Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Opprinnelig skrevet av Wanker
    Og mange deler din mening.

En annen ting fra i går:

Da Odd hadde cornere i 2.omgang trakk ALLE spillerne ned.
    Hvorfor kunne ikke Erling eller Bolly, som uansett ikke er spesielt hodesterke, ligget igjen på topp? EN av dem ville bundet opp TO Odd-spillere, valget virker ganske enkelt.

Hva slags trenere eller spillere er det som ikke forstår, eller ikke bryr seg om sånt?
    Nå er vel faktisk dette ganske vanlig i dagens fotball også. Ikke fordi man nødvendigvis skal forsvare seg med flere, men fordi det ofte er 1-2 spillere som har som oppgave å tyvstarte hvis keeper ser ut til å plukke ballen, og det er dermed lettere å kjøre en kontring enn ved å sparke ballen ut på 1-2 spillere som står på midtstreken i undertall.

Jeg er enig med deg hvis man står igjen med spillere på topp av defensive årsaker. Jeg husker godt Danmark mot Norge for en del år siden som sto igjen med halve laget på topp, da Norge også sto igjen med en i overtall. Slik fikk de matchet oss på defensiv dødball, og gjort plass til keeper som fikk bedre plass til å plukke ned baller

Kommentar

• sk-kanaris
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2007
      • 240

Ikke noe poeng da Sead bruker ett par minutter på å sette i gang spillet ...
      /Ståle

http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

Kommentar

• Wanker
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 637

Opprinnelig skrevet av Totti21
        Nå er vel faktisk dette ganske vanlig i dagens fotball også. Ikke fordi man nødvendigvis skal forsvare seg med flere, men fordi det ofte er 1-2 spillere som har som oppgave å tyvstarte hvis keeper ser ut til å plukke ballen, og det er dermed lettere å kjøre en kontring enn ved å sparke ballen ut på 1-2 spillere som står på midtstreken i undertall.
        Vel, det er jo mulig jeg har et gammaldags syn på slike ting.
        Slik jeg opplever det, ligger det en undertone av feighet i det, at frykten for å mislykkes er større enn lysten til å vise seg selv, lagkameratene og publikum hva man selv er god for.
        På hjemmebane mot et annet, ikke spesielt godt lag, er det VI som skal diktere det meste.

- "Corner mot blir alltid veldig farlig". (Bedre med 11 mann mot 10 enn 10 mot 9.)
        - "De er et bedre lag enn oss, vi må ligge lavt." (Det har jo funket overordentlig bra for oss de siste åra...)
        - "Tør ikke slå ballen gjennom motstanders midtbane til spissen som ber om den, kan jo feile. Jeg safer og spiller til <velg navn på en annen forsvarsspiller>". (Og til slutt, som f.eks i går, vil en aggressiv motstander presse oss til å lempe ballen på targetspisser som Erling, Helstad, Fredrik eller andre.)

Når det gjelder Haglund - jeg har aldri sett noen på tv som har vært så sjokkert og utafor som han i kampen mot Tromsø - ansikt og kropp sa "jeg aner ikke hva jeg skal gjøre".

MEN: Denne "feigheten" startet jo for flere år siden, Haglund kan kritiseres for å ikke å ha klart å fjerne den.
        Andre med bedre kjennskap til klubbens indre liv kan vel si om det ligger noe annet rusk i klubben. Spillere/ledere som har vært med i denne perioden, og som sprer dårlige vibrasjoner?
        Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

Leser en denne tråden fra side 1 til 69 (denne) så kan det kort oppsummeres slik:
          Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av holmiz
            Leser en denne tråden fra side 1 til 69 (denne) så kan det kort oppsummeres slik:
            For min egen del, passer det bedre i forhold til de siste fem årene til sportsklubben. Fem forbanna tragiske år for å si det rett ut.

Kommentar

• Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

Hovedtreneren er den viktigste og mest inflytelsesrike enkeltpersonen i klubben. En riktig hovedtrener kan sette det taktiske i laget og gjøre middelmådigheter til et solid lag. En riktig hovedtrener kan gjøre spillerne bedre teknisk og fysisk gjennom gode treninger. En riktig hovedtrener kan motivere spillerne til å kjempe som bikkjer gjennom 2 x 45. Haglund har ettertrykkelig bevist at han ikke innehar noen av disse egenskapene. Han må sparkes, jo før jo bedre. Det er meningsløst å la han holde på.

Kommentar

• Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

Rekdal(Aalesund) slo i dag søpla... = Ansett Rekdal!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Paddis
                  Rekdal(Aalesund) slo i dag søpla... = Ansett Rekdal!
                  Hadde fint levd med Rekdal. Forøvrig den enste treneren jeg noen gang har sett live på tv og fri til en klubb om å få ta over med garanti mot nedrykk. Og dem som ønsker tenning, rene ord for penga og engasjement - så er han rett mann, men da blir det kanskje feil type rene ord for penga og engasjement?

