Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Percy Nilegård
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 5146

Opprinnelig skrevet av superbøffel

Det kan faktisk ikke bli verre enn det er, ergo, nedsiden er null. Han må gå.
    For min egen del blir det hakket verre om vi skulle rykke ned(noe jeg ikke tror vi gjør), men du har vel allerede innkassert nedrykket uansett så...
    "Alltid blodsprengt"!
    Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Jeg er for og sparke Haglund nå fort som bare mulig.... Sett in Runar Kristinson resten av sesongen,samtidig får vi sett om han passer i Lsk...... Tullebukk spår at det kommer til og skje noe rimelig snart.
      Bunner dette ut i dine egne følelser for LSKs fremtid med den tilnærming til at nok er nok, eller er dette "noe som har kommet deg for øre" Tullebukk. Du har vist en egen evne til i stor grad å ha rett i dine vage påstander i hele år og noe sier meg at du nok en gang har vært på riktig sted til riktig tid. :-)
      Fugla Forever

Kommentar

• tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

Elsker deg.
        Rolig nå denne gangen ha rjeg ikke hørt noe som helst .. Men Lsk som klubb kan ikke sitte og se på hva som skjer.... Ikke er det trøkk på treninga lenger,, feil spillere blir brukt på feil plasser, ikke har vi noen plan, ingen bryr seg lenger,tilskuerne rømmer, 2 heldige seire på hjemmebane,bortforklaringer hele tiden osv osv .... Summen blir til slutt av Lsk ikke har noe valg og hvorfor skal vi da vente ,VERRE KAN DET IKKE BLI..... Så jeg kommer til og støtte styret om dem sparker han Nå. Så får vi se da om Tullebukk har rett eller ikke ..

Kommentar

• Roll75
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 834

Tullebukk det er deg og Nigel Farage

Kommentar

• fjacob82
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 1509

Tviler på at noe vil skje denne sesongen ifht trener spørsmålet.

Lurer på om Haglund sitter og kokkelerer og styrer helt sjæl, eller om Wiggen og gjengen er like involvert i forhold til analyser, kampplan, disponering av spillere o.l., og at vi dermed sitter på en gjeng surrehuer som uansett ikke ville utgjort noen forskjell om vi skulle sparket Haglund.
            For noen må jo ta over skulle vi hivd ut Haglund nå, og det er ikke mange gode trenere ledig på markedet akkurat nå.

Forøvrig er Høgmo ledig neste sesong....Kanskje vi kunne fått over Runar K. til å ta i ett tak også. Har mer trua på han en enda en sesong med den joviale svensken.
            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
            *Brasseberget*

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7135

Jeg håper klubben setter seg ned og tar en realitetssjekk på hva vi kan forvente oss på de siste fire kampene.
              -Brann i Bergen tror jeg er sjanseløst. Ikke fordi Brann er så forferdelig gode, men fordi de alltid er vanskelige å slå i Bergen, og vi er i elendig form.
              -Vålerenga på Ullevaal er hipp som happ. Tipper VIF er ute etter å vise seg fram foran egne fans. Har vi nok spillere som går i krigen?
              -Haugesund hjemme er en klassisk fadese, selv om Haugesund er på nedadgående og svake på bortebane.

Tipper mange tenker at den garanterte seieren over Stabæk vil sikre plassen. Vel:
              -Vi slår "aldri" Stabæk hjemme.
              -De kan spille med verdens laveste skuldre, de har ingenting å tape, og ville fryde seg hvis de kan bidra til at LSK rykker ned.
              -De har Veigar Pall på topp, som er på vei tilbake til gammel form. Tidvis meget god sist mot Hønefoss.
              -De møter et lag med nervebunter som har alt å spille for, som har vunnet to hjemmekamper og har et enormt press på seg.

Det er fryktelig trist å måtte sett all lit til at andre lag taper, men sånn er det blitt. Slår FFK Brann i kveld, tror jeg vi ender i kvalik. Sogndal bør klare nok poeng på sine gjenværende hjemmekamper til å holde plassen. Jeg bare håper Sandnes ikke klarer å ta oss igjen. Kvalik mot Ull/Kisa, høres det lystig ut?
              Last edited by trigz; 22.10.2012, 18:46.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• *46*

Rolig nå denne gangen ha rjeg ikke hørt noe som helst .. Men Lsk som klubb kan ikke sitte og se på hva som skjer.... Ikke er det trøkk på treninga lenger,, feil spillere blir brukt på feil plasser, ikke har vi noen plan, ingen bryr seg lenger,tilskuerne rømmer, 2 heldige seire på hjemmebane,bortforklaringer hele tiden osv osv .... Summen blir til slutt av Lsk ikke har noe valg og hvorfor skal vi da vente ,VERRE KAN DET IKKE BLI..... Så jeg kommer til og støtte styret om dem sparker han Nå. Så får vi se da om Tullebukk har rett eller ikke ..
                Enkelt og greit tror jeg ikke styret tupper Haglund. Hvorfor? Det er to-delt:
                - Massiv "mobbing" fra presse og publikum pga trenerbyttene de siste årene
                - Effekten av å sparke Haglund så sent i sesongen er ikke sikkert vil gi noen som helst effekt. Hvem skal lede laget ut sesongen? Assistene som har vært med på samme reisa i år, vil dem kunne gjøre en forskjell uten Haglund ved roret?

Jeg tror Haglund blir. Personlig bryr jeg meg veldig lite om hvem som trener laget, men tror ikke det å gi assistene ansvaret alene vil gi noen sto boost for laget. Ikke er det mange ledige trenere på markedet som kan komme inn og gjøre en endring heller.

