Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Jeg leser alle rapporter fra treningene som legges ut her inne. Der har jeg lest at det er Wiggen som kjører det meste av fotballtreningene. Siden han er en av de edru sjåførene som du ønsker at skal ta over på bekostning av Haglund, tror du virkelig treningene vil endre seg noe spesielt? Vil tempo øke?
    Jeg ser gjerne en endring, men som 46 sier hvem pokker skal ta over? Men også enig med Reka i at man ikke løser noe ved å ikke gjøre noe heller.. Her må noen ta ansvar!

    Kommentar

    • dennis
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 872

      Opprinnelig skrevet av Folke
      Jeg ser gjerne en endring, men som 46 sier hvem pokker skal ta over? Men også enig med Reka i at man ikke løser noe ved å ikke gjøre noe heller.. Her må noen ta ansvar!
      og en psykolog ut året

      Kommentar

      • Mikki Mifsud
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2005
        • 244

        Hent Berg tilbake. Punktum.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4112

          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
          Vel, disse spilleren trener tydelig vis godt nok til å lede kampen til det gjenstår 2 minutter. Merkelig at spillere som vist nok ikke har svetta på trening siden Haglund kom til klubben klarer det.
          Haglund med sin "fegisfotball" legger opp til at vi skal forsvare oss mot et av de andre bunnlagene gjennom hele andre omgang! Jeg satt ihvertfall og ventet på at Odd skulle score fra det andre minutt av andre omgang. Og Eureka, jammen gikk det ikke troll i ord enda en gang. Klart det også er personlige feil, men når du frivillig gir bort initiativet på din egen hjemmebane og lar motstanderen få mer og mer selvtillitt, er det nesten uunngåelig at det skjer. Hvis vi hadde hatt mot til å styre spillet og en mer offensiv innstilling, ville sjansen for at disse situasjonene med personlige feil hadde oppstått nær vårt eget mål, vært mye mindre.
          Last edited by DoubleHi5; 21.10.2012, 05:00.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            Å lese denna tråden er faen meg like artig som å se på farmen eller Robinson-ekspedisjonen - tv-seriene der de med minst selvinsikt og IQ lavere enn skonummer sitt dividert med alder får hyle ut sine meninger og hylle sin egen fortreffelighet og ego i hytt og gevær, uten noen som helst rot i virkeligheten.

            Faktum nummer 1: Vi tok 1 poeng i dag. 1 poeng er ikke mye, det er ikke bra nok, men det er bedre enn INGEN poeng.
            Faktum nummer 2: Vi leda kampen frem til det var godt på overtid.

            Dette er altså ikke bra nok levert av treneren?
            Last edited by holmiz; 20.10.2012, 23:15. Begrunnelse: fjerna en teit sammenlikning til slutt som aldri skulle vært med i første omgang.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3209

              Noen i klubben må vise lederskap og bestemme seg for hvordan LSK skal spille. Ikke bare resten av sesongen. Ikke bare i neste sesong, men i årene som kommer. Skal vi være et fysisk tøft lag (en gang gjorde det faktisk vondt å møte Lillestrøm), så må vi dyrke den tilnærmingen, på trening og i kamp. Skal vi være et spillende, teknisk lag, ja så må vi rendyrke det. Akkurat nå er vi litt for mye hverken det ene eller det andre (eller det tredje for den saks skyld).

              Vi har i dag hovedsaklig spillertyper til en rask og teknisk tilnærming til spillet. Dette kan rendyrkes og videreføres, men da trenger vi definitivt en ny trener. Under Haglund fremstår spillerne som usikre på roller, usikre på spillemønster, usikre på samhandling. Det er noe forknytt over hele laget. Det interessante er å gjense de første kampene denne sesongen på dvd. Vi var langt bedre på alle de punktene der vi sliter i dag. Vi var f.eks langt, langt bedre mot rbk enn vi i dag er mot odd. Den gangen var laget langt mindre samspilt, men gjorde intuitivt mye mer riktig. Innsatsen er som natt og dag. Der vi den gang angrep som et lag er vi i dag en og en spiller som tilsynelatende ikke lenger tror på det de gjør. Tilfeldig? Definitivt ikke.

