Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Og hvorfor skulle han ikke mene det? Vi snakker om Tippeligaen her og du ser hva TIL på fjerdeplass presterer den ene gangen man forventer noe av dem.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
      Og hvorfor skulle han ikke mene det? Vi snakker om Tippeligaen her og du ser hva TIL på fjerdeplass presterer den ene gangen man forventer noe av dem.
      Jeg er rimelig sikker på at treneren i Sandnes Ulf ikke tror at han leder et topplag i eliteserien på tross av dette. Men han er kanskje dum i hodet?

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4112

        Opprinnelig skrevet av reka
        Når sa han det? Eneste jeg har sett fra Haglunds munn den siste uka er at han mener "vi har et godt lag" og at vi "fint kan konkurrere mot de andre topplagene" (min uthevning).

        Om man ikke engang får med seg tabellen tror jeg neppe man får med seg viktigheten av helgas kamp.
        Unnskyld meg, reka, men hvis det er det eneste du har fått med deg fra Haglunds munn den siste uke, foreslår jeg at du begynner å følge litt bedre med. Men jeg skal gi deg en hjelpende hånd: LSK-magasinet etter Stabæk-kampen, hør hva han sier fra 7.53 og noen sekunder videre. Først sier han at kampen mot Enga på søndag er den viktigste kampen i hele sesongen, før han korrigerer seg selv og sier at den er den viktigste etter hjemmekampen mot Enga.
        "Om man ikke engang får med seg tabellen tror jeg neppe man får med seg viktigheten av helgas kamp." Ukas selvskudd?
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • TomLundby
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 616

          Jeg for min del synes det er perfekt at Haglund har høye ambisjoner og heller ikke er redd for å si det!

          Kommentar

          • plantemiddel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2012
            • 807

            2011: sparke treneren fordi han har for lave ambisjoner
            2012: sparke treneren fordi han har for høye ambisjoner

            Gleder meg til 2013.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9463

              Opprinnelig skrevet av TomLundby
              Jeg for min del synes det er perfekt at Haglund har høye ambisjoner og heller ikke er redd for å si det!
              Ambisjonene har vært der hele tia, glem ikke det. 5 plass skulle vi ha i år, minst!

              Opprinnelig skrevet av vg.no
              Mener du at dere kan blande dere inn i medaljekampen allerede neste sesong?

              - Det er vanskelig å si, men som sagt så har vi et godt lag. Tippeligaen er en jevn liga, og vi har en god startellever som fint kan konkurrere mot de andre topplagene
              Etter en "kalas-seier" mot det værste laget i Tippeliga'n siden 1995 og litt optimisme innabords, får vg's reporter akkurat det møkka-utsagnet han vil ha. Haglund burde venta til engen evt blir slått. For taper vi den, så er alt bare hællvette uansett.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Korrigér meg om jeg tar feil, men jeg tror ikke Haglund har uttalt at 5. plass var målet. Jeg mener det er den plasseringen styret budsjetterte med?

                Jeg synes det har vært mye værre å høre på Haglund tidligere i år, når han på forhånd har uttalt hvor vanskelig hver eneste kamp kom til å bli og hvor gode motstanderne har vært. Vi har kritisert laget og klubben for å mangle vinnervilje og selvtillitt. Takker faen for at det kanskje er en viss bedring å spore.

                Se også på Petter i LSK-magasinet etter Stabæk-kampen. Jeg kan ikke huske å ha sett ham så blid og smilende tidligere, etter at han kom til LSK. Det tyder på at det stemmer mer og mer også for vår nummer 10, og det viser seg jo på banen også. Vi har Fredrik G tilbake og vi har Bolly på et nytt og høyere nivå, vi har BHR som bare vil bli bedre, i tillegg til flere andre positive faktorer. Dette mener jeg er argumenter som gjør at vi med rette har større grunn enn tidligere til å tro på en markant bedre 2013-sesong.

                De som har fulgt med, vet at jeg siden Tromsø-kampen har ment at Haglund ikke holder mål og at han måtte gå. Jeg har også skrevet at jeg aldri før har ønsket mer at jeg tar feil. De signalene jeg har plukket opp fra klubben, tyder på at han sitter trygt. Når vi nå ser en utvikling som går i riktig retning, velger jeg å prøve å fokusere på det positive som beviselig er der og ikke for enhver pris prøve å forsterke det negative.

                Og ja, kall meg gjerne naiv!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Vi skulle komme på øvre halvdel 1. sesong og "attackera" toppen neste år var målet før sesongen.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4112

                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Vi skulle komme på øvre halvdel 1. sesong og "attackera" toppen neste år var målet før sesongen.
                    Ingen tvil om at dette har tatt for lang tid så langt. Det skal også holde hardt om vi klarer øvre halvdel, selv om det vel faktisk fortsatt er teoretisk mulig. (Utrolig nok!)

