Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av TomLundby
    Djurgården trenger ny trener. Haglund burde passe bra, forutsatt at Djurgården er villig til å betale ut Haglund av kontrakten. Merkelig at det ikke spekuleres rundt det noe sted.
    Kanskje fordi Høgmo blir lansert i da? Haglund sitter nok trygt, med mindre poengfangsten fra d.d. og til sommerferien blir laber. Da kan det skje noe, men jeg er langt i fra sikker.

    Kommentar

    • glasgow
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1252

      Opprinnelig skrevet av TomLundby
      Djurgården trenger ny trener. Haglund burde passe bra, forutsatt at Djurgården er villig til å betale ut Haglund av kontrakten. Merkelig at det ikke spekuleres rundt det noe sted.
      Det har jo hvert noen spekulasjoner om Arne Erlandsen. Tror Haglund skal slite med å få noen attraktive trenerjobber om ikke han snur "titanik" fra og synke. Ja vi har mange skader, men med den spillertillstrømminen vi hadde i fjor burde han ha fått tatt ut det mannskapet han ønsket nå. Gidder ikke skrive noe mer, merker jeg er lei hele greia...

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av glasgow
        Ja vi har mange skader, men med den spillertillstrømminen vi hadde i fjor burde han ha fått tatt ut det mannskapet han ønsket nå.



        Nettopp, dette er faktumet få virker opptatt av å ville diskutere. Faktumet at vi hadde muligheten til å bygge en slagkraftig og bred tropp. Men Haglund kom ikke til noe han kunne forme selv, han kom til en klubb med en sportsdirektør som allerede ledet et rotehus, med ferske spillere Haglund aldri hadde bedt om eller som var i hans planer. Hvorfor? Jo, plutselig hadde LSK gjort en kuvending fordi man har en diffus investor som omtrent som en gubben i lådan åpenbarer seg for mediene med enda mer diffuse utsagn som "jeg vil se et LSK som spiller fin fotball" og "jeg blander meg ikke inn i klubbens drift". Haha!

        Jeg kjøper gjerne argumentasjonen til de som hevder at Per Berg er livsviktig for klubbens evne til å eksistere på øverste nivå, men måten det skjer har jeg ikke annet enn forakt for, det er miniutgaver av de verste "snill onkel"-tendensene man ser i fotballklubber i det store utland. Når vi hører fra ham neste gang? Ved neste sparking, tenker jeg. Muligens har de allerede plottet klart, den øredøvende tausheten tatt i betraktning.

        Kommentar

        • Kay
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 763

          Ser i nyhetstråden, hvis jeg forstår det rett at Haglunds kontrakt skal diskuteres i sommerpausa. Skal det virkelig avgjøres om den blir fornyet eller ei når 1/3 av sesongen er unnagjort ? Vil nødig ha en trener gjennom høstsesongen som allerede vet at han skal gjøre noe annet neste sesong. Hjelper ikke hvor proff du er, det påvirker hverdagen. For meg virker det helt feil uansett utfall (oppsigelse eller forlengelse).

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1252

            Opprinnelig skrevet av Kay
            Ser i nyhetstråden, hvis jeg forstår det rett at Haglunds kontrakt skal diskuteres i sommerpausa. Skal det virkelig avgjøres om den blir fornyet eller ei når 1/3 av sesongen er unnagjort ? Vil nødig ha en trener gjennom høstsesongen som allerede vet at han skal gjøre noe annet neste sesong. Hjelper ikke hvor proff du er, det påvirker hverdagen. For meg virker det helt feil uansett utfall (oppsigelse eller forlengelse).
            Det er vel naturlig og evaluere treneren i løpet av sesongen. Det er ikke det samme som at noen får fyken eller blir ansatt.
            Tror det skjer litt bak lukkede dører også, som ikke kommer ut via media eller via ryktespreder nr 1 " DBS"!!

