Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4263

Det ser ikke ut til at Haglund klarer å få noe annet enn et og annet sjeldent skippertak ut av denne troppen.
    Elska þetta félag

Kommentar

• superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Det er nettopp derfor han må gå. Resultatene er for svake. En hyggelig kveld i Bergen endrer ikke det at Haglund har levert alt for svakt.
      Ikke en kveld i Molde heller.

Bump.

Farvel Magnus.
      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

LSK har vunnet 3 av 17 hjemmekamper under Haglund. Sier ikke det det meste? Haglund er ikke rett mann!,

Kommentar

• Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          LSK har vunnet 3 av 17 hjemmekamper under Haglund. Sier ikke det det meste? Haglund er ikke rett mann!,
          Helt vanvittige tall!

Det er jo ingen tvil om at vi har et OK lag på papiret. Virker ikke som at Haglund klarer å få det beste ut av disse. Planløst er et dekkende ord.

Kommentar

• maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 641

Nå bør det snart være nok. Taper vi neste helg mot Brann bør Ståle være på vei inn portene.
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

Vi har mannskap til og kjøre over de fleste lag ... På borte bane klarer vi oss rett og slett for at vi kan ligge bakpå og kontre... Vi har nå i flere år ikke hatt et spillemønster på hjemmebane og det er rett og slett KATASTROFE og kan ikke fortsette ... Vi sliter med og få 4000 på hjemmekampene våre HALLO ledelsen i Lsk 4000 tusen.... Gud er ledig gjør noe...

Kommentar

• Stan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 1094

Statistikken er grusom. Men problemet at vi flyr himmehøyt den ene uka og detter raskt ned på jorda neste uke, har eksistert lengre enn Haglund. Kanskje vi skal forsøke å bytte lagkaptein først?

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

Opprinnelig skrevet av Stan
                  Statistikken er grusom. Men problemet at vi flyr himmehøyt den ene uka og detter raskt ned på jorda neste uke, har eksistert lengre enn Haglund. Kanskje vi skal forsøke å bytte lagkaptein først?
                  Vi flyr høyt på bortebane ,hjemme flyr vi ikke i det hele tatt.. Dette har ikke noe med Kaptein og gjøre ....

Kommentar

• Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

Å slå Molde er tydligvis ikke noe målestokk for tiden, alle gjør det. Og vi var ikke så forbanne gode. Men det mest kritiske: Vi kan ikke fortsette slik på hjemmebane. "Du går aldri aleine til Åråsen", skal ikke ta det for gitt uten resultater på hjemmebane.

Kommentar

• tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

Vi kan se litt bak resultatene mot Sarp 08 hadde vi flaks og hjelp av dommeren, mot Molde var vi også heldige og mot Viking fikk vi som fortjent....

Kommentar

• Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Vi kan se litt bak resultatene mot Sarp 08 hadde vi flaks og hjelp av dommeren, mot Molde var vi også heldige og mot Viking fikk vi som fortjent....
                        Så på grunna av dagens svake kamp, har Molde-kampen gått fra "fantastisk innsats og fortjent" til "heldig"? Nei. Vi ble faktisk snytt for straffe den kampen i tillegg.
                        Twitter

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Jeg synes vi i det minste fortjener et svar på hvorfor vi jager ball i flokk som lemen og i praksis blottlegger nesten to tredjedeler av banen for gule spillere. Det gagner oss hverken offensivt eller defensivt, det ser bare rart ut.

Dette skal da ikke være miniputtfotball?

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4263

Opprinnelig skrevet av Herman
                            Så på grunna av dagens svake kamp, har Molde-kampen gått fra "fantastisk innsats og fortjent" til "heldig"? Nei. Vi ble faktisk snytt for straffe den kampen i tillegg.
                            Det er nok noe i at vi har blitt østlandets bergensere som svinger fra lykkerus til dommedagsstemning i løpet av én kamp. Vi ble presset i en lang periode i Molde, men den seieren var fortjent, på bakgrunn av førsteomgangen, målsjanser og den straffa vi ikke fikk. Mot Sarpsborg var vi heldige når 08 ikke klarte å punktere kampen før vi startet å spille, men når de ikke klarte det kunne vi fort ha vunnet den.