                    At vi er i stand til å "attackera" toppen neste år, har jeg større tro på! Hvorfor skulle vi ikke kunne gjøre det?
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Martin83
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 794

                      Haugesund hjemme i siste seriekamp er et lag vi fint kan slå. Det blir derfor avgjørende om vi vinner mot vif på søndag.

                      Får vi seks poeng til de siste to kampene så har vi hatt en forrykende avslutning på sesongen og kan se i mot 2013 med stor positivitet.

                      Jeg tror at disse seierene vil være positivt med tanke på å få Berg til å spytte inn mer penger (hvis han vil - tusen takk for alt hittil) og for spillere som Stoor og Hauger til å signere for nye år.

                      Vinner vi søndag er mye gjort. Noe annet er å faktisk gjøre det.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7092

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Ja, det er også en viktig bagatell å henge seg opp i. Man skal virkelig vokte sine ord hvis man sitter i en posisjon til åpne munnen i LSK. Det kan og skal tydligvis ikke være lett å tilfredstille alle....
                        Det er ingen bagatell, reka siterte noe Haglund faktisk har sagt. Han definerer oss som et topplag, noe jeg syns er veldig merkelig å si.

                        Det er jo helt ok med ambisjoner, men LSK hadde ambisjoner før sesongen også, og sammenholdt med dem har dette året vært en spektakulær fiasko. Slår vi VIF, går det an å snakke opp laget litt. Målkalas hjemme mot et piker 13-lag syns jeg fremdeles ikke er så mye å skryte av, selv om alle syns det var deilig å se LSK score mål igjen.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Roll75
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 834

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Ingen tvil om at dette har tatt for lang tid så langt. Det skal også holde hardt om vi klarer øvre halvdel, selv om det vel faktisk fortsatt er teoretisk mulig. (Utrolig nok!)

                          At vi er i stand til å "attackera" toppen neste år, har jeg større tro på! Hvorfor skulle vi ikke kunne gjøre det?
                          Det er bare det at man har sagt at "neste år skal vi være i toppen" de siste 5 åra, men hva skjer når sesongen kommer? Enten så vinner vi ikke på de første ni kampene eller så kollapser vi helt på høsten eller en blanding av disse. Haglund MÅ plassere laget høyt oppe på tabellen helt fra seriestart dersom han skal ha noen som helt mulighet til å klamre seg til trenerstolen. Jeg mener sesongen har vært en skandale og at eventuelt 4 strake seiere på slutten i liten grad retter opp helhetsinntrykket.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3500

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Det er ingen bagatell, reka siterte noe Haglund faktisk har sagt. Han definerer oss som et topplag, noe jeg syns er veldig merkelig å si.

                            Det er jo helt ok med ambisjoner, men LSK hadde ambisjoner før sesongen også, og sammenholdt med dem har dette året vært en spektakulær fiasko. Slår vi VIF, går det an å snakke opp laget litt. Målkalas hjemme mot et piker 13-lag syns jeg fremdeles ikke er så mye å skryte av, selv om alle syns det var deilig å se LSK score mål igjen.
                            Heldigvis er vel definisjonen på "topplag" i Tippeligasammenheng ekstremt dynamisk.
                            Med unntak av Tromsø er det vel bare Molde i år som har klart å gjennskape noe positivt i mer enn 2 sesonger på rad siden RBK sine herjinger. Det er ekstremt lite som skal til for at vi skal kunne ta medalje med denne stallen til neste år, og jeg tror sesongen hadde sett veldig annerledes ut om vi hadde fått mer ut av de gode hjemmekampene mot vif og RBK i de to første hjemmekampene.
                            Vi er vel fremdeles i rute til å prestere vår beste poengmessige sesong siden Nordlie sin første sesong, og vesentlig bedre enn hva Arne Erlandsen fikk til i sin første sesong med en sentrallinje som er sterkere enn hva vi kan vise til i dag.
                            Får vi beholde Henning Hauger og Fredrik Stoor, i tillegg til at man kanskje får inn ett alternativ til på venstrebacken så har jeg veldig stor tro på at vi kan utfordre de beste til neste sesong.

                            Stallen vår er dessuten ikke så fantastisk som mange skal ha det til, men er god ift at de fleste er hentet inn gratis.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9463

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Korrigér meg om jeg tar feil, men jeg tror ikke Haglund har uttalt at 5. plass var målet. Jeg mener det er den plasseringen styret budsjetterte med?
                              Magnus Haglund: Det er realistisk målsetning.

