La merke til at han i store deler av kampen SATT pasivt i hjørnet sitt......SAVE BY THE BELL.
Magnus Haglund
Collapse
X
-
Det er utrolig frustrerende å være på Åråsen til tider, da ser man hele banen og hele laget. Når man ser på tv er det ikke like lett å se hva som går galt med taktikken. I dagens kamp var det veldig lett å finne ut hvor godt et angrep ble før det var gjennomført. Det var bare å telle antall gule trøyer på egen banehalvdel. Når man telte 5 trøyer så endte angrepene med noen som dribla seg opp i et hjørne.
I hele første omgang spilte vi med 5 stk på egen banehalvdel som titta opp på de 5 offensive spillerne og så hvordan angrepet gikk. Vi trakk Mjelde ned og ble stående på egen halvdel med backene våre. Når vi angriper med 5 mann fordelt på hele bredden av banen så er det naturlig at de ikke finner hverandre. I 2. omgang hadde backene tydeligvis fått beskjed om at de skulle være med lenger opp og jeg telte 2-3 spillere på egen halvdel ved en del angrep. Disse angrepene ga gode sjanser og mål. Merkelig at Haglnd ikke var ute av stolen sin litt før for å vinke frem backene og få vingene til å bevege seg inn sentralt.
Kontringene til Sogndal var sjeldent farlige siden vi mesteparten av kampen stod med 5stk bak og venta på at angrepet skulle være over.Kommentar
-
Kommentar
-
Hvis LSK bestemmer seg for å ikke fornye kontrakten med Haglund så er det vel like greit å avslutte samarbeidet til sommeren og få inn en ny trener som får med seg transfervinduet i sommer slik at han kan få satt sitt preg på laget fra dag en og samtidig bruke høsten på å drille inn sine ideér istedet for å gjøre det i slappe treningskamper på en forblåst slette på La Manga.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Jeg er hellig overbevist om at LSK forlenger med Haglund til høsten. Fremgangen i spillet er udiskutabel. I dag kjører vi Sogndal i 2x45 minutter hjemme, tror sjelden de har blitt så utspilt. Mot etablert forsvar er vi bedre enn jeg kan huske siden Erlandsen, når vi ikke lenger har 3/4 av førsterekka bak ute med skade vil vi også tette igjen bedre bakover. Sogndal skaper ingen ting utenom på dødballene sine og blir tredd igjennom gang på gang til tross for at de har et av Tippeligaens mest organiserte forsvar. Dersom vi får forsterket med en spiss til sommern, helst en Heidar-type, kan det bli en vanvittig god høst for LSK. Det er utrolig hvilken utvikling laget har hatt fra første seriekamp til i dag og vi viser at vi bare blir bedre og bedre. At Haglund ikke brøler på sidelinja bryr meg midt der sola skinner, ingen grunn til å hisse seg opp over at vi rundspiller Sogndal.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Jeg er hellig overbevist om at LSK forlenger med Haglund til høsten. Fremgangen i spillet er udiskutabel. I dag kjører vi Sogndal i 2x45 minutter hjemme, tror sjelden de har blitt så utspilt. Mot etablert forsvar er vi bedre enn jeg kan huske siden Erlandsen, når vi ikke lenger har 3/4 av førsterekka bak ute med skade vil vi også tette igjen bedre bakover. Sogndal skaper ingen ting utenom på dødballene sine og blir tredd igjennom gang på gang til tross for at de har et av Tippeligaens mest organiserte forsvar. Dersom vi får forsterket med en spiss til sommern, helst en Heidar-type, kan det bli en vanvittig god høst for LSK. Det er utrolig hvilken utvikling laget har hatt fra første seriekamp til i dag og vi viser at vi bare blir bedre og bedre. At Haglund ikke brøler på sidelinja bryr meg midt der sola skinner, ingen grunn til å hisse seg opp over at vi rundspiller Sogndal.En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Jeg er hellig overbevist om at LSK forlenger med Haglund til høsten. Fremgangen i spillet er udiskutabel. I dag kjører vi Sogndal i 2x45 minutter hjemme, tror sjelden de har blitt så utspilt. Mot etablert forsvar er vi bedre enn jeg kan huske siden Erlandsen, når vi ikke lenger har 3/4 av førsterekka bak ute med skade vil vi også tette igjen bedre bakover. Sogndal skaper ingen ting utenom på dødballene sine og blir tredd igjennom gang på gang til tross for at de har et av Tippeligaens mest organiserte forsvar. Dersom vi får forsterket med en spiss til sommern, helst en Heidar-type, kan det bli en vanvittig god høst for LSK. Det er utrolig hvilken utvikling laget har hatt fra første seriekamp til i dag og vi viser at vi bare blir bedre og bedre. At Haglund ikke brøler på sidelinja bryr meg midt der sola skinner, ingen grunn til å hisse seg opp over at vi rundspiller Sogndal.
