Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Dette er enkelt:
Med Haglund:
- fortsatt svake resultater
- fallende publikumsinteresse
- vanskelige arbeidsforhold for markedsavdelingen
- ingen penger fra Per Berg
Med Ståle Salvatore:
- umiddelbar økning i publikum
- sportslig bedring (det kan ikke gjøres dårligere)
- massiv pressedekning - bedre for marked
- sannsynligvis penger fra Per Berg
Kostnaden for å sparke Haglund er lønna ny trener skal ha for året i år. Hvilket regnestykke tror du er best?
Om det noensinne er en no-brainer å skifte trener så er det nå.
Hvorfor skal han få våren på seg? Har han ikke fått nok tid til å bevise at han ikke duger nå?
Åpent spørsmål jeg ikke har valgt å svare på. Jeg ramser bare opp det man ikke kan diskutere - statistikken over 15 hjemmekamper.
Bortekampene kan ha vært så gode dem bare kan være, men det drar ikke folk til Åråsen. LSK trenger tilskuere. Tilskuere = inntekter. Blir det 1000 stk under budsjettert snitt over 15 kamper, er fort 3 mill i tapte inntekter for klubben. Haglund og klubben har noe å forklare. Ikke minst noe å forbedre seg på. Hva dem skal gjøre med situasjonen, kan andre bedømme. Jeg ser bare at noe er feil.
Dette er enkelt:
Med Haglund:
- fortsatt svake resultater
- fallende publikumsinteresse
- vanskelige arbeidsforhold for markedsavdelingen
- ingen penger fra Per Berg
Med Ståle Salvatore:
- umiddelbar økning i publikum
- sportslig bedring (det kan ikke gjøres dårligere)
- massiv pressedekning - bedre for marked
- sannsynligvis penger fra Per Berg
Kostnaden for å sparke Haglund er lønna ny trener skal ha for året i år. Hvilket regnestykke tror du er best?
Om det noensinne er en no-brainer å skifte trener så er det nå.
Ståle inn døra hadde vært helt rått. Bare så synd det aldri kommer til å skje...
Sesong 1: 9. plass (samme som oss i fjor)
Sesong 2: 7. plass (ikke usannsynlig at vi ender der i år)
Sesong 3: Gull
Jeg står fortsatt ved at han skal få denne sesongen på seg. I november vil vi skjønne om dette er et prosjekt det er noe poeng å fortsette med.
Jo da.. Du har poeng der. Men det blir litt "viss om at, der om atte". Hvis du skjønner hva jeg mener? Samme som at noen hver gang snakker om 2001 hver gang det går dårlig i treningskampene.
Jeg håper selvsagt Haglund lykkes, men det er så mye som peker i mot han. Hjemmestatistikken alene er helt håpløs.
På slutten av fjorårssesongen uttalte Haglund, i seiersrus, etter sjelden seier (omtrent slik):" Jag tyckar vi kan et gullag på gång allerede nesta år." Før sesongen i år. "Vi har et mål om å forbetre 9-onde plassen frå i fjor". Har man egentlig noe mål i denne klubben? Det går ikke an å si at man er fornøyd med å bli nr 8. LSK er avhengig av å være topp 5-6 for å overleve som toppklubb. Mens daglig-/ sportselig leder aldri har noen kommentarer, har vi en trener som vingler i uttalelsene ut fra eget stemningsleie. Men han har hatt rett i noe: "Det tar tid å få så många (nye) spelare til å fungere saman".
Jo da.. Du har poeng der. Men det blir litt "viss om at, der om atte". Hvis du skjønner hva jeg mener? Samme som at noen hver gang snakker om 2001 hver gang det går dårlig i treningskampene.
Jeg håper selvsagt Haglund lykkes, men det er så mye som peker i mot han. Hjemmestatistikken alene er helt håpløs.
Skjønner hva du mener. Men dette var et prosjekt man skulle teste i 2 år, og da skal han også få de 2 årene. Det er harmoni i spillergruppa, og var en positiv utvikling mtp resultater gjennom hele fjorårssesongen, i hvert fall på bortebane.
Jeg står fortsatt ved at han skal få denne sesongen på seg. I november vil vi skjønne om dette er et prosjekt det er noe poeng å fortsette med.
I fjor var jeg i "vent og se an litt"-leiren, nå har ihvertfall jeg ventet lenge nok. Det som presteres på banen tyder ikke på den utviklingen og samspillingen jeg hadde håpet og trodd på gjennom vinteren. Vil heller ha inn en som kan gjøre noen grep på kort sikt nå, enn å vente til november med å foreta noe - så kanskje neste coach har rukket å samkjøre spillerne til neste seriestart om ikke annet...