              Det er noe slapt og snilistisk over mye av det vi gjør. Legg merke til oppvarmingen de siste 30 minuttene før kamp. Bortelagene har uten unntak vært mer intense, samhandlende og engasjerte enn oss. I dag var det tydligere enn noensinne. LSK-spillerne trente halvhjertet på skudd. Brorparten elendige, Jeg talte 20 skudd, hvorav kun 6 traff mål og kun 3 gikk inn. Spillerne virker totalt uengasjerte, dasser rundt og bare trekker på skuldrene når de mislykkes. Under oppvarmingen til odd tråkket de til, og det smalt flere ganger når de tråkket til. Tilfeldig? Nope!

              Ledelse i kampene virker fraværende. Fra Haglund som stort sett står tilsynelatende apatisk på sidelinja til kaptein Kippe som ikke maner medpillere til innsats. Jeg har som tidligere nevt vokst opp med Wimbledon som mitt lag, og jeg garanterer at du hørte Joe Kinnear og Vinnie Jones, og jeg mener ABSOLUTT HELE TIDEN!

              I gamle dager het det at det laget som vant de fleste duellene også vant kampen. Da er vi ille ute. Det var knapt noen som tråkket til. Erling gjorde (honnør for det), og en mann til gjorde, men han kom innpå først etter 93 minutter. Jeg reiste meg og klappet når Nystuen tråkket til mot odd-målet på overtid. Ja, han fikk gult, men hadde laget vist den innsatsen hele veien hadde vi vunnet. Lett.

              Laguttakene til svensken er et annet mystisk område. Vår beste målscorer begynner på benken, og når han kommer inn er det som back. Erling gjorde en bra innsats på backen han, men han skulle vært spiss fra avspark. Selv Haglund må da se at Helstad er seriøst ute å kjøre og nærmest hjelpeløs som enslig spiss???

              Vinger, spesielt på høyresiden må være bannlyst i LSK. Vi spiller store deler av kampen altfor smalt. Tempo fremover er like fraværende. Sjekk de gode kampene våre fra i fjor, se Bjørn og Ujah sette fart, og se deretter hvilket angrepsvåpen vi har gitt fra oss under Haglund.

              Når det gjelder støttepasninger er vi verdensklasse. Tror ikke engang Barcelona matcher oss der. Problemet er at det eneste vi oppnår er å drepe vårt eget tempo og invitere motstanderen inn i kampen. Vi har spillere på laget som konsekvent slår bakover eller i beste fall sidelengs, uansett hvor store muligheter som ligger åpent fremover. Se Palmis deilige, forløsende gjennomspill i dag og hvilken sjanse det skapte. Grunnen til at jeg husker den så godt er at den skilte seg så mye ut. Ved minst 4 andre anledninger var åpningene mye større, men ballen ble slått bakover. Frykten for å mislykkes er så mye større enn viljen og ønsket om å lykkes.

              Kommentarene i etterkant er i en klasse for seg selv. Det høres ut som om både spillere og trener er rimelig fornøyd med kampen og prestasjonen. At vi var uheldige som ikke vant. Hallo??? Vi presterte elendig mot et meget dårlig Odd-lag i akutt nedrykksfare. På hjemmebane. På tide å ta realitetene innover seg???

              Prosjekt Haglund er ikke bare nede i knestående. Det trenger akutt pustehjelp. Om vi med flaks og forhåpentligvis litt dyktighet klarer å skrangle oss gjennom i år og fortsatt være i TL så må hele organisasjonen endevendes før neste sesong.

              Nå er det på tide å satse på dem som kan og vil. Som har satt kursen, og har en klar formening om hvordan vi skal komme dit. Som vil være med på å gjenopprette æren og stoltheten ved å være kanarifugl. Resten kan ryke og reise - uansett hvor store navn de er, hvor mange landskamper de har eller hvor mange svenske seriemesterskap de har. Vi kan ikke holde på slik lenger.

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Jeg prøver på ingen måte å frikjenne Haglund her DoubleHi5. Poenget mitt er at spillerne får jaggu ta sin del av ansvaret de også. Tror ikke det hjelper å bytte ut treneren når spillerne tydeligvis er skjørere enn ei husmor rusa på salmiakk og valium. En psykolog derimot kunne vært noe.
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                  Faktum nummer 2: Vi leda kampen frem til det var godt på overtid.
                  Feil. Det var fortsatt ordinær tid når Odd putta 1-1 målet.

                  Ellers enig at 1 poeng er bedre enn ingen poeng. Hadde ikke laget vært der det er på tabellen, tror jeg kjøre mot Odd sitt mål hadde vært høyere i andre omgang. Det ene poengen kan være tungen på vektskåla som gir TL også neste sesong på Åråsen.