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Kay
              Ser i nyhetstråden, hvis jeg forstår det rett at Haglunds kontrakt skal diskuteres i sommerpausa. Skal det virkelig avgjøres om den blir fornyet eller ei når 1/3 av sesongen er unnagjort ? Vil nødig ha en trener gjennom høstsesongen som allerede vet at han skal gjøre noe annet neste sesong. Hjelper ikke hvor proff du er, det påvirker hverdagen. For meg virker det helt feil uansett utfall (oppsigelse eller forlengelse).

              Det er vel bare rett og rimelig at man begynner evalueringen da.. Man tar vel en diskusjon rundt første 1 1/2 sesongen og legger noen forutsetninger som skal oppfylles den siste halve sesongen før en evt fornyelse av kontrakt er aktuell..
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Opprinnelig skrevet av Kay
                Ser i nyhetstråden, hvis jeg forstår det rett at Haglunds kontrakt skal diskuteres i sommerpausa. Skal det virkelig avgjøres om den blir fornyet eller ei når 1/3 av sesongen er unnagjort ? Vil nødig ha en trener gjennom høstsesongen som allerede vet at han skal gjøre noe annet neste sesong. Hjelper ikke hvor proff du er, det påvirker hverdagen. For meg virker det helt feil uansett utfall (oppsigelse eller forlengelse).
                Tja... Jeg tror ikke vi skal ta det altfor bokstavelig det Mathisen sier. Det kan være en måte å kjøpe seg tid på til de tre neste kampene er spilt. Worst case er nok diskutert i styret allerede, det må vi ta for gitt, uavhengig av hva som kommer ut. Taper vi de tre, vet de kanskje alt hva de skal gjøre?

                Hvis de har en ny trener i tankene for 2014, kan det jo også hende det blir en løsning for resten av 2013 som gjør at trenerskiftet (-overgangen) skjer på en verdig måte? Haglund har nok mye kompetanse som klubben kunne ha behov for fremover, selv om han kanskje ikke fortsetter som hovedtrener (-ansvarlig)? Klubben mangler blant annet Daglig leder! Uansett synes jeg det er nok av andre forhold å bekymre seg over, til at vi skal ta sorgene på forskudd når det gjelder akkurat denne uttalelsen.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • *46*

                  Medarbeidersamtaler ikke uvanlig. Selv har jeg det en gang i året og en rekke mindre uformelle gjennom året om faglig utvikling, hvordan jeg ligger an osv.

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    Det er vel øye som ser hvordan man kan tolke dette, men å dra det til en medarbeidersamtale kjøper jeg ikke.

                    Hvis RB spør PM
                    "Hva skjer med trenerspørsmålet? "

                    så hadde jeg forventet ett svar ala "hvilke trenerspørsmål?"

                    Hva er det RB egentlig spør om, spør de om trenerens posisjon diskuteres nå, eller spør de om hva som skjer etter sesongen ?

                    Offentlig fremkommer det jo at alt er bare toppen blant spillere/ledelse/trenere, og tema trener er ikke noe som diskuteres, derfor syns jeg hele spørsmålet virker merkelig. Jeg har ikke sett artikkelen så forholder meg bare til slik det ble sitert.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4112

                      Opprinnelig skrevet av Kay
                      DJeg har ikke sett artikkelen så forholder meg bare til slik det ble sitert.
                      Det er en liten 2-spalter, under det store oppslaget om Ståle. Først står det, som også sitert, om handlingsplanen og at økonomien er i bedring. Så står det at man fortsatt skal ha stram økonomikontroll, og at man ligger etter på publikumssnittet, at det ikke hjelper at vi tapte 1-7 og at klubben har en jobb å gjøre med å rekruttere nye supportere.
                      Til slutt kommer spørsmålet om trenerspørsmålet, og det er ordrett sitert.

                      Jeg er enig i at det blir hengende litt i lufta.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Medarbeidersamtaler ikke uvanlig. Selv har jeg det en gang i året og en rekke mindre uformelle gjennom året om faglig utvikling, hvordan jeg ligger an osv.
                        Og hvis du satte foretaksrekord i negativt resultat ville den samtalen kommet nokså raskt, ikke sant?

