Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

For ordens skyld dro Riise av både en og to og tre mann opptil gjentatte ganger i går...
    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Katastrofalt å gå ut så defensivt som vi gjorde i går. Ren falitterklæring og faenmeg pinligere enn tap. Ønsker MH tomme tribuner neste år?

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Pinlig å se klubben i bunnen av eliteserien i år igjen.. Det er pinlig, det er flaut og det er sårende!
        Så noen kampen til Wolves i går? Foreslår at alle ser den kampen. Ganske lik 2. omgang som i LSK kampen, men der Ståle GUD Solbakken får skryt for at laget hans har god kontroll på motstander, selv om de ikke skaper veldig mye, så får Haglund ris av egne supportere for det samme! Tror Haglund likte å se at laget hans for første gang i år så ut til å ha "kontroll" på en fotballkamp, noe man helt sikkert kan bruke til å utvikle spillet videre.

Kommentar

• knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9539

Opprinnelig skrevet av Folke
          Foreslår at alle ser den kampen. Ganske lik 2. omgang som i LSK kampen, men der Ståle GUD Solbakken får skryt for at laget hans har god kontroll på motstander, selv om de ikke skaper veldig mye, så får Haglund ris av egne supportere for det samme! Tror Haglund likte å se at laget hans for første gang i år så ut til å ha "kontroll" på en fotballkamp, noe man helt sikkert kan bruke til å utvikle spillet videre.
          What? Solbakken fikk 3 poeng igår(!!!), og føyk med det opp på tredjeplass etter 8 runder. Han har spilt 4 hjemmekamper, tatt tre seire og har en uavgjort dvs 10 poeng på 4 hjemmekamper. Vi har 12 poeng på 12 hjemmekamper og ligger på 11 plass... Forutsetningene for hyllest er jo totalt forskjellig. Haglund fortjener ei.

Kommentar

• Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

Opprinnelig skrevet av knut
            What? Solbakken fikk 3 poeng igår(!!!), og føyk med det opp på tredjeplass etter 8 runder. Han har spilt 4 hjemmekamper, tatt tre seire og har en uavgjort dvs 10 poeng på 4 hjemmekamper. Vi har 12 poeng på 12 hjemmekamper og ligger på 11 plass... Forutsetningene for hyllest er jo totalt forskjellig. Haglund fortjener ei.
            Sesongen er RÆVA, laget er RÆVA og klubben har sopp/råteskader i veggene på Åråsen. Men legg bort det for en bitteliten stund og gi en objektiv vurdering av kampen i går!
            NB! Målet til Wolves kom på direkte frispark, som Sako fikk ta på nytt etter at han fikk gult kort for å skyte for tidlig første gangen....

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Sesongen er RÆVA, laget er RÆVA og klubben har sopp/råteskader i veggene på Åråsen. Men legg bort det for en bitteliten stund og gi en objektiv vurdering av kampen i går!
              Objektivt gikk vi ut med den mest defensive oppstillinga kanskje noensinne sett på åråsen. Man kan også undres om enkelte av våre nye spillere har klausul i kontrakta om å start hver kamp.

Vi var mest opptatt av å trille ball og nekte overganger. Allikevel fikk viking flere farlige sjanser på grove personlige feil og burde putta minst ett mål i første. Å trille ball i bakre ledd og slå den fra seg når man blir pressa er IKKE en defensiv forbedring. Haglund kan da virkelig ikke mene at vi skal holde på slik? Det slås mye langt bakfra, noe som er pinlig gitt midtbanen vår. At enkelte oppspill går over sidelinja eller kortlinja sier det meste. Vi gir fra oss en drøss cornere fordi spillerne står som limt til bakken når medspillere er under press.

I 2. omgang forsetter vi å trille ball uten å skape noe særlig. Bevegelse på topp er fraværende. Enkelte soloprestasjoner skaffer oss et fåtall sjanser. Lufta er gått litt ut av viking, som allikevel kommer til flere muligheter. Statistikken taler sitt tydelige språk, viking kommer til like mange sjanser som oss, har dobbelt så mange cornere og får dobbelt så mange frispark. Dette mens vi har ballen 2/3 av tida.

Kort sagt en skuffende kamp og mye frustrasjon blant publikum.

Kommentar

• knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9539

NB! Målet til Wolves kom på direkte frispark, som Sako fikk ta på nytt etter at han fikk gult kort for å skyte for tidlig første gangen....
                Jeg veit alt om Wolveskampen

Det mest objektive som ble sagt om kampen i går: "Det er NM i feilpasninger uttpå her. Lillestrøm leder, med Viking hakk i hel".

Kampen igår var dråpen for meg. JEG skjønner ikke hvordan andre fikk noe som helst positivt ut av den. Viking var tilbake til sitt gamle pinglete og puslette selv, og vi klarte faen ikke å utnytte det på noen som helst måte. Hva var vi offensivt i går? Jo, en jævla støttepasning. Noe som forsåvidt er greit når man leder og kontrollerer kampen ordentlig, noe vi var langt unna i går (selv om vi hadde presset i andreomgang).

