Så Haglund har ingenting av æren for resultatene i Elfsborg, men alt som har skjedd i LSK er hans verk?
Magnus Haglund
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
Ser at det ble en niende og en syvende plass i hans to første sesonger før de vant i hans tredje i Elfsborg.
La han få litt tid på seg....Kommentar
-
Kommentar
-
Mons Ivar Mjelde og Arne Erlandsen er begge stjerneeksempler på at det lønner seg å gi trenere tid. Begge er også ganske like i at de grunnet de respektive klubbens manglende økonomiske evne til å opprettholde satsningen etter at suksesseongen var et faktum, fikk en påfølgende nedtur i etterkant.
Mulig er Monsemann grå og kjedelig, men "stein på stein" var mer enn tomme fraser. Han gjør det vel ikke så aller verst i Start heller? Men det er sant, suksess har alle andre faktorer enn treneren ære for...Kommentar
-
Å gjenta en suksess (seriegull) har vel bare et pengedopa RBK klart på nesten 30 år.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Mons Ivar Mjelde og Arne Erlandsen er begge stjerneeksempler på at det lønner seg å gi trenere tid. Begge er også ganske like i at de grunnet de respektive klubbens manglende økonomiske evne til å opprettholde satsningen etter at suksesseongen var et faktum, fikk en påfølgende nedtur i etterkant.
Mulig er Monsemann grå og kjedelig, men "stein på stein" var mer enn tomme fraser. Han gjør det vel ikke så aller verst i Start heller? Men det er sant, suksess har alle andre faktorer enn treneren ære for...
Når vi i tillegg ser at man etter snart en hel sesong, omtrent bare kan peke på at vi er ganske flinke til å ha ballen en del på midten og spille oss opp mot den siste tredjedelen av banen, så går utviklingen i sneglefart. Til å ha en, etter ryktene, defensiv trener, er det rimelig faretruende å ha sluppet inn fjerde mest mål i serien. Spesielt når de fleste trenere sier at det er den delen som er lettest å få skikk på.
Jeg synes fortsatt målet mitt om sjette plass var edruelig, spesielt med tanke på at vi har forsterket mer enn jeg noensinne hadde trodd på så kort tid. Per dags dato er vi ti poeng bak sjette, med 15 poeng igjen å spille for. Alt annet enn en hinsides forrykende innspurt vil gjøre at jeg kommer til samme konklusjon - ny trener neste år.FerdigskåraKommentar
-
Kommentar
-
Klart han skal ha en stor del av æren for resultatene i Elfsborg. Spørsmålet er om resultatene hans i Elfsborg er gode. For å sette det på spissen: en rekke på 9-3-4-3-1-4-2 (ikke reelle tall) hadde vært fantastisk for Granada CF, men ganske traurig for Real Madrid.FerdigskåraKommentar
-
Oppnår vi den resultatrekka med lsk så blir jeg kram i buksa.. Europacup år etter år... Ja takk!Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
suksess fører til økte utgifter, samtidig som inntekter øker... Elfsborg er langt fra det eneste laget som har satset i sverige, men de har vel kanskje vært det mest stabile topplaget de senere årne.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Er vel noe sånt som 9-10 forskjellige vinnere de siste 12 sesongene i Allsvenskan. Ikke bare Elfsborg som kanskje burde vunnet mer enn én tittel. Men Elfsborg er vel det eneste laget som har ligget i topp 4 i hver av de 6 siste sesongene?Kommentar
-
Så er spørsmålet om det er mest til tross for eller på grunn av treneren.FerdigskåraKommentar
-
Haglund sa også under KFLs podcast at grunnen til at de etterhvert fikke store resurser i Elfsborg var nettopp suksessen de skapte. Han sa også at de ikke hadde spesielt store resurser når han begynte i jobben. Hvor vidt dette stemmer med virkeligheten kan andre mer om en meg."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Kommentar
-
I fotballverden er glasset ganske så halvtomt. Jeg registrerer i alle fall at vi ikke har merkbar fremgang, mens Elfsborg tilsynelatende har det. Begge pilene peker i Haglunds disfavør.FerdigskåraKommentar
-
-
Haglunds LSK blir alle fall ikke beskyldt for å være kyniske. Gavmilde derimot...Enøyd i de blindes dal.Kommentar
Kommentar