Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    Laget spiller fullstendig kokosfotball. Alt som skjer der ute er rene tilfeldigheter. Vi blir kun reddet av enkeltprestasjoner. Pasningsspillet og samhandlingen er latterlig dårlig. Man kunne valgt ut 11 tilfeldige spillere av samme kaliber og de hadde gjort det like bra uten å noensinne ha sett hverandre før. Vi har ingen spillestil, vi har ingen faste trekk, vi har ingen plan og vi har ingen trener. Vi sparker fotball

    Potensialet for en som klarer å innføre en klar spillestil og faste rammer er stoooooort
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4112

      Opprinnelig skrevet av Petter Ø
      Laget spiller fullstendig kokosfotball. Alt som skjer der ute er rene tilfeldigheter. Vi blir kun reddet av enkeltprestasjoner. Pasningsspillet og samhandlingen er latterlig dårlig. Man kunne valgt ut 11 tilfeldige spillere av samme kaliber og de hadde gjort det like bra uten å noensinne ha sett hverandre før. Vi har ingen spillestil, vi har ingen faste trekk, vi har ingen plan og vi har ingen trener. Vi sparker fotball
      En presis analyse. Magnus Haglund lever tydeligvis i sin egen boble, det er det aller mest skremmende.

      Magnus Haglunds helt særegne fotballverden!

      Under overskriften TRENGER MYE TID i dagens VG, kan man lese følgende:
      "De fleste spillerne har kun spilt sammen i fire måneder. I fotballverden er det så godt som ingenting, sier trener Magnus Haglund til VG."

      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        At enkelte burde tatt seg en telefon til Jostein Flo og/eller Ronny Deila er ikke vanskelig å se når man leser her inne... Vinnerkultur er ikke noe som skapes over natta, det tar selvsagt tid. Uansett hvordan vi vrir og vender på det så har sportsklubben for første gang på 5 år havnet på topp 10 i eliteserien. Om f.eks. Bjørn hadde blitt her ut sesongen, er det noen som hadde tvilt på at laget hadde hatt 3 poeng mer og de nødvendige målene som manglet for å havne på topp 6? Jeg syntes vi skal gi klubben arbeidsro, nå som vi veit at Haglund uansett blir i klubben minst 1 år til. Personlig er jeg ganske skuffet over sesongen i forhold til hva jeg forventet, men ser det som viktigst å bidra til å skape en positiv stemning i og rundt klubben før en av historiens viktigste vintersesonger.. 2013 MÅ klubben opp til toppen, ellers forblir man en parantes i norsk fotball for laaaang tid fremover!

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          Hvis spørsmålet er for eller mot Haglund så kommer tvilen tiltalte til gode, men neste år bør det da ikke være tvil om at vi hører hjemme på øvre halvdel fra sesongstart til sesongslutt for at jeg skal ønske noen forlengelse.

          Er spørsmålet for eller mot kontiunitet, utvilsomt for!

          Konklusjon: Haglund bør lede laget i 2013, men er vi ikke på øvre halvdel ved halvspilt serie er det sayonara...

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3209

            Opprinnelig skrevet av skotten

            Konklusjon: Haglund bør lede laget i 2013, men er vi ikke på øvre halvdel ved halvspilt serie er det sayonara...
            Eller harakiri...

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Opprinnelig skrevet av Petter Ø
              Alt som skjer der ute er rene tilfeldigheter. Vi blir kun reddet av enkeltprestasjoner.
              Tidenes mest oppbrukte floskel de siste 3 åra.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Tidenes mest oppbrukte floskel de siste 3 åra.
                En sannhet blir ikke en floskel selv den rettmessig er mye brukt.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  En sannhet blir ikke en floskel selv den rettmessig er mye brukt.
                  Ingen ting blir en sannhet fordi om det gjentas til det kjedsommelige.
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Herman
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2010
                    • 1101

                    "For dårlige treninger" er det noen få her som nevner. Utdyp gjerne hva som er for dårlig!
                    Da resultatene gikk imot gjennom vinteren var det i hvertfall én ting som ble gjentatt hele tiden på rapporter fra treningene: Det var et helt annet trøkk og tempo enn før. Jesper Westerberg sa: "Det trøkket, tempoet og intensitet i treningene har jeg aldri opplevd i en match (!!) i Allsvenskan. Arild Sundgot sa i et intervju med Kanari-podcasten: "Jeg har fått sett nesten alt av treninger, og opplever at Haglund er utrolig tydelig på feltet, vet hva han vil."

