Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Å si at han ikke var delaktig å hente inn PVM, tviler jeg på. Han har sikkert ikke fått alt han ønsker seg, men han har fått mange gode spillere. Faktum er at LSK har hentet en rekke gode spillere til Åråsen i år. Og kollektivt leverer ikke laget.
    Vi har mange spillere med gode navn, kvalitetsmessig henger de etter kobbelet av spillere som nå kommer opp i norsk fotball og med en elite som har løfta u21 inn i et sluttspill og gjort a-landslaget troverdig igjen. LSK er ikke en del av den bølgen. Vi har brukt millioner på spillere på hell og/eller uten sulten som trengs. Et lag med såkalt gode spillere har ikke en så åpenbar mangel på kreativitet og spilleglede som LSK har. Det er på tide å slutte med selvbedrag som "Norges beste midtbane" når kamp etter kamp viser at den knapt holder TL-nivå.

    Kommentar

    • *46*

      Sulten er der nok definitivt. Mye lettere å fremstå som god spiller og med sult når laget seiler i medvind, enn når man konstat kjemper med ryggen mot veggen. BHR kommer aldri noen gang til å bli mett. Tror du PVM og Helstad (som forøvrig var under kontrakt) har kommet hjem til LSK kun for å heve lønna? Dette er konkuransemennesker som går på banen for å vinne kamper og spille godt.

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Og hva er alternativet?.
        Alternativet er å se til helvete å innse at fotballverdenen er større enn Norge og skandinavia. Vi har vel knapt nok en spiller som ikke forstår engelsk (og de 2? vi har de forstår jo heller ikke norsk) - vi bor 2timer med fly og 30 min med bil fra et land som har den fotballkulturen jeg savner på Åråsen og hvor det i tillegg er flust med erfarne trenere ledig. Innsats, duellkraft, hardt press og ikke minst null aksept for den vannvittige tafattheten og tannløsheten som finnes på Åråsen pr nå.

        Ring: Joe Kinnear, Alan Curbishley, Gary Megson, Kevin Dillon eller noen av de andre av den store haugen av godt voksne managere med lang erfaring som pr dags dato er arbeidsledige og spør om de kunne vært interessert i et fotballeventyr et lite stykke unna. I mine øyne har vi ingenting å tape og egentlig alt å vinne på å få inn en annen type trener enn det som preger norsk fotball. Kommer det nok en tafatt, pregløs skandinav til klubben resignerer jeg snart

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          Stallen er mer enn god nok.

          Treningene er ikke det. Laguttaket er ikke det. Kampledelsen er ikke det.

          Man kan spørre seg om det er kontraktsfestet at enkelte spillere skal starte hver kamp.

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
            Alternativet er å se til helvete å innse at fotballverdenen er større enn Norge og skandinavia. Vi har vel knapt nok en spiller som ikke forstår engelsk (og de 2? vi har de forstår jo heller ikke norsk) - vi bor 2timer med fly og 30 min med bil fra et land som har den fotballkulturen jeg savner på Åråsen og hvor det i tillegg er flust med erfarne trenere ledig. Innsats, duellkraft, hardt press og ikke minst null aksept for den vannvittige tafattheten og tannløsheten som finnes på Åråsen pr nå.

            Ring: Joe Kinnear, Alan Curbishley, Gary Megson, Kevin Dillon eller noen av de andre av den store haugen av godt voksne managere med lang erfaring som pr dags dato er arbeidsledige og spør om de kunne vært interessert i et fotballeventyr et lite stykke unna. I mine øyne har vi ingenting å tape og egentlig alt å vinne på å få inn en annen type trener enn det som preger norsk fotball. Kommer det nok en tafatt, pregløs skandinav til klubben resignerer jeg snart
            Og det ville hjelpe på de siste fire kampene? Før du har fått signert kontrakt og forhandla betingelser for den ene og andre, så er det kanskje to kamper igjen...

