Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3209

    Opprinnelig skrevet av jeykey
    Men vi får trøste oss med at neste kamp er mot et av TL's dårligste bortelag. Så det passer bra for oss. Bør bli en jevn match - hehe
    LOL. Kjedelig blir det ihvertfall ikke - hjemmekampene mot Brann de siste to årene har vært en "ut-av-kroppen" opplevelse. Satser på at Mjelde gjentar "langskuddet" som gikk inn på Logi neste søndag...

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Det er morsomt å være LSK-trener. Dersom man starter i en 4-4-1-1 og legger om til 4-4-2 etter massivt Viking-overtak i 25 minutter, er man dust som bytter taktikk fordi denne fungerte de første 25 minuttene. Dersom man gjør bytter når laget ikke fungerer får man slakt for "elendige taktiske disponeringer, hva var poenget med byttene?" dersom innbytterne ikke snur kampen. Og jaggu får man ikke forslag om at de samme spillerne, som var ubrukelige i innhoppet mot Viking, bør starte neste match til fordel for de som har spilt rimelig bra i serieåpninga.


      Etter 2 kamper snakker man om en meget bra start av LSK, vi slår fjorårets seriemester på bortebane og ligger trygt plassert på midten med mulighet for toppsjiktet med seier hjemme mot Viking. Vi taper den kampen og plutselig skal trener ut, publikum vil svikte oss for alltid og det er dømt til å bli bunnstrid igjen i år, til tross for at vi bare har spilt tre kamper. Kritikken hagler, vi taper 1-0 i en kamp Viking er noe bedre enn oss, men som fint kunne sett helt annerledes ut om vi setter noen av sjansene våre i første omgang. Åpne øya før man spyr ut galle som kommer rett fra rasshølet. Viking har vært et topplag siden tidlig høsten 2012, om ikke det aller beste i Tippeligaen. Enkelt å valse over?


      De siste åra har man kritisert LSK for å ha for store utskiftninger i laget og manglende tydelighet i taktiske disponeringer. Når man så står fast ved både 11'er og taktikk er det også feil. Kritisere Haglund for å legge om til to spisser mot Viking? Laget hadde ikke fungert på 25 minutter og Viking dominerer, spør du meg er det handlekraft å ta grep når laget ikke fungerer. Byttene kommer på gode tidspunkter, nok tid til at de kan være med å prege kampene. Ingen av spillerne har dagen, men det er treneren som blir hakkekylling.


      Sammenligner man dagens LSK med store deler av fjorårets, er det lett å se forbedringer. Forsvaret er langt tettere og periodevis ser vi at vi har mye å spille på framover. Både første halvdel av førsteomgangen mot Molde og mot Viking er vi gode framover, mens vi også er gode i 2 omgang hjemme mot Sarpsborg. Det handler om å bli mer stabile og forlenge periodene. Progresjonen i spillet er åpenbar, men det hjelper lite med et publikum som forventer seriegull halvannet år etter at vi var så dårlige at vi knapt hadde overlevd Adecco. Laget har mye å gå på, men publikum sitter også med fullstendig urealistiske forventninger. To kamper og man snakker om at i år skal vi kjempe i toppen. Et tap og treneren skal ut, alt er mørkt. Det er greit at man kan skrive i affekt, men det er lov å tenke to ganger før man poster, ytringsfrihet betyr ikke at man trenger å lire av seg usakligheter over en lav sko.