                    Vi vet at Haglund og resten av støtteapparatet lagde en grundig treningsplan for Bolly, og se den utviklingen han har hatt! Erling Knudtzon har gått fra Adecco-kvalitet til å bli kåret til Årets spiller. I sommer kom trenerprofilen Bård Wiggen inn, har Guds gamle assistent, som Gud ville ha med til Wolves også, ødelagt kvaliteten på treningene? Neppe.

                    Jeg kan forstå fleres misnøye med Haglund, og flere av argumentene er gode. Men dette med for dårlige treninger kjøper jeg ikke. Mulig jeg tar feil, og da vil jeg gjerne høre hva som er så ille. Trøkket er det tydeligvis ikke. Det kom jo påstander om taklingsforbud, som ikke overraskende viste seg å bare være bullshit.
                    Twitter

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      Noe vi kunne definitivt trent mer på er samhandling. Det har vært maks 2-3 trekk før vi mister ballen igjennom hele sesongen. Dette med spillere som Riise og PVM sentralt. Det hjelper ikke å øke treningsmengden om man ikke benytter tiden på de tingene det er behov for. Sette formasjoner, trekk, offensiv plan, en reserveplan m.m
                      I tillegg så lekker vi som en sil hjemover - tross tippeligaens "nest" beste keeper.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3500

                        Jeg synes Magnus Haglund svarer veldig godt for seg i dette intervjuet, og synes også han peker på mange av de tingene vi har etterlyst.

                        Han snakker også en del om noe jeg har nevnt tidligere også ift om man ønsker å bygge opp ett stabilt topplag, eller få inn en trener med pisken som kan skvise ut en topplassering eller to av troppen umiddelbart, men som kanskje sliter på omgivelsene over tid som de trenertypene ofte gjør.
                        Jeg tror at om man ønsker å oppnå suksess, samt gjennskape den suksessen over tid, så er man avhengig av å ha en spillergruppe som er fornøyd, og ha en spillestil som gjør at man kan vinne kamper selv når ikke alle er på 100%, som man ikke klarer å være 1-2 ganger i uke over lang tid. Gode resultater kan skape en entusiasme i laget som gjør at man kan flyte litt på dette over en sesong, men slike lag er ofte dårlig rustet når motgangen kommer, som den stort sett alltid gjør for alle lag.

                        Vi har vært seriens 5 beste lag siden vi fikk på plass de siste signeringene sammen med godset, og har bare Tromsø, RBK, Viking og Molde foran oss i den perioden.

                        De her inne som forventer at vi skal være bedre enn disse lagene allerede nå bør ta en realitetssjekk.

                        Molde har bygget en vinnerkultur under Kjell Jonevret, som Solskjær har bygd videre på. Han overtok i mine øyne den beste stallen i Tippeligaen, og har utnyttet at RBK samtidig som han kom inn måtte selge unna 3-4 av sine absolutt beste spillere, mens de selv kunne forsterke laget. Solskjær har dratt med seg en viktig ting fra Man Utd, og det er troen på at en kamp aldri er tapt før siste fløytesignal. Det har Molde vunnet mange poeng på de siste to sesongene, og er forskjellen på gull og sølv i mine øyne. Er også gullfavoritter neste sesong.

                        RBK
                        er fremdeles laget i Norge med desidert mest ressurser, og har de siste 2 årene bygget opp en sterk spillerstall igjen, og bør være foran oss i serien også neste sesong.

                        Tromsø har drevet godt sportslig i flere år. De har hatt en meget dyktig trener i Per Mathias Høgmo de siste årene, og har vært flinke/heldige på overgangsmarkedet. Men, det er fremdeles viktig å huske på at Tromsø også var ett topplag før Høgmo kom til klubben, og at han overtok ett TIL lag som nettopp hadde tatt bronse under Steinar Nilsen. Han har absolutt videreutviklet spesielt angrepsspillet til Tromsø, men overtok også ett topplag, som hadde sluppet inn minst mål av alle lagene i Tippeligaen. Om TIL beholder spillerne sine, så tror jeg de vil bli like sterke også neste sesong, selv om Høgmo gir seg. Vinnerkulturen som er bygget opp etter 4 medaljer på de siste 6 sesongene vil leve videre også neste sesong.