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          All denne diskusjonen om Haglunds fremtid er strengt tatt bare irriterende og urimelig. Rykker vi ned? Nei. Med gutta som er skada på laget er jeg villig til å vedde på at vi hadde stått med minst seksten poeng.

                          wFolk påstår at vi har hatt flaks og marginer med oss. Det er jo ikke tilfelle idet hele tatt. Vi har fått en feilaktig straffe og sluppet et mål som feilaktig ble annullert mot Brann. Kanskje kan man ta med målet mot sarp, men den ville faktisk gått inn uansett. Bare i løpet av de to siste kampene har vi fått ett straffespark mindre en vi rettmessig burde fått, Palmi mot S og FG på 1-3 mandag. Mot Odd var det to situasjoner som avgjorde til Odds fordel, begge enorme dommerfeil på linje med FG mot Sogndal.

                          I nesten alle kampene har vi hatt lange perioder med fullstendig dominans uten uttelling. Viking, Aafk, Start, Odd og Sogndal er alle prakteksemplarer på dette, felles for alle kampene er at marginene har gått motstanders vei og vi har endt opp med å ligge under eller slippe inn mål motstander overhodet ikke har fortjent utifra spill og sjanser.

                          Så vil sikkert du, din jævla naysayer innvende følgende: a) men vi må være gode i nitti minutter og b) vi har ikke noe offensivt spillemønster og da sier jeg at a) hei på deg tufsen, dette er tippeligaen! INGEN er gode i nitti minutter og ALLE kamper har gode perioder for hvert av lagene, og b) vi har ikke vært så gode offensivt lagmessig siden Uwe dro, og grunnen til at vi ikke har scoret mer mål er dypt inngrodd manglende vinnermentalitet og fatalisme etter fem år sammenhengende nedtur. Se på målene mot Brann og 1-2 mot Sogndal! Kanskje det ypperste som er prestert av offensiv fotball i TL så langt i år. Vi har skapt slike situasjoner med godt kombinasjonsspill og hurtig, teknisk fotball både langs kantene og gjennom midten, i nesten hver eneste kamp. De første 25 mot Aafk spilte vi kremfotball der alle disse tingene var prominente, men i stedet for at vi fikk målene vi hadde fortjent førte en feilvurdering av balls bevegelse på ekstremt særegent kunstgress til at motstanderer kom til en sjanseorgie og deretter hadde alle tenkelige marginer med seg kampen ut.

                          Engelskmennene har et uttrykk for supporteres overdrevne reaksjoner etter nederlag: Knee jerk. Vi har mange potensielle kretsmestere i det i KFL. I fjor var vi dårlige i banespillet og dårlige i boksene hele våren, men gode i boksene og middels i banespillet på høsten. Så langt er vi gode i banespillet og dårlige i boksene. Så hva må skje? Skyt litt mer og vær mer konsentrerte og kyniske i boksene. Jobb mer med deffensive dødballer og bygg opp i stedet for å rakke ned. Om Haglund, som jeg er sikker på at allerede jobber med disse punktene, lykkes med dette, blir det en fantastisk høstsesong.

                          Per i dag tipper jeg minimum 9.plass og maksimalt 5. plass for sesongen 2013. Så får vi se neste år. Med mindre Ståle står klar på sidelinja med 40 miller å bruke som han vil og innstilt på å være her i flere tiår, synes jeg Haglund skal sitte ved roret da også.
                          Last edited by Grusom B; 15.05.2013, 19:09.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Det å kreve Haglunds hode på et fat og drømme om Solbakken som det en gang ikke er sikkert ønsker å ta over og ei heller er noen garanti for bedre resultater, minner meg unektelig om de som ønsker FRP ved makta. Gresset grønnere på den andre siden, pisse seg varm i buksa osv.
                            Du får endel thumbs down her, og ikke uten grunn. Flåsete og lite gjennomtenkte sammenlikninger. Det er slett ikke usannsynlig at LSK ville begynne å få bedre resultater med Solbakken som trener. Det er særdeles sannsynlig at Norge ville vært et bedre land å leve i uten AP. Gresset ER ofte grønnere på den andre siden. Bor du på sosialistisk side, er gresset alltid grønnere på den andre siden, fordi på den andre siden er det noen som faktisk eier, bryr seg om og steller plenen.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Ikke at politikk er tema her, men alle som kaller sosialdemokrati for sosialisme diskvalifiserer seg selv automatisk fra å bli tatt på alvor. Det er faen ikke likhetstrekk en gang.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Og hvis du satte foretaksrekord i negativt resultat ville den samtalen kommet nokså raskt, ikke sant?
                                Nå har ikke jeg en jobb som Haglund har, hvor han konstant måles mot parameteret tabbelen i den norske Tippeliagen. Antar at man er hyppigere der. Og burde vel strengt tatt være normalt at man snakker sammen når laget går til sommerferie?