      Det er forståelig at Åråsen-publikumet er utålmodige. Utålmodige på suksess og hjemmeseiere, det er vi alle. Men mesteparten av frustrasjonen ligger ikke at vi har en svak hjemmestatistikk fra ifjor som har fortsatt i år, men at vi nok en gang svikter når folk begynner å få troa. Den uendelige skuffelsen som ligger der når man igjen sitter igjen med følelsen av at heller ikke i år vil vi være å regne med. Etter 3 kamper er det alt for tidlig å konkludere, men enhver skikkelse som sitter i trenerstolen på Åråsen vil leve med det samme sultefora publikumet som vil rope på trenerens avgang dersom vi ikke kjemper i toppen hver sesong, hvert fall helt fram til vi endelig nærmer oss toppen. Man kan gjerne mene at Haglund ikke er rett mann, men alternativene som presenteres er ikke stort mer fristende. Hva har Ståle prestert i motgang som tilsier at han skal snu dette? Eller Erlandsen som klarte topp 3 én gang på 7 år og aldri nådde cupfinalen? Jeg har tilgode å bli overbevist om at det finnes gode, realistiske alternativer der ute som vil passe våre økonomiske rammer og vårt spillermateriale, som har en bedre CV enn Haglund å vise til slik dagens situasjon er i LSK.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        Uenig med deg angående det taktiske. For meg er det ikke tilfeldig at alle vår gode perioder har kommet i 4-4-1-1, og det er mulig å vise handlekraft og gjøre endringer uten å endre grunnprinsippet med å ha én utpreget mellomromsspiller, som laget så åpenbart spiller bedre fotball med.

        Ellers et bra innlegg. Godt å se at det er noen flere som fortsatt har tålmodighet med dagens trenerteam.
        Twitter

        Kommentar

        • fredpet76
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 1252

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Jeg har skrevet det så mange ganger før at det der biter ikke.
          Mulig det, men det er jævla simpelt å kritisere treneren og ikke spillerne.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av fredpet76
            Mulig det, men det er jævla simpelt å kritisere treneren og ikke spillerne.
            Bullsh**t. Vi ser hvert år at møkkalag overpresterer. Vi ser at et publag fra Jessheim er nær å kvale til Eliten. Tror du det primært er spillernes fortjeneste? På samme måte underpresterer flere "store" lag hvert år.

            Selvsagt er treneren den viktigste mannen i laget. Han skal være hjernen, motivatoren og visjonæren. Haglund ser ikke ut til å være noen av delene.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

              Uansett hvordan man vrir og vender på det angående hvem som har ansvar for hva, er det definitivt treneren som har ansvaret for at vi stiller med et tilårskomment lag. Jeg kan leve med at ting tar tid med en ung stall. Når kun én av se startende spillerne er under 29 år, du stiller nesten skadefritt, og den negative utviklingen har pågått over tid - er jeg enig med superbøffel at dette blir en nobrainer...

              Kommentar

              • fjacob82
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 1507

                Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                Ståle inn døra hadde vært helt rått. Bare så synd det aldri kommer til å skje...
                Si ikke det du. Å ta over LSK og gjøre oss til ett topplag fremstår jo nå som en vanvittig og uoverkommelig oppgave, og kan kanskje virke litt fristende for Ståle.
                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                *Brasseberget*

                Kommentar

                • brisbane-kanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2006
                  • 595

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Men mesteparten av frustrasjonen ligger ikke at vi har en svak hjemmestatistikk fra ifjor som har fortsatt i år, men at vi nok en gang svikter når folk begynner å få troa.
                  Tror samboeren min muligens er uenig med deg. Hun er rimelig møkk lei av å få en frustrert, forbanna og grinete mann hjem fra Åråsen etter så å si hver hjemmekamp. Jeg forventer ikke et lag som ligger i toppen. Jeg forventer ikke coaching i verdensklasse, jeg forventer ikke spiller av Messi's kaliber. Men jeg forventer mer enn tre seire på hjemmebane i løpet av sesongen.
                  Når vi ender sesongen ifjor som landets andre beste bortelag, men tredje dårligste hjemmelag mener jeg treneren må ta sin del av skylden for den særdeles bedritne hjemmeformen. Ferdighetene, innsatsen og nivået finnes tydeligvis i spillergruppen. Og trenerens oppgave er å få disse kvalitetene ut av spillerene - både på hjemmebane og bortebane.

