Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • skotten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 1794

    Jeg er ikke overbevist om at Haglund er mannen som kan ta oss de siste stegene til toppen. Derfor har jeg enda ikke tatt stilling til om det er riktig å forlenge. Jeg er dog mer overbevist om at han er rett mann for å ta oss ytterligere noen steg nærmere neste sesong, derfor bør han beholde jobben ut kontraktstiden - med mindre vårsesongen skulle bli katastrofal. Om han fortsetter eller vi prøver en ny trener i 2014 er uansett det viktigste at det bygges videre på de tingene som har vært bra.

    Kommentar

    • Rune
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 1229

      Opprinnelig skrevet av trigz
      En kan lytte til det som har blitt sagt, skrevet og ment om Haglunds Elfsborg av det som rører seg i svenske medier, eller en kan velge å synse fritt i motsatt retning. Det blir meningsløst å diskutere på det grunnlaget.
      Så Jeppe er Sveriges beste back, god nok for kontinentet og falt i gjennom i LSK fordi backene i Norge står igjen på egen banehalvdel? Eller kan vi synse fritt i motsatt retning?
      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

      Kommentar

      • 307
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 358

        Opprinnelig skrevet av Bibaboy
        Det er vel betimelig å spørre seg hva slags spillermateriale man har til rådighet. Slik jeg har forstått det fikk Haglund veldig gode kår å jobbe i både med hensynt til ressurser og spillemateriale, og hadde allsvenskans beste tropp. Og slik Haglund har fremstått i år i LSK minner det svært lite om vinnerkultur.
        Er dette din mening eller er det noe du har lest.?? jeg har lest dette jeg og, men siden jeg ikke vet om dette stemmer kan jeg ikke påstå noe.

        Kommentar

        • 307
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2007
          • 358

          Opprinnelig skrevet av jeykey
          Nannskog har påpekt at de hadde det soleklart beste laget.

          Man kan jo spekulere om brytern ble skrudd av etter de første kampene, og spesielt kampen på Rosenborg?
          Han har sagt det ja. Men han jobber som en slags ekspert og deres jobbe er å komme med sånne synsinger.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7092

            Opprinnelig skrevet av Rune
            Så Jeppe er Sveriges beste back, god nok for kontinentet og falt i gjennom i LSK fordi backene i Norge står igjen på egen banehalvdel? Eller kan vi synse fritt i motsatt retning?
            Du belyser faktisk poenget mitt på en super måte. Denne svenske bladsmøreren kunne lyttet til det som er sagt i norske medier om Jeppes innsats her, i stedet for å synse vilt i motsatt retning om norsk fotball, som han tydeligvis ikke vet stort om.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av skotten
              Jeg er ikke overbevist om at Haglund er mannen som kan ta oss de siste stegene til toppen. Derfor har jeg enda ikke tatt stilling til om det er riktig å forlenge. Jeg er dog mer overbevist om at han er rett mann for å ta oss ytterligere noen steg nærmere neste sesong, derfor bør han beholde jobben ut kontraktstiden - med mindre vårsesongen skulle bli katastrofal. Om han fortsetter eller vi prøver en ny trener i 2014 er uansett det viktigste at det bygges videre på de tingene som har vært bra.
              For noe tull. "Ta steg i riktig retning?" Er vi blitt så lite ambisiøse at vi er fornøyde bare vi tar noen steg i riktig retning? Jeg vil ha en trener som vi har tro på at kan ta oss tilbake i toppen av norsk fotball. Om du ikke tror Haglund kan gjøre det bør konklusjonen din bli det samme som min. Han må gå.

              Med den stallen han besitter bør en topp 5 plassering være en selvfølge. Jeg tipper dog at vårsesongen 2013 blir som vårsesongen 2012. Ræva resultater og en orgie av dårlige unnskyldninger, både fra trener og supportere.

              Våg å stille litt krav da for f. Vi er LSK, ikke en annen nisseklubb som skal ta til takke med middelmådeige prestasjoner.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av reka
                Det som provoserer er når han blir fremstilt som en bærer av vinnerkultur - og i nær samme setning blir det stilt spørsmål ved om Bjarmann kan være hindrende for utviklingen av samme vinnerkultur i LSK.

                Jeg forstår at det blir å gripe etter halmstrå om man skal beholde noen tro på Haglunds prosjekt i klubben. Men å omtale den tragedien vi har fått servert i år med publikumssvikt, hjemmetap, pinlige tap mot lett motstand og desperate innkjøp av gamle landslagsspillere som en "vinnerkultur" gjør meg dårlig. Når skylda for denne dritten vi har fått i år attpåtil forsøkes skøvet over på LSK-bautaen Bjarmann spyr man.
                Det er noen her inne som påstår at det ikke var vinnerkultur i Elfsborg, noe jeg ikke er enig i. Og hvem legger skylda over på Bjarmann? Hvor finner du det?

