Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4112

    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    En kollega hadde en lang prat med Gunnar Halle sist helg (trur jeg) og han sa at når du har så gode og rutinerte spillere trenger man ikke mer en 2-3 kamper for å spille inn laget og la all skylden på treneren.
    Dette er jo den rosa elefanten i Lillestrøm Sportsklubb. Alle ser det, men nesten ingen tør si det høyt.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Martin83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 794

      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      En kollega hadde en lang prat med Gunnar Halle sist helg (trur jeg) og han sa at når du har så gode og rutinerte spillere trenger man ikke mer en 2-3 kamper for å spille inn laget og la all skylden på treneren.
      Når de samme rutinerte spillerne ikke har spilt kamp på ett år og man henter inn ikke en, to eller tre etablerte spillere men nesten et helt nytt lag (med innbytterbenk). Det regnestykket inneholder for mange ukjente til at man kan slå seg på brystet og sette to streker under svaret.

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Dette er jo den rosa elefanten i Lillestrøm Sportsklubb. Alle ser det, men nesten ingen tør si det høyt.
      Definér «alle» - og ikke si «jeg har snakka med noen»?

      Jeg er fortsatt av den oppdatning av at Magnus er riktig trener. Romerikes Blad har kilder inn i klubben og hadde garantert kommet opp med noe grums om det var noe med substans. Jeg kommer heller ikke bort i fra at det skal kjøres inn ekstremt mange nye spillere på en gang og det vil ta tid. Jeg tror ikke noen annen trener ville ha hatt veldig mye mer sukess med LSK i år. Jeg forstår at man blir utålmodig når klubbens sier man skal satse og når gode spillere handles inn, men jeg er generelt fan av kontinuitet og har tro på gi alle mennesker tid for å lykkes (det inluderer forøvrig også Jesper).

      I tillegg er det ingen åpenbare kandidater til å ta over etter Magnus heller. Wiggen kan være et alternativ, men han er jo også med nå? I og med at Ståle får høyere og høyre stjerne i England så er det bare å glemme han. I allefall frem til jul.

      Jeg gir Magnus i alle fall frem til jul med å gi laget en oppadgående kurve - for han er her uansett.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3500

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        En kollega hadde en lang prat med Gunnar Halle sist helg (trur jeg) og han sa at når du har så gode og rutinerte spillere trenger man ikke mer en 2-3 kamper for å spille inn laget og la all skylden på treneren.
        Snakker han av erfaring? Kan ikke se av CV'en hans at han har prøvd dette selv.

        Dette avhenger en del av hva man ønsker å oppnå. En del trenere er veldig gode til å oppnå resultater hurtig, men de samme trenerne sliter også veldig på omgivelsene, og bytter jobb hyppig. Det tror jeg har sammenheng med at de er bedre til å piske og motivere, enn de er til å bygge lag. D
        et er faktisk veldig få trenere i verden som har vist at de klarer å skape suksess over natten med mange nye stjernespillere samtidig inn til klubben. Jose Mourinho lyktes med det i Chelsea, og Fabio Capello fikk det til i Roma. Ellers kan jeg ikke komme på noen andre i farta som har lyktes noe særlig med dette.
        Det tar tid å bygge seg opp etter flere år i bunnen som LSK har opplevd, og det tar tid å kjøre sammen en stall med 19 utskiftninger i løpet av sesongen, som må være i nærheten av verdensrekord. QPR er vel hakket verre, men der ser vi også at de overhodet ikke har lyktes med dette til nå, selv om de har en stall som utvilsomt bør kjempe om en plass blant de 7-8 beste.

        Jeg velger definitivt den langsiktige løsningen fremfor en motivator som skaper midlertidige resultater ala Tom Nordlie. Men, som sagt tidligere må man begynne å se en klar forbedring av både spill og resultater fra start av i neste sesong. Alt annet enn at man kjemper om medalje neste sesong vil være en skuffelse om man beholder dagens stall.

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Jeg ønsker også en trenerfilosofi med kontinuitet og lange ansettelsesforhold men har til gode å bli overbevist om at Haglund er rett mann. Gjør meg ingenting å ta feil men har mine tvil.