Når der gjelder spillerkjøp har vel Haglund til fulle bevist at det er en øvelse han ikke mestrer. Hvor mnge hsr gått inn (og ut) portene siden Haglund kom? Tell over, så spør du deg selv om det har hjulpet.
Haglund ut. Nå!Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jævlig usikker i min egen vurdering av Haglund. I fjor var jeg helt bestemt på at han måtte gå, da vi ikke så noen som helst plan, innsats eller guts i det hele tatt. I år har det gradvis blitt bedre og bedre. Det begynner å ligne et eget spill, og til tider spiller vi god fotball, men det er fortsatt veldig ustabilt. Sitter egentlig å bare venter på at det skal løsne skikkelig. Vanvittig utur at vi får så mange skader på sentrale spillere på en gang akkurat nå, med tett program osv. Synes vi har hatt mye på gang. På grunn av ganske god fremgang synes jeg han skal få bli. Utviklingen med laget er jo skremmende lik den han hadde i Elfsborg, uten at det behøver å ha noe å si...................Kommentar
-
Faktisk ganske få av de Haglund henta som har forsvunnet. Rodgers, Nystuen og Staw som ble henta inn når det kneip som mest. Resten har vel Berg henta inn før han sa adjø.
Dette Haglund må gå opplegget er sterkt overdrevet. Er det noen som må gå, så er dem som ikke møter opp på kamp - dem må komme seg på kamp og støtte laget (sikter ikke til noen enkeltpersoner). Haglund skal ikke henges for at en rekke sentrale spillere er skadet. Ta plasseringen av Johan som venstre back - i mine øyne dagens beste spiller ved siden av Scheel. Hvis noen hadde forventa en sesong uten svigninger, da har man rett og slett unormalt høye forventninger. Laget har ligget fem jævla år i sumpa. Taps mentaliteten i hele klubben tar tid å snu.
Det eneste man kan gjøre er å møte opp. Støtte laget. Sutring hjelper faen meg ikke!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
For noe piss. Det hjelper ikke noe som helst å trille ball i 90 minutter når vi skaper så lite som vi gjør.
Når der gjelder spillerkjøp har vel Haglund til fulle bevist at det er en øvelse han ikke mestrer. Hvor mnge hsr gått inn (og ut) portene siden Haglund kom? Tell over, så spør du deg selv om det har hjulpet.
Det pleier ikke å være noen korrelasjon mellom ball possession og prestasjon. Ålesund ligger rimelig dårlig plassert på tabellen. Molde de siste to åra har også vært kjennetegnet av høy andel ball possession, men det er selvsagt ikke relevant for resultatene. Sogndal-fotball skaper resultater i enkeltkamper, men på sikt når man aldri toppen med en så primitiv fotballstil. Jeg velger 10 av 10 ganger et lag som forsøker å spille fotball og er i konstant utvikling, slik LSK gjør i dag. Om det så tar 2-3 år før vi er der oppe, er det verdt det. Jeg har troa på gradvis progresjon og kontinuitet på trenersiden. Slik LSK fremstår i dag, spesielt i andre omgang hvor det er power play mot Sogndal i 45 minutter er slik jeg ønsker å se mitt LSK. Det kommer til å skape resultater på sikt, selv om enkeltkamper kan gi skuffende resultater. LSK fremstår bedre enn på lang, lang tid sånn de spiller hjemme i dag. Under normale forutsetninger hvor ikke 4 forsvarsspillere er ute samtidig, derav 3 av dem har vært førstevalg i hele vinter/vår, tror jeg vi hadde stått betydelig bedre mot Sogndals dødballer. Jeg håper og tror LSK-ledelsen ser at lagets utvikling peker i rett vei. Jeg blir direkte flau over å stå på Åråsen i dag hvor store deler av fansen piper mot egne spillere, det er rett og slett skammelig. Tippeligaen er uhyre jevn, vi har 3 poeng til pallen og 3 poeng til nedrykk og svært få lag skiller seg ut som noen kasteball så langt. Dersom LSK er i stand til å styre kamper i så stor grad som vi har gjort de siste hjemmekampene framover, kommer også resultatene.Lauken er vår venn!Kommentar
-
1: å ha ballen i laget
2: løpe etter ball og motstanderKommentar
-
@Fugl1120: skal si du er positiv!
Men sånn jeg ser det er Haglund ferdig. Dagens tilskuertall var det laveste siden 2004 ell no, og alt vi klarte var uavgjort mot et bedritent Sogndal, selv om du mener vi rundspilte dem.
Sleng på at vi generelt ikke vinner hjemme, den nevnte tilskuerflukten, null glød, null entusiasme og et sammensurium av negative parametre... Orker ikke tenke den forferdelige økonomien pga tilskuerflukten en gang... Ja da må noe gjøres. Og siden alle mener vi har så sabla bra stall, da ryker trener'n som ikke får ut en skit på hjemmebane.
Dog er ikke spillerne uten skyld. Forbanna overbetalte døgenikter.Kommentar
Kommentar