                Bjarmann (sammen med Berg) fikk med rette noe kritikk i 2011 for kjøpene til klubben og hvilke som forsvant. Bassey, Obifule og Uruguayeren jeg ikke husker navnet på inn for Ujah, Nosa og Søgård som forsvant ut.

                Publikumssvikt har det vært, men de reelle tallene er nok bedre i år enn 2011. Husker hvor tynt det var høsten 2011. Og det var værre enn i høst. Pinlige tap mot forventet dårligere motstand er jeg enig i.

                Hvem som skyver "dritten" over på Bjarmann ser jeg ikke, men forklar gjerne.

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Er vi blitt så lite ambisiøse at vi er fornøyde bare vi tar noen steg i riktig retning?
                  Lang oppbygning, lang orgasme...

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Opprinnelig skrevet av skotten
                    Lang oppbygning, lang orgasme...
                    Lang oppbygning, lang økomomisk opprydning.

                    Kommentar

                    • jeykey
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2012
                      • 452

                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Lang oppbygning, lang økomomisk opprydning.
                      Da kreves det også at man lever over evne i lang tid. Og det HAR vel LSK gjort... og de har tatt lærdom, slik som noen andre klubber. Klubben har brukt 4 år og vil nok gå inn i sitt 5. år med hard økonomistyring.
                      Det tar tid å rengjøre. Hadde vært jævlig enkelt å leid inn vaskehjelp, men å gjøre det sjæl lønner seg på sikt.

                      Tid er undervurdert i økonomisk sammenheng - som forøvrig utelukkende gir best avkastning. Spør eierne av gode selskaper eller kanskje de trenerne som satser på ungdommen?
                      "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                      - Sitat Grusom B

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av jeykey
                        Da kreves det også at man lever over evne i lang tid. Og det HAR vel LSK gjort... og de har tatt lærdom, slik som noen andre klubber. Klubben har brukt 4 år og vil nok gå inn i sitt 5. år med hard økonomistyring.
                        Det tar tid å rengjøre. Hadde vært jævlig enkelt å leid inn vaskehjelp, men å gjøre det sjæl lønner seg på sikt.

                        Tid er undervurdert i økonomisk sammenheng - som forøvrig utelukkende gir best avkastning. Spør eierne av gode selskaper eller kanskje de trenerne som satser på ungdommen?
                        Tja, jeg hører vi ender med ett tosifret antall millioner i underskudd i år. Om det stemmer stikker kanskje ikke lærdommen så veldig dypt.

                        Er stygt redd vi må rydde etter Haglund, slik vi har måttet rydde før. Det er en ting som kan redde oss, det er sportslig suksess. Det er dessverre lite som tyder på at Haglund kan bringe den suksessen til Åråsen.

                        Forøvrig snakker du om tid. Har du tenkt på at om det går lang nok tid er vi døde alle mann?
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • jeykey
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2012
                          • 452

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Tja, jeg hører vi ender med ett tosifret antall millioner i underskudd i år. Om det stemmer stikker kanskje ikke lærdommen så veldig dypt.

                          Er stygt redd vi må rydde etter Haglund, slik vi har måttet rydde før. Det er en ting som kan redde oss, det er sportslig suksess. Det er dessverre lite som tyder på at Haglund kan bringe den suksessen til Åråsen.

                          Forøvrig snakker du om tid. Har du tenkt på at om det går lang nok tid er vi døde alle mann?
                          Det er vel tilskuertallet og at man satte en for optimistisk budsjettramme som sørger for det. Men et to-siffret minus hørtes brutalt ut. Spesielt siden man har gått nærmere break-even de siste årene. Tror ikke helt på dette.
                          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                          - Sitat Grusom B

                          Kommentar

                          • Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Tja, jeg hører vi ender med ett tosifret antall millioner i underskudd i år. Om det stemmer stikker kanskje ikke lærdommen så veldig dypt.
                            Hvis dette stemmer så er det ikke mer eller mindre en skandale. Jeg trodde det var slutt på den tid da fulle sjømenn styrte pengekassa på Åråsen. Kjenner jeg begynner å bli riktig forbannet og føler ikke for å gi LSK mere penger når dem faen meg ikke har kontroll på økonomien. Blir som å gi en alkis/narkoman en tusenlapp og be han gå få seg ett bedre måltid, men du veit att det ikke skjer, der går penger til å fortsette med å ruse seg. Det er dette LSK har drive med. Jævla inkompetente idioter.