          Og dette var Halles mening og ingen fasit.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Rune
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 1229

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Det er faktisk veldig få trenere i verden som har vist at de klarer å skape suksess over natten med mange nye stjernespillere samtidig inn til klubben. Jose Mourinho lyktes med det i Chelsea, og Fabio Capello fikk det til i Roma. Ellers kan jeg ikke komme på noen andre i farta som har lyktes noe særlig med dette.
            Det tar tid å bygge seg opp etter flere år i bunnen som LSK har opplevd, og det tar tid å kjøre sammen en stall med 19 utskiftninger i løpet av sesongen, som må være i nærheten av verdensrekord. QPR er vel hakket verre, men der ser vi også at de overhodet ikke har lyktes med dette til nå, selv om de har en stall som utvilsomt bør kjempe om en plass blant de 7-8 beste.
            Når det er så vanskelig å oppnå suksess på denne måten, så kan man stille seg spørsmål om hvorfor LSK har gjort nettopp dette.

            Isolert sett kan mange av de kjøpene vi har gjort virke fornuftige, men for meg er det vanskelig å se den store planen bak det hele. Utsagn av typen "Det er umulig å si nei..." er i hvert fall ikke veldig betryggende.

            Man kan for eksempel se på hva som skjer når Stoor har karantene. Hvordan skal forsvaret komponeres i morgen? 19 spiller har blitt hentet, men får vi karantene på førstevalget vårt på høyreback er vi plutselig i kjempetrøbbel (håper jeg tar feil).
            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              Opprinnelig skrevet av Rune
              Når det er så vanskelig å oppnå suksess på denne måten, så kan man stille seg spørsmål om hvorfor LSK har gjort nettopp dette.

              Isolert sett kan mange av de kjøpene vi har gjort virke fornuftige, men for meg er det vanskelig å se den store planen bak det hele. Utsagn av typen "Det er umulig å si nei..." er i hvert fall ikke veldig betryggende.

              Man kan for eksempel se på hva som skjer når Stoor har karantene. Hvordan skal forsvaret komponeres i morgen? 19 spiller har blitt hentet, men får vi karantene på førstevalget vårt på høyreback er vi plutselig i kjempetrøbbel (håper jeg tar feil).

              Når Roger viste seg å variere mye ble jeg glad for Hauger. Det er vel først og fremst han det var "umulig å si nei til".

              Vi har hentet to etablerte høyrebacker med svensk pass. Synes du det burde vært tre?
              Last edited by OptimistFugl; 28.09.2012, 15:46. Begrunnelse: Stavefeil

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                Når Roger viste seg å variere mye ble jeg glad for Hauger. Det er vel først og fremst han det var "umulig å si nei til".
                Vi hørte vel allerede i eller etter overgangsvinduet før sesongen at Bjarmann hadde ringt Hauger og lurte på om kunne tenke seg en tur til LSK. LSK har nok vært ute etter han lenge.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Bra desperat trekk av Haglund å sette Føniks på back. Det er jo totale falitterklæring av han å sette toppscorern på back etter å ha trumfet igjennom at man skulle hente Westerberg.

                  Denne tråden bør få igjen sin gamle tittel umiddelbart!

                  Og til dere som snakker om at det tar tid å spille inn laget: det er faen ikke rart, når en av få spillere som har fungert over forventning blir satt på en plass på banen han aldri har vært på før.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Martin83
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 794

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Bra desperat trekk av Haglund å sette Føniks på back. Det er jo totale falitterklæring av han å sette toppscorern på back etter å ha trumfet igjennom at man skulle hente Westerberg.

                    Denne tråden bør få igjen sin gamle tittel umiddelbart!

                    Og til dere som snakker om at det tar tid å spille inn laget: det er faen ikke rart, når en av få spillere som har fungert over forventning blir satt på en plass på banen han aldri har vært på før.
                    At Magnus, Torgeir og sportslig utvalg bommer på noen av 18 spillere er ikke så rart. Se bare på Demir i Bergen; ble skrytt opp som kanskje vinterens beste signering, men har delvis falt igjennom i Bergen så langt. Dessuten blir det litt spesielt for meg å påstå at Jesper er en elendig spiller for dernest å kritisere Magnus for å ikke bruke den «elendige» spilleren.