            Å komme med konklusjonen at Haglund må gå er enkel, men løsningen for resten av sesongen er det få som sitter med. Hvis man ser bort i fra SB sine smått ironiske forslag uten substans.

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              Opprinnelig skrevet av *46*
              Og det ville hjelpe på de siste fire kampene? Før du har fått signert kontrakt og forhandla betingelser for den ene og andre, så er det kanskje to kamper igjen...

              Å komme med konklusjonen at Haglund må gå er enkel, men løsningen for resten av sesongen er det få som sitter med. Hvis man ser bort i fra SB sine smått ironiske forslag uten substans.
              Hvis du ser godt etter ga jeg deg en tommel på at Haglund like godt kan sitte sesongen ut...så ikke noe vits i å angripe meg...men etter sesongen må han bort og løsningen for å revolusjonere kulturen på Åråsen den finnes neppe i Norge (med noen svært få unntak.)

              For øvrig tror jeg faktisk at en engelskmann med helt andre krav faktisk kunne utgjort en forskjell veldig raskt. Det er ikke ferdighetene til laget det skorter på, det er ting som innsats, bevegelsesmønstre, pressintensitet etc...ting som bør være lette å justere, men hvor jeg tror at Haglund har utspilt sin rolle. Hovedpoenget mitt var egentlig at løsningen neppe finnes i Norge og at alternativet bør finnes et annet sted.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Hvordan skal vi få gjort noe med laguttaket om Haglund skal sitte de siste kampene?

                Haglund vekk, deretter Wiggen eller Powell legge opp taktikken og ta ut et lag basert på prestasjoner. Vil garantert gi oss noen sårt tiltrengte poeng ekstra å starte med spillere som skårer på topp og en venstrekant med 10'er trøye.

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                  Hvis du ser godt etter ga jeg deg en tommel på at Haglund like godt kan sitte sesongen ut...så ikke noe vits i å angripe meg...men etter sesongen må han bort og løsningen for å revolusjonere kulturen på Åråsen den finnes neppe i Norge (med noen svært få unntak.)
                  Ok - jeg fikk ikke med meg den tommelen da jeg ikke har sjekka hvem som er enige med meg.

                  Kommentar

                  • Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Hvordan skal vi få gjort noe med laguttaket om Haglund skal sitte de siste kampene?
                    For min egen del er ikke troen på Wiggen eller Powell noe særlig større....skal vi sparke Haglund nå må vi få inn noe helt nytt - jeg tror ikke løsningen vår sitter på benken allerede...så med mindre vi har noe revolusjonerende klart (noe vi aldri har fordi ledelsen virker handlingslammet) så kan vi alikevel beholde elendigheten året ut, så får vi bare lide oss gjennom årets 4 siste kamper og håpe på en annen verden neste år under drastisk ny ledelse.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Hvordan skal vi få gjort noe med laguttaket om Haglund skal sitte de siste kampene?

                      Haglund vekk, deretter Wiggen eller Powell legge opp taktikken og ta ut et lag basert på prestasjoner. Vil garantert gi oss noen sårt tiltrengte poeng ekstra å starte med spillere som skårer på topp og en venstrekant med 10'er trøye.
                      Sorry - det har jeg null trua på. Ingen av dem har noe å komme med som hovedtrenere på dette nivået. Poengfangsten ville neppe blitt bedre enn Haglund. Jeg tipper det ville blitt værre. Håpløs og totalt blottet for kreativitet å gi assitentene som har vært med på reisa ansvaret. Har dem noe baller, påvirker og farger dem hverdagen under nåværende trener. Haglund kjører neppe noe sololøp.

