Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av skotten
    Som forumbrukeren superbøffel pleier å skrive; bla, bla, bla... Realitetene er at vi er i Tippeligaen neste år, det er den eneste objektive realitet alle kan enes om...
    Om det er målet på som er akseptabelt sportslig nivå er vi borte fra Tippeligaen fort..

    Opprinnelig skrevet av Serbern
    Siden vi tar flere poeng borte enn vi gjør hjemme bør kanskje Haglund gjøre som Ivar Hoff gjorde?
    Burde gjort, Serbern. Burde gjort.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      Får Haglund orden på hjemmekampene til neste år vil jo ligge i topp 6. Gjør han ikke det er det bare å se etter en ny trener, uten å betale sluttpakke til Haglund + lønn til evt ny trener.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Om det er målet på som er akseptabelt sportslig nivå er vi borte fra Tippeligaen fort..
        Hvem sin målsetning sikter du til her?

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Opprinnelig skrevet av Xavi
          Får Haglund orden på hjemmekampene til neste år vil jo ligge i topp 6. Gjør han ikke det er det bare å se etter en ny trener, uten å betale sluttpakke til Haglund + lønn til evt ny trener.
          OM Joe Hooley hadde klart å spille litt mer underholdende fotball ville vi ikke ha byttet trener siden 1988/89.

          Om.

          Om.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av skotten
            Hvem sin målsetning sikter du til her?
            Det er du som jubler over realitetene. Ikke jeg.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Det er du som jubler over realitetene. Ikke jeg.
              Konstaterer forskjellen på en subjektiv og en objektiv realitet.

              Og ja, i hvert fall i kveld, jubler jeg høylydt over realitetene! Alt til sin tid...

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Opprinnelig skrevet av Xavi
                Får Haglund orden på hjemmekampene til neste år vil jo ligge i topp 6. Gjør han ikke det er det bare å se etter en ny trener, uten å betale sluttpakke til Haglund + lønn til evt ny trener.
                Vi må ha en trener som forstår litt fotball. Med en slik trener ville vi blitt topp 6 i år. Lett. Det vil ikke være akseptabelt om de ansvarlige i klubben skulle gamble med Haglund ett år til.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Er ikke Fredrik kampklar? Er det ikke åpenbart at dette laget trenger en førsteforsvarer med fart og bevegelighet på topp? Frikjenner faen ikke hverken Haglund eller resten av trenerteamet etter en ussel borteseier når det kun var den andre på ni kamper. Og hvorfor er det ingen som ser at vi har et svært lekkert komplementert vingsett med Vaagan Moen/Ringen på venstre og Mathis/Knudtzon på høyre? Fart og utfordring på ene og teknikk og finesse på andre. Så fordømt åpenbart at det er litt ekkelt. Vi har perfekt mannskap til å spille gode gamle 442, så gjør det da, for svarte!
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Jan Banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 809

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    OM Joe Hooley hadde klart å spille litt mer underholdende fotball ville vi ikke ha byttet trener siden 1988/89.
                    Nå tror jeg David Hay blir fornærmet ;-)
                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                    Stuart Baxter har forstått det.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                      Nå tror jeg David Hay blir fornærmet ;-)
                      Det tror jeg også! Trøtt nå! Og fortsatt svett etter kampen!

                      På tross av grov faktafeil lar jeg den selvsagt stå, poenget er det samme og fortsatt gyldig.

                      Flaut, flaut, flaut.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7092

                        Støtter det Grusom skriver. Mathis Gullfot er grunnen til at forumet ikke krever Haglunds hode på et fat i dag. Men for en lettelse, likevel.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Bibaboy
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 712

                          Er veldig glad for seieren i går men er like bastant på at vi bør finne en annen trener til neste år. Det er vel 5 eller 6 kampen på rad Helstad spiller og ikke blir byttet ut. Vi har to meget uforutsigbare spillere i Fredrik og Fofana som ønsker å spille fotball. problemet er også at spillere som kun spiller 3. Divisjon og sitter på benken i TL ikke utvikler seg nevneverdig. Synes også vi legger oss lovlig lavt i siste del av kampen. Igjen er det bare griseflaks at vi ikke får scoring imot på overtid.
                          Fugla Forever

                          Kommentar

                          • Martin83
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 794

                            I dagens papir-RB står det følgende (forresten en fin artikkel):

                            Opprinnelig skrevet av Romerikes Blad (papir)
                            I sommer virket det usannsynlig bde at Bolly skulle levere en slik prestasjon som i går - og ikke minst score slike mål.

