Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4112

    Opprinnelig skrevet av *46*
    man mister tålmodigheten etter en kort stund.
    Det jeg lurer på, er hvor lang en kort stund kan være...?
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Geirfugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 561

      Jeg er ingen stor tilhenger av Haglund, men de karakteristikkene dere bruker av både ham og medsupportere synes jeg er uverdige. Ta debatten, men dropp dritten!

      Kommentar

      • Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

        Opprinnelig skrevet av reka
        "Butter litt"? Klarte ikke å få orden på laget når de var samspilte, klarte ikke å få orden på laget med nye landslagsspillere på banen. Klubben blir latterliggjørt av fotballnorge.

        Folk som har fulgt elfsborg tett videre advarer mot en trener som ikke klarer å motivere laget og som er avhengig av klassespillere for å lykkes.
        Han klarer ikke å motivere laget og vi henter klassespillere.

        Ryker ut av cupen mot svak motstand. Investoren blir så fortvila at han hiver nye millioner inn i klubben

        Går ut i avisa og sier han "vil ofre livet" for at klubben skal klare seg i tippeligaen? Hva er hans mentale kapasitet med en slik idiotuttalelse?

        Skal vi holde på ham fordi vi ikke kan sparke trenere for ofte? Tullball. Berg hadde gjort kort prosess med ham om han ikke hadde hatt Rösler på samvittigheten.
        Hmmm... godt skrevet. Laget hadde vel orden med tidl.lands-spillere sist mot aafk. La det være en slags eksamen ikveld da.

        Beit meg også merke i "ofre livet" bemerkningen. Desperat. Og sluttapellen i garderoben etter sist kamp oppe i ålesund var litt snodig. Ligger på lsk-tv.

        Men, jeg lånte øret til pause-peptalken mot ffk hjemme. Det virket ganske bra det, "kom igjen nu boys" osv. Hvertfall mye tryggere og bettre enn han amundsen i ffk. Han stotret. Så Haglund har nok ordet i sin makt han, men nytter ikke det når laget blir satt opp feil, og middelmådighetene får rå. Vi har ikke mange gode spillere utover HH, BHR, PVM.

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
          Vi har spilt 23 serierunder. Sesongen er nesten over. Slutt. Snipp snapp snute. Da synes jeg det er pinlig at enkelte fortsatt bruker argumentet om at laget trenger tid til å bli samspilte. Pinlig, og i min bok useriøst. Tidenes lengste prøvetid. Tidenes selvbedrag, folkens! Jeg ler meg ihjæl.

          Siden man nå bringer debatten opp på et nytt nivå, må det være tilatt å konkludere med at Haglund-fundamentalistene nok aldri vil gå med på at dette var og er et blindspor.

          Hilsen en "sullik" ? ;-)
          Det er du som tar "denne driten av en debatt" til et pinlig niveau.. hehe (Fritt hentet fra Hans Bauges bravader i Lønning-show på 90-tallet).

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av reka
            "Butter litt"? Klarte ikke å få orden på laget når de var samspilte, klarte ikke å få orden på laget med nye landslagsspillere på banen. Klubben blir latterliggjørt av fotballnorge.
            Etter tapet for Sandnes Ulf hjemme, synes jeg faktisk det har vært ganske så bra. Ei stor arbeidsulykke i Tromsø og tap for FFK som har kniven på strupen. Ganske så god seier borte mot AaFK sist helg - kun LSK og Molde som har slått Aafk på egen dørmatte. LSK er 1 av 2 lag som har tatt poeng på dørmatta i Drammen i år.

            Opprinnelig skrevet av reka
            Folk som har fulgt elfsborg tett videre advarer mot en trener som ikke klarer å motivere laget og som er avhengig av klassespillere for å lykkes.
            Han klarer ikke å motivere laget og vi henter klassespillere.
            Ganske så merkelig påstand å si at Haglund ikke klarte å motivere laget. Har du sett på resultatene Elfsborg hadde under han? 7 - 1 - 4 - 2 - 3 - 4 - 3. Og det med en trener uten motivasjon? Jeg har sett ganske så mye fotball med Elfsborg de siste årene. Generelt har jeg sett mye svensk fotball. Og Elfsborg har spilt glitrende fotball!

