Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4112

    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
    Ser den, gikk litt fort i svingene her. Men man har jo heller ingen garanti for at en eventuell ny trener vil gjøre suksess. Snarere tvert imot.
    Snarere tvert imot? Den må jeg innrømme at jeg ikke tok. Kan vel ikke bli dårligere enn det han har prestert?
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      Vel, historien viser at våre hyppige trenerbytter så langt ikke har gitt stor suksess. Selvsagt kan det ikke bli mye dårligere enn det er nå, men fra dagens nivå og opp til suksess er det en lang vei å gå.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Moderatormelding:
        Her diskuteres Magnus Haglund. Rykter, ønsker om navngitte erstattere tas her: http://debatt.kfl.no/showthread.php?...-trener/page11 Innlegg flyttet.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4112

          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
          Vel, historien viser at våre hyppige trenerbytter så langt ikke har gitt stor suksess. Selvsagt kan det ikke bli mye dårligere enn det er nå, men fra dagens nivå og opp til suksess er det en lang vei å gå.
          Du har rett. Jeg tenkte på at det ikke kan bli enda dårligere enn det er nå. Det er så lenge siden denne klubben har hatt noe som kan karakteriseres som suksess, at jeg nesten har glemt ordets betydning.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Gjest

            Fotball kan være fantastisk underholdende. Skape glede som overgår det aller meste.
            Grunnen til at de fleste betaler for å reise på fotballkamp er for å kunne få oppleve dette.
            Hvis en person som ikke er langt over gjennomsnittet interessert i fotball opplever elendig underholdning så minsker interessen for produktet. Og opplever man at produktet er dårlig hver gang, så er er det bare spesielt interesserte som er villige til å betale for dette igjen.
            Under Haglund sin ledelse er det kun Stabæk som har dårligere resultater å vise til på hjemmebane. Både LSK og Stabæk har kun to seiere av 13 mulige. Det tredje dårligste hjemmelaget er FFK med 4 seiere, like mange som LSK og Stabæk til sammen.
            Resultatet er minimalt med tilskuere, som igjen er fatalt for økonomien til LSK.
            Haglund kunne på forsommeren meddele at LSK kom til å oppføre seg som et lokomotiv på høsten. Det som er tragisk er at lokomotivet har stø kurs mot avgrunnen..

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Det første Haglund lovte var å få orden på forsvaret å slippe inn langt færre mål en i fjor.

              Til nå: 44
              I fjor: 52

              Så vi må ligge under 2 mål pr kamp for at det skal bli oppfylt.

              Vi har scora 35 i år mot 46 i fjor så vi trenger å "dra en Stabæk" for å toppe den trur jeg.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Gjest

                Hvis gjennomsnittet etter de 26 første kampene holder seg de siste 4 kampene, så vil LSK slippe inn 1 mål mindre i år enn i fjor, det vil si 51 istedenfor 52. De vil score 6 mål mindre, 40 istedenfor 46. Og få 1 poeng mindre, 33 istedenfor 34.
                Nå er ikke de siste 4 kampene spilt enda, så fasiten kan enten bli litt bedre eller litt dårligere. Men hvis ikke det blir bedre resultater de siste 4 kampene enn det har vært tidligere i år, så kan dette bli den dårligste sesongen poengmessig i manns minne. NRK har taballene siden år 2000, og ingen år har vi tatt mindre poeng enn vi vil hvis vi i år tar 32 poeng eller mindre. Bortsett fra årene det ble spilt 26 kamper istedenfor 30 på grunn av 14 lag istedenfor 16. Men ved å dele poengsummene på 26 og gange de med 30 så ser vi at også de årene ville LSK ikke ha fått mindre enn 32 poeng.
                Så overlever Haglund denne sesongen så er nok det ene alene fordi han har en kontrakt som det står at han skal trene LSK ut neste år på.
                Last edited by Gjest; 23.10.2012, 13:21. Begrunnelse: Flere fakta