                  Kommentar

                  • PetterH
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2012
                    • 668

                    Jeg mener det at mye av problemet med dagens prestasjoner er alle disse støttepasningene.
                    Det er fint med possession og ha ballen i laget, men når det ikke er noen plan og ballen bare spilles rundt på måfå så dreper den vårt eget tempo i spillet, samt at det vi var gode på i fjor, nemlig kontringer aldri blir benyttet.
                    Det skal også sies at når man tydeligvis gjennom hele sesongen har sagt at vi sliter med å få spilt sammen et lag grunnet store utskiftninger så er det jo litt naivt å satse på og tro at man skal gjennomføre det som er vanskeligst i fotball, nemlig spill mot etablert forsvar. Det er jo tydelig at dette er vår akilleshel da vi er langt farligere på bortebane der vi kan ligge bakpå og kontre.

                    At vi ikke har noen plan med det vi driver med ser man jo også på all denne ustabiliteten. Hadde vi hatt et grunnspill som satt så kunne vi lent oss på det, nå er det mest enkeltmannsprestasjoner, som et frispark i denne kampen, som blir beholdningen.

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Hvor mye koster det og sparke han tro ca 2 mill svenske kroner som blir ca 1,8 norske ... Hva venter vi på .... Sett inn Fjøra resten av sesongen han er vell ubeseira som Lsk trener tror jeg... Og neste år tar vi trenern til Trømsø.

                      Kommentar

                      • PetterH
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2012
                        • 668

                        Er vel liten tvil om at de to beste trenerne i Norge er Solskjær og Høgmo. Og bare en av de er kontraktsløs etter sesongen.

                        Kommentar

                        • Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

                          Så jo hvordan det gikk med Høgmø i Rosenborg. Mannen har vist at han ikke takler å trene klubber hvor prestasjonspresset er høyt. Noe det åpenbart er i LSK siden enkelte ville ha Haglund sparket allerede i sommer.
                          Karen hadde jo fått breakdown 3 måneder inn i jobben hvis ikke resultatene satt fra start.

                          Når det er sagt, sier jeg som før. La Haglund trene ut kontrakten, er alt like håpløst neste år har vi god tid til å lete etter en ny trener samtidig som Haglund vil forsvinne gratis.
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1507

                            Opprinnelig skrevet av Xavi
                            Så jo hvordan det gikk med Høgmø i Rosenborg. Mannen har vist at han ikke takler å trene klubber hvor prestasjonspresset er høyt. Noe det åpenbart er i LSK siden enkelte ville ha Haglund sparket allerede i sommer.
                            Karen hadde jo fått breakdown 3 måneder inn i jobben hvis ikke resultatene satt fra start.

                            Når det er sagt, sier jeg som før. La Haglund trene ut kontrakten, er alt like håpløst neste år har vi god tid til å lete etter en ny trener samtidig som Haglund vil forsvinne gratis.
                            Ikke risikofritt det akkurat, hvem vil vel trene ett Adecco lag?
                            hadde veldig trua på Hafslund, men blir mer og mer tydelig at joviale Haglund ikke fungerer i en klubb som LSK.
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              Det er få om ingen alternativer i norge. Håpet lenge på Jonevret før han signerte for Viking.
                              Men, hadde vi holdt inn 1-0 i går, hadde vi vært en positiv gjeng igjen - kort vei mellom himmel og helvete...

                              Høgmo, Hareide, Martine, Dag Eilev... Grøss og gru!!

                              Kommentar

                              • sten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 873

                                Høgmo havner i vif eller landslaget. Er ingen som er bra nok til å trene LSK uansett

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  Litt den følsen jeg sitter med at uansett hvem vi ansetter blir det ikke godt nok.
                                  Hvem kan få denne gjenge av daukjøtt til å "ville" arbeide i samme rettning.

                                  La Haglund få fred ut sesongen så får styre og stell evaluere deretter(om de evner).

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    Haglunds merkelige disposisjoner er funnet verdig en egen VG-artikkel:



                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Jeg leser alle rapporter fra treningene som legges ut her inne. Der har jeg lest at det er Wiggen som kjører det meste av fotballtreningene.
                                    Hav skal vi da med Haglund?

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      Reka:
                                      Hva skal United med Sir Alex. Han er kun på trening et par ganger pr uke...

