Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

    Så Haglund har ingenting av æren for resultatene i Elfsborg, men alt som har skjedd i LSK er hans verk?
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

    Even Nordlien

    Kommentar

    • El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
      Så Haglund har ingenting av æren for resultatene i Elfsborg, men alt som har skjedd i LSK er hans verk?
      Som Mourinho sier:
      "When we win, it's a teamvictory.. but when we lose, it's my fault."
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        Ser at det ble en niende og en syvende plass i hans to første sesonger før de vant i hans tredje i Elfsborg.
        La han få litt tid på seg....

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3209

          Opprinnelig skrevet av Paddis
          Ser at det ble en niende og en syvende plass i hans to første sesonger før de vant i hans tredje i Elfsborg.
          La han få litt tid på seg....
          Og hvor akutt skal nedrykksfaren bli før dere synes han har fått nok tid på seg?

          Kommentar

          • skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

            Opprinnelig skrevet av Kimito
            sa Mons Ivar Mjelde og trente seg ned noen divisjoner.
            Mons Ivar Mjelde og Arne Erlandsen er begge stjerneeksempler på at det lønner seg å gi trenere tid. Begge er også ganske like i at de grunnet de respektive klubbens manglende økonomiske evne til å opprettholde satsningen etter at suksesseongen var et faktum, fikk en påfølgende nedtur i etterkant.

            Mulig er Monsemann grå og kjedelig, men "stein på stein" var mer enn tomme fraser. Han gjør det vel ikke så aller verst i Start heller? Men det er sant, suksess har alle andre faktorer enn treneren ære for...

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Å gjenta en suksess (seriegull) har vel bare et pengedopa RBK klart på nesten 30 år.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2601

                Opprinnelig skrevet av skotten
                Mons Ivar Mjelde og Arne Erlandsen er begge stjerneeksempler på at det lønner seg å gi trenere tid. Begge er også ganske like i at de grunnet de respektive klubbens manglende økonomiske evne til å opprettholde satsningen etter at suksesseongen var et faktum, fikk en påfølgende nedtur i etterkant.

                Mulig er Monsemann grå og kjedelig, men "stein på stein" var mer enn tomme fraser. Han gjør det vel ikke så aller verst i Start heller? Men det er sant, suksess har alle andre faktorer enn treneren ære for...
                Veldig mange trenere har rykket opp fra Adecco, men fint at Mjelde klarer bragden det er å sende opp det mest ressurssterke laget i nest høyeste divisjon. Unner han det. En treners prestasjoner må naturligvis sees i sammenheng med hva treneren har av spillere. Når Haglund ble hentet var nettopp spørsmålet om han hadde underprestert, som flere Elfsborg-fans og media der påstod, eller om svensk media overdrev når de hele tiden utpekte Elfsborg som klar gullkandidat. Fasiten hittil er at vi sliter i bunnen med en voldsomt forsterket tropp, mens Elfsborg leder serien (riktignok ikke klart) med ny trener.

                Når vi i tillegg ser at man etter snart en hel sesong, omtrent bare kan peke på at vi er ganske flinke til å ha ballen en del på midten og spille oss opp mot den siste tredjedelen av banen, så går utviklingen i sneglefart. Til å ha en, etter ryktene, defensiv trener, er det rimelig faretruende å ha sluppet inn fjerde mest mål i serien. Spesielt når de fleste trenere sier at det er den delen som er lettest å få skikk på.

                Jeg synes fortsatt målet mitt om sjette plass var edruelig, spesielt med tanke på at vi har forsterket mer enn jeg noensinne hadde trodd på så kort tid. Per dags dato er vi ti poeng bak sjette, med 15 poeng igjen å spille for. Alt annet enn en hinsides forrykende innspurt vil gjøre at jeg kommer til samme konklusjon - ny trener neste år.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                  Så Haglund har ingenting av æren for resultatene i Elfsborg, men alt som har skjedd i LSK er hans verk?
                  feil, feil feil....

                  haglund er skyld i alle tapene i år, mens bård wiggen skal ha kred for seierene..
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2601