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4263

Fra dagens papir-VG: - Vi har regnet med å bli pustet i nakken helt til sesongen er over, fastslår LSK-trener Magnus Haglund.

Javel? I våres hørte vi veldig mye snakk om hvor gode vi skulle bli til høsten! Supertanker og lokomotiv som visstnok skulle være umulig å stoppe, ble det snakket mye om...

Pinlig, Haglund, pinlig!
                  Elska þetta félag

Kommentar

• Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

Jeg er STERK motstander av disse langballene som blir slått, spesielt upresset. Men i går kom det frem at LSK er det laget i eliteserien som slår færrest langpasninger, så kan hende vi som heier på LSK ikke alltid er like objektive. Små spillet forsvar-midtbane seg i mellom handler om mangel på bevegelse på topp, det er ikke noe nytt.. Derimot er det noe nytt at man for første gang på evigheter ikke mistet ballen igjen med en gang. Hauger og Kippe hadde en horribel feil begge to, men ellers hadde laget god kontroll. Det man kan/burde kritisere Haglund for i går er evt mangel på bytter, laget trengte mål og en sulten Fofana fikk ikke prøve seg.. Feigt og pinlig. Å ta ut PVM er også tull, han innehar troppens eneste frispark/corner fot!

Kommentar

• Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

Opprinnelig skrevet av knut
                      Jeg veit alt om Wolveskampen

Det mest objektive som ble sagt om kampen i går: "Det er NM i feilpasninger uttpå her. Lillestrøm leder, med Viking hakk i hel".

Kampen igår var dråpen for meg. JEG skjønner ikke hvordan andre fikk noe som helst positivt ut av den. Viking var tilbake til sitt gamle pinglete og puslette selv, og vi klarte faen ikke å utnytte det på noen som helst måte. Hva var vi offensivt i går? Jo, en jævla støttepasning. Noe som forsåvidt er greit når man leder og kontrollerer kampen ordentlig, noe vi var langt unna i går (selv om vi hadde presset i andreomgang).
                      499 pasningsforsøk, 413 vellykkede.. Ikke pasningsfeilene som var problemet, men evnen til å skape noe fremover og mangel på bevegelse. En pluss at laget beholder ballen i laget, fremfor å miste den som tidligere.

Kommentar

• Jan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2007
                        • 386

499 pasningsforsøk, 413 vellykkede.. Ikke pasningsfeilene som var problemet, men evnen til å skape noe fremover og mangel på bevegelse. En pluss at laget beholder ballen i laget, fremfor å miste den som tidligere.
                        Hadde hvert gøy å sett statistikk på hvor mange av de pasningene som ble spilt mellom vb-forsvar-hb på våres banehalvdel.

Kommentar

• Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2192

Haglund er heller ikke rett mann for LSK.Antall poeng til nå,med de resursene han har fått å jobbe med,beviser jo dette.
                          Men han kan få fullføre denne sesongen,så håper jeg han og klubben kommer til enighet om å avslutte kontrakten,etter siste seriekamp,uten mye støy og altfor høy kompensasjon ?

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Gi ham ett år til, jeg mistenker det mangler like mye samhandling utenfor banen som på den. Kjøpene/lånene i sommer viste at man begynner å forstå hverandres tanker og meninger. Så får man håpe kartlegginga for neste år preges av spillere Haglund selv i større grad kan gå god for, og som passer til spillestilen han vil etablere.

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6104

86 passningsfeil på 90 minutter... 17% feilpassinger... hver 6. passning var en feilpassning. Det er ikke slik at passningsfeilene ikke er noe problem fordi man slår så mange passninger. Lurer på hvordan folk leser statistikk til tider.

Når man slår en feilpassning i minuttet så er det selvfølgelig ikke optimalt.

Ett lag som har flere passningsfosøk i løpet av en kamp bør ha mye lavere feilprosent enn et lag som slår få passninger, siden man spiller enklere passninger og ikke velger risikopassninger. Egentlig bør vel et lag som slår mange pasninger også ha færre antall feilpassninger enn et lag som slår færre også, og ikke bare lavere feilprosent.

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Opprinnelig skrevet av HSft
                                86 passningsfeil på 90 minutter... 17% feilpassinger... hver 6. passning var en feilpassning. Det er ikke slik at passningsfeilene ikke er noe problem fordi man slår så mange passninger. Lurer på hvordan folk leser statistikk til tider.

Når man slår en feilpassning i minuttet så er det selvfølgelig ikke optimalt.

Ett lag som har flere passningsfosøk i løpet av en kamp bør ha mye lavere feilprosent enn et lag som slår få passninger, siden man spiller enklere passninger og ikke velger risikopassninger. Egentlig bør vel et lag som slår mange pasninger også ha færre antall feilpassninger enn et lag som slår færre også, og ikke bare lavere feilprosent.
                                Viking, som i "alles" øyne hadde en bedre dag på jobben vedr pasninger, hadde 84 feilpasninger på nesten 200 færre pasningsforsøk.. Om man ønsker å se "bak" tallene/fakta må man selvsagt gå nøyere til verks enn hva vi har gjort nå. Laget oppnådde akkurat det de ville, holde på ballen. Om man skal være kritisk til noe er det i så fall taktikken (som bl.a. Reka var inne på), byttene (som flere har nevnt) og mangel på bevegelse på topp (nevnt flere steder det også). Men kritikk mot laget for mangel på innsats og mye feilpasninger når ikke hjem når fakta sier noe helt annet!