Jeg hadde trua etter Moldekampen. Men 3 seire på 17 hjemmekamper? Det blir mer og mer åpenbart at det er noe Magnus Haglund ikke fikser når det gjelder hvordan man skal spille på Åråsen. Jeg har ikke noen fasit, men noe må jo gjøres.
                            Elska þetta félag

Kommentar

• *46*

Normalt sett vil seier i 3 av 15 kamper holdt til soleklart nedrykk. En prestasjon å unngå nedrykk med en så dårlig statistikk. Og jeg vil ta meg friheten til å nevne hvordan og hvem de tre seierene kom mot:
                              - allerede nedrykksklare Stabæk
                              - sleivspark av BBS helt på tampen av kampen mot Sogndal sikret 1-0 seier
                              - 3-2 mot TIL etter å ha ligget under 2-0. Eneste virkelige stolte øyeblikket på Åråsen under Haglund sitt lederskap?

Den statistikken bør forbedres. Første steg bør tas neste helg mot Brann.
                              Last edited by Gjest; 08.04.2013, 08:57. Begrunnelse: trykkfeil fra en trøtt 46....

Kommentar

• fjacob82
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 1509

Men jeg skulle gjerne likt å vite hvorfor Ringstad ble tatt av. Hva var meninga? var han skada? og hvorfor tok vi av Andersson først ved 80min? Han var crap idag. Han er ikke venstrekant, end of story. Nå er ikke jeg på treningene og vet ikke hvordan dagliglivet innad i klubben er, men ser Haglund virker ting så forskjellig fra oss på tribunen? Rare bytter idag, igjen. Vi har to kantspillere som ikke er kantspillere men sentrale midtbanespillere som trekker inn i hele tiden og etterlater enorme rom, samt at de sjelden oppsøker de ledige rommene langs krittet. Palmi er en som gir full innsats hele tiden, selv når han spiller dårlig og har dårlig involveringer så gir han ihvertfall alt i dueller o.l. Johan derimot, gud hjelpe meg for en pingle av en svenske. Går konstant inn i hodedueller med kroppen først og hodet langt unna der ballen er, trekker seg i taklinger og skubbes bort av alla. Når han attpåtil ikke får til særlig mye, fatter jeg ikke at han får være på banen i 80min.

dersom ikke hjemmestatestikken bedrer seg og vi får en neglbiterliga for oss igjen, er det bare å rydde plass og be til høyere makter om at Gud tar på seg oppdraget...

er frustrert nå, vi spiller uten plan og samhandling når det butter imot.
                                En lang sesong igjen, men er langt ifra overbevist om at Haglund har det som skal til for å skape en vinner-gruppe. Her hadde vi en god anledning til å melde oss litt på og vise at vi er å regne med, men etter en ok 1.omgang så er vi totalt shait og lederen har tydeligvis ingen plan for å løse floken. Man trenger ikke UEFA trenerkurs for å skjønne at det er en grei plan å banke baller opp mot den høyeste og sterkeste gutten på banen, men da må man ha en plan for å følge opp dersom denne mannen vinner duellen...
                                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                *Brasseberget*

Kommentar

• KristofferØ
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 587

To ting jeg reagerer på. Mentalitet og struktur uten ball: Hvorfor spiller vi i praksis med 4 førsteforsvarere? Helstad er kanskje en gammel ringrev, men som ensom spiss er han ikke fritatt fra oppgaven som første pressledd. Vaagan Moen faller ofte ned i midtbaneleddet, men det hjelper lite når kanta våre er ballwatchers fra avspark til sluttsignalet. Det gjelder forøvrig for Molde-matchen også, i etablert forsvar blir vi avkledd lenger frem på banen og dobla på kant hver eneste gang, så fort koden er knekt. Hvis vi på død og liv skal komprimere så jævlig i midten, hvorfor skal kanta våre på død og liv sleike kritt? Det blir jo en helvetes korridor. Stopperne støter, backen trekker inn og kanten er blotta. Det er alt for lett å etablere angrep mot oss.

Punkt to handler om variasjon med kula. Etter tjue spilte mot Viking lå bortelaget strukket over 80 meter. Det rakna helt i strukturen dems, Jonevret kommenterte det flere ganger til gutta sjæl, men de klarte ikke å kompensere for det. Hvorfor blir det strekk? Jo, fordi vi slår lange baller. Vel og bra, men hva er poenget med å slå de lange og skape strekk, når det ikke varieres når vi har oppnådd det vi vil? Vaagan Moen som hengende/oppspillspunkt betyr vel at planen er at han skal motta ball rettvendt, enten det er en andreball eller spill igjennom midtbaneleddet. Taktisk variasjon er helt nødvendig hvis man skal henge med i toppen, og slik det er nå varierer vi ikke.

