Magnus Haglund

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

Nei, det er fortsatt klasseforskjell i tippeligaen. SIF er Europaklasse hjemme. Det viste de i europacupen. Mønsterangrep på rekke og rad, imponerende. Nesten på høyde med rbk på sitt beste, som knuste real m.fler.

Og; vi spiller ekstremt variert fotball, fra masse langballer (1.omg mot Brann) til rein tråkling sideveis og bakover. Men er det effektivt? Spennende når gutta kommer i form, vi må se det litt an og gi de en sjans.

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4263

rb.no etter cupseieren over Grorud: – 1. omgangen var egentlig perfekt, og i pausen ble vi enige om å spille gjennom de siste 45 minuttene. Det klarte vi ikke, men gutta kom seg etter sjokket og tok over initiativet igjen. Det er jeg fornøyd med, sier Haglund. (Min utheving.)

Denne uttalelsen synes jeg viser tydelig det mange av oss etterlyser hos Haglund: En mer offensiv innstilling! "Alle vet" at 2-0 er en "farlig ledelse" og "alle vet" at nivåforskjellen i norsk fotball ikke er større enn at et 2. divisjonslag med full tenning fort kan slå et TL-lag som senker seg noen prosent. Etter min mening burde Haglund ha motivert spillerne til å gå ut som om det var 0-0, få det tredje målet og drepe kampen.

Og bare for ordens skyld: Jeg vil ikke sparke ham på grunn av dette!
      Elska þetta félag

Kommentar

• fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1267

Matchen i går handler ikke om hvordan Haglund står der og preiker inn i hodene deres hvor vikitg det er å følge kampplanen i 2 omgang. Spillerne er og bør være sin egen psykolog, spesielt i en cupkamp mot et lag fra 2 div.. Vil de videre, ja da må de gjøre jobben sin. Husk, selv om de spiller i 2 div så kan de fotball. Det er mange gode fotballspillere i denne divisjonen.

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4263

Opprinnelig skrevet av fredpet76
          Spillerne er og bør være sin egen psykolog, spesielt i en cupkamp mot et lag fra 2 div.. Vil de videre, ja da må de gjøre jobben sin.
          Jeg er selvsagt helt enig i det, men fotballhistorien er jo full av eksempler på at lag og spillere som er på et høyere nivå har gått i undervurderingens felle. Selvsagt er det ikke trenerens ansvar alene, på ingen måte, men mitt poeng er at med en innstilling om at vi skal "spille igjennom de siste 45 minuttene", viser også treneren at han tror jobben er gjort. Selv de best lønnede stjernene på langt større lag enn vårt lille LSK, viser jo gang på gang at de trenger både barnepike og psykolog! Klart vi også skal stille spørsmål ved spillernes innstilling, men Haglund er lederen for prestasjonsgruppa.
          Elska þetta félag

Kommentar

• Kvalen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 327

Jeg forstår tankegangen om å spille igjennom siste runde ved pause. Høyere intensitet øker jo også sannsynligheten for skade. Blir jo en totalvurdering. Men når kampbildet endrer seg og det blir 2-2.. Da må det da faen være mulig å legge om stilen..
            "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
            - Ivar Hoff

Kommentar

• fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1267

Opprinnelig skrevet av Kvalen
              Jeg forstår tankegangen om å spille igjennom siste runde ved pause. Høyere intensitet øker jo også sannsynligheten for skade. Blir jo en totalvurdering. Men når kampbildet endrer seg og det blir 2-2.. Da må det da faen være mulig å legge om stilen..
              Legge om stilen? Mener du å pøse på med flere folk i angrep? Er det en naturlig måte å angripe på mener du? Vi gjorde jo en del bytter underveis og mener å huske at både Torstein og Fofana kom inn.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Kampen i går viste at feilene vi gjør på TL-nivå er såpass grove at de utnyttes også på andredivisjonsnivå. Balltap høyt i banen setter oss i dritten gang på gang. Som kommer på kombinasjonen av for dårlig bevegelse, dårlige taktiske valg og for dårlige egenskaper mann mot mann. Det er vanvittg frustrerende å se hvor ofte vi mister ballen nonchalant etter å ha bedrevet pasningsspill uten den minste fremdrift, og ikke minst er det det komplett motsatte av å dra i land en seier og spille seg igjennom kampen.

Vi er ikke gode nok til å drive slik.

Kommentar

• Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

Ro ned dommedagsprofetiene nå, vi har per akkurat nå ingenting å sutre over. TL-lag slipper seg nedpå mot 2.div-lag rett som det er, og det har generelt lite med skills å gjøre. Vi er så langt i år et av de beste lagene i Norge, og om tre kamper spiller vi fort om serieledelse. Nyt det i stedet for å klage over bagateller.
                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• perrern80
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 603

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                    Legge om stilen? Mener du å pøse på med flere folk i angrep? Er det en naturlig måte å angripe på mener du? Vi gjorde jo en del bytter underveis og mener å huske at både Torstein og Fofana kom inn.
                    Byttene kom til ekstra omgangene, ja. Før det hadde vi spilt 45 min. som hodeløse høns, før dem skjønte at spillet måte vries ut på kantene. Så ble gjort i siste ekstra omgang, da Foffen var farlig omtrent vær gang.