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Det positive i dag er jo viljen. Vi kjempet Viking bakover i banen i andreomgang og viste stor innsats. Defensivt var vi også ganske solide, og laget fungerer bedre som en helhet. Det store ankepunktet mot Haglund er for min del fremdeles mangelen på en synlig, offensiv plan. Defensivt syns jeg vi har fungert bra i de to siste kampene, og Knudtzon ser jo virkelig ut til å bli dette lagets nyttigste spiller. Tar alle oppgaver med en selvtillit og innstilling mange kan lære mye av. Han var jo faktisk strålende på backen i dag.
                                  Gullfiskhukommelse? Fordi vi har levert brukbart defensivt de siste to kampene må det vel likevel være liten tvil om at det er det defensive som er det store ankepunktet mot Haglund? Da han tok over i vinter var årets uttalte mål å stramme opp det defensive og slippe inn færre enn de 52 målene vi slapp inn ifjor. Per i dag ligger vi sånn tålelig i rute til å havne på de samme tallene i år, noe som er for dårlig. Haglund var tidlig klar på at det var det defensive han ville legge vekt på i år, dermed mener jeg det er mer relevant å se utviklingen i fokusområdet. Forhåpentligvis klarer LSK å tette bakover de siste matchene nå så vi ser en positiv utvikling fra fjoråret.

Opprinnelig skrevet av reka
                                  Objektivt gikk vi ut med den mest defensive oppstillinga kanskje noensinne sett på åråsen. Man kan også undres om enkelte av våre nye spillere har klausul i kontrakta om å start hver kamp.
                                  Hvis du vil bli tatt seriøst i debatten blir utsagn som merket over for dumme. At vi stiller i en klassisk 4-4-2 med Erling(!) som høyreback er ikke i nærheten av å være den mest defensive oppstillinga Åråsen har sett, skal ikke alt for mange årene tilbake før Frode Kippe starta som aleinespiss på hjemmebane.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9539

Hvis du bytter ut 'oppstilling' med 'innstilling' i reka sitt innlegg, så har du det.

Kommentar

• Sultanen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2005
                                      • 257

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Hvis du vil bli tatt seriøst i debatten blir utsagn som merket over for dumme. At vi stiller i en klassisk 4-4-2 med Erling(!) som høyreback er ikke i nærheten av å være den mest defensive oppstillinga Åråsen har sett, skal ikke alt for mange årene tilbake før Frode Kippe starta som aleinespiss på hjemmebane.
                                      Vi stilte med en klassisk 4-5-1 med Helstad alene på topp. Defensiv oppstilling og innstilling. Kippe på topp er offensivt spør du meg.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Sultanen
                                        Vi stilte med en klassisk 4-5-1 med Helstad alene på topp. Defensiv oppstilling og innstilling. Kippe på topp er offensivt spør du meg.
                                        Kippe på topp, er det eldste trikset i boka på Åråsen med dagens spillere. Og det er absolutt ikke noe mer offensivt over det enn noe annet. Eneste gangen det er offensivt, er når han dyttes opp og det blir en 3'er bak.

Kommentar

• Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

Jeg er STERK motstander av disse langballene som blir slått, spesielt upresset. Men i går kom det frem at LSK er det laget i eliteserien som slår færrest langpasninger, så kan hende vi som heier på LSK ikke alltid er like objektive. Små spillet forsvar-midtbane seg i mellom handler om mangel på bevegelse på topp, det er ikke noe nytt.. Derimot er det noe nytt at man for første gang på evigheter ikke mistet ballen igjen med en gang. Hauger og Kippe hadde en horribel feil begge to, men ellers hadde laget god kontroll. Det man kan/burde kritisere Haglund for i går er evt mangel på bytter, laget trengte mål og en sulten Fofana fikk ikke prøve seg.. Feigt og pinlig. Å ta ut PVM er også tull, han innehar troppens eneste frispark/corner fot!
                                          Grunnen til at PVM ble tatt ut var at han var småskadet så det ut til. Han haltet ihvertfall etter litt behandling av Kåsene etter at han hadde blitt tatt av. Det som er mer skandaløst er at Bolly spiller hele kampen. Han var jo helt ferdig etter 5 minutter av 2 .omg. Han var jo bare en skygge av seg selv... Jeg stiller et stort spørsmålstegn ved at han ikke ble tatt av. Så ikke Haglund dette som de fleste tilskuerene så. Det er lavmål når spillere på halv maskin får spille en hel omgang... Latterlig av Haglund er min dom.
                                          Fugla Forever

Kommentar

Working...