                Kommentar

                • tonkro
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 346

                  Opprinnelig skrevet av biggie
                  Hvis gjennomsnittet etter de 26 første kampene holder seg de siste 4 kampene, så vil LSK slippe inn 1 mål mindre i år enn i fjor, det vil si 51 istedenfor 52. De vil score 6 mål mindre, 40 istedenfor 46. Og få 1 poeng mindre, 33 istedenfor 34.
                  Nå er ikke de siste 4 kampene spilt enda, så fasiten kan enten bli litt bedre eller litt dårligere. Uansett så denne sesongen vært en gedigen fiasko.
                  Spesielt med tanke på hvilket lag vi spilte med i høstsesongen ifjor alà i år...

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    Opprinnelig skrevet av tonkro
                    Spesielt med tanke på hvilket lag vi spilte med i høstsesongen ifjor alà i år...
                    På samme måte var laget vi spilte vårsesongen med i fjor langt bedre enn årets utgave, og hadde individualister som kunne avgjøre kamper på egenhånd i Ujah, Nosa og Bjørn.
                    Tror fremdeles dagens stall har ett større potensiale som lag, men spillere med evne til å gå av 4 mann før han avgjør kampen har vi ikke mange av i dag.

                    Kommentar

                    • Gjest

                      Har undersøkt lenger tilbake i tid nå. Og hvis poenggjennomsnittet ikke forbedres de siste 4 kampene så må vi over 30 år tilbake i tid for å finne en dårligere poengfangst enn i år. Nærmere bestemt år 1981. Vi tok da 22 poeng på 22 kamper.
                      Så er i alle fall mulig at Haglund & co greier å sette en 30 års rekord i år..

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        I 1981 var det 2 poeng for seier. Altså tok vi 28 poeng på 22 kamper med dagens poengsystem. Tilsvarer 38 poeng på 30 kamper. Så dette kan fort bli den svakeste sesongen på 38 sesonger i øvertse divisjon. Fy faen.

                        Kommentar

                        • Gjest

                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          I 1981 var det 2 poeng for seier. Altså tok vi 28 poeng på 22 kamper med dagens poengsystem. Tilsvarer 38 poeng på 30 kamper.
                          Ok, det var jeg ikke klar over. Takk for info. Er det da mulig at Haglund er på vei til å sette ny rekord på øverste nivå?

                          Kommentar

                          • KimFL
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1410

                            Opprinnelig skrevet av biggie
                            Ok, det var jeg ikke klar over. Takk for info. Er det da mulig at Haglund er på vei til å sette ny rekord på øverste nivå?
                            Den "rekorden" ble vel slått så sent som i fjor, da vi fikk 34 poeng på 30 kamper.

                            Kommentar

                            • Gjest

                              Fant det ut selv: Haglund har muligheten for å sette ny rekord for Lillestrøm. Så langt har LSK tatt 29 poeng på 26 kamper, hvis det gjennomsnittet holder seg vil LSK havne på 33 poeng. Og det blir ingen rekord. For i 2008 så havnet LSK på 28 poeng etter 26 kamper. Noe som tilsvarer 32 (32,31) poeng i en 30 kampers serie. Dette er den dårligste poengsummen LSK har havnet på siden de rykket opp i 1975. Holder årets poenggjennomsnitt seg blir det da akkurat ikke ny rekord. Men 1 poeng mindre må vi si er ny rekord. Så hvis LSK tar 3 poeng eller mindre på de gjenstående 4 kampene vil det være ny rekord. Lykke til.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Opprinnelig skrevet av biggie
                                Fant det ut selv: Haglund har muligheten for å sette ny rekord for Lillestrøm. Så langt har LSK tatt 29 poeng på 26 kamper, hvis det gjennomsnittet holder seg vil LSK havne på 33 poeng. Og det blir ingen rekord. For i 2008 så havnet LSK på 28 poeng etter 26 kamper. Noe som tilsvarer 32 (32,31) poeng i en 30 kampers serie. Dette er den dårligste poengsummen LSK har havnet på siden de rykket opp i 1975. Holder årets poenggjennomsnitt seg blir det da akkurat ikke ny rekord. Men 1 poeng mindre må vi si er ny rekord. Så hvis LSK tar 3 poeng eller mindre på de gjenstående 4 kampene vil det være ny rekord. Lykke til.
                                For å snu litt på det.
                                Hvis LSK vinner de 4 siste kampene vil vi ha det beste poenggjennomsnittet siden Uwe sine 2 sesonger (2005, 2006) og Tom Nordlie sin første sesong (2007).
                                Vi vil da også ha langt bedre snitt enn det fantastiske Arne Erlandsen presterte i sin debutsesong (1998) med en sentrallinje bestående av spillere som Magnus Khilstedt, Torgeir Bjarmann, Tommy Berntsen, Magnus Khilberg, Runar Kristinsson, Mamadou Diallo og Heidar Helguson.
                                Arne hadde en bra 1999 sesong med 1.84 poeng i snitt, og en fantastisk 2001 sesong med 2.15 poeng i snitt, men utover dette presterte han på nivå med det Magnus Haglund fremdeles kan levere i sin første sesong i LSK med 19 nye spillere inn i løpet av sesongen.