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Denne uttalelsen synes jeg viser tydelig det mange av oss etterlyser hos Haglund: En mer offensiv innstilling! "Alle vet" at 2-0 er en "farlig ledelse" og "alle vet" at nivåforskjellen i norsk fotball ikke er større enn at et 2. divisjonslag med full tenning fort kan slå et TL-lag som senker seg noen prosent. Etter min mening burde Haglund ha motivert spillerne til å gå ut som om det var 0-0, få det tredje målet og drepe kampen.
                      Spør du meg gjør Haglund helt rett. Vi leder komfortabelt 2-0 til pause og har full kontroll på matchen. Vi har kamp allerede på søndag og skulle selvsagt holdt i kula og trilla inn en komfortabel seier uten å pådra oss hverken skader eller unødvendige gule kort. Det er en forskjell på å spille seg gjennom de siste 45 minuttene og slippe seg ned to hakk. Støtter GrusomB, vi er videre i cupen som er det viktigste og vi ligger godt plassert på tabellen. Men jeg skulle gjerne vært foruten at par av de håpløse gule kortene vi har klart å pådra oss allerede. Har noen lag i Tippeligaen fått flere gule på å spille bort ballen etter at motstander har fått frispark?
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Jeg ser mange her inne som reagerer på filming hos LSK-spillere, jeg ser ikke på noen måte samme reaksjoner mot den haugen av idiotiske kort laget har snakket på seg eller fått etter andre usportsligheter. Det er en uting, et disiplinært problem og kun ris til egen bak.

Ta tak i det nå, få gjerne inn den nådeløse vinnerskallen Roy Johansen som vil fortelle at disiplin er selve utgangspunktet for suksess og for å kunne danne en slagkraftig enhet der alle jobber for hverandre. Dette var det første han tok tak i da han tok over landslaget, nå ser man et hockeylag preget av få personlige feil og som pådrar seg langt færre skjebnesvangre utvisninger.

Kommentar

• Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Jeg ser mange her inne som reagerer på filming hos LSK-spillere, jeg ser ikke på noen måte samme reaksjoner mot den haugen av idiotiske kort laget har snakket på seg eller fått etter andre usportsligheter. Det er en uting, et disiplinært problem og kun ris til egen bak.

Ta tak i det nå, få gjerne inn den nådeløse vinnerskallen Roy Johansen som vil fortelle at disiplin er selve utgangspunktet for suksess og for å kunne danne en slagkraftig enhet der alle jobber for hverandre. Dette var det første han tok tak i da han tok over landslaget, nå ser man et hockeylag preget av få personlige feil og som pådrar seg langt færre skjebnesvangre utvisninger.
                          Siden vi allikevel er inne på Roy Johansen. Det tok over ti år med knallhardt arbeid før hockeylaget begynte å få noe som ligner på resultater. Uten sammenligning forøvrig, er det kanskje noe å tenke på...
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1634

Opprinnelig skrevet av Rune
                            Siden vi allikevel er inne på Roy Johansen. Det tok over ti år med knallhardt arbeid før hockeylaget begynte å få noe som ligner på resultater. Uten sammenligning forøvrig, er det kanskje noe å tenke på...
                            Det er vel ikke riktig? Roy Johansen ledet Norge i sitt første mesterskap i 2002. I 2005 rykket vi opp i A-VM. I 2006 nådde vi mellomspillet og i 2008 spilte Norge kvartfinale for første gang. Med tanke på hvor langt unna verdenstoppen Norge var i hockey før Johansen tok over som trener, kan man trygt slå fast at han har utført en trenerbragd i løpet av relativt få år.

Kommentar

• Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

Opprinnelig skrevet av Dole
                              Det er vel ikke riktig? Roy Johansen ledet Norge i sitt første mesterskap i 2002. I 2005 rykket vi opp i A-VM. I 2006 nådde vi mellomspillet og i 2008 spilte Norge kvartfinale for første gang. Med tanke på hvor langt unna verdenstoppen Norge var i hockey før Johansen tok over som trener, kan man trygt slå fast at han har utført en trenerbragd i løpet av relativt få år.

Kanskje utenfor tema, men på vei til kvarten i 2008 vant Norge en kamp. Kvartfinale i vm har de har hatt som realistisk målsetning de to siste årene, i resten av perioden har man stort sett kjempet om å unngå nedrykk til b- vm.

Uansett, relativt få år i forhold til hva da? Siden Johansen tok over landslaget har lsk hatt syv forskjellige trenerkonstalisjoner.
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

på tide og stille inn tomtom og finne veien tilbake over grensa.

Kommentar

• dennis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 872

Fjern parentesen i overskriften!! Og sett inn : når må han gå!

Kommentar

• dennis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 872

Eller: gå etter Sogndal-kampen da 16-mai-kampen er ønsket som en festdag... (Noe Haglund ikke klarer).

Kommentar

• perrern80
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 603

Om Haglund må gå, så bør spillera løpe! For det gjør dem f... ikke. Drit lei av å se null press på ballfører, og lunting hjem i forsvar. Det første vi lærte på haraløkka som mygg spiller, var at: tapte du ballen, hadde du første ansvar på få den tilbake. Det, og innside pasning.

Kommentar

• MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3492

Opprinnelig skrevet av perrern80
                                        Om Haglund må gå, så bør spillera løpe! For det gjør dem f... ikke. Drit lei av å se null press på ballfører, og lunting hjem i forsvar. Det første vi lærte på haraløkka som mygg spiller, var at: tapte du ballen, hadde du første ansvar på få den tilbake. Det, og innside pasning.
                                        I de periodene vi klarer å presse ballfører klarer ikke Odd noen ting, men gutta fikser ikke å gjøre det i 90 min og det er det mest frustrerende ved LSK 2013.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• dennis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 872

At Haglund fortsatt sitter ved roret. er for meg en gåte!!

Kommentar

Working...