Er ikke tilfeldig at vi blir fremstilt som dødballag igjen. Vi har jo ikke produsert noe annet.
                                  I år så tar vi ostepop
                                  Vi elsker Lillestrøm
                                  HEI!

Kommentar

• norveggio
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2008
                                    • 65

Jeg har stilt dette spørsmålet her inne tidligere, uten kanskje å bli så veldig mye klokere, og synes nå det er enda mer berettiget: Hva kommer det av at (spesielt) RB synes å ha fredet Haglund fullstendig? Jeg har knapt sett et snev av kritiske spørsmål eller kommentarer (med et mulig forbehold for at Svesengen la litt press på i kommentaren før Viking-kampen). Seier i 3 av 17 (17,6%) hjemmekamper er ekstremt svakt (noen har kanskje et tilsvarende tall på uttellingen under f.eks. Pellerud, Nordli og/eller Berg?), spesielt i lys av fjorårets oppgradering av stallen. På toppen av dette kommer en (i mine øyne) total mangel på fremgang i den perioden Haglund har trent laget.

Eventuelle synspunkter og tanker rundt dette mottas med stor interesse. Det må jo være dårlig journalistisk håndtverk av RB at de sitter stille og ser alle piler peke nedover (publikum, penger, entusiasme, mv) uten at noen stener tilsynelatende snus.

Jeg synes også det er synd at LSK har mislyktes med flere trenere på rad, men jeg klarer virkelig ikke se at Haglund kan være rett person.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                      Administrator
                                      • Nov 2003
                                      • 6411

Opprinnelig skrevet av norveggio
                                      (noen har kanskje et tilsvarende tall på uttellingen under f.eks. Pellerud, Nordli og/eller Berg?),
                                      2012
                                      H: 3-8-4
                                      B: 6-4-5

2011
                                      H: 6-4-5
                                      B: 3-3-9

2010
                                      H: 7-6-2
                                      B: 2-7-6

2009
                                      H: 6-5-4
                                      B: 3-5-7

2008
                                      H: 5-5-3
                                      B: 2-2-9

2007
                                      H: 7-3-3
                                      B: 5-5-3

2006
                                      H: 7-4-2
                                      B: 5-4-4

2005
                                      H: 9-2-2
                                      B: 3-4-6

2004
                                      H: 4-6-3
                                      B: 4-5-4

2003
                                      H: 7-4-2
                                      B: 3-3-7

Konklusjonen er enkel, vi har aldri vært bedre borte, og aldri dårligere hjemme de siste 10 årene.
                                      Dra på borteturer er min anbefaling
                                      Håkon Henriksen
                                      -
                                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                      -
                                      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Errevs
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2005
                                        • 200

Ser helst at vi gir slipp på forsøket Haglund og finner en coach med litt guts.

Jeg vil ha Solbakken, vi trenger gløden tilbake.

Kommentar

• *46*

Bortekampene har vært gjennomgående gode av LSK under Haglund, men smak på denne statistikken hjemme:
                                          - 15 spilte kamper i 2012
                                          - 5 av disse gikk LSK opp i ledelsen
                                          - Av de 5 LSK gikk opp i ledelse - 2 av dem holdt LSK ledelsen ut kampen
                                          - Av de 5 LSK gikk opp i ledelse -1 av de tapte LSK (mot FFK, som rykket direkte ned)
                                          - Av de 5 LSK gikk opp i ledelse -2 av dem endte uavgjort (Odd og RBK)
                                          - 2 av de 5 kampene ledet man til pause. Først 20 oktober mot Odd opplevde man at LSK gikk i garderoben ved 45 min med ledelsen (uavgjort ved 90 min). Den andre mot allerede nedrykksklare Stabæk som endte desidert sist på tabellen.
                                          - 1 kamp snudd fra 0-2 til 4-2 (Tromsø og lagest kanskje beste kamp på hjemmebane i 2012?)
                                          - 8 stk endte uavgjort - disse har jeg ikke sett nærmere på, men ut i fra statistikken ovenfor kom man under i 3 av dem før man utliknet til uavgjort (3 kamper endte 0-0).
                                          - 4 tap - Godset, Brann, Sandnes Ulf og FFK. FFK rykket direkte ned og Sadnes Ulf spilte kvalik.

Det stinker lang vei og jeg skjønner at vi er få som møte opp. Når man ikke har klart å utvikle spillet i vinter - når skal det da gjøres? Skal han få våren på seg?
                                          Last edited by Gjest; 08.04.2013, 14:42. Begrunnelse: Oppdatert med litt fyldigere info.

Kommentar

Working...