                    Erling er vurdert bak Helstad i køen og det er en fair sak å være uenig i, men at han i én kamp plasseres på back fordi spilleren som egentlig har den har karantene klarer jeg ikke bekymre meg for. Kanskje er det riktig, som Magnus påpeker, at det er et klokt valg på grunn av Trond Olsens ferdigheter?

                    Vi skal ikke skru tiden lenger tilbake enn til jul og på nyåret før Erling var en hakkekylling her inne på forumet. Hadde det ikke vært for at Magnus satte han opp som spiss så hadde han heller ikke blitt godt likt og prestert så bra.

                    Til forskjell fra de andre kampene så stiller faktisk Magnus med det samme laget i morra som gjorde det bra mot Aalesund. Han bytter karantenespillere direkte og sørger for at resten av spillerne beholder sin plass. Dette er supert for relasjonsbyggingen.

                    For ordens skyld: jeg skulle gjerne sett at Jesper fikk sjansen denne kampen.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av Martin83
                      Se bare på Demir i Bergen; ble skrytt opp som kanskje vinterens beste signering, men har delvis falt igjennom i Bergen så langt. Dessuten blir det litt spesielt for meg å påstå at Jesper er en elendig spiller for dernest å kritisere Magnus for å ikke bruke den «elendige» spilleren.
                      Dyrestam ble bytta ut for FKH i kampen mot RBK. Synes ikke han imponerte... Og han, skal i likhet med Demir og Jesper, være en av de beste backene i Allsvenskan. Ikke bare Jesper som har fått en tung start...

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Bra desperat trekk av Haglund å sette Føniks på back. Det er jo totale falitterklæring av han å sette toppscorern på back etter å ha trumfet igjennom at man skulle hente Westerberg.

                        Denne tråden bør få igjen sin gamle tittel umiddelbart!

                        Og til dere som snakker om at det tar tid å spille inn laget: det er faen ikke rart, når en av få spillere som har fungert over forventning blir satt på en plass på banen han aldri har vært på før.
                        For Arne E er fortsatt eneste bra alternativ?

                        Let it go!
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          En kollega hadde en lang prat med Gunnar Halle sist helg (trur jeg) og han sa at når du har så gode og rutinerte spillere trenger man ikke mer en 2-3 kamper for å spille inn laget og la all skylden på treneren.
                          Med all respekt for Gunnar Halle, så er ikke han noen hovedtrener - derimot tror jeg han er en drivende god assistent (på lik linje med Petter Belsvik). Han setter seg selv rimelig høyt med en slik uttalelse.

                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          For Arne E er fortsatt eneste bra alternativ?


                          Let it go!
                          Yupp. Han er den eneste som kan trene LSK. Den eneste rette vei.

                          (Av med sarkasmen, så liker jeg Arne veldig godt - derimot tror jeg det er flere veier til Rom. Haglund kan være en av dem.)

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4112

                            For ordens skyld så er det flere enn Gunnar Halle som har gitt uttrykk for at det er helt uvanlig, for ikke å overdrive, å bruke en lang oppkjøringsperiode og flere titalls kamper uten å klare å få et lag til å fungere. Av de jeg i farten husker har gitt uttrykk for det samme er Arne Erlandsen, Nils Arne Eggen, Ivar Hoff, Einar Krokan og Joar Hoff. Det er sikkert flere.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Martin83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 794

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              (...) Av de jeg i farten husker har gitt uttrykk for det samme er Arne Erlandsen, Nils Arne Eggen, Ivar Hoff, Einar Krokan og Joar Hoff. Det er sikkert flere.
                              Joar Hoff kritiserte spillerne og ikke Magnus.



                              Tom Lund er for øvrig positiv:
                              - De har nå et veldig godt spillermateriell. Bare de får satt dette laget over tid, så vil de ha mulighet til å lage godt fotballag. De er i en akutt krise nå, men de har mulighet til å komme på plussiden, sier han.

