Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jeykey
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2012
    • 452

Opprinnelig skrevet av Kimito
    Forutsatt at din blinde optimisme gjør seg gjeldende, så ja, da ser ikke sesongen like ille ut. Først skal det i virkeligheten skje at vi ikke bare vinner tre, men fire kamper på rad. Dette har ikke skjedd siden 2008. Selv om vi er superoptimister og sletter de ni første kampene, hvor vi bare tok tre poeng, er gjennomsnittet 1,7 (avrundet). Det gir et optimistisk anslag på 38 poeng. Dersom vi er heldige sender det oss forbi Aalesund. Klart det hadde vært gøy å gå forbi VIF, men det er ikke spesielt sannsynlig.
    Vel, blind og blind. Vi kan slå VIF og Haugesund. Superoptimist om du sletter de 9 første sier du... men da ignorerer du jo det faktum at laget i runde 9 var dårligere enn det vi ser i runde 28. LSK har tatt masse poeng siden runde 14 til i dag. Blir som at Viking skulle brukt første halvår. Det blir feil.

Vi må jo faktisk tilbake til 2008 for å finne en lik (dog, noe dårligere) tabellplassering... vi har alle muligheter til å forbedre dette året - så kanskje det ikke er så urimelig å bruke paralleller fra dette året ?
    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
    - Sitat Grusom B

Kommentar

• Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2602

Herregud, jeg skrev feil. Vi må tilbake til 2006 for å finne sist gang vi vant fire kamper på rad (retter opp). Jeg ignorerer ikke noe. Jeg bare peker på at selv om vi er superoptimister og sletter den verste perioden (noe som jeg anser som dårlig metode, blant annet fordi det er naturlig å ta færre poeng fra topplagene Molde, Strømsgodset og Rosenborg), så er det fortsatt ikke sannsynlig at vi tar mer enn 38 poeng. At du kaller 1,7 i snitt "masse poeng" gjør ikke snittet høyere. Tall er enkle sånn.

Alt kan skje. Problemet er bare at noen diskuterer årets sesong og Haglund som om vi faktisk allerede har klart denne bragden.
      Ferdigskåra

Kommentar

• jeykey
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2012
        • 452

Herregud, jeg skrev feil. Vi må tilbake til 2006 for å finne sist gang vi vant fire kamper på rad (retter opp). Jeg ignorerer ikke noe. Jeg bare peker på at selv om vi er superoptimister og sletter den verste perioden (noe som jeg anser som dårlig metode, blant annet fordi det er naturlig å ta færre poeng fra topplagene Molde, Strømsgodset og Rosenborg), så er det fortsatt ikke sannsynlig at vi tar mer enn 38 poeng. At du kaller 1,7 i snitt "masse poeng" gjør ikke snittet høyere. Tall er enkle sånn.

Alt kan skje. Problemet er bare at noen diskuterer årets sesong og Haglund som om vi faktisk allerede har klart denne bragden.
        Ingen diskuterer som om vi har klart det, men at vi KAN slå VIF og Haugesund er en MULIGHET (Som Haglund bruker si... store möjligheter...). VIF er svekket, ettersom Hirschfeld (som har holdt LSK unna seieren i minst 3 oppgjør) samt Ogude, Hæstad etc. er borte. Og slår vi VIF (det er det möjlighet for ^^), så vil alt stå på siste serierunde om vi ender over eller under dem ettersom vi da vil være veldig like på målforskjell.
        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
        - Sitat Grusom B

Kommentar

• Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1453

Opprinnelig skrevet av Totti21
          Vi er vel fremdeles i rute til å prestere vår beste poengmessige sesong siden Nordlie sin første sesong, og vesentlig bedre enn hva Arne Erlandsen fikk til i sin første sesong med en sentrallinje som er sterkere enn hva vi kan vise til i dag.
          Løgn.
          Arne Erlandsen (1998): 1,269
          Magnus Haglund (2012): 1,25

Selv med seire i de to siste kampene vil vi bare ta 0,1 poeng mer i snitt eller 3 poeng mer. Vesentlig bedre? Mulig sentrallinjen var bedre (jeg tviler) i 1998, men i så fall var det fordi LSK gjorde langt bedre signeringer da enn hva som er tilfelle nå. Kan vel ikke være tvil om at Haglund plukker fra en hylle litt over det Erlandsen gjorde.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2602

Opprinnelig skrevet av Martin83
            Sannsynligheten er ikke på vår side, men det var den heller ikke på Liverpools da de tok igjen Milan i Champions League-finalen i 2005 heller. Hvem hadde trodd i pausen at Liverpool skulle vinne?