            Opprinnelig skrevet av reka
            Ryker ut av cupen mot svak motstand. Investoren blir så fortvila at han hiver nye millioner inn i klubben.
            Hvordan synes du LSK har gjort det de siste årene i cupen`? Er dette noe særskilt for Haglund? Neppe...

            Opprinnelig skrevet av reka
            Går ut i avisa og sier han "vil ofre livet" for at klubben skal klare seg i tippeligaen? Hva er hans mentale kapasitet med en slik idiotuttalelse?
            Mye bedre enn en som er likegyldig og putter henda i lomma mens han trekker på skuldrene.

            Opprinnelig skrevet av reka
            Skal vi holde på ham fordi vi ikke kan sparke trenere for ofte? Tullball. Berg hadde gjort kort prosess med ham om han ikke hadde hatt Rösler på samvittigheten.
            Han blir sittende på bakgrunn av full tillit i spillergruppa og sportslig ledelse.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Du er med andre ord ganske fornøyd? Deg om det.

              Ikke rart det går til helvete når man er fornøyd med, i beste fall, middelmådige prestasjoner.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Vi har spilt 23 serierunder. Sesongen er nesten over. Slutt. Snipp snapp snute. Da synes jeg det er pinlig at enkelte fortsatt bruker argumentet om at laget trenger tid til å bli samspilte. Pinlig, og i min bok useriøst. Tidenes lengste prøvetid. Tidenes selvbedrag, folkens! Jeg ler meg ihjæl.

                Siden man nå bringer debatten opp på et nytt nivå, må det være tilatt å konkludere med at Haglund-fundamentalistene nok aldri vil gå med på at dette var og er et blindspor.

                Hilsen en "sullik" ? ;-)
                Sesongen neste slutt? Du er klar over at det er 21 poeng igjen å spille om? Tar du resultatene fra etter kampen hjemme mot Sandnes Ulf og frem til i dag, så er det ikke så aller værst med tanke på våren.

                Tidenes selvbedrag, må i såfall være å tro at LSK skulle være med helt i toppen i år. At de siste fire årene med ræva resultater på et blunk skulle feies under teppet og alle sorger være glemt.

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Det jeg lurer på, er hvor lang en kort stund kan være...?
                Deler du sesongen ca i tre, så var de første kampene sorgens kapittel og prioden fra starten av Juli ut til nå ganske så bra. Syv kamper igjen å overbevise på og heve laget på tabellen.

                Hilsen en som "driver med tidenes selvbedrag og er på et blindspor" i følge sullikene ;-)

                Edit:
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Du er med andre ord ganske fornøyd? Deg om det.

                Ikke rart det går til helvete når man er fornøyd med, i beste fall, middelmådige prestasjoner.
                Jeg skriver ganske så bra. Det er ikke det samme som at jeg er fornøyd. Utviklingen har vært positiv - noe selv ei blind høne som løper i ring og hakker på alt og alle må klare å få med seg.

                Personlig mener jeg det stilles alt for høye krav til prestasjonene på kort sikt med den utviklingen stalle har fått i år.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Du skriver ganske så bra, og alle andre er sulliker? Særdeles dårlig forsøk på hersketeknikker. Spesielt med tanke på at poenghøsten er like svak som den Berg hadde med juniorlaget.

                  Helt greit å mene at den trevlige gubben er en god trener, men alt vi har sett hittil viser det motsatte - du har rett og slett en syltynn sak.