                        Strømsgodset er for meg det laget det er mest naturlig å sammenligne seg med for oss.
                        Ronny Deila hadde ett læreår som assistent før han overtok en stall med en god del talentfulle spillere som banket på førstelagsdøra. Han hentet inn flere rutinerte spillere for å backe opp rundt disse i f.eks Fredrik Winsnes, Øyvind Storflor og i senere tid Peter Kovacs. Han har fått tid til å bygge steing for stein, og har sakte men sikkert tatt nye steg hver sesong som ble kronet med sølv i år. Før dette hadde han plasseringene 11, 12, 7 og 8.
                        De har bygget opp ett veldig bra kollektiv, men har også fått en veldig sterk spillertropp, som gjør at godset også neste sesong bør havne foran oss på tabellen.

                        Etter dette mener jeg pr.dd det er langt mer åpent, selv om ett ressursterkt Viking hadde en veldig god høst. Vi må alikevel regne med at de, i tillegg til Brann og vif vil ha ambisjoner om å ta medalje allerede neste sesong, selv om de stiller omtrent likt som oss pr.dd.
                        I tillegg til disse vil spesielt Haugesund fortsette å yppe seg, og vil ønske å forbedre 7.plassen sin fra i år. Får de tilbake Djurdic etter utlånet sitt, så er det absolutt en mulighet for det.

                        Nå tror jeg definitivt at vi kan blande oss inn i kampen om en topp-4 plassering allerede neste sesong, men å tro at det er en selvfølge mtp utgangspunktet til våre konkurrenter blir bare latterlig i mine øyne.
                        Jeg har tro på at Magnus Haglund kan bygge opp ett lag som igjen kan stabilisere seg rundt en slik plassering, men da må han få tiden til rådighet. Klarer vi å komme blant de 6 beste neste sesong, og kutte litt ned på forspranget til medaljene så mener jeg det er en naturlig fremgang.
                        Sist, men ikke minst bør det være ett naturlig mål at vi skal vinne flere kamper på Åråsen også.

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Sist, men ikke minst bør det være ett naturlig mål at vi skal vinne flere kamper på Åråsen også.
                          Tommel opp for innlegget holder i grunn ikke - du treffer nærmest 100 % på hva jeg selv ville skrevet. Han peker også på det han sa var en taperkultur i klubben når han kom, noe som stemmer med hva jeg nevnte her om dagen (mulig innlegget er borte nå etter forumet gikk ned) - hva om man feks hadde fått en god følelse mot RBK og Dorsin ikke fikk putte fra offside på overtid? Da ville nok sesongen sett anereldes ut, noe jeg står på den dag i dag.

                          Interjuvet ga en god pekepinn på at Haglund bygger sten for sten og tenker langsiktig. Da er det mye lettere å takle en noe skuffende 9 plass.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Det er selvsagt lett å finne mange positive ting når man leter etter de, på samme måte som å finne de negative.

                            Selv blir jeg ikke imponert over at vi klarte å være det 5. beste laget i ligaen en "fritt" valg periode. Det forteller meg mer om hvor selektive vi supportere er av fakta når vi diskuterer.

                            Det som gjør topplagene til topplag og bunnlagene til bunnlag er ikke lagets toppnivå. Det er lagets bunnivå. Stort sett alle lagene i TL har høyt toppnivå, og forskjellen på Fredrikstad og Molde er små når de spiller sin beste fotball. Det som gjør at Molde vinner og at FFK rykker ned er bunnivået til respektive lag.

                            Vi har absolutt vist et bra toppnivå i år, og det er lett å la seg blende av det og å finne spor av fremgang. Det som gjør en god sesong er derimot et høyt bunnivå. Vårt bunnivå er under Haglund skremmende lavt, om mulig enda levere enn under Berg og Nordlie. Det som ble vist på Stabæk på Nadderud er det absolutte bunnpunktet. Om det vi viste på hjemmebane mot Haugesund er det nåværende bunnivået (som er en vesentlig fremgang fra Nadderud) er vi fortsatt milevis unna noe som minner om topp 5 plasseringer.

