Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
    Synes da både Bolly, Ruben og Fredrik(har dessverre ikke fått vist seg fram) har tatt store steg i vinter. Men du tenkte kanskje mer på afrikanere?
    Var spørsmålet retta mot meg? Bolly, Ruben og Fredrik har tatt gode steg ja. Trolig i stor grad som følge av det ekstra ansvaret de fikk når vi solgte hele laget i 2011. Disse har ikke Haglund henta, og ruben spiller trolig bare som følge av at vi ikke har andre muligheter til venstre.

    Jeg tror ikke Haglund har samme kompetanse når det kommer til å hente og integrere afrikanere som det Berg hadde.

    Det spørs om Aneke vil være like interessert i å sende talentene til LSK først når han ser hvordan Fofana får utvikle seg mot Grüner på Dæhlenga kunstgress mens Palmi spiller 90 min på a-laget. Under Berg hadde garantert Fofana fått kjenne på nivået i tippeligaen.

    Ellers ser vi jo at Haglund ikke har noen voldsomt god track record med afrikanere i LSK i år. Hva fikk han ut av Bassey, Roger og Fofana hittil? Bassey og Roger ble ikke henta av Haglund, men var det virkelig umulig å få mer ut dem? Hvilke afrikanere slo gjennom i Elfsborg?

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      Du veit at krybba er rimelig tom når.....
      .... Berg plutselig geniforklares
      Knurr...

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av Leif A
        Du veit at krybba er rimelig tom når.....
        .... Berg plutselig geniforklares
        Berg hadde sitt han var god på. Han var veldig dyktig til å finne afrikanere og hjelpe dem til å slå gjennom. Det finnes vel ingen trener som har hatt like mye suksess som han med dette?

        edu, ighalo, Mikel, Nosa, Ujah...

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Opprinnelig skrevet av Leif A
          Du veit at krybba er rimelig tom når.....
          .... Berg plutselig geniforklares
          Som sagt før: Det sier jo litt om Haglund, når han får meg til å savne både Berg og Nordlie. Det faktisk så ille nå at selv en lansering av P******d kan bli sett som en opptur...
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • hthaug
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 433

            ÅÅÅ Lillestrøm våkn opp i dag er vel på sin plass. Hadde selvfølgelig vært interessant å se hva Berg kunne ha fått ut av mannskapet, men alle husker vel han sympatiske fyren som sto fram på tv etter tap?

            At klubben er i en historisk alvorlig krise, faktisk mer nå enn i fjor uten at media plukker opp ballen er jo bare helt utrolig.

            Selv skal jeg ikke skryte på meg noen løsninger, men noe må skje NÅ.

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2936

              Opprinnelig skrevet av hthaug
              ÅÅÅ Lillestrøm våkn opp i dag er vel på sin plass. Hadde selvfølgelig vært interessant å se hva Berg kunne ha fått ut av mannskapet, men alle husker vel han sympatiske fyren som sto fram på tv etter tap?
              Ikke et rop om å få han tilbake detta men Berg har fremstått som en all right fyr på tv 2 i år. Fyren har jo til og med vist at han har humor og sjølironi. Fikk mye mer sansen for personen Henning Berg etter han begynte i tv 2. I LSK var det selvsagt andre boller utad i media
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                Ikke et rop om å få han tilbake detta men Berg har fremstått som en all right fyr på tv 2 i år. Fyren har jo til og med vist at han har humor og sjølironi. Fikk mye mer sansen for personen Henning Berg etter han begynte i tv 2. I LSK var det selvsagt andre boller utad i media
                Berg har gjort en strålende figur på TV2, men det er kanskje ikke så rart? Selv Henning Berg lar seg påvirke av det å få sparken i LSK, spesielt etter at han til slutt ikke hadde en eneste "venn" igjen i klubben.. Mulig han har blitt mer medievant, samt at det kan tenkes at han har lært seg noe etter feilskjæret med LSK.

                Dog ser jeg for meg HELT andre typer som trener for LSK etter Haglund. Haglund virket lenge som en skikkelig trivelig fyr og det er han vel forsåvidt sikkert enda.. Men jeg vil mer enn noen gang se en VINNERSKALLE som trener, det er en egenskap jeg har sett veldig lite av hos Haglund og resten av gjengen hans. Selv Powell opptrer som en pusekatt!