                  Blind høne som løper i ring og hakker på alt og alle? Seriøst... Du burde klare bedre. Om du har litt tungt for det: det er en mann jeg hakker på, det er Haglund, og han har jammen fortjent det.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Du skriver ganske så bra, og alle andre er sulliker? Særdeles dårlig forsøk på hersketeknikker. Spesielt med tanke på at poenghøsten er like svak som den Berg hadde med juniorlaget.

                    Helt greit å mene at den trevlige gubben er en god trener, men alt vi har sett hittil viser det motsatte - du har rett og slett en syltynn sak.

                    Blind høne som løper i ring og hakker på alt og alle? Seriøst... Du burde klare bedre. Om du har litt tungt for det: det er en mann jeg hakker på, det er Haglund, og han har jammen fortjent det.
                    Jeg skrev at "det har vært ganske så bra", ingen påstand om at jeg skriver ganske så bra.... Som dysletiker-light ville jeg aldri turt å dra den påstanden Så det er ikke noe forsøk på hersketeknikk. Høsten Berg og Belsvik hadde var særdeles mager... Enda værre enn våren i år.

                    Og hva det gjelder å hakke på andre - det er en håndfull debatanter her inne som forsøker å idiotforklare de som mener Haglund har noe å fare med. Bla har vel du kommet med kraftig skyts til tider, men det passer kanskje ikke når det kommer i retur?

                    Edit:
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    nå har vi tydeligvis blitt en gjeng regimetro vallaker som messer om det samme som trenerne
                    Dette er kanskje ikke forsøk på hersketeknikk?
                    Last edited by Gjest; 29.09.2012, 12:55.

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      Det er NULL plan over spillet. Vi makter ikke å produsere noe!

                      Nei Haglund, hvis du ikke får noe ut av de spillerne du har nå så får du aldri til noe.

                      Kommentar

                      • Xavi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 1275

                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                        Det er NULL plan over spillet. Vi makter ikke å produsere noe!

                        Nei Haglund, hvis du ikke får noe ut av de spillerne du har nå så får du aldri til noe.
                        Både VG og Dagbladet skriver at Jarstein storspilte.

                        Forklar meg hvordan det går at hvis vi ikke produserte noe?
                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          Jeg ser en svært sakte utvikling i positiv retning, men er redd for at defensiv ballbesittende fotball aldri kommer til å bli den store slageren Haglund ønsker at det skal bli. Registrerer at vi er åtte poeng bak mitt edruelige mål om sjetteplass. Klarer han å hente inn den på slutten av sesongen skal jeg være positiv til å beholde svensken ende en sesong. Akkurat nå er jeg ganske negativ.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Dagbladet og VG tar feil? Jarstein hadde vel en eller to redninger.


                            Dette var tynn suppe. Dårlig tempo og innsats på treningene. Dårlig tempo og innsats i kamp. Fraværende spillemønster.

                            Kommentar

                            • Xavi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 1275

                              Hvis du absolutt vil at alt skal være svart så skal det ikke så mye til å ovebevise seg selv. Jeg gidder hvertfall ikke hive meg på Koln toget å sparke enda en trener.

                              Jeg ser forbedringer i laget og har fortsatt tro på Haglund, er vel en glass halvtomt/halvfullt greie.
                              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                              Anders, Tidligere styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4112

                                Grunnlaget for å bli et topplag (ikke le!) er å vinne de fleste hjemmekampene. Da må laget ha trua på seier og vise at vi bestemmer på vår egen hjemmebane. Jeg ser også en svak fremgang, men jeg synes taktikken med å spille så voldsomt mye til siden og bakover, er feilslått. Med såpass mange mistenkt gode midtbanespillere, burde langt flere pasninger slås fra backrekka og opp på midtbanen vår. Det var en viss bedring i dag, men fortsatt for mye til siden og bakover med tanke på at det er vår hjemmebane. Det var vel også en del antydning til piping fra tribunen når gode pasningsalternativer fremover ble valgt bort til fordel for en støttepasning.
                                Vi har spilt 12 hjemmekamper og har samlet 12 poeng. Vi har vunnet 2 kamper. To! Vi har tapt 24 poeng på vår egen hjemmebane.
                                Å gjenreise fort Åråsen må få absolutt høyeste prioritet!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7092