                                Folk gnager og klager så mye om at Haglund må gå at det virker til å ha blitt en besettelse. Hadde alle spillerne vært friske, skal jeg banne på at det ikke hadde vært mye suttring og det hadde vært flere poeng på sparegrisen. Haglund sutrer ikke og det er bra. Har ikke hørt han klage over manglende/skadde spillere en eneste gang i år. Rak i ryggen er han. Svarer kritikken på en saklig måte. Tar alvorspraten på bakrommet og ikke i media.

                                En annen som jeg begynner nærmest å få mark av, er Morten Stokkstad. Han er journalist i TV2. Selverklært fugl og følger LSK tett. Hvem husker ikke hans jakt på styremøte i Lillestrøm som skulle avsette Berg? Nå er det Haglund som skal tas. Litt overraska over at han ikke har dratt frem Hoff og Erlandsen denne uka - det så jeg på som bankers. I stede er det interjuv om trusselen "Solbakken i bakgrunn" på lik linje med RB, bare litt hardere. Det siste året har hans dekking av LSK vært preget av synet han stadig vekk ytrer bla på Twitter - pent pakket inn i papir at Haglund må gå. Da synes jeg det er helt feil at han bruker sin possisjon som journalist i en av norges største mediebedrifter til å få frem sitt eget syn på saken og sette press gjennom kritisk journalistikk for å få frem sine personlige synspunkter. Selv mener jeg det ikke er etisk forsvarlig i forhold til ansvaret man har som journalist - man skal være uavhengig, noe han helt klart ikke er (eller hva sier NRK?). Det våger jeg å mene (selv om jeg sikkert har en drøss skrivefeil i dette innlegget).

                                Min grintete linjer for dagen!

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4112

                                  TIME BANDIT (S)

                                  Det jeg tror jeg kommer til å huske Magnus Haglund aller best for som trener for LSK, er at han alltid ba om mer tid.

                                  Det er selvsagt fullstendig off topic, men jeg kom til å tenke på filmen Time Bandits (på norsk Tidstyvene), og filmens to slagord: «De ikke bare skapte historie – de stjal den». Og: «Alle drømmene du har hatt – og ikke bare de gode drømmene.»

                                  Nesten som vi kunne ha laget dem selv!

                                  Filmen, med John Cleese som Robin Hood (og i mange andre roller), anbefales for å få løsnet litt på lattermusklene i disse tøffe tider!

                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Min grintete linjer for dagen!
                                    Kanskje grinete, men også på poenget. Tenkte på samme sak etter at jeg hadde lest dagens artikkel fra Stokstad. Skribentens personlige syn lyser så sterkt igjennom at det er pinlig at det en gang får kalles journalisme.

                                    Overskriften setter standarden for en sak som er konstruert ut av ingenting: "Haglund ber om mer tid". Nei, Haglund er ganske balansert, svarer på et spørsmål, og sier mer eller mindre at det får gå som det går (underforstått at han ikke kan styre over klubbens tålmodight). Haglund ber ikke om noe som helst, men jeg forstår at Stokstad forsøker å tegne et bilde av en desperat, underdanig trener som ber på sine knær.