                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                    Så Haglund har ingenting av æren for resultatene i Elfsborg, men alt som har skjedd i LSK er hans verk?
                    Klart han skal ha en stor del av æren for resultatene i Elfsborg. Spørsmålet er om resultatene hans i Elfsborg er gode. For å sette det på spissen: en rekke på 9-3-4-3-1-4-2 (ikke reelle tall) hadde vært fantastisk for Granada CF, men ganske traurig for Real Madrid.
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av Kimito
                      Klart han skal ha en stor del av æren for resultatene i Elfsborg. Spørsmålet er om resultatene hans i Elfsborg er gode. For å sette det på spissen: en rekke på 9-3-4-3-1-4-2 (ikke reelle tall) hadde vært fantastisk for Granada CF, men ganske traurig for Real Madrid.
                      Oppnår vi den resultatrekka med lsk så blir jeg kram i buksa.. Europacup år etter år... Ja takk!
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2601

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Oppnår vi den resultatrekka med lsk så blir jeg kram i buksa.. Europacup år etter år... Ja takk!
                        Selv om vi skulle satse som Rosenborg med Champions League-penger i sju år?
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av Kimito
                          Selv om vi skulle satse som Rosenborg med Champions League penger i sju år?
                          suksess fører til økte utgifter, samtidig som inntekter øker... Elfsborg er langt fra det eneste laget som har satset i sverige, men de har vel kanskje vært det mest stabile topplaget de senere årne.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            suksess fører til økte utgifter, samtidig som inntekter øker... Elfsborg er langt fra det eneste laget som har satset i sverige, men de har vel kanskje vært det mest stabile topplaget de senere årne.
                            Er vel noe sånt som 9-10 forskjellige vinnere de siste 12 sesongene i Allsvenskan. Ikke bare Elfsborg som kanskje burde vunnet mer enn én tittel. Men Elfsborg er vel det eneste laget som har ligget i topp 4 i hver av de 6 siste sesongene?
                            Twitter

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              suksess fører til økte utgifter, samtidig som inntekter øker... Elfsborg er langt fra det eneste laget som har satset i sverige, men de har vel kanskje vært det mest stabile topplaget de senere årne.
                              Så er spørsmålet om det er mest til tross for eller på grunn av treneren.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                Haglund sa også under KFLs podcast at grunnen til at de etterhvert fikke store resurser i Elfsborg var nettopp suksessen de skapte. Han sa også at de ikke hadde spesielt store resurser når han begynte i jobben. Hvor vidt dette stemmer med virkeligheten kan andre mer om en meg.
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                                  Så er spørsmålet om det er mest til tross for eller på grunn av treneren.
                                  er glasset halvfullt eller halvtomt? Haglund var trener så jeg velger å tilskrive han mye av æren.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Kimito
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 2601

                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    er glasset halvfullt eller halvtomt? Haglund var trener så jeg velger å tilskrive han mye av æren.
                                    I fotballverden er glasset ganske så halvtomt. Jeg registrerer i alle fall at vi ikke har merkbar fremgang, mens Elfsborg tilsynelatende har det. Begge pilene peker i Haglunds disfavør.
                                    Ferdigskåra

                                    Kommentar

                                    • Herman
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2010
                                      • 1101

                                      Kimito: Du skrev at Haglund var etter ryktene en defensiv trener. Hvis vi sammenligner Elfsborg 2012 kontra 2011 så slipper de inn færre mål i år, men scorer også mindre. Lennartssons Elfsborg blir beskrevet som mer kyniske i år enn tidligere.
                                      Twitter

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        Opprinnelig skrevet av Herman
                                        Kimito: Du skrev at Haglund var etter ryktene en defensiv trener. Hvis vi sammenligner Elfsborg 2012 kontra 2011 så slipper de inn færre mål i år, men scorer også mindre. Lennartssons Elfsborg blir beskrevet som mer kyniske i år enn tidligere.
                                        Haglunds LSK blir alle fall ikke beskyldt for å være kyniske. Gavmilde derimot...
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4112

                                          Magnus Haglund må være den aller, aller feigeste og mest inkompetente treneren vi noen gang har hatt. Jeg måtte bare få det ut.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...