                                      Problemet er at vi besitter en så rutinert stall at gutta skal kunne forstå hvordan Haglund vil spille. Helt utrolig at et lag med spillere som Helstad, PVM, Kippe, Hauger og Riise ikke skal kunne behandle en ball...
                                      Last edited by Ketil Cantona; 21.10.2012, 08:43.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4112

                                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                                        Problemet er at vi besitter en så rutinert stall at gutta skal kunne forstå hvordan Haglund vil spille. Helt utrolig at et lag med spillere som Helstad, PVM, Kippe, Hauger og Riise ikke skal kunne behandle en ball...
                                        Noen av oss har nok veldig forskjellige syn på fotball og ledelse. Noen mener kanskje at vi slett ikke trenger noen trener, bare man har rutinerte spillere. Og det må de selvfølgelig få lov til å mene.

                                        Jeg for min del tror fortsatt man bør ha en trener og en leder. En som bestemmer hvordan laget skal spille. En som både kan forklare hvordan han vil at laget skal spille, drille inn dette på treningsfeltet (selv eller vha assistenttrenere), ta ut det rette laget, som kan legge opp og endre taktikken i kampene og coache laget på en offensiv og effektiv måte.

                                        Men Magnus Haglund er jo såre fornøyd med kampen mot Odd, bortsett fra resultatet. Sitat fra lsk.no:

                                        -Det er en kamp der vi kommer bra i gang i slutten av førsteomgang. Vi scorer et mål og har god kontroll på dem.
                                        -Deretter forsvarer vi oss bra gjennom hele andre omgang. Vi har bra kontroll bakover og slipper dem til veldig få sjanser, og vi har gode muligheter til å avgjøre kampen, sier Haglund, og påpeker at LSK vant sjansestatistikken 5-4.

                                        Men LSK klarte dessverre ikke å utnytte overgangene som kom i løpet av andreomgang.
                                        -Mathis Bolly har to meget gode overganger og sjanser til å øke ledelsen, men så lenge vi ikke får 2-0, lever kampen. Så lykkes de helt på slutten, og dessverre ble det bare ett poeng.

                                        Når Magnus Haglund er fornøyd med at sjansestatistikken mot et annet bunnlag er jevn på vår hjemmebane, at vi blir presset bakover i store deler av kampen og at tilfeldigheter skal avgjøre poengfangsten (og et eventuelt nedrykk), da mangler mannen totalt ambisjoner. Etter min mening.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3209

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Men Magnus Haglund er jo såre fornøyd med kampen mot Odd, bortsett fra resultatet. Sitat fra lsk.no:

                                          -Det er en kamp der vi kommer bra i gang i slutten av førsteomgang. Vi scorer et mål og har god kontroll på dem.
                                          -Deretter forsvarer vi oss bra gjennom hele andre omgang. Vi har bra kontroll bakover og slipper dem til veldig få sjanser, og vi har gode muligheter til å avgjøre kampen, sier Haglund, og påpeker at LSK vant sjansestatistikken 5-4.

                                          Men LSK klarte dessverre ikke å utnytte overgangene som kom i løpet av andreomgang.
                                          -Mathis Bolly har to meget gode overganger og sjanser til å øke ledelsen, men så lenge vi ikke får 2-0, lever kampen. Så lykkes de helt på slutten, og dessverre ble det bare ett poeng.

                                          Når Magnus Haglund er fornøyd med at sjansestatistikken mot et annet bunnlag er jevn på vår hjemmebane, at vi blir presset bakover i store deler av kampen og at tilfeldigheter skal avgjøre poengfangsten (og et eventuelt nedrykk), da mangler mannen totalt ambisjoner. Etter min mening.
                                          Jeg er inderlig glad for å se at det er flere enn meg som reagerer på svenskens tilsynelatende apatiske, snillistiske, virkelighetsfjerne beskrivelser av situasjonen. Hvor pokker legger Haglund lista hvis han virkelig mener det han sier???

                                          Da er jeg langt mer enig i beskrivelsen på lsk.no fra han som etter min mening burde være vår kaptein:

                                          Det er bittert ikke å få med seg tre poeng når det er så kort tid igjen av kampen, men det er ikke tilfeldig at det skjer. Dette har skjedd fire-fem ganger før i år. Vi har tapt mange poeng på grunn av dette.

                                          Akkurat. Dårlig ledelse er oppskriften på dårlige resultater. Gode ledere inspirerer og motiverer. Så enkelt er det faktisk noen ganger.

                                          Kommentar

                                          Working...