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2601

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Vi er vel fremdeles i rute til å prestere vår beste poengmessige sesong siden Nordlie sin første sesong, og vesentlig bedre enn hva Arne Erlandsen fikk til i sin første sesong med en sentrallinje som er sterkere enn hva vi kan vise til i dag.
                                Hva? Vi er i rute til 37 poeng, (dersom heldige, 38 poeng), basert på gjennomsnittlig poengsanking denne sesongen. I 2010 tok vi 40. I 2009 tok vi 37. Jeg har på ingen måte innkassert verken tre eller fire seire på rad, spesielt siden vi ikke har klart flere enn to hele sesongen.
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • Martin83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 794

                                  Opprinnelig skrevet av Roll75
                                  Det er bare det at man har sagt at "neste år skal vi være i toppen" de siste 5 åra, men hva skjer når sesongen kommer? Enten så vinner vi ikke på de første ni kampene eller så kollapser vi helt på høsten eller en blanding av disse. Haglund MÅ plassere laget høyt oppe på tabellen helt fra seriestart dersom han skal ha noen som helt mulighet til å klamre seg til trenerstolen. Jeg mener sesongen har vært en skandale og at eventuelt 4 strake seiere på slutten i liten grad retter opp helhetsinntrykket.
                                  Det er rimelig å være skuffa over sesongen og det er rimelig å forvente en vesentlig bedre sesong neste år.

                                  Men det er urimelig å klage på at vi i fem år har blitt lovet topplassering. Haglund var ikke her de 4 første årene. De årene får Mathisen, Bjarmann og andre svare for (i en annen tråd).

                                  Kommentar

                                  • jeykey
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2012
                                    • 452

                                    Opprinnelig skrevet av Kimito
                                    Hva? Vi er i rute til 37 poeng, (dersom heldige, 38 poeng), basert på gjennomsnittlig poengsanking denne sesongen. I 2010 tok vi 40. I 2009 tok vi 37. Jeg har på ingen måte innkassert verken tre eller fire seire på rad, spesielt siden vi ikke har klart flere enn to hele sesongen.
                                    Men så er dagens lag bedre enn det som spillte i runde 8. At vi har muligheter til å slå Søppla når dem har masse skader, hæstad og hirschfeld ute samt Haugesund på Åråsen.... det bør stå klart. Det å regne med gjennomsnitt syntes jeg er veldig konservativt. Men men... tiden vil vise. Vi kan ta igjen Søppla (med et av TL's største budsjett?!) på tabellen Nok til å redde sesongen!! Samt at 7 til 10. plass er liksom OK, selv før sesongen. Ambisjonen var topp6. 8. plass bør da ikke være verre enn "OK". Husk at mange ror seg i land i spurten.... spør Odd i fjor
                                    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                    - Sitat Grusom B

                                    Kommentar

                                    • 10theri
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2010
                                      • 438

                                      Sesongen har vært crappy, ingen tvil om det. Men med full klaff de 2 siste rundene så kan vi faktisk havne på en oppløftende 7. plass, kun 2 plasser bak det dere sier var "målet". Får laget da en god vinter (Uten ørtenhundeogsøtti overganger) slik at relasjonene kan bli enda litt sterkere og pasningspillet enda litt tightere, så ser jeg ingen grunn til at vi ikke kan gå inn mot neste sesong med ambisjoner om en god plassering.
                                      Heia Lillestrøm......

                                      Kommentar

                                      • Kimito
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 2601

                                        Opprinnelig skrevet av jeykey
                                        Men så er dagens lag bedre enn det som spillte i runde 8. At vi har muligheter til å slå Søppla når dem har masse skader, hæstad og hirschfeld ute samt Haugesund på Åråsen.... det bør stå klart. Det å regne med gjennomsnitt syntes jeg er veldig konservativt. Men men... tiden vil vise. Vi kan ta igjen Søppla (med et av TL's største budsjett?!) på tabellen Nok til å redde sesongen!! Samt at 7 til 10. plass er liksom OK, selv før sesongen. Ambisjonen var topp6. 8. plass bør da ikke være verre enn "OK". Husk at mange ror seg i land i spurten.... spør Odd i fjor
                                        Forutsatt at din blinde optimisme gjør seg gjeldende, så ja, da ser ikke sesongen like ille ut. Først skal det i virkeligheten skje at vi ikke bare vinner tre, men fire kamper på rad. Dette har ikke skjedd siden 2006. Selv om vi er superoptimister og sletter de ni første kampene, hvor vi bare tok tre poeng, er gjennomsnittet 1,7 (avrundet). Det gir et optimistisk anslag på 38 poeng. Dersom vi er heldige sender det oss forbi Aalesund. Klart det hadde vært gøy å gå forbi VIF, men det er ikke spesielt sannsynlig.
                                        Last edited by Kimito; 08.11.2012, 13:18.
                                        Ferdigskåra

                                        Kommentar

                                        • Martin83
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 794

                                          Opprinnelig skrevet av Kimito
                                          (...) Klart det hadde vært gøy å gå forbi VIF, men det er ikke spesielt sannsynlig.
                                          Sannsynligheten er ikke på vår side, men det var den heller ikke på Liverpools da de tok igjen Milan i Champions League-finalen i 2005 heller. Hvem hadde trodd i pausen at Liverpool skulle vinne?

                                          Det er viktig å ha håp og drømmer. Det er håp og drømmer som driver oss fremover. Uten håp og drømmer har vi ingenting.

                                          Mitt håp akkurat nå er å ta igjen vif.

                                          Kommentar

                                          Working...