                Kommentar

                • Martin83
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 794

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Det avhenger mye av den sportslige ledelsen. Under Berg hadde vi nok sett mange nye Ujah og Nosaer. Han så potensiale og utviklet dem riktig. Under Haglund tror jeg ingen kommer til å slå gjennom på samme måte.
                  Du har helt rett i at Henning Berg er dyktig til å foredle afrikanske spillere. Men det er vanskelig å vite hvordan han ville disponert årets stall og om han f.eks. ville prioritert Fofana fremfor Palmi. På lik måte kan det godt hende at Haglund hadde fått like mye ut av stallen som Henning disponerte. Det er vanskelig å vite.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                    Du har helt rett i at Henning Berg er dyktig til å foredle afrikanske spillere. Men det er vanskelig å vite hvordan han ville disponert årets stall og om han f.eks. ville prioritert Fofana fremfor Palmi. På lik måte kan det godt hende at Haglund hadde fått like mye ut av stallen som Henning disponerte. Det er vanskelig å vite.
                    Skal sies at i det regnestykket om at Berg er god til å foredle afrikanske spillere så må man legge inn noe om at han hadde veldig lite alternativer.. Når Berg trente sportsklubben hørte jeg mest pisspreik om at laget ikke hadde unge norske spillere, noe vi har sett at Haglund har klart å få til i en større grad.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      Opprinnelig skrevet av Martin83
                      Du har helt rett i at Henning Berg er dyktig til å foredle afrikanske spillere. Men det er vanskelig å vite hvordan han ville disponert årets stall og om han f.eks. ville prioritert Fofana fremfor Palmi. På lik måte kan det godt hende at Haglund hadde fått like mye ut av stallen som Henning disponerte. Det er vanskelig å vite.
                      Alt hypotetisk er vanskelig å vite. Men når Berg er den treneren i tippeligaen som har fått frem flest afrikanske talenter, og han gav så og si hvert eneste afrikanske talent han hentet sjansen i første tilgjengelige kamp, mens Haglund så vidt jeg vet aldri har fått frem et afrikansk talent(??) så vil jeg tro at Fofana hadde hatt større sjanse under Berg. Selv om det er hypotetisk, så er det absolutt ingen ting som tyder på det motsatte.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Når Berg trente sportsklubben hørte jeg mest pisspreik om at laget ikke hadde unge norske spillere, noe vi har sett at Haglund har klart å få til i en større grad.

                        Huh? Ruben, Ohi, Fredrik og Bolly spilte alle mye under Berg. Haglund har ikke fått frem noen nye. At disse har blitt et år eldre og utviklet seg positivt etter mye ansvar og spilletid i 2011 tror jeg ikke betyr at Haglund er så mye bedre med de norske ungguttene. De fleste av disse var det jo snakk om at tok et fint steg etter en alvorssamtale med Powell før 2011 sesongen. Fredrik viste seg frem som pre-seasons beste spiller etter noen uker med Haglund som trener.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Huh? Ruben, Ohi, Fredrik og Bolly spilte alle mye under Berg. Haglund har ikke fått frem noen nye. At disse har blitt et år eldre og utviklet seg positivt etter mye ansvar og spilletid i 2011 tror jeg ikke betyr at Haglund er så mye bedre med de norske ungguttene. De fleste av disse var det jo snakk om at tok et fint steg etter en alvorssamtale med Powell før 2011 sesongen. Fredrik viste seg frem som pre-seasons beste spiller etter noen uker med Haglund som trener.
                          Jeg roser i utgangspunktet ikke Haglund, men prøver å gi ett mer nyansert bilde. Under Berg ble vi ofte omtalt som ett lag med flere utlendinger enn nordmenn, nå er visa en helt annen og da finner folk det gale i det også. Alt vrenges til det passer inn i settingen for å kritisere det gjeldende regimet.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6082

                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Jeg roser i utgangspunktet ikke Haglund, men prøver å gi ett mer nyansert bilde. Under Berg ble vi ofte omtalt som ett lag med flere utlendinger enn nordmenn, nå er visa en helt annen og da finner folk det gale i det også. Alt vrenges til det passer inn i settingen for å kritisere det gjeldende regimet.
                            Om du ikke hadde sagt _unge_ norske spillere så hadde jeg ikke vært så uenig. Vi har hentet noen ok etablerte spillere.

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              Opprinnelig skrevet av Leif A
                              Du veit at krybba er rimelig tom når.....
                              .... Berg plutselig geniforklares
                              Si hva du vil om Berg, han fikk aldri sjansen til å gjöre en hel sesong med en dugende stall. Så fort han var i ferd med å snekre sammen noe, så forsvant en nökkelspiller eller to. Berg hadde klart topp 4 med den stallen vi har nå. Det er jeg ikke i tvil om. Mulig at vi hadde hatt en enda bedre stall, da Berg tydeligvis er dyktigere til å disponere ressursene sine enn Haglund er.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Si hva du vil om Berg, han fikk aldri sjansen til å gjöre en hel sesong med en dugende stall. Så fort han var i ferd med å snekre sammen noe, så forsvant en nökkelspiller eller to. Berg hadde klart topp 4 med den stallen vi har nå. Det er jeg ikke i tvil om. Mulig at vi hadde hatt en enda bedre stall, da Berg tydeligvis er dyktigere til å disponere ressursene sine enn Haglund er.
                                Du gjør det jo ikke så veldig enkelt for deg selv som trener når du gjør deg uspiselig for investorer og store deler av styret, da...
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7092