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Av de jeg i farten husker har gitt uttrykk for det samme er Arne Erlandsen, Nils Arne Eggen, Ivar Hoff, Einar Krokan og Joar Hoff. Det er sikkert flere.
                                La meg bare spørre - hvor mange av dem har fått 18 ny spillere på så kort tid? Hvilken erfaring ha dem med et slikt antall? 3 av 11 spillere som startet sist helg, spilte i LSK også sist år. I første kamp stilte man med 6 av 11 med historikk i LSK fra 2011. Historikken fra sist høst, var ikke den aller beste. Den eneste jeg tror kunne ha gjort det bedre av de nevnte, er Eggen. Hadde ikke blitt gull med han heller, men resultatene ville nok vært bedre.

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Bra desperat trekk av Haglund å sette Føniks på back. Det er jo totale falitterklæring av han å sette toppscorern på back etter å ha trumfet igjennom at man skulle hente Westerberg.

                                  Denne tråden bør få igjen sin gamle tittel umiddelbart!

                                  Og til dere som snakker om at det tar tid å spille inn laget: det er faen ikke rart, når en av få spillere som har fungert over forventning blir satt på en plass på banen han aldri har vært på før.
                                  Om det er en bra vurdering eller en desperat, det ser vi imorra. Må jo være flott å innrømme et bomkjøp, istedenfor å kjøre vrangvogna. -De beste spelar. Ferdig med det.

                                  Var EK god i ffk/til-kampene? Nei. Bidratt med to bra mål mot foss og sif, det er alt siden medio juli.

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    For Arne E er fortsatt eneste bra alternativ?

                                    Let it go!
                                    Nei, men Arne er et av veldig mange alternativ som er bedre enn Haglund. Jeg kjenner ikke deg, men tror faktisk du er det også.

                                    KFL var tidligere ansett som en krevende supportergruppering: nå har vi tydeligvis blitt en gjeng regimetro vallaker som messer om det samme som trenerne: "gi laget tid, dette blir bra neste år."
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      KFL var tidligere ansett som en krevende supportergruppering: nå har vi tydeligvis blitt en gjeng regimetro vallaker som messer om det samme som trenerne: "gi laget tid, dette blir bra neste år."
                                      Eller man kan si at enkelte tilhørere er en gjeng sulliker som roper etter trenerens blod så fort det butter litt og man mister tålmodigheten etter en kort stund. Alt etter som øyet som ser.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        "Butter litt"? Klarte ikke å få orden på laget når de var samspilte, klarte ikke å få orden på laget med nye landslagsspillere på banen. Klubben blir latterliggjørt av fotballnorge.

                                        Folk som har fulgt elfsborg tett videre advarer mot en trener som ikke klarer å motivere laget og som er avhengig av klassespillere for å lykkes.
                                        Han klarer ikke å motivere laget og vi henter klassespillere.

                                        Ryker ut av cupen mot svak motstand. Investoren blir så fortvila at han hiver nye millioner inn i klubben

                                        Går ut i avisa og sier han "vil ofre livet" for at klubben skal klare seg i tippeligaen? Hva er hans mentale kapasitet med en slik idiotuttalelse?

                                        Skal vi holde på ham fordi vi ikke kan sparke trenere for ofte? Tullball. Berg hadde gjort kort prosess med ham om han ikke hadde hatt Rösler på samvittigheten.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4112

                                          Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Eller man kan si at enkelte tilhørere er en gjeng sulliker som roper etter trenerens blod så fort det butter litt og man mister tålmodigheten etter en kort stund. Alt etter som øyet som ser.
                                          Vi har spilt 23 serierunder. Sesongen er nesten over. Slutt. Snipp snapp snute. Da synes jeg det er pinlig at enkelte fortsatt bruker argumentet om at laget trenger tid til å bli samspilte. Pinlig, og i min bok useriøst. Tidenes lengste prøvetid. Tidenes selvbedrag, folkens! Jeg ler meg ihjæl.

                                          Siden man nå bringer debatten opp på et nytt nivå, må det være tilatt å konkludere med at Haglund-fundamentalistene nok aldri vil gå med på at dette var og er et blindspor.

                                          Hilsen en "sullik" ? ;-)
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...