                            Ikke fordi han ikkehadde ferdighetene til det, men fordi han sjelden klarte å ta ut sitt potensial.

                            LSK-trener Magnus Haglund bestemte seg for å legge en egen plan for Bolly.

                            - Potensialet hans har vært der, men en rekke dårlig opplevelser førte til dårlig selvtillit. Mathis er ikke en spiller som blir bedre av å f kjeft. Jeg bestemte meg for å ta han helt ut og la ham få bygge seg opp fysisk. Etter hvert ga vi han innhopp hvor han fikk lov til å kun konsentrere seg om det offensive, sier Haglund.
                            Utenifra kan det virke som at Haglund har null peiling, men jeg tror mye springer ut av at vi supportere ikke vet mye konkret og tolker det lille som er det for å tyde. Jeg tror det hadde vært lurt av klubben å være åpen når tiden byr seg (så fort som mulig) slik at man kan forklare hva man har gjort i år, hvorfor ting ikke er blitt som forespeilet og hvilken plan man har for vinteren og forsesongen 2013. Kanskje er det riktig å la Haglund gå, kanskje ikke. Jeg er usikker og vil ha litt mer fakta på bordet først.

                            Det er i uansett oppløftende å lese slike artikler som i dagens RB.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4112

                              Opprinnelig skrevet av Martin83
                              Utenifra kan det virke som at Haglund har null peiling, men jeg tror mye springer ut av at vi supportere ikke vet mye konkret og tolker det lille som er det for å tyde. Jeg tror det hadde vært lurt av klubben å være åpen når tiden byr seg (så fort som mulig) slik at man kan forklare hva man har gjort i år, hvorfor ting ikke er blitt som forespeilet og hvilken plan man har for vinteren og forsesongen 2013. Kanskje er det riktig å la Haglund gå, kanskje ikke. Jeg er usikker og vil ha litt mer fakta på bordet først.
                              Jeg skal la diskusjonen om Haglunds fremtid ligge på en dag som dette.

                              Det som imidlertid er uforståelig i mine øyne, er at klubben - ikke bare Haglund - er lukket som en østers og har null - NULL - kommunikasjon utad. Det har vel til og med blitt snakket om større åpenhet, men ingenting har skjedd. Jeg tolker dette som at man er faglig svake (gjelder som nevnt flere enn Haglund) og ikke tør å ha en åpen linje. Kanskje det er en feil konklusjon, men det er Lillestrøm Sportsklubb som ikke forteller oss noe og derfor legger opp til at vi må lage våre egne tolkninger og spekulasjoner.

                              Jeg opplever mange av supporterne til LSK som langt over gjennomsnittet kunnskapsrike når det gjelder både fotball og andre områder som klubben bør være opptatt av. Når ledelsen velger å drive klubben "i hemmelighet", er dette også en mistillit og nedvurdering av supporterne. Åpenhet fører til involvering og engasjement, er det så vanskelig å forstå?

                              Og Martin: Ditt utmerkede brev til klubben som sto på trykk i Romerike Blad i forrige uke, er vel heller ikke besvart med annet enn øredøvende taushet? Dette er for dårlig.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                "Jeg bestemte meg for å ta han helt ut og la ham få bygge seg opp fysisk."

                                Han var jo skada. Ganske naturlig å la en skada spiller få pause og deretter innhopp. Eller var skaden hans bare prat, som det kan virke som tilfellet var med Midtgarden?