                                    Videre spekuleres det i LSK-tap på søndag, som om det var den største selvfølge. Og i så fall så ville vi befinne oss rundt kvalikk med 2/3 deler av sesongen igjen å spille. "Begge beina i nedrykksstriden". I dette scenarioet får Stokstad det til å høres ut som om trenerbytte er eneste utvei. Seriøst...

                                    Og selvfølgelig drar man fram Ståle Solbakken som kandidat, uten at man en gang veit om han er interessert. Og Bjarmann får det utrolig tåpelige spørsmålet om hvor lenge LSK kan sitte å se på at Solbakken er uten trenerjobb. Som om det var gitt at Solbakken skulle komme. Som at det ikke skulle innebære ekstra utgifter. Som om det hele bare var en enkel håndvending og at Ståle over natta skulle gjøre oss til et topplag.

                                    Merker jeg irriterer meg veldig mye over Stokstad. Virker også som en 2-faced jævel som står og gliser og er trivelig i intervjusituasjoner med Haglund, for deretter å sitte å twitterrunke om at Arne Erlandsen er arbeidsledig og at Haglund bør kastes på dør. Det vitner om to ting: Uprofesjonell holdning til eget yrke og dårlig fotballkunnskap. Fotball er såvidt jeg skjønner hans fokusområde, men jeg får nesten følelsen av at tilbringer mer tid på travbaner enn han gjør på fotballbaner.

                                    Bør også gå en kaktus i vei til sportsredaktør i TV2. Veit ikke om det hadde vært kosher å tillate den typen rapportering i andre nyhetsavdelinger. Nå ser jeg også at man kanskje ikke behøver samme etiske verdisett for å rapportere om sport, men man kunne kanskje forsøkt å late som man leverte objektiv rapportering. Dog tror jeg den redaksjonen der er en skikkelig "gutteklubben grei", og det er kanskje litt drøyt av meg og stille såpass høye krav til sportsnyhetene hos Norges kulturelle møkkaspreder, TV2.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Det er samme kanal som har gjort bortimot alle sine fotballsendinger til en fnisefest mellom Wathne og Nannskog, man bør ikke forvente noenting annet enn tull og fjas fra TV2. Samtidig merker jeg dog at jeg kunne foretrukket noe annet enn nervøs latter fra Bjarmann når Ståles navn først kommer opp. Men det er mulig min mørke side overanalyserer.

                                      Dessuten, Haglund kunne med rette sagt at dette prosjektet på langt nær har den samme økonomiske ryggraden som den Elfsborg ga ham, og at det er en hovedgrunn til at LSK nok minst er enda ett år unna å kunne hevde seg blant de aller beste. Og at det kreves enda mer tålmodighet. Ikke ga den sportslige avdelinga ham den beste starten heller. Som igjen er noe å berømme ham for. Monoton og grå aldri så mye i media, sutring og jamring og ursäkter ække hans greie.

                                      Kommentar

                                      • nebbjævel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2009
                                        • 511

                                        Hvis vi ved ferien skulle ha dratt oss helt ned i rødsonen på tabellen og Haglund gir seg, må følgende spørsmål stilles ved et eventuelt Solbakkenkandidatur: Har Ståle vist at han kan snu en negativ trend på få måneder i de to siste klubbene han har trent ? Ved nevnte feriescenario trenger vi en stålbørste av en trener som kan skjære ting inn til beinet og levere enkel og effektiv fotball for å redde plassen. Personlig mener jeg det er synd hvis Haglunds prosjekt mislykkes til de grader, da det innimellom er skikkelig julaftenfotball som serveres av gutta. Ingenting hadde vært mer moro enn å se dette utvikle seg videre.

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          Nå må dere faen meg slutte å skylde på treneren. Alle som har VETT i skallen vet at grunnen til nedgangen er skader på SVÆRT sentrale spillere. Dere er faen meg en gjeng med medgangsupportere som griner så fort det blir ett tap eller to- Skjerp dere!!!

                                          Kommentar

                                          Working...