Nå er vel faktisk dette ganske vanlig i dagens fotball også. Ikke fordi man nødvendigvis skal forsvare seg med flere, men fordi det ofte er 1-2 spillere som har som oppgave å tyvstarte hvis keeper ser ut til å plukke ballen, og det er dermed lettere å kjøre en kontring enn ved å sparke ballen ut på 1-2 spillere som står på midtstreken i undertall.
Jeg er enig med deg hvis man står igjen med spillere på topp av defensive årsaker. Jeg husker godt Danmark mot Norge for en del år siden som sto igjen med halve laget på topp, da Norge også sto igjen med en i overtall. Slik fikk de matchet oss på defensiv dødball, og gjort plass til keeper som fikk bedre plass til å plukke ned baller
Jeg er enig med deg hvis man står igjen med spillere på topp av defensive årsaker. Jeg husker godt Danmark mot Norge for en del år siden som sto igjen med halve laget på topp, da Norge også sto igjen med en i overtall. Slik fikk de matchet oss på defensiv dødball, og gjort plass til keeper som fikk bedre plass til å plukke ned baller
Kommentar