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  Strengt tatt har vel ikke Haglund satt noen andre mål for sesongen enn å få færre baklengsmål enn i fjor (53). pr i dag ligger vi vel på 44, slik at den målsetningen fortsatt er innen rekkevidde...

                                  Jeg er hverken investor eller i styret i LSK, og har ingen trenerutdannelse innen fotball. Med andre ord kan jeg ikke vise til stort annet enn kroppslig tyngde. Men det er én ting jeg mer enn noe annet ønsker meg, og det er en tydeligere offensiv plan og innstilling. Personlig misliker jeg sterkt å se at samtlige spillere er nede i og rundt egen 16-meter på defensiv dødball. Hadde man satt igjen Bolly og/eller Knudzon på topp ville man sannsynligvis tvunget motstanderen til å legge igjen flere på egen midtbane. (Hører du, Haglund?)
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3500

                                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Personlig misliker jeg sterkt å se at samtlige spillere er nede i og rundt egen 16-meter på defensiv dødball. Hadde man satt igjen Bolly og/eller Knudzon på topp ville man sannsynligvis tvunget motstanderen til å legge igjen flere på egen midtbane. (Hører du, Haglund?)
                                    Enig med deg ift det defensive så lenge man lar spillere som ikke kan bidra i egen 16-meter stå igjen på topp fordi motstanderen alltid vil være i overtall.
                                    Men, offensivt er jeg uenig med deg, da det er farligere når disse kjappe spillerne starter likt som duellen, eller keeper plukker ned ballen. I går fikk vi faktisk en slik overgang etter corner der både PVM, Bolly og Erling Knudtzon starter. PVM prøver å slå den mot Bolly som hadde en hel banehalvdel foran seg, men ble blokkert. Ender da opp med å slå ut til venstre der Erling hadde startet, men han fikk en litt lang touch og ble taklet i 1 mot 1 duell.

                                    Dette er helt vanlig i dag for lag som ønsker å utnytte hurtigheten til enkeltspillere. Real Madrid er helt ekstreme på det, og scorer en del mål på overgang etter dødball i mot, selv om de forsvarer seg med samtlige mann.

                                    Kommentar

                                    • Stian83
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Feb 2012
                                      • 24

                                      Mathis Bolly var nære å vinne oss kampen mot Oddrane forrige kamp også, aleine med keeper som han var. Gutten strutter av selvtillit om dagen, og det er en fryd å se at han tør å satse mot mål. Avslutningene har også fått bedre kvalitet.

                                      Det som slår meg er at Lillestrøm faktisk spiller med en form for plan der ute offensivt. Sentral midt skal sette opp vinger, og hengende spiss skal skape 3-mot-2 situasjoner på kant for så å komme til innlegg. Flere ganger i går så jeg bevegelsene og rommene som skulle gitt effektiv angrepsfotball for oss.

                                      Problemet er faktisk at pasningen ikke blir spilt! Erling, BHR, Johan ikke tør spille pasningen!

                                      Kommentar

                                      • Seb.R
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 4159

                                        Forskjellen fra veldig mange andre kamper denne sesongen er at vi igår faktisk turte å angripe selvom vi leder kampen. Med hurtige spillere som Knudtzon og Bolly på banen, betyr det at Brann blir nødt til å ta et valg om å enten gamble på å sette laget høyt, eller stå igjen med flere spillere - noe som vil lette på trykket mot vårt eget mål. Det blir en vinn-vinn for vår del.

                                        Mot for eks. Molde og Rosenborg ble vi jo ultrafeige etter at vi gikk opp til ledelse, og står altfor lavt. Det blir for enkelt for motstanderne, som ikke engang behøver å ta særlig risiko når de angriper. Til slutt er det jo dømt til å gå galt.
                                        www.sebastianramsland.com
                                        www.twitter.com/sebramsland

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          Moderatormelding:
                                          Her er temaet Magnus Haglund. Arne Erlandsen og Henning Berg skal diskuteres i andre tråder. Innlegg flyttet.

                                          Kommentar

                                          Working...