Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Opprinnelig skrevet av Trondeo
    Supportere ass. For to runder siden skulle han steines på offentlig plass. Nå blir han invitert meg hjem på julemiddagen.
    Jeg mener akkurat det samme som jeg gjorde midt i en dårlig periode tidligere i år, nemlig at han må få en full vinter med denne stallen til å forbedre laget neste sesong. Så får resultatene og prestasjonene frem mot sommeren 2013 avgjøre om man skal forhandle ny kontrakt eller ikke. Det hjelper dog både for Haglund og for selvtilliten til laget at man har en positiv avslutning på sesongen, og den tror jeg man tar med seg uavhengig av resultatet i siste kamp.

Med en god vinter, skadefri stall og drømmescenarioet at Henning Hauger og Fredrik Stoor spiller i LSK også neste år, så tror jeg på topp-4 neste sesong.

Gleder meg til en ny sesong allerede!

Kommentar

• Holterkanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 590

Håper denne tråden heter "Haglund må bli" til sommeren.
      Nå er det vår tur igjen :-)

Kommentar

• G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3263

Opprinnelig skrevet av Trondeo
        Supportere ass. For to runder siden skulle han steines på offentlig plass. Nå blir han invitert meg hjem på julemiddagen.
        Liggende på et fat med et eple i munnen?

Kommentar

• Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

Jeg sa at Magne skulle få fred fra meg om jeg fikk en ordentlig serieavslutning. Det fikk jeg. Freda til mai neste år.
          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Jeg sa at Magne skulle få fred fra meg om jeg fikk en ordentlig serieavslutning. Det fikk jeg. Freda til mai neste år.
            Med denne avslutningen vil han garantert sitte til neste sesong. Seier siste runde vil gi "midt på treet" plass.

Med relativt rolig spillergruppe (slik det virker å være), ryker han ikke før neste sesong.

Så får vi håpe den blir bedre.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Herman
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2010
              • 1101

Haglund før sesongen:
              "I år ska vi ta några kliv på tabellen" - 13. plass ifjor. Seier på søndag sikrer 7. eller 8. plass. Kan altså bli 6 plasser opp.
              "Nästa år attackera toppen" - Beholder vi denne stallen (minus Ramovic og Stoor og/eller Hauger), tror jeg det er realistisk.

Alle er enige i at sesongen har vært en skuffelse, men fikser vi 7/8 plass er det faktisk sånn passe etter skjema. Har stor tro på at dette er riktig mann. I Elfsborg hadde man to sesonger midt på treet, før det ble gull. Nå er troppen sterkere enn det han hadde de første sesongene der. Haglund er en trenertype som bygger over tid, og det er en av grunnene til at Elfsborg har vært såpass stabilt oppe i toppen gjennom 6-7 år.

Men det er klart, er 2013-sesongen helt lik, blir man vel enige om å ikke forlenge. Forhåpentligvis får Haglund og gutta en god vinter, gjør en sterk 2013-sesong, og vi fornyer med Haglund, og får litt sårt tiltrengt kontinuitet på trenersiden.
              Twitter

Kommentar

• holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

Da sitter vi i skrivende stund på fasiten, det ble ingen imponerende plassering, ikke kom vi så veldig langt i cupen heller, vi berga plassen og ikke så mye mer enn det. Jeg tapte ei kasse øl på at LSK ikke kom over FKH på tabellen, men jeg kan faktisk leve med det.

Det er allment akseptert at et lag "må få spille seg sammen", før en kan forvente gode resultater av de. Det samme er det når en trener basket, hunder eller fugler - de må få tid til å ta til seg treninga. Slik er det tydeligvis ikke for trenere som kommer til Sportsklubben, her forventes det resultater fra dag en! Hvordan i alle dager skulle Haglund kunne sitte på fasiten på hva som fungerer eller ikke i Tippeligaen, når han knapt hadde sett en fotballkamp på norsk jord i sitt liv?

Men hylekoret som vil ha Haglund sparka sier jo rett ut at han hadde ikke fasiten på hvordan en spiller god fotball i Norge, så send han hjem.

Nei, jeg står for at Haglund må bli jeg. DET er min mening.
                Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6104

Nå som sesongen er over er det på tide å vurdere Haglund, ja. Haglund har på ingen måte imponert meg, men ting ser ut til å fungere litt bedre etterhvert. Spillerne ser ut til å like han og han ser ikke ut til å slite voldsomt på omgivelsene. Det er ingen klare alternativer ledig på markedet og jeg tror det er mange som hadde gjort en langt dårligere jobb for sportsklubben.

Dette var Haglund sin første sesong i tippeligaen og jeg synes vi skal la han få en sesong til. Det er ikke absolutt nødvendig å sparke han, så da foretrekker jeg at vi er en klubb som gir trenerne våre en sjanse. Dermed skriver jeg meg ned på "Haglund bør bli"-laget.