                            Kommentar

                            • jeykey
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2012
                              • 452

                              Opprinnelig skrevet av Boing
                              Hvis dette stemmer så er det ikke mer eller mindre en skandale. Jeg trodde det var slutt på den tid da fulle sjømenn styrte pengekassa på Åråsen. Kjenner jeg begynner å bli riktig forbannet og føler ikke for å gi LSK mere penger når dem faen meg ikke har kontroll på økonomien. Blir som å gi en alkis/narkoman en tusenlapp og be han gå få seg ett bedre måltid, men du veit att det ikke skjer, der går penger til å fortsette med å ruse seg. Det er dette LSK har drive med. Jævla inkompetente idioter.
                              Dette tror jeg ikke på. Lønnsbudsjettet var jo det samme som i 2011, til og med 500 000 lavere...? Tror ikke på tosiffret mill i minus før regnskapstallene er ute eller noen fra styret forteller meg det. Skal forøvrig kjøpe sesongkort for 2013 nå, hehe. (det går rett på bunnlinja i så fall )
                              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                              - Sitat Grusom B

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                Mye bra som skrives her - positivt!! Noen stykkvise kommentarer fra min side:

                                Haglund har levert bedre i sin første sesong enn hva Berg klarte i hele sin tid. Berg var skandale, Haglund har i korte øyeblikk levert noe man kan tro på, om man vil. Beklageligvis hadde vi en alt for lang møkkaperiode da sola sto høyt. Tenk hvordan sesongen kunne gått om vi hadde klart å (rettmessig) vippe RBK og VIF kampene i våres til seier. De 4 ekstra poengene hadde holdt oss borte fra bunnstriden hele sesongen gjennom, gitt optimisme, stolthet og selvtillitt og 3 plasseringer høyere på tabellen til slutt. Men jeg tror det i tillegg hadde meført flere seiere, ene og alene basert på selvtillitt. Dette blir hypotetisk mumbo jumbo.

                                Stallen vår. Den er ikke så jævli bra som mange skal ha det til. Vi har to klassespillere på Landslag/RBK/Molde nivå og de trenger jeg ikke si hvem er. Resten? Stort sett middelmådigheter, talenter, av og på spillere og endel jevnt over brukbare Tippeliga poteter.

                                Klubbsjela svekkes, publikum svikter og identiteten viskes ut - det plager meg mest. Hvorfor i helvete kunne ikke Søgård og Sundgot få siste 10 i siste ubetydelige kamp? Markedsavdelingen er bedriten, det er diskutert opp og ned.

                                Supporterne våre leverer. Både UFC, KFL og andre konstellasjoner gir en ramme på visse kamper som de andre ikke er i nærheten av. Dette er faktisk en av de viktigste identitetsdriverne i klubben nå, men de færreste er vel i stand til å skjønne dette.

                                Transfermarkedet, der sover vi til de grader i timen. Godset og Molde er nevnt, pluss på med Tromsø og Brann. De kjøper bedre, lurerer og med færre feilkjøp enn oss. Vi må kjøpe spisskompetanse, spillertyper som passer inn i systemet som klosser. Strategi og system skal ikke tilpasses spillerne. Mitt konkrete råd til dette er å redusere stallen med en mann, og heller legge lønnskostnadene til en heltids speider på Island.

                                Trenere som må trekkes frem de siste år er Høgmo, Solskjær og Deila. Solskjær har hatt mye penger tilgjengelig, dette må ikke betviles. De to øvrige har vær veldig flinke uten midler. Dette var første året hvor Deila skapte resultater, men jeg må nevne at han i hele hans periode på Godset har vært overlegen på "hammaplan". Har noen annen klubb vært bedre enn Godset hjemme siste 4 år? Kred til Deila.

                                Feighet. Berg og Haglund står begge for en stor grad av feighet. Dette kvantifiseres i antall uavgjort, ettmåls kamputfall og defensive grep mot slutten av kamper som går mot seier. (Men som ender uavgjort.) Hva er de så redde for? Fotball er underholdning. Det handler om å skape øyeblikk. Tenk om man kunne tørt å gå for 3-1 når man leder 2-1? Tørt å slippe frem 9 mann på corner - hver gang. Ønsket å vinne 4-3 fremfor 1-0.