                            Vi er gode når vi er gode, men vi er det for skjelden, og vi er alt for dårlige når vi ikke har dagen. Ingen grunn til noen stor optimisme for neste år heller, jeg tror vi skuffer igjen.

                            Jeg tror ikke Haglund er rett mann for LSK. Det er synd, for jeg liker jo den trivlige gubben, men det hjelper ikke en dritt når han ikke får laget til å fungere.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3500

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Selv blir jeg ikke imponert over at vi klarte å være det 5. beste laget i ligaen en "fritt" valg periode. Det forteller meg mer om hvor selektive vi supportere er av fakta når vi diskuterer.

                              Selektiv periode? For meg er det naturlig at om han skal bli vurdert basert på at man har gode spillere som BHR og Henning Hauger i stallen, så må man se på hvordan man har prestert etter at de faktisk kom til klubben.
                              Uansett er det viktigste at man ser at det har vært en klar forbedring i resultatene utover høsten, og at man har klart å snu en veldig negativ trend som nesten har vært sammenhengene i flere år nå, med unntak av en liten positiv periode på våren i fjor når vi hadde Ujah, BBS og Nosa som lå flere hakk over Tippeliganivå.
                              Hadde vi derimot prestert best de første 13 kampene, eller midt i sesongen, og jeg hadde brukt det som grunnlag for en positiv utvikling, så hadde jeg vært enig med deg i at det hadde vært selektivt.

                              De lagene vi konkurrerer med har ikke blitt noe dårligere den siste tiden, med unntak av vif og Brann. Det betyr at det er vi som må jobbe for å ta igjen forspranget til konkurrentene våre, da de før sesongen var milevis foran oss. Nå har vi tatt inn en god del på det forpranget, og passert noen på veien, men å tro at vi skal ta ett kjempebyks neste sesong bare fordi vi har BHR og PVM på midtbanen er bare latterlig. Spillerstallen vår er i mine øyne heller ikke noe sterkere på papiret enn de lagene som tok medalje i år, og det betyr at man også må ta igjen det forspranget ved å få ett kollektiv som er bedre, og det tar også litt tid, og er ingen selvfølge selv om treneren skulle hete Jose Mourinho.

                              Jeg er 100% enig med deg ift at man må få ett bunnivå som gjør at man også vinner kamper på dårlige dager, men da tror jeg man må bygge opp en spillestil som spillerne trives med, og som er basert på noe mer enn at alle spillerne gir 100% hver eneste kamp. Spill mot etablert angrep er noe av de vanskeligste i fotballen, og det er noe de færreste lagene i Tippeligaen mestrer i dag, men de få lagene som mestrer dette er også blant de 4-5 beste lagene på tabellen.

                              Kommentar

                              • jeykey
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2012
                                • 452

                                Solbakken nevnte også tapermentalitet som en årsak i Wolves.

                                Men kjedelig om vi kan forvente oss en 7. plass neste år.... Han bør vel ha lengden på sin nåværende kontrakt i bakhodet i dette stein for stein prosjektet sitt... hehe
                                "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                - Sitat Grusom B

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  Synes Haglund kom ok ut av intervjuet. Dette er vel første gang jeg hører han snakke litt fotballfaglig. Balltempo, bruk av den sentrale midtbanen og presisjon i passninger i mellomrommet er ting han vil forbedre. I tillegg vil han gjerne ha en fysisk spiss som er god i boksen.

                                  Høres fornuftig ut.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7092

                                    Som jeg skrev i et innlegg som nå er borte, går det faktisk an å hevde at vi hadde våre beste øyeblikk i hjemmekampene mot RBK og VIF. Selv en spillerstall uten BHR og Henning Hauger burde utrettet veldig mye bedre enn det LSK klarte i år.

                                    Utviklingen i eget spill er den største målestokken. Tre hjemmeseire er utrolig svakt, og selv i våre siste åtte kamper (der vi fikk 4-3-1, en brukbar avslutning) spilte vi tre svake til elendige hjemmekamper, mot hhv Viking, Odd og Haugesund. Det forteller at vi ennå ikke har noe stabilt fundament å bygge et angrepsspill på på Åråsen.