                                Vi hadde riktignok noen sesonger høyere på tabellen med lavere poengsnitt under Arne, men da var det også større forskjell mellom lagene enn det er nå. I dag er alle lag i Tippeligaen favoritter på hjemmebane, uansett motstand, med unntak av LSK som av en eller annen merkelig grunn er langt bedre på bortebane.

                                Jeg mener fremdeles at den største tabben vi har gjort i nyere tid er å sparke Uwe Røsler, da han bygde ett meget sterkt lag, og hdyrket en moderne form for 4-4-2 med diamant på midten før andre lag i Tippeligaen.

                                Kommentar

                                • Bukkenbruse
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 515

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Jeg mener fremdeles at den største tabben vi har gjort i nyere tid er å sparke Uwe Røsler, da han bygde ett meget sterkt lag, og hdyrket en moderne form for 4-4-2 med diamant på midten før andre lag i Tippeligaen.
                                  Her er jeg helt enig med deg!

                                  At laget som spilte vårsesongen for oss i fjor var så mye bedre enn laget som spiller i år er jeg ikke like sikker på. Det er definitivt at spesielt Nosa har et helt annet nivå enn noen som er i dagens stall, Ujah var selvfølgelig i en annen klasse enn det vi har på topp nå....og Bjørn (som også var med en del i år) hadde disse to å spille på og fikk dermed utnyttet seg selv langt bedre.

                                  Ser man derimot på de 8 andre utpå banen mener jeg at Haglund i år har hatt a) bedre keeper, b) bedre backer (utrolig nok!), c) et midtstopperpar av samme kvalitet d) en midtbane med langt flere alternativer og større bredde og e) jevnt over sterkere innbytterbenk enn det status var i vårsesongen i fjor. Unggutter som Gabrielsen og Ohi har også utvilsomt stabilisert seg på et høyere nivå nå enn det de var på deler av fjorårssesongen grunnet kamperfaringen (de mer eller mindre ufrivillig) fikk gjennom fjorårssesongen pga tynn stall.

                                  Haglund har i mine øyne fått langt mindre ut av et bedre mannskap enn det Berg klarte....Berg hadde dog Nosa og Ujah...typer vi (som du korrekt påpeker) ikke har i laget i år og det er forsåvidt skremmende at Nosa skal være så mye bedre enn landslagskandidater som PVM og (i de senere kamper Riise) og "tippeligaprofiler" som Andersson....men fakta er at det var han.
                                  Det er da et stort spørsmålstegn hvordan vi har klart å hente 18 spillere uten å klare å hente en eneste spillertype som ligner på Nosa...eller forsåvidt Ujah.
                                  Hadde vi beholdt vårsesonglaget fra i fjor sesongen igjennom hadde vi gjort en så til de grader mye bedre sesong i fjor enn det vi gjør i år....og med en tynnere og kvalitetsmessig dårligere stall.