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Både første halvdel av førsteomgangen mot Molde og mot Viking er vi gode framover, mens vi også er gode i 2 omgang hjemme mot Sarpsborg. Det handler om å bli mer stabile og forlenge periodene. Progresjonen i spillet er åpenbar, men det hjelper lite med et publikum som forventer seriegull halvannet år etter at vi var så dårlige at vi knapt hadde overlevd Adecco. Laget har mye å gå på, men publikum sitter også med fullstendig urealistiske forventninger. To kamper og man snakker om at i år skal vi kjempe i toppen. Et tap og treneren skal ut, alt er mørkt. Det er greit at man kan skrive i affekt, men det er lov å tenke to ganger før man poster, ytringsfrihet betyr ikke at man trenger å lire av seg usakligheter over en lav sko.
                    Mye bra i innlegget ditt, men har sitert inn noe jeg er totalt uenig med deg i. Føler ingen av de jeg satt på stadion med hadde forventninger om at vi skulle ta medalje i år selv om vi vant mot Molde, og at 1 omgangen mot viking var alle enige om at var ok+, og de fleste hadde trua på at vi kunne komme tilbake selv om vi lå under. Også kommer 2.omgangen som er så totalt ræva. Vi hadde vel ikke en kvalifisert sjangse på 45min. Det sier sitt spør du meg. At folk blir forbanna da er helt naturlig.

                    Ingen jeg kjenner som hadde noen urealistiske ambisjoner ifht årets lag og at vi skal kjempe helt i toppen. Men at vi ikke gir totalt faen på hjemmebane, og går ut med rett innstilling er noe de fleste forventer. Og når treneren gjør bytter som virker merkelige og uten en plan, og alt blir kælk og rotete så da blir man enda mer forbanna og irritert.

                    Når det gjelder Haglund (og LSK) generelt så savner jeg at det skjer noe. Mannen er jo ur-tråkig. Bjarmann og resten av gjengen er ikke akkurat glad i å prate i media heller. Fjørtoft hadde sine mangler, men mannen klarte å skape mye blest og interesse rundt klubben. Nå er LSK blitt klubben alle gir faen i (virker som RB tilogmed har gitt opp LSK litt), kombiner det med manglende resultater på hjemmebane så har du en meget farlig situasjon for klubben.

                    Man skal ikke grave seg ned etter 3 serierunder, og mye kan endre seg. Vi har en stall som burde klare å være på øvre halvdel av tabellen, men det er ikke noe entusiasme og driv i klubben, noe kanskje kan være den utløsende faktoren til å få det til å løsne for klubben. Og jeg synes ikke Haglund utstråler en entusiastisk stil akkurat.
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      Moderatormelding:
                      Temaet i denne tråden er Magnus Haglund. Forslag til alternative trenere skal ikke diskuteres her. Innlegg flyttet til riktige tråder.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4112

                        - Magnus Haglund: Vil til toppen med LSK

                        Dette er ett av oppslagene i det kommende LSK-magasinet.

                        Det blir spennende å lese om han har en plan!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Martin83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 794

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Det blir spennende å lese om han har en plan!
                          Jeg er mer bekymra for spillerne. Da Haglund satte inn Fredrik, Knudtzon og Fofana mot Viking var det tydelig at han ville ha rask spill bredt i banen mot hurtige spisser. Spillerne lenger bak på banen svarte med å lempe baller over midtbaneleddet og rett i fanget på Sigurdsson i Viking-forsvaret.

                          Selv jeg som tilskuer skjønte raskt hva Haglund ønsket og da må man forvente at de 11 LSK-spillerne som faktisk lever av fotball klarer å se det samme.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av Martin83
                            Jeg er mer bekymra for spillerne. Da Haglund satte inn Fredrik, Knudtzon og Fofana mot Viking var det tydelig at han ville ha rask spill bredt i banen mot hurtige spisser. Spillerne lenger bak på banen svarte med å lempe baller over midtbaneleddet og rett i fanget på Sigurdsson i Viking-forsvaret.

                            Selv jeg som tilskuer skjønte raskt hva Haglund ønsket og da må man forvente at de 11 LSK-spillerne som faktisk lever av fotball klarer å se det samme.
                            Men Haglund kan jo ikke forvente at vi skal få til dette når han samtidig lever godt med at Kippe er igangsetter. Det er noe som bare ikke henger på greip her. Vil Haglund ha et lag som spiller fotball må han ta de valgene som kreves. Igjen slenger jeg ut Ringstad som et forslag med sine åpenbare offensive kvaliteter, som vi like åpenbart ikke får ut hele potensialet i.