                                    Borte tar vi bra med poeng, bl.a. på grunn av motstandere som står høyere, et annet kampbilde og muligheten til å bruke tempoet i laget vårt til å strekke motstanderne og være giftige på kontringer. Hjemmeformen har stått til stryk, og ser man bak resultatene, har spillet på eget gress med få unntak vært fantasiløst og slapt. Det sier noe om utviklingen i laget, og nettopp det er innvendingen mot Haglund. Derfor tror jeg også at 2013 vil bli mer av det samme, selv om vi alle håper på noe annet.

                                    Oppsummeringen av Elfsborg under Haglund som er gjengitt av bl.a. reka på dette forumet, stemmer forresten godt overens med alt det jeg har fått fortalt av svenske bekjente, og lar seg ikke avvise uten videre. 2012 har vært en dundrende fiasko for LSK.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3209

                                      Jeg har tidvis vært særdeles oppgitt over både Haglund og laget i år. Bunn-nivået vårt har vært helt hinsides, og Haglund har ikke fremstått som noe geni i forhold til improvisering. I tillegg virker det som om det i de fleste kampene våre har vært noe feil med inngangen til matchen. Vi har ikke vært skikkelig påmeldt før i andre omgang.

                                      Likevel...med den avslutningen av sesongen vi hadde synes jeg det nå er riktig at Haglund får også neste sesong på seg. Det er ikke avskrekkende avstand til topp 6, og det er vel der det er naturlig å legge ambisjonene våre. Alt over er imponerende. Jeg tror nøkkelen til suksess neste år ligger, som Haglund også sier, i innkjøpet av en annen type spiss i tillegg til de vi har. Vi har gode spisser, men de er veldig like, og mangelen på variasjon avsløres i kamper vi fører - og da spesielt på hjemmebane. Min oppfordring er å se utenfor Norge (og gjerne Skandinavia). Jeg tror ikke vår nye targetspiss spiller i TL pr i dag.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Jeg tror nøkkelen til suksess neste år ligger, som Haglund også sier, i innkjøpet av en annen type spiss i tillegg til de vi har. Vi har gode spisser, men de er veldig like, og mangelen på variasjon avsløres i kamper vi fører - og da spesielt på hjemmebane. Min oppfordring er å se utenfor Norge (og gjerne Skandinavia). Jeg tror ikke vår nye targetspiss spiller i TL pr i dag.
                                        Det tror jeg er ett veldig godt poeng, og en av de viktigste årsakene til at Strønsgodset har hoppet opp fra 7 plass til sølv i år. Når Peter Kovacs ble hentet til klubben var det mange som tenkte at godset spiller jo ikke den type fotball, og trenger ikke en sånn spiller. Men, det gir som du sier en mulighet til å variere på en helt annen måte enn om man kun har bakromsspisser som motstanderens forsvar enkelt kan ta ut ved å ligge lavt og kompakt med laget.

                                        I Haugesund kampen kom dette veldig godt til syne, da vi produserte en haug med innlegg fra kant, som dessverre ble litt før høye for Fredrik G og Palmi i boks, selv om sistnevnte er brukbar på hodet. Det var også derfor Haglund valgte å sette inn Frode Kippe på topp, men dessverre mistet vi Stian Ringstad akkurat nå han kom inn, så vi fikk ikke til å produsere det samme trøkket etter dette.

                                        I tillegg til dette er en slik spiller bra i spill mot etablert forsvar, da man kan variere med den lange ballen innimellom, som gjør at motstanderen ikke får det like enkelt, og vi blir langt mindre forutsigbare. En slik spiller vil også binde opp forsvarsspillere, som skaper rom for andre rundt seg.

                                        Kommentar

                                        • jeykey
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2012
                                          • 452

                                          Haglund må ihvertfall handle forsvarsspillere. Nå som Westerberg offisielt er borte, så må han erstattes uavhengig av om Stoor blir eller ikke. Det må også skaffes en ny midtstopper. Men det er vel targetman'en som tar oppmerksomheten regner jeg med. Vi lekker bakover enda. Har Westerberg over millionen så frigjør det noe. Regner med at det blir mange spillere på prøvespill når sesongen nærmer seg.
                                          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                          - Sitat Grusom B

                                          Kommentar

                                          Working...