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4263

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                  Lurer på om Haglund sitter og kokkelerer og styrer helt sjæl, eller om Wiggen og gjengen er like involvert i forhold til analyser, kampplan, disponering av spillere o.l.,
                  I forhold til analyser??? Analyser???

Da jeg leste billedteksten på det lille bildet på side 17 i romerikes blad i dag, var det faen meg like før jeg satte meg i bilen og kjørte ned til roseveien for å konfrontere Per Kristian Torvik med om han vet noe som ikke vi vet! Sitat: "I og med Odds seine utligning ble det bare marginalt hyggeligere for PVM å fortelle om sitt flotte frispark enn for LSK-trener Magnus Haglund å analysere et nytt poengtap i sluttminuttene." (Min utheving.)

Som jeg og mange flere har påpekt gang på gang på gang, har jeg hittil ikke hørt noe som helst fra Magnus Haglund som jeg kaller noe i nærheten av en fotballfaglig analyse! Men jeg leste et annet sted at han hadde uttalt at Torstein Helstad kunne ha lagd et par mål til i høst med litt marginer... (Sick!)

Uansett hvor jævlig det er: I kveld må vi alle legge oss til en forrrferrrdelig talefeil for et par timers tid og håpe av hele vårt gule hjerte at Brrrann vinner i Fredrikstad!
                  Elska þetta félag

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4263

Et lite avbrekk i den heftige debatten om når Haglund må gå:

Fra Dagbladet Magasinets artikkel om Ståle Solbakken sist lørdag (20/10) henter jeg følgende sitat: "Den forrige manageren, Mick McCarthy, var gjerne på treningene til A-laget en til to ganger i uka, like før kamp. Solbakken vil være der mest mulig, helst hver dag." Det er for øvrig verdt å notere seg at i avsnittet foran skrives det at Wolverhampton har 27 personer som jobber med det sportslige rundt A-laget, reservelaget og akademiet som henter de beste unge spillerne fra distriktet. Så det er med andre ord en ørliten forskjell i størrelsen på klubben og støtteapparatet til Wolves sammenlignet med Sportsklubben!

Jeg vet fortsatt ikke hvordan dette praktiseres i LSK i dag, men jeg ville synes det var naturlig at sjefen sjøl var tilstede mest mulig inntil laget hadde satt seg.

Artikkelen i Db Magasinet er for øvrig meget bra, og anbefales på det sterkeste!
                    Elska þetta félag

Kommentar

• Mikki Mifsud
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2005
                      • 244

Mulighetene våre for poeng ligger i bortekampene, Brann og Vif ender med 4 poeng, mens vi taper hjemme mot Stabæk og Haugesund. Vi slår aldri Bærumsgutta hjemme, og Søderlund kommer til å senke oss greit. Vi er direkte ræva. Borte derimot, kan vi overraske med litt flaks og kanskje et frispark som skifter retning i muren som sikrer oss poeng. Haglund blir selvfølgelig fredet etter dette.

Kommentar

• skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

Selv om jeg langt i fra er overbevist om Haglunds store evner isolert sett, og godt kan bytte ham ut hvis det rette alternativet dukker opp (og det rette alternativet befinner seg innenfor et ganske snevert landskap...)så syns jeg denne tråden er VM i selvbedrag.

Tja, Haglund har hatt siste ord, og det er han som har styrt prosjektet i grøften.
                        Tja, han har hvertfall foreløbig ikke lyktes med å få kjerra på veien igjen - men det var ikke han som kjørte den i grøfta...

Så jeg kommer til og støtte styret om dem sparker han Nå.
                        Det sittende styret har svært lav tillit hos meg, uavhengig av om Haglund blir sittende eller går...

Kommentar

• Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

Ingen grunn til å overanalysere dette. Ingen grunn til å argumentere for hvorfor han må gå. Han er tidenes dårligste hovedtrener for LSK, helt på bånn sammen med Pelletud og Berg.

Nå er det kun to mulige åraker til at Haglund ikke sparkes:

1. Mangel på alternativer
                          2. Mangel på penger

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Han har 1 år igjen det koster ikke mere en ca 1,8 mil og sparke han ...

Kommentar

• Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

Pluss et tilsvarende beløp eller høyere for en ny trener til neste sesong så passerer vi 3,6 millioner.
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4263

Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                Pluss et tilsvarende beløp eller høyere for en ny trener til neste sesong så passerer vi 3,6 millioner.
                                Billig når vi tenker på alternativet.
                                Elska þetta félag

Kommentar

• Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

Neste års lønn for trener kan ikke regnes med, den lønnsposten er der uansett hvem som trener laget.

Kommentar

• superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

Hva koster det med tomt Åråsen? Hva koster et nedrykk?

3.6 høres billig ut.
                                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

Godt mulig det, men rett skal være rett.
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Neste års lønn for trener kan ikke regnes med, den lønnsposten er der uansett hvem som trener laget.
                                        Ser den, gikk litt fort i svingene her. Men man har jo heller ingen garanti for at en eventuell ny trener vil gjøre suksess. Snarere tvert imot.
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

Ser den, gikk litt fort i svingene her. Men man har jo heller ingen garanti for at en eventuell ny trener vil gjøre suksess. Snarere tvert imot.
                                          Enig i at vi ikke har noen garanti for det, men muligheten for at Hglund kommer til å lykkes er etter mitt syn veldig mye mindre.....
                                          Fugla Forever

Kommentar

Working...