                                  Det er ingen tvil om at Henning Berg er en meget dyktig trener. Han kom på kant med folk i LSK, det var det avskjeden hans til syvende og sist bunnet i. Jeg er sikker på at han ville klart å få masse ut av den spillerstallen vi har nå. Men jeg tipper det er altfor mye gruff mellom ham og ledelsen i klubben til at det er aktuelt med en gjesteopptreden.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Robiwan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 603

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Det er ingen tvil om at Henning Berg er en meget dyktig trener. Han kom på kant med folk i LSK, det var det avskjeden hans til syvende og sist bunnet i. Jeg er sikker på at han ville klart å få masse ut av den spillerstallen vi har nå. Men jeg tipper det er altfor mye gruff mellom ham og ledelsen i klubben til at det er aktuelt med en gjesteopptreden.
                                    Jeg skulle gjerne likt å se ledelsen svelge noen kameler jeg, har til tider skjedd at oss supportere har stått her med munnen på vidt gap og tatt i mot det som kommer...
                                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                    Kommentar

                                    • hthaug
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 433

                                      Uansett hva som skjer nå så vil det klubben gjør nå i de neste 12 mnd være helt avgjørende for klubbens fremtid. Vi kan snakke så mye om gamle dåder vi bare vil, men pr i dag finnes det ingenting som tilsier at vi faktisk klarer å klatre opp igjen dersom vi skulle rykke ned.

                                      Ønsker meg en karismatisk versjon av Uwe på sidelinjen, så håper klubben begynner å lete utenlands etter en ordentlig irsk murbrekker da det viser seg at de la-de-da trenerne vi har hatt ikke klarer å få skikk på skuta.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        Jeg synes Haglund allerede har bevist at hans form for fotball ikke duger. Holder poengsnittet seg ut sesongen så snakker vi om den nest dårligste sesongen på 37 år. For å få laget til å klatre proklamerte han da han ble ansatt at antall baklengsmål måtte reduseres betraktelig. Dette har han ikke lykkes med og laget spiller idiotfotball. På kryss og tvers på egen banehalvdel helt til de blir så pressa at de må slå ballen langt, og da går den som regel til en motspiller.
                                        Så tar ledelsen sjangsen på å beholde han ut sesongen, så er det opp til dem. Jeg kjenner ikke til om det er mulig å få til noen god løsningen før sesongen er over. Men for all del, la denne sesongen være den siste til Haglund som trener for LSK.
                                        Og hvem etter Haglund? En akademisk type. En som vet nøyaktig hvor hver enkelt spiller skal posisjonere seg, hvor de skal slå ballen. En som har et system som fungerer. Et system som fører til gull så lenge spillerne følger oppskriften. Dette mener jeg er ekstremt viktig! Og da foreslår jeg Nils Arne Eggen, Perry, Høgmo, Semb? - til de som mener at den norske 4-3-3 /4-5-1 modellen ikke fungerer, at den er gammeldags - ta dere en bolle. Se på U21 som er klare for EM. Se på Drillo, som har ledet en liten nasjon til to VM-sluttspill. Se på RBK i sine glansdager - San Siro. Gamledager? Perry har akkurat ledet U21-landslaget til EM med grunnpilarene til Nils Arne Eggen. Kan sikkert være utenlandske som har fantastiske systemer også, type Ajax-modellen. Men det å gamble på noe som kanskje vil fungere nå, vil være helt lotto. Men vekk med type Haglund, Andrine, og andre kjæle med ballen uten framdrift trenere. Og la spillerne gjøre som de vil framover, så blir det sikkert bra- type trenere. System system system!

                                        Kommentar

                                        • Petter Ø
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3008

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Det er ingen tvil om at Henning Berg er en meget dyktig trener. Han kom på kant med folk i LSK, det var det avskjeden hans til syvende og sist bunnet i. Jeg er sikker på at han ville klart å få masse ut av den spillerstallen vi har nå. Men jeg tipper det er altfor mye gruff mellom ham og ledelsen i klubben til at det er aktuelt med en gjesteopptreden.
                                          Nå har faktisk ledelsen i klubben bevist at det var heller de og folk i LSK som burde gått og ikke Henning Berg
                                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                          Kommentar

                                          Working...