Det er viktig å ha håp og drømmer. Det er håp og drømmer som driver oss fremover. Uten håp og drømmer har vi ingenting.

Mitt håp akkurat nå er å ta igjen vif.
            Jeg håper det jeg også. Problemet mitt er når noen fremstiller det som om vi er på vei mot en bedre sesong enn på lang tid, når dette ikke viser seg å være sant med mindre vi klarer noe ganske usannsynlig. Dersom vi klarer noe vi ikke har klart på ca. seks år, så skal jeg kjøpe argumentet, men vi er alle nødt til å vente med privathelikopteret til vikinglottopengene er vunnet. Vi er ikke Hellas.
            Last edited by Kimito; 08.11.2012, 16:02.
            Ferdigskåra

Kommentar

• Rune
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 1229

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
              Løgn.

Selv med seire i de to siste kampene vil vi bare ta 0,1 poeng mer i snitt eller 3 poeng mer. Vesentlig bedre? Mulig sentrallinjen var bedre (jeg tviler) i 1998, men i så fall var det fordi LSK gjorde langt bedre signeringer da enn hva som er tilfelle nå. Kan vel ikke være tvil om at Haglund plukker fra en hylle litt over det Erlandsen gjorde.
              Bare for å understreke.

Husker jeg ikke helt feil, så ble vi dømt nord og ned før 1998-sesongen, og spesielt etter at vi tapte 0-3 mot Kongsvinger i serieåpninga. Det var i hvertfall ingen som var veldig imponert over LSK anno 1998 før sesongstart.

I andre serierunde vant vi 3-2 over søpla. I følge Kanaripedia har både Arne Erlandsen og Torgeir Bjarmann sagt at seieren over søpla er det viktigste de har vært med på i LSK. Vi var i en ekstremt krevende situasjon både økonomisk og sportslig. Kjetil Nilsen skårte seiersmålet.

Arne Erlandsen og Hallvar Thoresen gjorde en imponerende jobb med å skrape sammen og forme et (etterhvert) veldig godt lag med små (eller ingen) ressurser. Å sammenligne debutsesongene til Arne og Haglund er som å sammenligne epler og pærer, altså to helt forskjellige ting.

Eller man kan sammenligne, men da kommer Arne Erlandsen vesentlig bedre ut av det enn Magnus Haglund.
              Last edited by Rune; 08.11.2012, 16:32.
              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Vi er ett bunnlag. Vi har vært et bunnlag i et halvt tiår. Ikke siden 2007 tok vi et tosifra antall seire totalt i en sesong. Spenninga de siste åra, foruten å holde seg i divisjonen, har ellers knytta seg til om laget klarer en "winning season". Vanlig tankegang i amerikansk fotball, ikke fullt så vanlig i den europeiske. Haglund kan fortsatt klare begge med seiere i de to siste. Og det er vel, til og med med alt tatt i betrakning, positivt.

LSK skal ha ambisjoner, men det er ingen skam å ta realitetene i betraktning når man uttaler seg. Vi er et skandaløst dårlig hjemmelag, selv med en tropp "alle" mener bør være blant Norges beste, ikke minst i klubbens egen ledelse. At dette på magisk måte skal snu på en sesong er vanskelig å tro på, nettopp fordi man har sett så utrolig lite av det som kreves for å være et godt hjemmelag. Og det handler ikke bare om mangel på samspill, det handler også om kvalitet. Den rette kvaliteten og komplimentære ferdigheter. Å vinne hjemmekampene er det som definerer et topplag, vi er ikke engang i nærheten. Vi kan ende på fire Åråsenseire i år, og da er i så fall to av dem kommet i fullstendig betydningsløse kamper.