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Jeg ser problemene, men jeg ser ikke løsningen og derfor henger jeg med på de som sier at det å sparke Haglund ikke nødvendigvis er det rette. Jeg vil gjerne ha en fullstendig evaluering av HELE klubben (spillere inkludert) og det tror jeg ikke vi får dersom sesongen "reddes" med en ny trener. Da kan man fort ende opp i en situasjon veldig lik den vi har sett sportsklubben i så mange ganger, man fortsetter å sy puter under armene og fortsetter i samme tralten om vinnerkultur og fort åråsen. At man signerte Kippe for 2 nye år før kontrakten var sikret er i mine øyne også en virkelig blemme her, kan mannen som har hatt ansvaret på banen siste årene mobilisere noe krefter må han gjøre det NÅ ellers er det game over for han også!
                        Nå må du snart gi deg. Du ser problemene og "hele klubben må evalueres". Men så er nok en gang Kippe det største problemet.
                        Kippe, som tross alt har vært en av et fåtall brukbare spillere i år (minus et par-tre kamper), blir det sorte får. Den eneste forklaringen på elendigheten er at kapteinen får ny kontrakt.
                        Akkurat som om det har noe si for at vi ikke vinner.

                        Det nærmer seg trakasering på lavt nivå. Du må vel snart skjønne at du ikke kan skylde på Kippe hver gang vi er ræva.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                          For min egen del er ikke troen på Wiggen eller Powell noe særlig større....skal vi sparke Haglund nå må vi få inn noe helt nytt - jeg tror ikke løsningen vår sitter på benken allerede...så med mindre vi har noe revolusjonerende klart (noe vi aldri har fordi ledelsen virker handlingslammet) så kan vi alikevel beholde elendigheten året ut, så får vi bare lide oss gjennom årets 4 siste kamper og håpe på en annen verden neste år under drastisk ny ledelse.
                          Nei. Haglund tar ut laget og legger opp taktikken. Vi taper kamper med hans opplegg. Han må vekk slik at vi kan redde klubben fra nedrykk.

                          Når du har en fyllekjører bak rattet, lar du ham kjøre videre fordi du ikke har Alain Prost tilgjengelig der og da? Nei, du fjerner idioten for å unngå katastrofe og løser de andre problemene etterhvert.

                          Kommentar

                          • Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Når du har en fyllekjører bak rattet, lar du ham kjøre videre fordi du ikke har Alain Prost tilgjengelig der og da? Nei, du fjerner idioten for å unngå katastrofe og løser de andre problemene etterhvert.
                            Hehe, nå må du være fullstendig klar over at jeg vil ha fyllekjøreren fjernet....men hvis de 2 medpassasjerene hans sannsynligvis er like drita hjelper det kanskje ikke å sette de bak rattet? Når det å stoppe bilen ikke er noe alternativ, og edru førere ikke er å oppdrive har man kanskje ikke noe valg....uenigheten vår står vel på om assistentene/passasjerene kan by på noe annet...jeg tviler så sterkt at jeg ikke ser vitsen. Et fullgodt alternativ derimot, da er jeg for å skifte sjåfør pronto!

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av vermu
                              Nå må du snart gi deg. Du ser problemene og "hele klubben må evalueres". Men så er nok en gang Kippe det største problemet.
                              Kippe, som tross alt har vært en av et fåtall brukbare spillere i år (minus et par-tre kamper), blir det sorte får. Den eneste forklaringen på elendigheten er at kapteinen får ny kontrakt.
                              Akkurat som om det har noe si for at vi ikke vinner.

                              Det nærmer seg trakasering på lavt nivå. Du må vel snart skjønne at du ikke kan skylde på Kippe hver gang vi er ræva.
                              Kippe er kaptein på laget som over siste 5 år har prestert dårligst av de lagene som har spilt der alle årene.. Han er en leder og må på lik linje med alle andre ledere ta sin del av ansvaret. Han har 4 kamper på seg til å vise seg verdig den nye kontrakten, alt som er vist til nå er helt uten betydning om dette laget rykker ned. Haglund har hovedansvaret for laget, men bortsett fra Wiggen den personen som har kortest tid med laget også skal han få mesteparten av skylda for all elendighet siste årene? Du freder Kippe, jeg sier at han må bli en del av evalueringen.. Som resten av klubben (Haglund inkludert)!