Kommentar

• Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

I tillegg til at LSk har hentet inn nytt lag så har mange av disse vært skadet i tide og utide.
                    Stoor kommer inn og har nesten ikke spilt på et år. Kippe avslutter sesongen uten å være altfor innvolvert(måtte det gårbra med sønnen din Kippe), Pvm brakk armen, Anderson ryggproblemer og trenger jeg nevne lillebukk... Føler vi har vært veldig uheldig med skader i år...

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Hvis vi ser på alle kampene i Tippeligaen etter 1 august når vi fikk på plass de siste signeringene, så er det absolutt godkjent.

Med forbehold om at jeg har blingset ett sted eller to når jeg gikk igjennom alle resultatene på altomfotball.no, så ser det ut til at kun Molde, RBK, Viking og TIL har tatt flere poeng enn oss i den perioden. Godset har tatt like mange.

Molde, RBK, Godset og TIL har i alle fall et par års forsprang på oss ift å samkjøre ett lag, mens Viking fikk en stor effekt av trenerbyttet sitt.
                      De to førstnevnte bør slå oss mtp spillerstall og ressurser, mens TIL og Godset først og fremst har fått veldig godt betalt for langsiktig tankegang og kontinuitet. Klarer vi å ligge i dette sjiktet til neste år (topp-6) så vil jeg i alle fall være veldig fornøyd med utviklingen.

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Blir veldig merkelig at Haglund skal trenge så mye tid. Han har hatt en hel vinter på å prege laget og det virker fullstendig pregløst når serien sparkes i gang. Så kommer fem nye spillere inn i sommervinduet, da skal disse trenge tid til å tilpasse seg - tilpasse seg et system som ikke finnes?! Laget fortsetter med løkkefotball basert på individuelle prestasjoner gjennom sesongen uten at man kan øyne konturene av noen som helst slags fremgang i samhandlingen. Laget trives når de kan ligge bakpå (selv om dette IKKE slår ut på antall baklengsmål) og kan stole på enkelte individuelle prestasjoner. Angreps og forsvarspillet ser ut til å foregå helt på måfå.

Det er helt planløst når vi avslutter sesongen også - fremdeles mener Haglund at utskiftinger har skylda for dårlige resultater. Attpåtil er dette nyinnkjøpte spillere som kom fordi laget ikke fungerte i det hele tatt. Hvor er logikken? Hvorfor skal Haglund få så mye lenger tid enn andre trenere? Om et europeisk lag hadde prestert like dårlig, fått inn kvalitetsspillere halveis og allikevel ikke hevet seg ville treneren fått fyken kort tid etter.

Til syvende og sist er det ingen positiv utvikling å spore fra Berg-tiden. Treningene er fremdeles for dårlige, poengfangsten høyst tilfeldig (med unntak av hjemmebane hvor vi ikke tar poeng), det er ingen fremgang kvalitativt bedømt i samhandling eller kvantitativt bedømt i antall innslupne/skårede mål. Ingen har noensinne hørt noen forklaring fra Haglund om hvordan laget skal spille, det er heller ingen mening i å se tilbake til Elfsborg-tiden hans da situasjonen var den samme der. Alt vi fikk før sesongen var en garanti om at laget skulle tette igejn bakover - og på det punktet ble det grundig stryk, Haglund.

Til sist sitter man igjen med en eneste grunn til å ikke sparke ham, og det er at vi har sparket mange før. Det er vel i bunn og grunn like logisk som Haglunds forklaringer på hvorfor laget ikke spiller bedre fotball.

Kommentar

• Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

Hadde det vært opp til meg så hadde Haglund fått sparken. Grunnen er dårlige resultater, dårlig samspill mellom spillerne, forsvaret lekker mer enn noen sinne, har ikke fått angrepet til å fungere og spillere som har prestert jevnt ræva ute på banen har fått klippekort. Greit, jeg var villig til å gi han sjansen til halvspilt sesong, men var skeptisk allerede da det ble klart att det ble Haglund som ny trener. Jeg ser ikke noen grunn til att dette skal snu med Haglund som trener, men "seoghør"-styret i LSK bestemmer og må bare pent godta det.

Kommentar

• andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

Haglund har truffet bra i tre av de fire siste kampene. I går forsto jeg derimot ikke en skvett av bytter og strategi i andre omgang. Vi hadde mulighet å krype forbi söpla på målstreken. Viking serverte oss allt på sölvfat, men alikevel ender vi opp med å nöle oss gjennom 90 minutter. I den situasjonen der får man bare kjöre på og satse med flere folk fremover og gjerne beholde spillere som Knudtzon og Bolly på banen. I stedet setter vi altså inn Frode Kippe og håper at det bare skal löse alt fremover. Hva var planen? Håpe på at Kippe skulle vinne en hodeduell og at Fredrik skulle plukke opp andreballen? Resten av laget kom jo ikke etter når langballen mot Kippe blei slått, så rundt ham var det bare FKH-spillere. Helt tannlöst de siste tjue minuttene. Det byttet drepte rett og slett det lille vi hadde av offensivt spill. Utrolig tåpelig!