                                Stoor må bare få lov til å gå tilbake. Vi kan ikke begi oss ut på hodeløs lønnsgalopp nå igjen. Her kan ikke prinsippene vike. Det finnes gode spennende offensive backer i lavere divisjoner, om man scouter godt nok. Backer er det jeg er minst bekymret for. Sentral sherrif på midtbanen derimot. Han som kan ta den defensive ryddejobben, ha full oversikt over medspillere, slå ett-trekkspasninger direkte i lengderetning - han har vi ikke sett siden Kristinsson, og det har kostet oss mange medaljer. Jeg er selvsagt klar over at sånne spillere vokser ikke på trær. Hauger har noen av kvalitetene, men også der blir vel pengene for store.

                                Haglund har kontrakt ut 2013 så vidt jeg forstår. Gi han året, men jobb fra i dag med alternativer. Er vi topp3 til sommerferien så kan man selvsagt tilby en forlengelse.

                                Kommentar

                                • TheSilentMajorit
                                  I karantene
                                  Møteplager
                                  • Oct 2012
                                  • 99

                                  Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Haglund har kontrakt ut 2013 så vidt jeg forstår. Gi han året, men jobb fra i dag med alternativer. Er vi topp3 til sommerferien så kan man selvsagt tilby en forlengelse.
                                  Haglund har kontrakt ut desember 2013 (ikke v. sesongslutt i okt\nov)

                                  Haglund har uttalt seg til Bjarmann og "de som sitter på pengene" at han trenger "bare en klassespiller til" for å få stallen komplett. Nå er LSK på utkikk etter en kraftig spiss.

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                                    Haglund har kontrakt ut desember 2013 (ikke v. sesongslutt i okt\nov)

                                    Haglund har uttalt seg til Bjarmann og "de som sitter på pengene" at han trenger "bare en klassespiller til" for å få stallen komplett. Nå er LSK på utkikk etter en kraftig spiss.
                                    Men har han da tatt høyde for at Stoor, Nystuen og Hauger forsviner? Vi må definitivt ha erstattere for disse.

                                    Kommentar

                                    • TheSilentMajorit
                                      I karantene
                                      Møteplager
                                      • Oct 2012
                                      • 99

                                      Opprinnelig skrevet av Ola
                                      Men har han da tatt høyde for at Stoor, Nystuen og Hauger forsviner? Vi må definitivt ha erstattere for disse.
                                      Som JEG har hørt, slik er situasjonen i skrivendes stund:

                                      1. Nystuen er ønsket av flere klubber, siden han er billig i drift. Han har fått et konkret tilbud fra en annen TL klubb. Han ønsker å være med videre i LSK og LSK (og Haglund) ønsker Nystuen i stallen i 2013.

                                      2. Stoor og LSK er 600,000 kr unna hverandre. Og hva med evt. overgangssummen (skal VIF slippe han gratis)?

                                      3. Hauger. Ønsker seg tilbake til Norge MED MINDRE at han får et annet tilbud fra utlandet. JEG VET IKKE om dette er sant, men RBK sniffa rundt han. Har LSK råd til han?

                                      Jeg mener (og ingen andre i klubben har sagt dette) at LSK er bedre rustet i midtbanen enn andre steder på banen. Her kunne JRA eller PVM brukes?

                                      Prioritering nr. 1 er et oppspillingspunkt. Om det blir gratis, eller en overgang, eller noe som investorer står bak.

                                      Men Haglund har sagt det som han mener han trenger (og jeg var ikke i samme rommet som han da han uttalte seg om dette, nei).

                                      Så... for å oppsumere... 50 prosent av det som jeg sier er rene fakta. 50 prosent er synsing.

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        Nystuen er en herlig type, men om dere ser de to siste kampene våre i reprise vil dere se han gjør hele 5 fatale feil, som normalt ville gitt 2 mål i mot.

                                        Stoor er solid og jevn, men det taler meg i mot å sprenge lønnsbudsjettet på en aldrende back som ikke bidrar mer offensivt.

                                        Hauger kunne vært verdifull å ha med videre. Samtidig er han ikke så ulik Søgård som mange ønsket ut. Gi han et tilbud på linje med Riise og Vaagan.

                                        Kommentar

                                        • OlaG
                                          Oversetterdrone
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 912

                                          Opprinnelig skrevet av Ola
                                          Klubbsjela svekkes, publikum svikter og identiteten viskes ut - det plager meg mest. Hvorfor i helvete kunne ikke Søgård og Sundgot få siste 10 i siste ubetydelige kamp? Markedsavdelingen er bedriten, det er diskutert opp og ned.
                                          Mener du virkelig at markedsavdelingen burde ha innflytelse over laguttaket, eller var det to løsrevne setninger som ikke skal sees i sammenheng?

                                          Kommentar

                                          Working...