Nå er vel ikke Ståle Solbakken et reelt alternativt? Er jo bare en euforia. En drøm. Ønsketenkning. Hvorfor skulle Ståle ta steget ned og offisielt resignere fra den internasjonale trenerkarrieren. Jeg erindrer en Ståle som fortalte om umiddelbare internasjonale trenertilbud etter at han fikk sparken i Wolves. Men trengte som kjent et slags hvileår. Back to earth folkens. Hvilke reele alternativer finnes til Haglund?
"Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
- Sitat Grusom B
Nå er vel ikke Ståle Solbakken et reelt alternativt? Er jo bare en euforia. En drøm. Ønsketenkning. Hvorfor skulle Ståle ta steget ned og offisielt resignere fra den internasjonale trenerkarrieren. Jeg erindrer en Ståle som fortalte om umiddelbare internasjonale trenertilbud etter at han fikk sparken i Wolves. Men trengte som kjent et slags hvileår. Back to earth folkens. Hvilke reele alternativer finnes til Haglund?
Spørs jo hva vi vil. Hvis vi skal kælke langt i år, er det ingen som fikser den stilen bedre enn Arne E. Men jeg trodde vi skulle prøve å spille fotball. Ble i så måte litt overrasket i går.
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Spørs jo hva vi vil. Hvis vi skal kælke langt i år, er det ingen som fikser den stilen bedre enn Arne E. Men jeg trodde vi skulle prøve å spille fotball. Ble i så måte litt overrasket i går.
Det som overrasket mest i går var formasjonsendringen. Så lenge vi har spilt 4-4-1-1 denne sesongen (2. omgang mot Sarpsborg, hele kampen mot Molde og 1. omgang i går) har vi vært det bedre laget og spilt ganske bra fotball. Når vi har spilt 4-4-2 har det ført til kælking grunnet to spisser som enten venter på duell på offsidelinja, eller prøver å stikke i bakrom.
Sesong 1: 9. plass (samme som oss i fjor)
Sesong 2: 7. plass (ikke usannsynlig at vi ender der i år)
Sesong 3: Gull
Problemet med å se på rekka hans i Elfsborg er at vi mest sansynlig ikke kommer til å hente Anders Svensson i sommervinduet i år. Dermed er vi avhengig av at vi viser fremgang med spillerne vi har, for at vi skal forbedres. Jeg synes i hvertfall Haglund skal få tid frem til sommeren. Ligger vi blandt topp 6 da så får vi ta en vurdering etter sesongen.
La han gå ut kontraktstiden (ut sesongen). Kun fare for nedrykk bør gi sparken. Finnes det ikke bedre alternativer så er saken enkel - forleng. Jeg sliter med å se hvilke aktuelle som er bedre enn Haglund. Måtte i så fall være en trenerspire. Ingen av gamlegutta er noe jeg vil se inn portene på Åråsen -> Nordlie, Erlandsen, Hareide osv. Du vil ikke få noen trener for fremtiden i noen av disse gubbene.
Finnes det noen trenerspirer der ute ? F. eks som er allerede i klubben: Sundgot? Powell? Helstad? Berntsen? Frigård?
Slik jeg ser det, er det ikke grønnere på den andre siden... Og det er det ofte når man møter motgang. Men vi får trøste oss med at neste kamp er mot et av TL's dårligste bortelag. Så det passer bra for oss. Bør bli en jevn match - hehe
"Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
- Sitat Grusom B
Det som overrasket mest i går var formasjonsendringen. Så lenge vi har spilt 4-4-1-1 denne sesongen (2. omgang mot Sarpsborg, hele kampen mot Molde og 1. omgang i går) har vi vært det bedre laget og spilt ganske bra fotball. Når vi har spilt 4-4-2 har det ført til kælking grunnet to spisser som enten venter på duell på offsidelinja, eller prøver å stikke i bakrom.
Enig. Haglund bør nesten få det motsatte av Nobelsprisen for å velge denne varianten atter en gang. Savner mer kritiske spørsmål fra for eksempel RB på dette. Litt mer pushing og vektlegging på å få forklaringer på hva han håper med formasjonsendringen, og begrunnelse på hvorfor det skal fungere. I fjor var reaksjonene etter skuffende kamper preget med "lite samhandling", eller "dårlig presisjon og innsats osv", og i år fortsetter det med lite konkrete oppslag og kommentarer. Taktikken blir på en måte gjemt bort gjennom en hel andre rekke faktorer. Hadde vært på høy tid å stille det taktiske til Haglund en smule mer til veggs i år.
Kommentar