                                  En del merkelige observasjoner på banen i dag. Helstad ble brukt som rent oppspillspunkt gjennom hele førsteomgang, da vi slo nesten konsekvent langt. Han vant såvidt jeg kan huske én av disse hodeduellene. Etter pause tredde vi ham gjennom langs bakken, og han fikk en kjempesjanse (flott redning) og en offside ut av det. Syns det virker helt merkelig hvis utgangsstrategien var å slå langt på Helstad. Hva venter man å få ut av det?

                                  Jeg syns angrepsspillet fremdeles virker å være basert på innfallsmetoden. Få den ut på siden, doble på backen og improviser. Jeg skjønner heller ikke hvorfor vi nesten utelukkende bruker flankene til å bygge opp bevegelser når vi har en trio sentralt i banen som burde være mer enn gode nok til å dra ut motspillere av posisjon og tre gjennom fra sentralt i banen. Vaagan Moen måtte ut på flankene for å hente ballen massevis av ganger i dag, ofte på høyresida. Derfra får han ikke utrettet noen verdens ting.

                                  Det positive i dag er jo viljen. Vi kjempet Viking bakover i banen i andreomgang og viste stor innsats. Defensivt var vi også ganske solide, og laget fungerer bedre som en helhet. Det store ankepunktet mot Haglund er for min del fremdeles mangelen på en synlig, offensiv plan. Defensivt syns jeg vi har fungert bra i de to siste kampene, og Knudtzon ser jo virkelig ut til å bli dette lagets nyttigste spiller. Tar alle oppgaver med en selvtillit og innstilling mange kan lære mye av. Han var jo faktisk strålende på backen i dag.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1252

                                    Tragisk at haglund ikke gjør noen flere bytter. Bolly var jo kjørt siste 30 minutter. Har jo flere alt på topp. Handlingslammet........

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Dagbladet og VG tar feil? Jarstein hadde vel en eller to redninger.


                                      Dette var tynn suppe. Dårlig tempo og innsats på treningene. Dårlig tempo og innsats i kamp. Fraværende spillemønster.
                                      3 redninger, der den ene gikk rett ut i feltet langs bakken på 2 meter.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        Tragisk at haglund ikke gjør noen flere bytter. Bolly var jo kjørt siste 30 minutter. Har jo flere alt på topp. Handlingslammet........
                                        Han var ikke mer kjørt enn at han klarte å snurre rundt med Viking forsvarere og skape sjanser for medspillere.. Syntes ikke han var så ille på slutten der, sliten ja men ikke kjørt! At det ikke blir flere/tidligere bytter er rart, men om man bytter ut den eneste spilleren som kan skape noe er man i så fall dønn avhengig av at den som kommer inn er av samme kaliber! Mitt forslag for bytte er Fofana inn for Helstad og Moen ned på vingen med Bolly som spiss og Fofana som "fri" mann på topp! Jeg hadde elsket det om Haglund gikk "all in" på slutten der, tross alt hjemmebane!

                                        Kommentar

                                        • Kanariz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 2507

                                          Vi mangler en "Nosa" på midten som kan dra av en spiller eller to og skape rom/sjanser. Skulle ikke PVM være denne spilleren? Eller Anderson? Nå aner ikke jeg hva som blir sagt på trening eller hva man trener på, men skulle ønske en av disse spillerne får beskjed om å leke litt med ball og prøve under kamp. Det blir fort veldig dårlig angrepsfotball uten en spiller som kan dra av en til to stk på midten.

                                          Så en liten bønn til trenerteamet, Gi Anderson tillit og litt frie roller

                                          Kommentar

                                          Working...