                            Kommentar

                            • Martin83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 794

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Men Haglund kan jo ikke forvente at vi skal få til dette når han samtidig lever godt med at Kippe er igangsetter. Det er noe som bare ikke henger på greip her. Vil Haglund ha et lag som spiller fotball må han ta de valgene som kreves. Igjen slenger jeg ut Ringstad som et forslag med sine åpenbare offensive kvaliteter, som vi like åpenbart ikke får ut hele potensialet i.
                              Vel, de 30 minuttene mot Viking var veldig bra, kanskje noe av det beste vi har sett av LSK de siste 5 årene. Da var nevnte Ringstad god sammen med Andersson på venstrekanten. At Ringstad blir dårlig (fysisk) utover kampen kan ikke Magnus noe for. Etter at Viking fikk et skudd i stolpen falt laget helt sammen og selv når Haglund prøver å gjøre endringer i 2. omgang med spillerbyttene så fungerer ikke det på spillerne. Dette forteller meg at Haglund har en plan og han lager en ny plan når ting går trått. At spillerne ikke følger den planen kan ikke klandres Haglund (Kippe var ikke den eneste som skippa midtbaneleddet...).

                              Vi kan sikkert klandre Haglund for mye, men vi må ikke glemme spillerne. De har er klart ansvar.

                              Kommentar

                              • ap4
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 271

                                Men treneren kan vel ikke akkurat fritas 100% for at spillerne ikke følger planen heller. Er vel trenerens oppgave å få laget til å følge denne. Da må det isåfall være en kommunikasjonssvikt ett eller annet sted, evt. at planen er for komplisert til at spillerne klarer å følge den eller at den ikke fungerer mot laget på andre siden av banen.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3209

                                  For meg er kampen i morgen Haglunds eksamen. Hvis vi fortsetter trenden med (kun) en god omgang, manglende innsats, manglende samhandling og skuldrene oppover øra, så er det et endelig farvel til troen på prosjekt Haglund for min del. Punktum. Jeg godtar ikke å bli latterliggjort av Brann hjemme en gang til (eller noen andre TL lag for den saks skyld).

                                  Tror ellers mange begynner å føle presset nå, og at det snakkes en hel del i gangene på Åråsen. Synes det var meget interessant å se at Haglund går ut i media og legger ansvaret for eventuelle manglende resultater over på spillerne. Letingen etter syndebukker er i gang.

                                  Når det er sagt så har jeg en merkelig følelse av at det snart vil komme en hjemmekamp hvor alt løsner på en gang. Hvorfor ikke i morgen?

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    Ivar Hoff var ikke nådig vedrørende Haglund, styret og LSK på TV2Sporten klokken 21.20. Prosjektet Haglund er mislykket i hans øyne. Fotballkompetansen i styret for lav osv. Mye av det vi har hørt før, men han var ikke nådig med Haglund - hardere enn tidligere. Og når Hoff prater, så hører jeg på hva han sier.

                                    Selv begynner jeg sterkt å tvil på at han er rett mann. Det er kun å se på statistikken på hjemmebane og hvilken stall han rår over. Rett og slett alt for svake prestasjoner. Hyggelig fyr og flink til å snakke for seg, men kun resultater på bortebane er ikke noe å basere seg på over lang tid.

                                    Kommentar

                                    • PetterH
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2012
                                      • 668

                                      Fra den reportasjen der så var, etter mitt syn, det Arne Erlandsen sa det viktigste.

                                      Fritt etter hukommelsen: "de to første hjemmekampene i år er mye av det samme vi så i hele fjor, og det er det som bør bekymre mest."

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4112

                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        flink til å snakke for seg
                                        Jeg ser munnen hans bevege seg og jeg hører det kommer lyd ut. Men jeg hører ikke at han sier noe!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Martin83
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 794

                                          Nei, Magnus Haglund er dårlig shit. La oss heller ta Solskjær. Han har begynt sesongen fantastisk!

                                          Kommentar

                                          Working...