Kommentar

• superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

Du vil altså heller ha Rekdal enn Arne? Jaja...
                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Du vil altså heller ha Rekdal enn Arne? Jaja...
                      Har jeg sagt at jeg ikke kunne ha tenkt med Arne? Kan du være så snill å finne det innlegget jeg har her inne hvor jeg snakker nedlatende om eller skriver at jeg ikke ønsker Arne? Da hadde du gjort meg en stor tjeneste, men jeg tror jobben ville gitt null resultat. Ville derimot ikke blitt overrasket hvis du fant en post eller to fra sist høst hvor jeg mener han burde være en kandidat. Det eneste jeg skal ha på meg, er at jeg mener de finnes flere løsninger enn Arne på spørsmålet om hvem som kan/bør trene LSK.

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4397

Utlikningen fra Dag Alexander Olsen og Odd Grenland like før slutt var naturligvis et hardt slag for LSKs svenske hovedtrener.

-Det føles naturligvis tøft ikke å få med seg de tre poengene, men det er bare å reise seg opp og kjøre på videre, sier han.
                        Hæ? Bare å kjøre på videre? Hvor da, rett ned i adecco? For en klovn! Han klarer faktisk bare å si det samme hver eneste gang. Patetisk at det går ann å si noe sånt etter å ha rota det til igjen. Enda mer patetisk å hele tiden drive å leite etter lyspunkter istedenfor å innse realiteten ved at vi er hinsides ræva! Haglund må vekk!
                        ..................

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Hæ? Bare å kjøre på videre? Hvor da, rett ned i adecco? For en klovn! Han klarer faktisk bare å si det samme hver eneste gang. Patetisk at det går ann å si noe sånt etter å ha rota det til igjen. Enda mer patetisk å hele tiden drive å leite etter lyspunkter istedenfor å innse realiteten ved at vi er hinsides ræva! Haglund må vekk!
                          Hva mener du han skal si? "Dette er håpløst. Nå skal vi hjem og grave oss ned. Dette går aldri bra."

Kommentar

• Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

Hvis LSK rykker ned under haglunds ledelse, så må han ikke bare gå, må nok løpe, med styret og ledelsen på slep, og en gjeng med sinte LSK-supportere helt bakerst.

Kommentar

• knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9539

Opprinnelig skrevet av Boing
                              Hvis LSK rykker ned under haglunds ledelse, så må han ikke bare gå, må nok løpe, med styret og ledelsen på slep, og en gjeng med sinte LSK-supportere helt bakerst.
                              Får nok heller trøste-konfekt og blomster, og ytringer av typen "det var synd det gikk skeis detta her, hva?"

Kommentar

• Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

Opprinnelig skrevet av knut
                                Får nok heller trøste-konfekt og blomster, og ytringer av typen "det var synd det gikk skeis detta her, hva?"
                                Og " i det minste er det artig at Strømmen klarte seg"

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4397

Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Hva mener du han skal si? "Dette er håpløst. Nå skal vi hjem og grave oss ned. Dette går aldri bra."
                                  Nei, du har helt rett! Beklager virkelig. Når Haglund sier at vi skal reise oss så har jeg selvfølgelig tro på det! Vi vant jo tross alt sjansestatistikken 5-4 mot Odd. Fantatisk!

Fy faen, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Tapermentaliteten er i hvertfall på plass hos noen og enhver.
                                  ..................

Kommentar

• Percy Nilegård
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 5146

Vinnermentalitet vil da si at man legger seg ned for å dø?
                                    "Alltid blodsprengt"!
                                    Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Nei, du har helt rett! Beklager virkelig. Når Haglund sier at vi skal reise oss så har jeg selvfølgelig tro på det! Vi vant jo tross alt sjansestatistikken 5-4 mot Odd. Fantatisk!

Fy faen, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Tapermentaliteten er i hvertfall på plass hos noen og enhver.
                                      Var det noen andre enn Haglund som så de 5 sjansene våre? Syltynt utenom Bolly alene igennom. Minner om regnskapsføringen til Finance Credit.
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4397

Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                        Vinnermentalitet vil da si at man legger seg ned for å dø?
                                        Har man vinnermentalitet så står man ikke likegyldig og svarer det samme man har svart alle de andre gangene man har tapt. Har du sett noe fremgang eller? Under Uwe ble vi pissa på EN GANG! Spillerne blei sendt på nattetrening og vi blei aldri rundspilt igjen. DET er vinnermentalitet. Haglund har bare tomme ord om at vi skal reise oss. Det skjer jo aldri!
                                        ..................

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4263

Haglunds hemmelige plan.
                                          Ingen forstår hva slags fotball han ønsker at laget skal spille. Åpenbart ikke spillerne. Ikke pressen. Ikke fansen.
                                          Og ikke ett eneste menneske forstår hva det er som gjør at Torstein Helstad "fortjener" å spille.

Da kunne det kanskje, etter 26 serierunder uten å ha fått til en dritt, i det minste ha kommet med en fotballfaglig uttalelse?

Bare én?
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...