. Utsagn av typen "Det er umulig å si nei..." er i hvert fall ikke veldig betryggende.
Man kan for eksempel se på hva som skjer når Stoor har karantene. Hvordan skal forsvaret komponeres i morgen? 19 spiller har blitt hentet, men får vi karantene på førstevalget vårt på høyreback er vi plutselig i kjempetrøbbel (håper jeg tar feil)."Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)Kommentar
-
Når det er så vanskelig å oppnå suksess på denne måten, så kan man stille seg spørsmål om hvorfor LSK har gjort nettopp dette.
Isolert sett kan mange av de kjøpene vi har gjort virke fornuftige, men for meg er det vanskelig å se den store planen bak det hele. Utsagn av typen "Det er umulig å si nei..." er i hvert fall ikke veldig betryggende.
Man kan for eksempel se på hva som skjer når Stoor har karantene. Hvordan skal forsvaret komponeres i morgen? 19 spiller har blitt hentet, men får vi karantene på førstevalget vårt på høyreback er vi plutselig i kjempetrøbbel (håper jeg tar feil).
Når Roger viste seg å variere mye ble jeg glad for Hauger. Det er vel først og fremst han det var "umulig å si nei til".
Vi har hentet to etablerte høyrebacker med svensk pass. Synes du det burde vært tre?Kommentar
-
Vi hørte vel allerede i eller etter overgangsvinduet før sesongen at Bjarmann hadde ringt Hauger og lurte på om kunne tenke seg en tur til LSK. LSK har nok vært ute etter han lenge.Kommentar
-
Bra desperat trekk av Haglund å sette Føniks på back. Det er jo totale falitterklæring av han å sette toppscorern på back etter å ha trumfet igjennom at man skulle hente Westerberg.
Denne tråden bør få igjen sin gamle tittel umiddelbart!
Og til dere som snakker om at det tar tid å spille inn laget: det er faen ikke rart, når en av få spillere som har fungert over forventning blir satt på en plass på banen han aldri har vært på før.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Bra desperat trekk av Haglund å sette Føniks på back. Det er jo totale falitterklæring av han å sette toppscorern på back etter å ha trumfet igjennom at man skulle hente Westerberg.
Og til dere som snakker om at det tar tid å spille inn laget: det er faen ikke rart, når en av få spillere som har fungert over forventning blir satt på en plass på banen han aldri har vært på før.
Erling er vurdert bak Helstad i køen og det er en fair sak å være uenig i, men at han i én kamp plasseres på back fordi spilleren som egentlig har den har karantene klarer jeg ikke bekymre meg for. Kanskje er det riktig, som Magnus påpeker, at det er et klokt valg på grunn av Trond Olsens ferdigheter?
Vi skal ikke skru tiden lenger tilbake enn til jul og på nyåret før Erling var en hakkekylling her inne på forumet. Hadde det ikke vært for at Magnus satte han opp som spiss så hadde han heller ikke blitt godt likt og prestert så bra.
Til forskjell fra de andre kampene så stiller faktisk Magnus med det samme laget i morra som gjorde det bra mot Aalesund. Han bytter karantenespillere direkte og sørger for at resten av spillerne beholder sin plass. Dette er supert for relasjonsbyggingen.
For ordens skyld: jeg skulle gjerne sett at Jesper fikk sjansen denne kampen.Kommentar
-
Se bare på Demir i Bergen; ble skrytt opp som kanskje vinterens beste signering, men har delvis falt igjennom i Bergen så langt. Dessuten blir det litt spesielt for meg å påstå at Jesper er en elendig spiller for dernest å kritisere Magnus for å ikke bruke den «elendige» spilleren.Kommentar
-
Og til dere som snakker om at det tar tid å spille inn laget: det er faen ikke rart, når en av få spillere som har fungert over forventning blir satt på en plass på banen han aldri har vært på før.
Let it go!Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Yupp. Han er den eneste som kan trene LSK. Den eneste rette vei.
(Av med sarkasmen, så liker jeg Arne veldig godt - derimot tror jeg det er flere veier til Rom. Haglund kan være en av dem.)Kommentar
-
For ordens skyld så er det flere enn Gunnar Halle som har gitt uttrykk for at det er helt uvanlig, for ikke å overdrive, å bruke en lang oppkjøringsperiode og flere titalls kamper uten å klare å få et lag til å fungere. Av de jeg i farten husker har gitt uttrykk for det samme er Arne Erlandsen, Nils Arne Eggen, Ivar Hoff, Einar Krokan og Joar Hoff. Det er sikkert flere.Elska þetta félagKommentar
-
Tom Lund er for øvrig positiv:
- De har nå et veldig godt spillermateriell. Bare de får satt dette laget over tid, så vil de ha mulighet til å lage godt fotballag. De er i en akutt krise nå, men de har mulighet til å komme på plussiden, sier han.Kommentar
-
La meg bare spørre - hvor mange av dem har fått 18 ny spillere på så kort tid? Hvilken erfaring ha dem med et slikt antall? 3 av 11 spillere som startet sist helg, spilte i LSK også sist år. I første kamp stilte man med 6 av 11 med historikk i LSK fra 2011. Historikken fra sist høst, var ikke den aller beste. Den eneste jeg tror kunne ha gjort det bedre av de nevnte, er Eggen. Hadde ikke blitt gull med han heller, men resultatene ville nok vært bedre.Kommentar
-
Var EK god i ffk/til-kampene? Nei. Bidratt med to bra mål mot foss og sif, det er alt siden medio juli.Kommentar
-
Nei, men Arne er et av veldig mange alternativ som er bedre enn Haglund. Jeg kjenner ikke deg, men tror faktisk du er det også.
KFL var tidligere ansett som en krevende supportergruppering: nå har vi tydeligvis blitt en gjeng regimetro vallaker som messer om det samme som trenerne: "gi laget tid, dette blir bra neste år."Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Eller man kan si at enkelte tilhørere er en gjeng sulliker som roper etter trenerens blod så fort det butter litt og man mister tålmodigheten etter en kort stund. Alt etter som øyet som ser.Kommentar
-
"Butter litt"? Klarte ikke å få orden på laget når de var samspilte, klarte ikke å få orden på laget med nye landslagsspillere på banen. Klubben blir latterliggjørt av fotballnorge.
Folk som har fulgt elfsborg tett videre advarer mot en trener som ikke klarer å motivere laget og som er avhengig av klassespillere for å lykkes.
Han klarer ikke å motivere laget og vi henter klassespillere.
Ryker ut av cupen mot svak motstand. Investoren blir så fortvila at han hiver nye millioner inn i klubben
Går ut i avisa og sier han "vil ofre livet" for at klubben skal klare seg i tippeligaen? Hva er hans mentale kapasitet med en slik idiotuttalelse?
Skal vi holde på ham fordi vi ikke kan sparke trenere for ofte? Tullball. Berg hadde gjort kort prosess med ham om han ikke hadde hatt Rösler på samvittigheten.Kommentar
-
Siden man nå bringer debatten opp på et nytt nivå, må det være tilatt å konkludere med at Haglund-fundamentalistene nok aldri vil gå med på at dette var og er et blindspor.
Hilsen en "sullik" ? ;-)Elska þetta félagKommentar
Kommentar