Å snakke om en jevn TL er også en hvilepute som ikke gagner noe. Også neste år vil handle mye om trioen i topp nå, og så har du alltids TIL også. Fire lag vi er langt bak prestasjonsmessig, først og fremst fordi vi helt mangler kulturen for å vinne kamper og den definerte spillestilen som leverer stabile resultater. Også for å tiltrekke de beste spillerne, som kommer inn i et system der de kan bidra fra dag en. Her er spesielt TIL helt råe.

LSK må finne identiteten sin. Hvilken fotball man vil spille. Finn den før det snakkes om topplasseringer. For det holder faen ikke å legge seg bakpå på eget gress!

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                  Løgn.

Var nok ikke meningen som en løgn, men en litt for hurtig re-post av noe jeg hadde skrevet før vi tapte 2 poeng hjemme mot Viking. Vesentlig var selvfølgelig feil ord, men bedre er fremdeles mulig.

Stallen som Erlandsen arvet var ikke så svak nei.
                  Tommy Berntsen og Torgeir Bjarmann var vel to av de bedre midtstopperne i Tippeligaen den gangen, samt at Frode Kippe var på vei frem. Magnus Khilsted hadde fire armer, og Magnus Khilberg og Runar Kristinsson var også bedre enn det vi stiller med i dag sentralt på midten. Diallo var konge, men fikk minimalt med tillit av Erlandsen, mens Heidar Helguson er den beste spissen jeg har opplevd på Åråsen.

Vi hadde derimot underprestert sesongen før med ett enda bedre lag.

Jeg er ikke ute etter å undergrave Erlandsen sine prestasjoner, men synes det blir håpløst at vi skal sparke Haglund etter en sesong der han har jobbet med 19 nye spillere. Mange av disse er i mine øyne også overvurdert sammenlignet med en del av de nye spillerne som har kommet frem i Tippeligaen bare fordi de har vært i stallen til QPR eller Fulham ett år.
                  Det er derimot gode spillere ift at de ikke kostet noe i overgangssum, men synes ikke de er noe bedre enn f.eks Wolf Eikrem, Tarik Elyounussi eller Anders Konradsen kvalitetsmessig.

Det Haglund skal få tyn for er at man valgte å bruke alt man hadde av penger til overgangssum på Jesper Westerberg. Den eneste spilleren som kostet penger har også vært det desidert svakeste kjøpet.

Kommentar

• Rune
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 1229

Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Var nok ikke meningen som en løgn, men en litt for hurtig re-post av noe jeg hadde skrevet før vi tapte 2 poeng hjemme mot Viking. Vesentlig var selvfølgelig feil ord, men bedre er fremdeles mulig.

Stallen som Erlandsen arvet var ikke så svak nei.
                    Tommy Berntsen og Torgeir Bjarmann var vel to av de bedre midtstopperne i Tippeligaen den gangen, samt at Frode Kippe var på vei frem. Magnus Khilsted hadde fire armer, og Magnus Khilberg og Runar Kristinsson var også bedre enn det vi stiller med i dag sentralt på midten. Diallo var konge, men fikk minimalt med tillit av Erlandsen, mens Heidar Helguson er den beste spissen jeg har opplevd på Åråsen.

Vi hadde derimot underprestert sesongen før med ett enda bedre lag.

Jeg er ikke ute etter å undergrave Erlandsen sine prestasjoner, men synes det blir håpløst at vi skal sparke Haglund etter en sesong der han har jobbet med 19 nye spillere. Mange av disse er i mine øyne også overvurdert sammenlignet med en del av de nye spillerne som har kommet frem i Tippeligaen bare fordi de har vært i stallen til QPR eller Fulham ett år.
                    Det er derimot gode spillere ift at de ikke kostet noe i overgangssum, men synes ikke de er noe bedre enn f.eks Wolf Eikrem, Tarik Elyounussi eller Anders Konradsen kvalitetsmessig.