                                  Med stallen vi har disponert i år, og motstanderlagene tatt i betraktning, klarer jeg ikke helt å se hvordan det i praksis skulle være mulig å få til dårligere resultater enn det vi har gjort i år. Det er det som skremmer meg mest. Vi burde hatt 15 poeng til og liggi rundt Viking og Brann...istedetfor er spenningsmomentet om Sogndal passerer oss i kampen om 12 plassen...eller om vi kan ta igjen Odd ledet av profilene Fevang og Johnsen på henholdsvis 37 og 38 år

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3500

                                    Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                    Her er jeg helt enig med deg!

                                    At laget som spilte vårsesongen for oss i fjor var så mye bedre enn laget som spiller i år er jeg ikke like sikker på. Det er definitivt at spesielt Nosa har et helt annet nivå enn noen som er i dagens stall, Ujah var selvfølgelig i en annen klasse enn det vi har på topp nå....og Bjørn (som også var med en del i år) hadde disse to å spille på og fikk dermed utnyttet seg selv langt bedre.
                                    Jeg er vel egentlig enig med deg i alt du sier. Jeg sier jo også at jeg mener dagens stall har ett større potensiale som lag.
                                    Men, spillere som Nosa, Ujah og Bjørn kunne avgjøre kamper fullstendig på egenhånd, og derfor kunne man faktisk tillate seg å overlate deler av angrepsspillet til tilfeldighetene og spillerne sin egen kreativitet. Norges landslag ser etter andre ferdigheter enn det man ser etter i Nigeria, og bygger i større grad ett kollektiv, som jeg også mener er det vi må gjøre med de spillerne vi har nå.

                                    At Nosa som er i ferd med å etablere seg for det 6 beste laget i La Liga for øyeblikket er bedre enn PVM er ikke så overraskende for meg.
                                    Jeg håper også at vi nå fremover med den stallen vi har fått kan fylle på med nye potensielle Ujah'er og Nosa'er, men samtidig tror jeg nok vi må belage oss på at for hver Nosa så kommer det mange Dosso'er og Bassom'er. :-)

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Jeg håper også at vi nå fremover med den stallen vi har fått kan fylle på med nye potensielle Ujah'er og Nosa'er, men samtidig tror jeg nok vi må belage oss på at for hver Nosa så kommer det mange Dosso'er og Bassom'er. :-)
                                      Det avhenger mye av den sportslige ledelsen. Under Berg hadde vi nok sett mange nye Ujah og Nosaer. Han så potensiale og utviklet dem riktig. Under Haglund tror jeg ingen kommer til å slå gjennom på samme måte.

                                      Kommentar

                                      • Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

                                        Synes da både Bolly, Ruben og Fredrik(har dessverre ikke fått vist seg fram) har tatt store steg i vinter. Men du tenkte kanskje mer på afrikanere?
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

                                        Even Nordlien

                                        Kommentar

                                        • Bukkenbruse
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 515

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Jeg håper også at vi nå fremover med den stallen vi har fått kan fylle på med nye potensielle Ujah'er og Nosa'er, men samtidig tror jeg nok vi må belage oss på at for hver Nosa så kommer det mange Dosso'er og Bassom'er. :-)
                                          Helt klart....men en Nosa og en Dosso er så sykt mye bedre enn 2xPalmi hvis du forstår....jeg savner så vannvittig at vi er innovative på overgangsmarkedet igjen....kjøpene under Haglund synes jeg har vært katastrofalt lite spennende (med 1-2 unntak) og mange av de har også virket veldig lite gjennomtenkte.

                                          Stortalenter og folk med spisskompetanse er mer min melodi....i år synes jeg vi stort sett har henta spillere uten spisskompetanse i det hele tatt...venstrebeinet til Vaagan, spensten til Nystuen og taklingsstyrken til Roger er vel de mest ekstreme ferdighetene vi har fått inn og kun en av de er jo på laget

                                          Kommentar

                                          Working...