La oss nå spille vårt eget spill og ikke bare revertere til huleboer-fotball med en gang vi blir desperate. Og send litt folk fremover! Jeg driter i om vi ender på 10./9./8. plass. Jeg vil bare at vi skal gå forbi Söpla. Om vi driter oss ut og får en i sekken så har vi i alle fall forsökt.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

Spørs om ikke det offensive spillet ble minst like mye drept av at Ringstad ble skadet like etterpå, og at Palmi måtte trekke ned på backplass. For alle praktiske formål spilte vi med 10 mann de siste minuttene. Men det var vel trenerens skyld det også...
                              Knurr...

Kommentar

• Bukkenbruse
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 515

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                Men det var vel trenerens skyld det også...
                                Nei det var det ikke. Det tar alikevel ikke bort det faktum at vi har vunnet 3 av 15 hjemmekamper i år, at byttene i går fremstod som svært merkelige, at spillere og ønsket spillestil fremstår som en høyst middels match (mye grunnet merkelige innkjøp) og at entusiasmen på tribunen på Åråsen har fått seg en minst like grundig knekk i år som det den har hatt de siste sesongene. Kanariefansen skal dog ha for at de var glimrende i går, et godt hakk opp fra de siste hjemmekampene!

Jeg også ser at vi har tatt langt flere poeng den siste tiden (vi har 4-3-3 på siste 1/3 av sesongen), men jeg klarer ikke være spesielt optimistisk med tanke på topp 5 neste år. Til det mener jeg vi har et alt for ensformig mannskap ferdighetsmessig og en trener som ikke matcher spillermateriale og spillestil godt nok. Jeg håper jo selvfølgelig at jeg tar feil, men jeg tror det er langt større sjangse for at vi havner rundt et lag som Haugesund enn f.eks Strømsgodset på tabellen også neste år. Ser vi sesongens 10 siste kamper under ett mener jeg at det bare er seierene borte mot Brann og borte mot Ålesund som har vært "imponerende"...de andre kampene har ihvertfall langt fra overbevist meg om at neste sesong "snur det"!

Kommentar

• Pingla
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 379

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  ..I stedet setter vi altså inn Frode Kippe og håper at det bare skal löse alt fremover. Hva var planen? Håpe på at Kippe skulle vinne en hodeduell og at Fredrik skulle plukke opp andreballen? Resten av laget kom jo ikke etter når langballen mot Kippe blei slått, så rundt ham var det bare FKH-spillere...
                                  La merke til et helt genialt øyeblikk, relativt kort tid etter Kippes innhopp:
                                  Det slås da en lang stusse-kælkball opp mot feilvendt Fredrik, mens Kippe gikk på gjennombruddsløp.
                                  Priceless! (eller var det Speechless?)
                                  ¯\_(ツ)_/¯

Kommentar

• Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1634

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Haglund har truffet bra i tre av de fire siste kampene. I går forsto jeg derimot ikke en skvett av bytter og strategi i andre omgang. .
                                    Ja, vi hevdet oss bra mot et Brann-lag som ikke hadde noe å spille for, et allerede fortapt Stabæk og "juniorlaget" til Vålerenga. I går møtte vi et bedre lag og da er det lett å se mangler ved dette Lillestrøm-laget.

Kommentar

• fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1509

Opprinnelig skrevet av Pingla
                                      Det slås da en lang stusse-kælkball opp mot feilvendt Fredrik, mens Kippe gikk på gjennombruddsløp.
                                      Så det selv! hadde vært årets mål om kippe hadde fått ballen, vendt av en FKH speller og chippa ballen i mål forbi en utrusende keeper...
                                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                      *Brasseberget*

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Pingla
                                        Ja. Det var helt sikkert etter Haglunds instruksjon. Prøvde sikkert å sabotere.

Kommentar

• Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

Uansett er alt negativt og bare Haglund sin skyld? Selv 5 kamper på rad uten tap, nesten ikke baklengsmål blir negativt. Laget ser sterkere ut enn noen gang, klubben har sin beste plassering på 5 år.. Sesongen er langt unna hva jeg forventet, men tror helt ærlig at de færreste så for seg en sesong med så mye rot/"uflaks"/rokering på laget. Om Haglund har noe å fare med, så ligger dette laget på topp 6 til sommeren 2013 og avslutter sesongen med stil.. Alternativt leter man etter nye trener i sommerpausen!

Kommentar

Working...