Det Haglund skal få tyn for er at man valgte å bruke alt man hadde av penger til overgangssum på Jesper Westerberg. Den eneste spilleren som kostet penger har også vært det desidert svakeste kjøpet.
                    De spillerne du ramser opp med unntak av Bjarmann, Diallo, og Kihlstedt slo i gjennom i løpet av 1998-sesongen. Heidar var for eksempel ikke noen suksess før 1999-sesongen. Tommy Berntsen kom fra Skjetten før sesongen. Kjetil Nilsen kom fra Drøbak/Frogn. Arne og Hallvar skapte et godt lag ut av ingenting. Magnus Haglund har foreløpig ikke skapt noenting ut av en hel masse.
                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Herregud, jeg skrev feil. Vi må tilbake til 2006 for å finne sist gang vi vant fire kamper på rad (retter opp). .....så er det fortsatt ikke sannsynlig at vi tar mer enn 38 poeng.
                      Hvor sannsynlig er det at vi tar mer enn 38 poeng etter gårsdagens seier? Kan vi klare fire seiere på rad? Dæven, det hadde gjort godt for optimismen før neste sesong. Tre poeng mot Haugesund, så kan vi gå inn i 2013 med litt optimisme!

Innerst inne liker jeg ikke å være optimist, men.....
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Tre poeng mot Haugesund, så kan vi gå inn i 2013 med litt optimisme!
                        Og ikke minst - spillerene kan faktisk ta juleferie med tankene på at dem var et av formlagene høsten 2012.

Kommentar

• Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

Magnus traff på det meste igår. Kjører Erling som spiss for første gang på 6 kamper, blir scoring. Flytter han ut på kant, får en assist. Thorstein gjør en god kamp i mellomrommet, hvor han er involvert i begge målene, også lenge siden sist han spilte der. Også Johan og Fredrik på topp sammen siste 20 minuttene, hvor Johan var flink til å holde på ball på siste tredjedel, mens Fredrik kriget og fightet som bare det.

I tillegg hyggelig at han kaller oss Skandinavias beste supportere, selv om det ikke stemmer helt
                          Twitter

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Herman
                            Magnus traff på det meste igår.
                            Han traff også bra med bekledning rundt halsen. Slikt har jeg virkelig sansen for!

Kommentar

• jeykey
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2012
                              • 452

ÅÅÅÅ Jeykey fikk reeett åååå jeykey han fikk reeett.

Og jeg står på mitt. Det er store muligheter for at vi kommer over VIF. Brakseier i siste match, så tar vi Haugesund også. Sluttspurten redder sesongen. Target var topp 6. Sannsynligvis ender vi på mellom 7 og 9. Kanskje pynter vi på hjemmestatistikken (som trenger en ordentlig overhaul) i siste match.

Haglund lovte et tog, det kom dog litt sent, men 26,3% av poengene denne sesongen har kommet på de siste 4 kampene!

Så kjære med-optimister, får vi krysse fingrene for seier mot Haugesund. Spillerne har bare gode opplevelser i det siste!!

Best Case: 7. plass
                              Worst Case: 11. plass
                              Last edited by jeykey; 12.11.2012, 19:31.
                              - Sitat Grusom B

Kommentar

• gutt94
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2007
                                • 3272

Opprinnelig skrevet av *46*
                                Han traff også bra med bekledning rundt halsen. Slikt har jeg virkelig sansen for!
                                LSK / KFL skjerf har han hatt mange ganger denne sesongen!
                                KnutHSolberg

Kommentar

• Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2602

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Hvor sannsynlig er det at vi tar mer enn 38 poeng etter gårsdagens seier? Kan vi klare fire seiere på rad? Dæven, det hadde gjort godt for optimismen før neste sesong. Tre poeng mot Haugesund, så kan vi gå inn i 2013 med litt optimisme!

Innerst inne liker jeg ikke å være optimist, men.....
                                  Opprinnelig skrevet av jeykey
                                  ÅÅÅÅ Jeykey fikk reeett åååå jeykey han fikk reeett.
                                  Hm, her selges det jo enda mer skinn før bamsefar er brutt i bakken. Glimrende at vi vant kampen! Basert på hjemmestatistikken vår og formen denne sesongen ser det jammen meg ut som vi kan klare 39 poeng, altså ett mer enn jeg regnet som mest sannsynlig.

Men å vinne vår fjerde hjemmekamp for sesongen, gå forbi skrotahjørnet, og ta den fjerde seieren på rad for første gang siden 2006? Det skjer ikke.