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Når du har en fyllekjører bak rattet, lar du ham kjøre videre fordi du ikke har Alain Prost tilgjengelig der og da? Nei, du fjerner idioten for å unngå katastrofe og løser de andre problemene etterhvert.
                                Jeg er forbanna for at to poeng forsvant opp i løse lufta i dag. Jævlig forbanna. Derimot tror jeg ikke løsningen er at man gjør noe i ren frustrasjon. Ut med Haglund "i morgen", assistentene kjører løpet i ei uke og så kommer enda en kokk inn med sine teorier? Nei, det er ikke noen god løsning. Det blir bare rør.

                                Først og fremst må de 11 spillerene som til en hver tid befinner seg på banen i drakta til LSK ta tak i seg selv. Spille for hverandre, laget og klubben. "Noen må gå løsningen" er ikke bestandig den eneste rette veien.

                                Jeg skal gjøre mitt ved å møte opp på tre av de siste fire kampene.

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  Opprinnelig skrevet av *46*

                                  Først og fremst må de 11 spillerene som til en hver tid befinner seg på banen i drakta til LSK ta tak i seg selv. Spille for hverandre, laget og klubben. "Noen må gå løsningen" er ikke bestandig den eneste rette veien.
                                  Kunne ikke vært mer enig. Så godt som alle målene vi slipper inn kommer på dårlige avklaringer, mangel på markering/press og personlige feil. Må da for faen gå an å markere en spiller eller kælke ballen bort uten at treneren er der og holder dem i hånda.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    Du kan ikke legge skylda på spillerne. De er ikke vant til å spille med høyt tempo. Man kan ikke gå fra juniortreninger og rett ut i eliteseriekamp.

                                    Enkelte som kunne gjort en forskjell sitter jo faktisk på benken. Hvorfor skal de da "ta tak i seg selv"? Andre spiller på tross av at de åpenbart ikke holder nivået. All verdens gutsing er jo meningsløst når man rett og slett ikke kan prestere bedre. Til sist spiller mange på helt feil sted på banen. PVM kunne fungert på kant. Toppskåreren vår spiller plutselig back. Et par teknikere som kunne åpent odd forsvaret 1 mot 1 satt på benken.

                                    Det blir helt feil å legge dette på spillerne. Helt feil.

                                    Kommentar

                                    • Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

                                      Vel, disse spilleren trener tydelig vis godt nok til å lede kampen til det gjenstår 2 minutter. Merkelig at spillere som vist nok ikke har svetta på trening siden Haglund kom til klubben klarer det.
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

                                      Even Nordlien

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Du kan ikke legge skylda på spillerne. De er ikke vant til å spille med høyt tempo. Man kan ikke gå fra juniortreninger og rett ut i eliteseriekamp.
                                        Jeg leser alle rapporter fra treningene som legges ut her inne. Der har jeg lest at det er Wiggen som kjører det meste av fotballtreningene. Siden han er en av de edru sjåførene som du ønsker at skal ta over på bekostning av Haglund, tror du virkelig treningene vil endre seg noe spesielt? Vil tempo øke?

                                        Kommentar

                                        • ynnor
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 857

                                          Er det fortsatt noen som er helt sikker på at vi ikke rykker ned?Kvalikk på oss er det samme som nedrykk (Bodø Glimt i cupen) Har aldri sett en så håpløs trener siden Even pellerud noe sted i norsk fotball. Når sønnen min på 9 år viser mer fotballforståelse og skjønner mer om disposisjon enn Haglund så sier det det meste. Hvis vi ikke henter et unikum( som nok ikke finnes på denne tiden ) de 4 siste kampene så blir det ikke bedren med hjelpetrenerne. Dette kan bety slutten på tippeligaen dere, skal vi sitte apatisk å se på det?

                                          Kommentar

                                          Working...