;-)
                                  Ferdigskåra

Kommentar

• Holterkanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2009
                                    • 590

Det jeg har sett av Haglund i det siste og ikke minst i går sier meg at mannen begynner å få oppriktige følelser for klubben.

Jeg har trua på Haglund, han har lært mye og dette utvikler seg i riktig retning.
                                    Så dere hvor glad han var da han kom ut igjen?
                                    Gleder meg som en unge til fortsettelsen.
                                    Vær positive nå folkens, vi må stå samlet.

Vi er Fugla for F...

Kommentar

• jeykey
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2012
                                      • 452

Men å vinne vår fjerde hjemmekamp for sesongen, gå forbi skrotahjørnet, og ta den fjerde seieren på rad for første gang siden 2006? Det skjer ikke.
                                      ;-)
                                      Nå er det jo mindre skinn som er solgt, ettersom vi pissa på Søppla... Jeg har halve spådommen min i boks.

Jeg skal quote deg igjen når Super-Erling (og/)eller Bolly goaler hattrick mot Maakeberget. Da skal jeg sende flere SMS'er til pessimista rundt om!!! 6 - 0 mot Stabæk hjemme, som også slo Sogndal kampen derpå borte. Nei, optimisten i meg ryker. Når vi vinner (jeg får ordlegge meg sånn ettersom jeg har solgt bamsefar her) mot Haugesund, så har optimisten i meg tatt fyr av adrenalin og glede!!!

Jeg vet nøyaktig hvordan innlegget mitt skal starte. Og skulle det "bare" bli uavgjort, og vi blir nr 9 eller 10. Så er ikke det heller skandale. Det er store muligheter for at vi ror i land en OK sesong. Den påstanden må vel de fleste være enig i.

Target var trossalt 6. plass. Da er 7-9. plass OK. Og det under ræva/skuffende. Er vi med på den? Uavhengig av siste kampen så kan jeg allerede nå si at jeg har ståltrua på Topp 4 neste år. Selv om det er noen usikkerhets momenter i om Stoor forstår at han ikke er velkommen tilbake til VIF (jf. den konsekvente buinga han fikk på Utleiestadion - dog pga en takling jeg ikke har sett i reprise).

Nystuen har vist seg fra sin bedre side. Noen skulle gitt'n raketter i beina (alternativt skoene til Bolly/Knudtzon), så hadde han vært en Gud. Men muuuligens må Magnus se på muligheter (det er et fantastisk ord) for å signere enda en midtstopper -> alternativt se på muligheter for Scheel, Gabrielsen og muuuligens Høibråten (neppe sannsynlig).

Spissjakt er bare tull. Vi har fantastiske talenter i Gulbrandsen, Knudtzon (i spissrollen er han talent) ooog Fofana + Solberg. Samt Bestefar Helstad som fortjener litt mer cred etter VIF-matchen. Midtbanen vår er prima. Udjus er lik Ramovic ferdighetsmessig minus en fantastisk karisma. Så vi trenger en fargeklatt. Uansett, dette lover bra. Stoor må forlenge. Ellers må vi fiske etter Høgli. Ser helst at den troppen vi har brukt i år fortsetter. Vi har alle sett resultatet av samspill de siste kampene.

Vi får forøvrig muuligens en 100% Andersson neste år. Da begynner luksusproblemene å melde seg. Vil ikke Hauger forlenge er det intet big problem. Men håper selvsagt han forlenger.

Så konklusjon:
                                      Eneste potensielle nedside neste år er at Stoor ikke forlenger. Alt annet ser veldig lovende ut.

Muligheten (brukt ordet en del nå...) er der! Statistikk er bare tall. Den tar ikke høyde for den menneskelig kapitalen Lillestrøm besitter!
                                      - Sitat Grusom B

Kommentar

• Trondeo
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3062

Supportere ass. For to runder siden skulle han steines på offentlig plass. Nå blir han invitert med hjem på julemiddagen.
                                        Last edited by Trondeo; 13.11.2012, 10:49.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av gutt94
                                          LSK / KFL skjerf har han hatt mange ganger denne sesongen!
                                          Joda, jeg har sett det. Uansett, synes jeg det er like flott å se hver gang!

Kommentar

Working...